DiskuseMaledivyÚlovky, trofeje, zajímavosti

Diskuse - Maledivy - Úlovky, trofeje, zajímavosti

Příspěvky ze země Maledivy, okruh "Úlovky, trofeje, zajímavosti"

Pro tento okruh je u této země 163 příspěvků. Příspěvky jsou seřazeny podle data vložení.

Zdenek 09.02.2021 19:23

Maledivy 9.2.2021
Celý den jasno, ale vítr 20 km/h od severovýchodu, 28°C.
Vyplouváme v 8.30 a hodinu trolujeme na loviště před resortem, kde hodláme jigovat.
Tři hodiny se trápíme s jigy na hloubkách mezi 50-120 m, ale výsledkem je pouze šest malých kaniců 25-45 cm, jedno bonito 45 cm a jeden ukousnutý jig (asi žralok). Před obědem asi hodinku trolujeme po vnější (oceánské) hraně atolu a pak tam i šnorchlujeme. Během šnorchlování jsem na mělčině našel utrženou starou síť zamotanou mezi korály. V síti byla uvízlá šedesáticentimetrová želva, kterou jsme ze sítě pomocí nože osvobodili. Luboš zatím na lehkou přívlač z lodě ulovil chňapala velkého. Rovněž odpolední dvě hodiny trollingu k sousednímu atolu vyšly úplně naprázdno, zcela bez záběru. Za to přívlač v průlivu do atolu byla zábavná. Kromě třímetrových táhlých vln, které se sem valí od severu z oceánu, jsme si každý užili na přívlač 1-3 záběry, ale vytáhnout se podařilo jen Martinovi jednoho kranase zlatého 92 cm a kanice 62 cm. Ostatní ryby se buď nepodařilo zaseknout nebo spadly. Od průlivu trolujeme 20 minut na kotviště u druhého průlivu a zhruba v polovině trasy narážíme na hejno kranasů zlatých a tři kousky 85-90 cm se nám na wobblery daří naráz zdolat.
Na kotvišti se rozpoutává obvyklý noční rybolov na jigy, lehkou přívlač a na kousky ryb. Kromě běžných barakud triumfuje Luboš, který na pěticentimetrové třpytky nachytal plný kýbl bonit (pelamida obecná) 35-45 cm a Ivan, který zabodoval kranasem obrovským-GT délky 85 cm.
V noci bude opět extrémní přiliv a tak se chystáme na velmi rozhoupanou noc. Jestli to bude jako včera, tak si v kajutě na spodní posteli raději uklidím rybařinu, kdybych v noci spadnul z bidla…

zelva osvobozena ze site
kanic uloveny na popp
kranas 92 cm uloveny na popp
kranasi 85-90 cm uloveni naraz na trolling
Zdenek 09.02.2021 19:11

Maledivy 8. února 2021
Ráno v 8.00 vyzvedáváme Ivana v přístavišti v Hulhumale a o hodinu později i Jindru, Martina a Rudu na letišti. V 10.00 zdviháme kotvy a vyplouváme pryč od Male. Asi 2 hodiny trollujeme wobblery a povrchové nástrahy, ale zcela bez záběru. Fouká silný vítr až 30 km/h a uvnitř atolu se dělají krátké nepravidelné vlny výšky až 1,5 m. Po poledni kotvíme u písčiny, chvíli se koupeme a šnorchlujeme, obědváme a ano, většina z nás si po obědě dává šlofíčka. Po třetí odpoledne vyplouváme průlivem z atolu na oceán, kde jsou díky směru proudu menší vlny než uvnitř atolu. Asi hodinu a půl trollujeme povrchové nástrahy a wobblery podél hrany atolu. Vyplašili jsme několik hejn létajících ryb, ale záběr jsme neměli žádný.
Asi půl hodiny před západem slunce vláčíme poppy a jerky v okolí thil jednoho z průlivů jižně od písčiny. U hladiny se objevují velká hejna rybek a spolu s nimi i dravci. Jindra s Martinem na lodní přídi měli každý dva nebo tři útoky na popp, Jindra zdolal kranase-GT 70 cm a Martin chňapala velkého 50 cm. Rudovi se neudělalo dobře a tak se odebral na záď, kde se loď méně houpe. Luboš ze střechy zdolal kranase 65 cm a já ve stejné chvíli zdolával malého kranase, ale i s nástrahou (modrým jerkem) mi ho ukousl žralok.
Kotvíme u písčiny už skoro za tmy na hloubce 22 m. Je to jediné relativní závětří široko daleko, ale i tak se loď hodně houpe.
Ivan, který se s rybařinou seznamuje poslední rok prostřednictvím příruček, nastražuje hlavu chňapala a po půl hodině zdolává žraloka rezavého-chůvičku délky 2 metry. Později se u lodě objevuje 40 cm oliheň, kterou Luboš úspěšné loví a na chvíli barví lodní záď černým inkoustem. Dnes v noci bude extrémní příliv a loď nás v těch vlnách bude krásně kolíbat. Možná až moc…

chnapal velky 50 cm uloveny na popp
kranas obrovsky - GT 65 cm uloveny na popp
olihen - nocni ulovek
Zdenek 06.02.2021 19:07

Maledivy, 6.2.2021
Jasno, slunečno, 28-30°C, mírný vánek. Moře je dnes jak rybník.
Někteří z nás dnes vstávali před šestou spolu se sluncem a byli si hned ráno zaplavat. Snídáme v 7.30 a v 8.00 vyrážíme vláčet do okolí thil v průlivu mezi atolem a oceánem. Masy vody se valí z atolu do oceánu, místy se u hladiny objevují hejna banánových a jiných drobných rybek. Viděli jsme i manty, které chvílemi vyskakovaly nad hladinu, asi aby se zbavily parazitů. Každý jsme měli 1-2 sledovačky, ale při té klidné hladině a velmi čisté vodě byly ryby velmi opatrné a nástrahy nedobíraly. Také se v průlivu pohybuje loď z nedalekého resortu, ze které vyhazují do moře zbytky jídel (a že toho není málo, hážou to tam doslova po lopatách) a loví přilákané ryby. Když jsme po hodině vláčení bez ulovené ryby, začínáme jigovat v proudícím průlivu, což nám po 20 minutách přináší 1x bonito 50 cm a kranase duhového-rainbowrunner 70 cm. Ale proud je velmi silný a hloubka se rychle mění z cca 40 m na 100 m i více, tak se raději přesouváme mimo proud za ostrov, kde po půl hodině lovíme jednoho tuňáka jednobarvého-dogtooth 55 cm. Jirka, Michal a Saša letí dnes večer domů a dávají přednost přívlači, tak se přesouváme do sousedního průlivu, kde lovíme na hraně korálového útesu a okolo thil. U hladiny jsou hejna rybek, několikrát jsme viděli parádní zalovení. Během dvou hodin jsme každý měli několik útoků na nástrahu, Michal ulovil pěkného kranasa-GT 91 cm, Jirka GT 65 cm a Luboš kranasa modroploutvého 65 cm. Michal zdolával ještě jednoho velkého kranasa, ale když už ho začal přitahovat k lodi, tak se mu zlomil nad rukojetí prut Shimano Beastmaster Shoreboat a o zdolávanou rybu samozřejmě přišel. Zlomení ve spojce nad rukojetí je u tohoto prutu jediná konstrukční slabina, ale bohužel tak končí snad všechny tyhle pruty…
Ve 13.00 končíme s rybařením, přijíždíme k písčině, kde šnorchlujeme a obědváme.
Po obědě trolujeme směrem na Male, cestou se zastavujeme u čtyř korálových útesů, kde vláčíme, ale je vidět, že ryby jsou zde výrazně opatrnější. Záběry a výjezdy máme, ale zdolat se nám nic nedaří.
Zajímavé je, že v prvních dnech byl trolling velmi produktivní, některé dny jsme měli denně i 8-9 wahoo + plachetníky + nám nějaké ryby spadly. Ale poslední 4 dny, po té, co se dvakrát prudce změnilo počasí, jsme na trolling neulovili vůbec nic.
K letišti přijíždíme v 18.00, tedy akorát včas, aby se Jirka s Michalem a Sašou zabalili, navečeřeli, vyplnili odletové formuláře a ve 20.00 odjíždějí na letiště.
Já a Luboš zůstáváme na palubě, zítra se půjdeme projít po Male, dokoupíme něco málo rybářských nástrah a pozítří ráno vyzvedneme na letišti čtyři rybáře, se kterými se vydáme na další výpravu.

kranas obrovsky-GT 91 cm uloveny na jerk
kranas duhovy-rainbowrunner 60 cm
zralok utesovy belocipy
kranas velkooky uloveny vecer na jig
Zdenek 05.02.2021 20:53

Maledivy 5.2.2021
V 7.30 ráno jedeme malou loďkou do přístaviště Hulhumale, odkud jdeme asi 10 minut do nemocnice, kde se nachází odběrové a očkovací centrum na covid-19. V 8.00 se s pasy registrujeme k testu a v 8.30 máme test za sebou (jedna tyčinka do nosu a druhá do pusy, aby byl výsledek 100% a to vše za 75 USD). Výsledek nám pošlou večer na e-mail a formou SMS.
V 9.30 jsme zpátky na lodi, snídáme a přesouváme se na vnější hranu atolu. Trolujeme asi 2 hodiny a jsme zcela bez záběru, ačkoli se moře už uklidnilo a podmínky se zdají být dobré.
Mezi 12.00-14.00 střídavě jigujeme a trolujeme na vnější hraně atolu. Na trolling nic a na jigy lovíme čtyři kanice 30-58 cm, 2x ostence 25-30 cm a Jirka krásného žraloka útesového bělocípého délky 160 cm, kterého se nám podařilo dobře vypnout u lodě, protože měl jig jen na krajíčku tlamy.
Před obědem asi půl hodiny šnorchlujeme na vnější hraně atolu na hloubce 6-1 m. Jsou zde krásné porosty korálů, na mělčině (cca 0,5-1 m vody) jsme kromě spousty korálových rybek viděli kranasa modroploutvého a spícího žraloka-chůvičku délky asi 1,5 m.
Po obědě hodinu marně trolujeme a mezi 16.00-18.00 usilovně vláčíme poppy a jerky okolo thil v průlivu mezi oceánem a atolem. Záběrů je hodně, ale nějak se nám dnes nedaří – ačkoli jsme si každý povodil 3-5 ryb, drtivá většina nám krátce po záseku padá. Michalovi velký chňapal po cca 5 minutách zdolávání vytáhnul i přes utaženou brzdu asi 20 m šňůry a pak utrhnul růžového jerka i s návazcem o korál. Celkově dnes večer fungovala dobře růžová barva poppů a jerků a uloveni na ně byli 1x kranas-GT 75 cm, 1x kranas duhový-rainbowrunner 60 cm a chňapal-red snapper 76 cm.
Na kotviště u písčiny přijíždíme až po západu slunce, spouštíme kotvu na hloubce 20 m a rybaříme na hloubce 27-31 m. Brzy přicházejí první záběry na nastražené kousky ryb, ale na jigy lovíme jen několik malých barakud. Králem večerního lovu a držitelem titulu Sharkman se stává Saša po té, co zdolal dva žraloky rezavé-chůvičky 2,5 a 3 m. Další, o něco menší žraloky zdolali i Jirka a Michal. Všichni žraloci byli seknutí za krajíček a tak se nám je daří buď vypnout nebo ustřihnout háček. Asi hodinu se nám kolem lodě potlouká i půlmetrová červená kalamára-oliheň, ale nenašli jsme žádnou nástrahu, na kterou by se nechala zlákat.
Po večeři dorazila zpráva o negativních výsledcích Sašova, Michalova a Jirkova testu na covid-19, kterou jsme zapili poslední zásobou rumu. Zítra se tedy hoši zabalí a vyrazí zpět domů. Já s Lubošem si za dva dny vyzvedneme na letišti další čtyři rybáře a čeká nás ještě 9 dnů rybaření.

vecerni zdolavani kranase
chnapal - red snapper 62 cm uloveny na jerk
kanic 58 cm uloveny na jig
zralok utesovy 160 cm uloveny na jig
Zdenek 04.02.2021 21:00

Maledivy 4.2.2021
Celý den jasno, slunečno, ale foukal vítr kolem 20 km/h a uvnitř Male atolu byly krátké a nepravidelné vlny, ve kterých se místy špatně pluje.
Dopoledne vláčíme poppy a jerky okolo thil ve vnitřní části atolu. U každého atolu jsme ulovili 1-2 ryby, celkem: 6x kranas obrovský-GT mezi 75-92 cm, 2x chňapal velký 60-75 cm a kanic měsíční 52 cm. Asi se dostavuje trochu únava, protože jsme dnes zlomili dva pruty (1x Saša a 1x Michal) – jeden se rozpojil při náhozu a praskla spojka a druhý také při náhozu-Michal zachytil za výstupek lodi za sebou.
Před obědem šnorchlujeme na hraně thily asi 20 km od Male, bylo tam spousty langust (napočítali jsme jich nejméně 20).
Protože potřebujeme být při západu slunce v Male, abychom mohli přenocovat u letiště, navštívit Hulhumale a být ráno připraveni jít na PCR-test, jen co v 8.00 otevřou testovací středisko, vyplouváme v 16.00 do Hulhumale a v 18.00 kotvíme v laguně za letištěm.
Pak se jdeme projít po Hulhumale, abychom ráno věděli kudy do testovacího centra, kde je prodejna rybářských potřeb a nakonec jsme si nechali namasírovat tělo v jednom z masážních salónu na pobřeží (30 USD za hodinu). Ve 20.00 jsme zpátky na lodi a kuchař servíruje večeři.

kranas obrovsky-GT 86 cm uloveny na jerk
kranas obrovsky-GT 76 cm uloveny na popp
kranas obrovsky-GT 92 cm uloveny na jerk
chnapal velky 75 cm a kranas GT 74 cm uloveni na jerky
Zdenek 03.02.2021 19:05

Maledivy 3.2.2021
Celý den až do večera jasno, slunečno. Za rozbřesku foukal vítr od severovýchodu kolem 20 km/h a v poledne zesílil na 30 km/h. Odpoledne klesal až na 15 km/h.
Zvedáme kotvu už ve 4.15, ještě za úplné tmy. Přejíždíme přes oceán mezi atoly a chceme mít cestu za sebou, dokud je na oceánu slabší vítr a menší vlny. Protože jedeme relativně rychle, nastražili jsme jen tři pruty s povrchovými nástrahami-chobotnicemi s našitým kouskem masa. Většina z nás spí a postupně se střídáme v hlídání prutů. V 6.30 byl záběr na Jirkův prut, ryba si vytáhla asi 5 m vlasce, nad hladinu vyskočil plachetník, který se ve výskoku zbavil nástrahy, a to bylo vše.
V 8.30 konečně opouštíme zónu téměř dvoumetrových vln a vjíždíme do malého atolu.
Po snídani ještě asi hodinu trolujeme, ale bez záběru. Měníme tedy trolling za vertikální přívlač a jigujeme na hloubkách 50-90 metrů na oceánské straně atolu. Sice fouká silný vítr, ale nejsou tu vlny a kapitán drží loď zkušeně, takže se nemotáme a drift je kolem 3 km/h.
Ulovili jsme celkem 7 kaniců 25-50 cm, ale pak jsme se dostali do zóny, kudy vytéká voda z atolu a zde nám zdolávané ryby opakovaně něco ukouslo, většinou i s jigem. Jirkovi se jednoho z těch zlodějů ryb podařilo ulovit – byl to žralok (celý hřbet světle hnědý, břicho bílé) délky 170 cm. Háček měl naštěstí zaseklý hned na krajíčku tlamy a tak se ho Michalovi podařilo ucvaknout.
Během půlhodinového trollingu k písčině, kde plánujeme oběd, ulovil Michal wahoo 105 cm (na fialový wobbler Rapala magnum 18 cm).
Šnorchlování na hraně korálového útesu kolem písčiny je velmi hezké, viděli jsme kromě běžných korálových ryb i murénu, perutýna a dva žraloky útesové bělocípé.
Po obědě a půlhodince spánku vláčíme okolo čtyř thil ve vnitřní části atolu. Prakticky u každé thily jsme ulovili 2-3 ryby a několik záběrů se nám nepodařilo proměnit. Luboš chytil na popp krásného chňapala velkého 76 cm a jednoho menšího, Saša měl na jerky tři kranasy-GT kolem 60 cm, Jirka jedno GT 90 cm, Zdeněk na modrý jerk Tropic kranasa-GT 103 cm (14,6 kg) a tuňáka jednobarvého 100 cm (9,1 kg) a Michal na jerk malinkého kanice, cejnovku žlutopyskou 65 cm a kranasa-GT 85 cm, kterého krátce po záseku napadl žralok cca 150 cm a vykousl mu kus břicha (tomu kranasovi). Navzdory zranění kranas dál bojoval a chvíli Michalovi trvalo, než ho dostal do lodě. No a to už bylo 17.30 a byl nejvyšší čas přesunout se na kotviště u písčiny, kde jsme před pár lety fotili zdolaného mečouna. A na kotvišti se jako každý večer rozpoutává večerní lov na kousky ryb a na jigy. Na lodní záď se postupně podívá několik barakud 40-70 cm, malých kaniců, kranasů velkookých kolem 30 cm…

cejnovka 65 cm a kranas uloveni na privlac - jerky
tunak jednobarvy-dogtooth 100 cm, 9,1 kg uloveny na jerk
kranasi-GT 90 cm a 103 cm-14,6 kg uloveni na privlac
kranas obrovsky-GT 85 cm po utoku zraloka
Zdenek 02.02.2021 18:47

Maledivy, 2.2.2021
Celý den jasno, slunečno a bohužel také větrno. Už od rána fouká 20 km/h od severovýchodu a přes poledne zesiluje chvílemi vítr na 25 km/h. I v atolu se udělaly docela slušné vlny s čepicema a vláčet v tom větru se dají jen větší poppy a těžší jerky.
Po snídani vyplouváme do vnitřní části atolu vláčet v okolí korálových mělčin-thil. Asi dvě hodiny vláčíme v silném větru, ale jsou příliš velké vlny, ve kterých je vláčení technicky dost náročné a měli jsme jen tři záběry a Jirka ulovil jednoho kranase modroploutvého 65 cm. Při trollingu mezi útesy jsme neměli ani záběr.
Mezi 11.30-12.30 jigujeme na závětrné (tedy oceánské) straně ostrovů jižně od kapitánovy vesnice. Ulovili jsme pár malých kaniců 25-60 cm a dvě bonita.
Asi hodinu před obědem se pro osvěžení koupeme a šnorchlujeme v závětří u ostrova vedle kapitánovy vesnice. Bylo tam velké množství korálových ryb (velké papouščí ryby, unicorni, samozřejmě spousty klipek, bodloků, ostenců…) a pozorovali jsme i jednu želvu. Zajímavé bylo, že hned po seskoku do vody se nás držel 60-centimetrový bluefin, který celých asi 40 minut plaval s námi okruh kolem korálů až zase zpátky k lodi.
Odpoledne jsme chtěli chvíli trolovat, ale i v relativním závětří za atolem byly takové vlny, že jsme se nakonec uchýlili blíže k ostrovům, kde jsme v závětří jigovali. Mezi 15.00-16.30 jsme měli jen pár záběrů a několik ulovených malých kaniců a kranasů ostrovních okolo 30 cm, ale s nadcházejícím večerem záběrů přibývalo a úplně nejlepší to bylo mezi 17.30-18.30, když jsme zakotvili u ostrova M. Kotvu máme v hloubce asi 10 m, ale jsme na dlouhém laně a chytáme na hloubce kolem 60 m. Během hodinky jsme měli několik kaniců 50-62 cm, tři chňapaly „ruby snapper“ stejné velikostní kategorie a tucet barakud 35-50 cm. Velké ryby jsme na prutu měli také, ale vždy to byli dravci, kteří nám zaútočili na zdolávané malé ryby a končilo to ukousnutím ryby i s jigem.
Večer chytáme na nastražené kusy ryb a na svítící jigy kranasy velkooké, malé kanice, barakudy, rejnoky...

kranas modroploutvy-bluefin 65 cm uloveny na popp
kanic 62 cm uloveny na jig
kanic mesicni 55 cm uloveny na jig
kranas velkooky - nocni jigging
Zdenek 01.02.2021 17:09

Maledivy 1.2.2021
Ráno začal foukat vítr a pak zesiloval a zesiloval až na cca 30 km/h. Před polednem se přihnalo i několik přeháněk, některé v kategorii tropického lijáku. Na oceánu byly příliš velké vlny a rybařit tam nešlo. Problematické bylo chvílemi rybaření i uvnitř atolu, protože silný vítr strhával vlasce a znemožňoval dobrou práci s nástranou. Zkoušeli jsme i trollovat, ale zdá se, že prudká změna počasí se rybám nelíbí a za celý den jsme na trolling neměli ani rybu. Nakonec se Jirkovi a Sašovi daří na přívlač ulovit po jednom kranasovi kolem 65 cm, ale protože přišla pořádná průtrž mračen a nikomu z nás se v tom vichru moknout nechtělo, tak raději trolujeme.
Přes oběd stojíme v relativním závětří u dlouhého ostrova Bangladéšanů. Na hloubce 10-3 metry jsou krásné porosty korálů a hub se spoustou korálových ryb a rybek. Viděli jsme i velkou metrákovou trnuchu a jen o málo menšího rejnoka siba (eagle-ray).
Odpoledne se nám daří vyhýbat přeháňkám a rovněž vítr je mírnější a dá se celkem dobře vláčet.
Na oceán se však vyjet nedá, stále tam jsou příliš velké vlny. Nejprve asi hodinu jigujeme při ústí průlivu do atolu na hloubkách 25-30 m. Chvílemi jde ryba za rybou, ale jsou většinou jen malí kanici a barakudy kolem 30 cm, ale podařilo se nám ulovit i kanice 50-55 cm, chňapala velkého 60 cm a kranase šestipruhého 60 cm. Pak asi hodinu vláčíme poppy a jerky kolem korálových mělčin uvnitř atolu a výsledkem jsou dva kranasi-GT 60 a 81 cm, kranas modroploutvý 65 cm a chňapal velký 45 cm.
Krátce po západu slunce kotvíme v závětří ostrova Bangladéšanů na hloubce asi 25 m. Z celodenního houpání ve vlnách jsme docela unavení a taky po minulých dvou dnech rybářských orgií jsme trochu zmlsaní a zlenivělí. A tak večernímu rybaření moc nedáváme, s výjimkou Jirky, který na malé jigy a pilkiny tahá jednoho kranase velkookého za druhým (25-30 cm) a občas vytáhne i nějakou tu malou barakudu.

kanici a kranas sestipruhy uloveni na jig
kanic mesicni uloveny na jig
zralok utesovy belocipy
chnapal velky
Zdenek 31.01.2021 19:09

Maledivy 31.1.2021, den trollingu
Vstáváme po sedmé ranní a před osmou vyplouváme. Protože je klidné moře, plánujeme, že si snídani dáme během trollingu. To jsme ale nevěděli, co nás čeká.
První záběry přišly po 15 minutách jízdy a zdolána byla tři wahoo 105-110 cm naráz. Pak jsme popojeli asi pět minut a bum, další dvě wahoo naráz, ale jedno ukouslo nastražený wobbler (modrá makrela Rapala Magnum 18 cm). Vytáhli jsme do lodi to jedno wahoo 115 cm a popojeli dalších asi 10 minut, než zabraly další dvě ryby naráz. A příběh se opakoval – jeden ukousnutý wobbler (tentokrát tmavě červený Yo-Zuri 18 cm) a jedno zdolané 105 cm. Zdá se, že máme dostatečnou zásobu ryb (potravy) na celý další týden naší plavby. Fouká mírný vítr od severu, jsou asi metrové pravidelné vlny a kuchař se konečně dostává k přípravě snídaně. Zatímco servíruje lodník Rašíd drůbeží párečky, vajíčkový salát, fazolky s tuňákem, lívanečky a toasty, zdolává Michal další wahoo 110 cm. Během snídaně nás ruší další metrové wahoo a Michalovi stydnou párečky.
V devět jsme konečně po snídani a Luboš se může věnovat zdolávání další ryby, která mu zabrala na 14-centimetrový wobbler X-rap (modrá makrela). Nejdřív to vypadá, že se jedná o nějaké větší wahoo, ale když se najednou u hladiny rozprchne hejno barakud a vzápětí nad hladinu vystřelí štíhlé tělo plachetníka, už je nám jasné, proč se Luboš tak šťoural se zdoláváním. Po dalších patnácti minutách zdolávání je plachetník u lodi a díky šikovnosti kuchaře a našich lodníků je šupem vytažen za meč na palubu, během necelé minuty vyfocen a natočen na kameru, šoupnut zpátky do vody a jede se zvesela dál. To bylo v 9.00 hodin. V 9.50 máme na palubě další metrové wahoo a dalšího stejně velkého plachetníka (délka celého těla včetně meče 265 cm). Toho druhého plachetníka ulovil Saša na povrchovou nástrahu-chobotnici s nastraženým kouskem filátka. Focení a filmování druhého plachetníka proběhlo ještě rychleji a než se ryba rozkoukala na palubě, už byla zase zpátky ve vodě.
Zkoušíme i chvíli vláčet, ale plujeme přímo proti silnému proudu a kapitánovi se v proudu a vlnách jen těžko ovládá loď. A tak se opět vracíme k trollingu. Unaveni množstvím záběrů a intenzivních zážitků polevujeme v pozornosti a tak se stane, že Saša si klidně odejde na záchod a vůbec ho nezajímá, že má další záběr na chobotnici a je to zase plachetník. Zabral na potřetí a byl to Michal, kdo se ujal zkušeně Sašova prutu a rybu opakovaným popotahováním nástrahy vydráždil k několika útokům. Až na potřetí konečně zásek sedí a ryba krásně skáče za lodí. To už se Saša s vítězným úsměvem vrací z toalety a Michal mu předává prut. Jenže slavnostní pocit nemá dlouhého trvání, protože ve chvíli, kdy se zdá, že má Saša už celou situaci pod kontrolou, náhle tah ryby povoluje a Saša vytahuje přetržený fluorocarbonový návazec.
Když v poledne vplouváme z oceánu do atolu, jsme už dost unavení. Zatímco na oceánu se zdvihly více než metrové vlny a občas se na nich objevila tu a tam i čepice, v atolu je hladina jak na rybníce.
Kotvíme v tišině za ostrovem na hloubce asi 10 metrů, kolem lodě krásné porosty korálů se spoustou korálových rybek a viděli jsme i chobotnici, langustu a půlmetrovou želvu. Luboš s Jirkou a Sašou zajeli s Rašídem a Obirem na ostrov. Rašíd vyšplhal na kokosovou palmu a shodil hromadu ořechů, ze kterých pak máme osvěžující nápoj a mlsouni vyškrabují lžící z rozseknutých ořechů měkkou dužinu.
Po obědě si dopřáváme půl hodinky spánku, než kapitán opět nahazuje lodní motory.
Chvíli jigujeme na hloubce 40-70 m v ústí průlivu do oceánu, ale pokaždé, když zdoláváme rybu, tak nám ji něco (asi žralok) během zdolávání odkousne i s jigem. A tak raději měníme stanoviště a zkoušíme vláčet poppy a jerky na vnější hraně atolu. Měli jsme několik výjezdů, Saša vytáhnul na jerk malého žraloka útesového délky 80 cm. Pak asi 40 minut trolujeme směrem ke kotvišti u Nového ostrova. Michal ulovil na wobbler jednoho tuňáka žlutoploutvého 65 cm a pak už směřujeme z oceánu do atolu. V průlivu vláčíme poppy a jerky, když slunce zapadá, tak záběrů přibývá, ale většina ryb nám padá. Na palubu se krátce podívali jen dva kranasi-GT 65 cm.
Na kotviště dorážíme už za šera, kotvu spouštíme na hloubce asi 20 m a chytáme na 35 metrech.
Netrvá to dlouho a začíná večerní přehlídka: 2x žralok rezavý-chůvička kolem 2,5 m, 1x žralok útesový 1,5 metru, barakudy, malí kranasi, štítovci (lodivod)… Někteří jsme začali používat háčky bez protihrotu a tak se nám žraloky daří snadno vypínat ve vodě a když to nejde, tak odstřihneme háček, aniž taháme mořské obludy na palubu.

wahoo lovi v hejnech
plachetnik 260 cm uloveny na wobbler
plachetnik 265 cm uloveny na povrchovou nastrahu-chobotnici
Zdenek 30.01.2021 19:17

Maledivy, 30.1.2021
Ráno vstáváme ještě za tmy před šestou a trollujeme přes oceán do sousedního atolu. Podle předpovědi má být celé dopoledne téměř bezvětří, tak chceme přejet přes oceán dokud je klidná hladina. A oceán jako rybník zůstal celých 5 hodin, co jsme trolovali. Za celou dobu ani záběr, jen u ostrova jsme míjeli hejnka létajících rybek.
Před obědem jsme chvíli trolovali podél východního pobřeží atolu, Saša ulovil makrelu Solandrovu-wahoo 115 cm na fialovou chobotnici s nastraženým kouskem filátka z tuňáka. Pak asi 30 minut vláčíme poppy a jerky. Fouká mírný větřík, jsou malé a pravidelné vlny, takže je rybaření velmi pohodlné. Měli jsme několik útoků na nástrahy a viděli jsme několikrát velká hejna banánových rybek u kterých se skoro vždy zdržují velcí dravci, ale ulovili jsme jen jednoho kranasa obrovského-GT 65 cm (Jirka na popp) a kanice měsíčního 55 cm (Saša na 14 cm žlutý jerk).
Před obědem šnorchlujeme u ostrůvku: v okolí tmavých korálů na hloubce 1-3 m spousty korálových rybek, 2x rejnok-trnucha, 1x muréna délky asi 1,5 m a na hraně, kde hloubka padá z cca 5-7 m na více než 20 m jsme viděli metrové chrochtaly a kanice, žraloky útesové 1-1,3 m, hejna vidlatek (10-20 ks), hejnka kranasů velkookých (15-30 ks, délka kolem 35 cm) a kranasy šestipruhé.
Po výtečném obědě z tuňáka a wahoo trollujeme asi 1,5 hodiny podél vnější hrany atolu. Moře je krásně klidné, ale jsme bez záběru. Pak asi 40 minut vláčíme poppy a jerky ale až na jedno místo, kde bylo velké hejno banánových rybek, u kterého Luboš ulovil na jerk kranase-GT 85 cm a kde nám pár ryb spadlo, resp. se je po záběru nepodařilo zaseknout, jsme na jiné ryby nenarazili. Zbývá asi hodina do západu slunce, když začínáme trollovat směrem ke kotvišti v kanálu, kterým proudí voda z atolu. Po chvilce má záběr Jirka na 18-centimetrový tmavě červený wobbler Yo-Zuri a je to krásná makrela-wahoo 125 cm.
Krátce před šestou kotvíme na thile, kotvu máme na hloubce asi 25 m a chytáme na hloubce 40 m. Ještě se ani nesetmělo a už máme na kotvišti první úlovky: na kousek masa chňapala-red snapper 75 cm, chňapala velkého 64 cm, žraloky útesové bělocípé 90-130 cm a na jigy taháme barakudy 30-90 cm, malé kanice okolo 30 cm, chňapaly-ruby snapper kolem 30 cm, kranasy velkooké 30-35 cm, kranasy šestipruhé 40-50 cm, bonita 40-50 cm… Nu a jak už to bývá, s ohledem na vybavení jsme museli kapitulovat před několika rejnoky a velkými žraloky.