DiskuseMaledivyVaše úlovky

Diskuse - Maledivy - Vaše úlovky

Příspěvky ze země Maledivy, okruh "Vaše úlovky"

Pro tento okruh je u této země 26 příspěvků. Příspěvky jsou seřazeny podle data vložení.

Borek 26.03.2021 16:33

Maledivy, čtvrtek 25.3. 2021
Je 6:30 a kapitán Ibrahim startuje lodní motor, Rašíd s Ubirem vytahuje kotvu a soustavným trollingem míříme do Male na PCR testy nutné před odletem. Cestou jsme chytili jen jednu barakoudu, spíš barakudku délky 70 cm. Ve 13:00 jsme v přístavu, jdeme do nedaleké nemocnice na testy a ve 14:30 už obědváme na lodi a míříme co nejdál od Male. Stíháme před setměním ještě koupání.
Noční lov na maso přinesl několik korálových rybek, jednoho netopýrníka a chůvičku délky cca 150 cm.

PAN kapitán Ibrahim
Barakuda 70 cm
Male na obzoru
Netopýrník
Borek 25.03.2021 06:26

Maledivy, středa 24.3. 2021
Od rána je strašné dusno, hladina oceánu je jako zrcadlo a dělá se opar. Nebe na obzoru splývá s hladinou. Od rána trollujeme, ale totální klid panuje i pod hladinou. Občas vyskočí malá jehlice nebo létající ryba a občas zahlédneme delfíny.
Kolem jedné hodiny zastavujeme na šnorchlování, pod hladinou se odehrává nádherné divadlo. Martin viděl dva žraloky belocípé. Přede mnou prchnul do díry kanic, ze které ho okamžitě vyhnala slušná muréna. A koukat na krmící se želvu byl také velký zážitek.
Jen co jsme vylezli z vody, začalo velmi intenzivně pršet a zvedl se konečně vítr. Po obědě jsme plni nadějí vyrazili opět trollovat na oceán. Na hlubokopotápivého wobblera se spletlo jedno wahoo délky 116 cm. Další ryba se nekonala.
Jen co jsme zakotvili na noc, najeli do světla na zádi lodi žraloci rezaví, kteří se u lodní zádě zdrželi až do brzkých ranních hodin. Bylo jich tam chvíli až osm. Nejmenší měřili kolem metru, ti největší dosahovali zcela jistě trojnásobku. Byli neskutečně zvědaví a nechali se nakonec drbat na hlavě a na zádech mopem (smeták by byl asi ještě lepší).
Na jiggy bylo chyceno několik barakud, kranasů velkookých a jeden kranas oceánský. Bobo měl hezkou rybu na prutě, ale po pár minutách o ní přišel, vytáhl sice jigg, ale bez háčku. Na to konto vzal Martin svou oblíbenou úspěšnou cikádu Sebile a po pár náhozech dostal záběr, jehož finále byl kranas obrovský (GT) délky 60 cm. Zkoušel jsem i poppovat se svítícím poppem, ale bez záběru.

Jediná vytrollovaná ryba - wahoo 116 cm
Kranas oceánský ulovený na jigg
GT 65 cm
Drbání žraloků mopem
Borek 25.03.2021 06:23

Maledivy, úterý 23.3. 2021
Plán byl, že v 6:00 vstaneme a budeme trollovat, třeba to bude lepší před tím, než slunce vystoupá a začne být strašné vedro. Bohužel se vyskytly technické komplikace na lodi a tak vyjíždíme až kolem sedmé. Hladina je jako zrcadlo a kdyby tu někde byl nějaký lísteček, tak se ani nepohne. K tomu je strašné dusno a dělá se opar, že na horizontu není poznat, kde končí moře a začíná nebe.
Strašnou dobu jsme bez záběru, nic nechce sežrat chobotničky ani wobblery. Po jedenácté hodině konečně přišel záběr na petrovu rapalu. Plachetník si vzal přes 200 metrů šňůry při prvním výpadu. Z Petra leje pot a naviják je stále skoro prázdný. Po asi dvaceti minutách má Petr sice dost, ale má nad plachetníkem navrch a za dalších pár minut je plachťák u lodi. Gratulujeme Petrovi k životní rybě, měří 201 cm od špičky spodní čelisti do „V“ vykrojení ocasu. Celková délka 266 cm.
Před obědem jsme šnorchlovali v kanálu, který spojuje vnitřek atolu s široširým oceánem. Jedno z nejhezčích míst na šnorchlování, které jsem kdy na Maledivách navštívil. Viděli jsme kvanta nádherných korálových ryb, rejnoky, bluefiny a chvíli mě pozoroval cca 130 cm dlouhý žralok bělocípý.
Večerní lov na maso příliš úspěšný nebyl, na palubu se podívala pouze malá muréna, malé barakudy a pár kranasů velkookých.

z Petra leje
Plachetník - detail hlavy
Plachetník a kompletní sestava
Borek 23.03.2021 12:29

Maledivy, pondělí 22.3. 2021
Od rána trollujeme se zastávkou na oběd a šnorchlování. Moře je klidné, místy hladina jak zrcadlo, vítr nefouká. Na ryby podmínky nic moc. A také to podle toho vypadá. Za celé dopoledne jsme měli jen jednu rybu, která spadla u lodi a ani jsme ji nezahlédli. Tipujeme, že to bylo slušné wahoo. Po obědě a šnorchlování byl jeden jediný záběr na povrchovou chobotnici, o kterou se pokoušel plachetník. Chvíli to dokonce vypadalo, že na háčku už visí, ale to netrvalo dlouho.
Večer bylo nahozeno z lodi několik nástrah v podobě kusu rybího masa a to nenechalo v klidu rodinku chůviček (žralok rezavý). Dvě byly nakonec zdolány, jedna spadla po několika minutách.
Na fosforeskující jiggy se chytilo několik malých barakud a kranasů velkookých.
Ve 2:30 v noci přišla slušná bouřka, která mě vyhnala z lehátka na přídi.

Žralok rezavý - chůvička
Druhá chůvička na prutě
Borek 23.03.2021 12:25

Maledivy, neděle 21.3. 2021
Od rána trollujeme z vnější strany atolu a na slibných místech zkoušíme i poppovat. Pár výjezdů na popp bylo, ale bez úspěšného finále. Martin zkoušel házet do vody velkou (140g) cikádu Sébile v barvě FT a dokázal vyprovokovat k útoku a následně zdolat pěkného chňapala (red snapper) délky 65 cm. Druhá ryba, nejspíš o něco menší kanic měsíční mu spadl u lodi. Už byl jasně vidět.
Po krátkém šnorchlování a obědě vyjíždíme opět trollovat. Konečně záběr, dokonce na dva pruty během pár vteřin. Na jednom ryba visí, druhý se jen narovnal aniž by proklouzla brzda navijáku. Kuchař Šadýz fandí a huláká na celé Maledivy: „Ryba na háčku, ryba na háčku“. Nakonec je zdoláno wahoo délky 115 cm a v ocase má zapíchnutého woblera z toho prutu, který se jen narovnal!
Večer kotvíme poblíž kanálu, který spojuje vnitřek atolu s volným oceánem. Nahozeno je několik prutů na maso a občas někdo obejde loď s jiggovacím prutem. Na jiggy berou akorát malé barakudy a spletl se jeden kranas ostrovní. Na maso se chytil malý žralok a chňapal. Několik záběrů se nepodařilo proměnit...

Martinuv redsnapper 65 cm
Wahoo 115 cm
Podvecerni jigging
Noční úlovek - žralok
Borek 23.03.2021 12:22

Maledivy, sobota 20.3 2021
Kolem půl osmé ráno vidím přistávat letadlo společnosti Emirates a o hodinu a půl později jsou již Martin a jeho skupina vítáni posádkou na lodi. Loď je připravená, dotankovaná, doplněno pivo..., nic tedy nebrání okamžitému vyplutí. Probíhá rychlá příprava a po pár desítkách minut už za lodí táhneme tři woblery a dvě povrchové chobotnice. Ale moře je jak rybník a trolling je bez efektu, ani záběr. V poledne zastavujeme na koupání a oběd.
Po obědě trollujeme směrem na první kotviště, zase bez záběru. Těsně před zakotvením zkoušíme krátce jigging. Bez záběru.
Večer je nahozeno několik prutů na maso a slušný záběr přišel Martinovi akorát při večeři. Jinak nic.
Na jiggy se později večer chytilo pár malých barakud a jeden kranas velkooký.
Kolem páté ráno jsem vzbuzen s požadavkem na asistenci při úlovku žraloka rezavého. Je obrovský, odhadem 3,5 metru. Žraloka jsem ve vodě osvobodil a on v klidu odplaval. Ráno u snídaně jsem se dozvěděl, že byl uloven ještě jednou. Evidentně si s tím velkou hlavu nedělal a do našeho odjezdu z místa kroužil hladově kolem lodi.

Zapady slunce jsou neopakovatelne
Petr a vyjiggovana barakuda
Chuvicka
Borek 23.03.2021 12:20

Maledivy, pátek 19.3. 2021
Ráno jsme vstali a po snídaní jsme začali vláčet, tedy David a já. Martin s pořezanou rukou ani moc nemůže a Lukáš je znaven a odpočívá. Vzhledem k tomu, že hladina v atolu je jak zrcadlo a popping nic nepřináší (kromě asi dvou výjezdů), měníme plány a zastavujeme na koupání u malé písčiny. Je to jedno z nejhezčích míst na šnorchlování, které jsme navštívili. A bez práce. Rašíd nás odvezl zhruba 300 metrů od lodi a díky proudu jsme doplavali k lodi téměř bez námahy. Viděli jsme kvanta různých korálových ryb, hejna bluefinů a slušnou barakudu.
Obědvali jsme v průběhu plavdy směrem k Male, po obědě došlo k vyrovnání účtu za pití, vyplnění odletových formulářů, poděkování posádce za skvěle odvedenou práci.
Chvilku před třetí hodinou vjíždíme do přístavu a jen o pár minut později opouštíme loď a jedeme na letiště. David, Hugo, Lukáš, Martin, Maty a Pepa odlétají zpět do Čech. Já se vracím na loď sbalit věci a připravit se na další skupinu, která přiletí hned zítra ráno.

Noc v Male v pristavu
Borek 18.03.2021 20:42

Maledivy, čtvrtek 18.3. 2021
7:00, vstávat, nasadit ploutve, brýle (masku, kdyby to náhodou četl nějaký potápěč) a šnorchl a hurá do vody. Snídaně a pak popping. Projeli jsme krásná místa, ale bez efektu. Pak jsme potkali manty, bylo jich tam nejméně sedm a byl to zážitek. Jejich ladné pohyby jsou fascinující stejně jako jejich velikost. Ale znovu do práce, popping není procházka po kolonádě. Pár výjezdů za poppem bylo, ale jedinou rybu zdolal Martin. Bohužel GT délky cca 75 cm se Martinovi pomstilo za háček v hubě tím, že mu rozřízlo dlaň ruky ostrými výstupku u ocasu. Takže ani fotka nebyla pořízena, byly jiné starosti.
Před obědem jsme si šli znovu zašnorchlovat a byla to pecka. Krásný korálový útes, plný ryb a rybek všech tvarů a barev. Kromě korálových rybek byli vidět i bluefini, barakudy, jehlice, langusty... Díky proudu, který směřoval přímo k lodi, jsme se ani nenadřeli. Rašíd nás odvezl loďkou k útesu a za třičtvrtě hodiny jsme se ocitli u lodi plni zážitků.
Po obědě jsme šli zase poppovat. Dohromady jsme měli asi deset výjezdů, dvě ryby spadly během pár vteřin po záběru. Nic víc. V půl šesté jsme zakotvili, vykoupali a navečeřeli se. K večeři byl kanic, kterého chytil včera večer „nerybář“ Honza. A protože to byla jeho první ulovená ryba v životě, byl mu uspořádán rituál, při kterém byl pasován pomocí meče z plachetníka, pádla, dvou woblerů a mořské vody mezi vyznavače Petrova cechu. A to bylo potřeba zapít. Vypadá to na dlouhou noc.

manta
zapad slunce
kanic - Honzova první ryba
Honza je pasován na rybáře
Borek 17.03.2021 19:00

Maledivy, středa 17.3. 2021
Hned po snídani (v 7:00) vyrážíme poppovat a cestou trollujeme. Po pár km přichází dva záběry naráz od malých tuňáků, ale jeden spadl u lodi, druhý, kterého zdolal Lukáš byl k obědu.
Poppovat začínáme kolem půl desáté a na každém místě máme alespoň výjezd za poppem. Davidovi pronásledoval poppa dokonce žralok délky kolem 1,5 m. Ve většině případů se ryby jezdily na nástrahu jen podívat, ale pár nepodařených útoků také bylo. Jen jedna ryba nástrahu trefila a nechala se zdolat. Tentokrát zabodoval Martin kranasem obrovským (GT) délky 77 cm. Kolem poledne vyrážíme směr Male na PCR test před odletem. Odlétáme pozítří. Na dohled Male jsme dostali záběr na jeden z trollovaných woblerů. Prutu se ujal David a jeho poznámka, že se jedná o něco malého se vzápětí ukázala jako lichá. Naprosto lichá. David se nechal opásat zdolávacím pásem a bez zaváhání rybu zdolal během několika minut. Když je ryba v lodi, jde z ní strach. V životě jsem takovou zubatou mrchu neviděl a dle dohledaných informací se jedná i o největší barakudu, která byla za dobu maledivských safari na této lodi zdolalána rukou a prutem českého rybáře. Doposud byla největší barakuda 133 cm z dob již dávno minulých. Tahle měla rovných 150 cm a způsobila na lodi pozdvižení a všeobecnou radost. A taky pomohla nakonec doplnit zásoby masa v již zase skoro prázdném mrazáku.
Po obědě jsme přistáli v Male a šli do nedaléké nemocnice na test. Za hodinu a něco jsme zpět na lodi a jedeme se vykoupat k jedné z písčin na druhém konci atolu. Po cestě jsme na trolling neudělali ani záběr, ale to ve finále zas tak nevadí. Dnes už bylo zážitků ažaž.
Večerní jigging po večeři se změnil v malé drama. Matymu výletl jigg z vody a háček mu prošil předloktí z vnitřní strany paže. Dva drží ruku, třetí v kleštích háček, čtvrtý svítí baterkou, pátý tahá pilku... a Maty zatím statečně a bez hlesnutí trpí. Operace je nakonec úspěšná, pacient zákrok přežil a za pár dní o tom už nebude ani vědět.
Asi je nejvyšší čas jít spát a nasbírat síly na poslední celý den rybaření.

GT 77 cm, které zdolal Martin
Pouštění GT
Barakuda 150 cm
Borek 16.03.2021 19:00

Maledivy, úterý 16.3. 2021
Ráno jsme byli opět muškařit, tentokrát se nám podařilo díky jen mírnému větru chytat na oceánské straně atolu. I přes to jsme chytili ryb méně. Maty vytáhl bluefina kolem 50 cm, David s Hugem několik malých kaniců, mě se podařil kranas obrovský cca 50 cm, jeden malý bluefin a jeden kranas velkooký, který mohl mít lehce přes 40 cm. Ale zážitek to byl, to jo. Brodili jsme v příboji a jak příboj sílil a vlny se zvětšovaly, bylo čím dál obtížnější stát na nohou a občas už prostě stát ani nešlo. Poslední zbytky sil jsme spotřebovali na šnorchlování, které následovalo hned po muškaření.
Ve 12:30 naskočil lodní motor, nastražili jsme čtyři pruty na trolling a podával se oběd. Před námi byl pětihodinový přejezd mezi atoly. První záběr, respektive o prvního woblera jsme přišli po pár minutách. Prut se jen narovnal a bylo po něm. Brzda ani necvrkla.
Všichni prospali skoro celou cestu a asi to ani nevadí, další záběr přišel až u cílového atolu. Dopadlo to naprosto stejně. Prut se prostě narovnal a bylo po dalším wobleru. S největší pravděpodobností to byl následek útoku od wahoo. Jinak nic, nic a nic.
Zakotvili jsme půl hodiny před soumrakem. Hned jak se setmělo, začali do světla kolem lodě najíždět malý tuňáci. Pár jsme jich chytili na jiggy a Martin dokonce jednoho na mušku. Po večeři šli skoro všichni hned spát... dneska se na masíčko chytat nebude.

Návrat z muškaření v příboji
Muréna uvězněná v lagunce čeká na příliv