DiskuseMaledivyVaše úlovky

Diskuse - Maledivy - Vaše úlovky

Příspěvky ze země Maledivy, okruh "Vaše úlovky"

Pro tento okruh je u této země 26 příspěvků. Příspěvky jsou seřazeny podle data vložení.

neregistrovaný uživatel 13.02.2024 14:02

Maledivy 1-8 února 2024
Začátek února se na rozdíl od závěru ledna vyloženě povedl. Základem je dobré počasí a to rybaření přálo. Večerní lov kranasů byl natolik intenzivní, že si nikdo přesná čísla ani nepamatoval, ale za jednu noc jsme ulovili i více než 30 kranasů velkookých do 70 cm. K tomu nějaké kanice, cejnovky, chňapaly, tuňáky dogtooth a samozřejmě žraloky, včetně těch zubatých. Měli jsme i mantu, ale tu jsme chytili omylem – nebyla ulovena cíleně.
Na přívlač se chytali především kranasi, většina byla 65-75 cm. Největší byl kranas obrovský-GT 110 cm (25 kg), který zabral na velký bílý popp.
Na trolling se povedli krásní tuňáci, wahoo byli tentokrát menší, do 120 cm, ale některé dny jsme měli i 4 kousky. Nakonec se povedl i plachetník, kterého se podařilo nejen zdolat, ale také pustit. Za rok bude zas o trochu větší.
Výrazným zlepšením komfortu i výkonu lodě byla výměna motoru. Nový motor je silnější, šlape jak hodinky a loď s ním doslova letí po vodě.
Škoda, že kuchař Sathees letos ze Srí Lanky nepřijel. Ten nový kuchař sice vařit umí, ale snídaně byly 7 dní absolutně stejné. Úprava čerstvých ryb víceméně také pořád stejná, často byla ryba vysušená zpracováním na oleji, což je hlavně u tuňáků škoda. Nám by vyhovovalo více zeleniny.... Sathees prostě nasadil laťku vysoko a jeho kvalit hned tak někdo nedosáhne...
Ale celkově bylo vše v pořádku a výprava probíhala podle plánu.
Richard O.

kranas 110 cm uloveny na popp
plachetnik - sailfish uloveny na trolling
makrely Solandrovy - wahoo, ulovena na trolling
tunak jednobarvy - dogtooth
rybář 05.02.2024 20:10

Maledivy 14-22 ledna 2024
Co se však v průběhu druhé letošní maledivské výpravy povedlo na výtečnou, byl jigging, tedy vertikální přívlač. V blizkosti průlivů, kterými proudí voda do atolů, jsme jako vždy narazili na žraloky. Těch navíc, jak se zdá, v posledních letech přibývá, takže většinu zdolávaných kaniců nebo chňapalů nám žraloci zlikvidovali dřív, než jsme je vytáhli na palubu. Museli jsme tedy často měnit místa: jak nám někde zaútočil žralok na jig nebo zdolávanou rybu, jeli jsme jinam. A jeden den, kdy vůbec vítr nefoukal, nás vzal kapitán na podmořský kopec, kde je cca 160-190 m hloubka. S jigy 300 g se při troše šikovnosti dalo dostat na dno. A tam to vypuklo – záběry velkých ryb a krásné souboje. Tedy krásné pro nás, co jsme nemuseli ty ryby zdolávat ze 190 metrů! Prvně v životě se nám podařilo nalovit tmavě rudohnědé chňapaly Etelis carbunculus (česky asi chňapal růžový). Ty naši však růžoví nebyli, byli spíše do hněda a měřili skoro metr!
Peter

jigging na lodni pridi
chnapal Etelis carbunculus uloveny na jig
chnapal Etelis carbunculus uloveny na hloubce 190 m
cejnovka ulovena na jig
rybář 05.02.2024 20:07

Maledivy 14-22 ledna 2024
Zatímco v první polovině ledna měl Neptun špatnou náladu, po 15. lednu se mu výrazně zlepšila. Několik dnů jsme měli oceán jak rybník a větší část osmidenní výpravy probíhala za přímo ideálních podmínek. Na palubě nás bylo šest, až na dvě výjimky všichni na Maledivách byli po několikáté a někteří měli zkušenosti i z Kostariky a dalších tropických destinací.
Hned druhý den po příletu hostů jsme opustili Male atol a vyrazili na méně navštěvovaná loviště. Po týdnu větrného počasí byly ryby evidentně při chuti a při každém delším přejezdu jsme na trolling ulovili nějaké wahoo (makrela Solandrova) nebo dorado, na každé zastávce u hrany atolu jsme uvláčeli alespon bluefina nebo GT.
Když to shrnu, tak jsme v některých dnech utrolovali i šest wahoo a nejdelší měřilo slušných 131 cm. Dorada se povedla jen menší, to nejdelší atakovalo délkou jeden metr.
Přivlač byla úspěšná jen na oceánské straně atolů, většinu ryb jsme měli na jerky-stickbaity. Jen pár ryb bylo na velké poppy, mezi nimi i ten největší kranas obrovský-GT délky 101 cm. Čili žádná super trofej, ale už pěkná ryba.
No a pak tady bylo večerní rybaření – jako vždy jsme nachytali žraloky rezavé, útesové a žraloky hedvábné, ale také pár menších tuňáků, kanice a jednu pěknou barakudu 131 cm.

barakuda 131 cm
kranas obrovsky - GT uloveny na popp
dorado ulovene na trolling
neregistrovaný uživatel 02.01.2023 17:35

Maledivy - 1.-8.12. 2022
Chytali jsme hlavně na trolling a večer na masíčko pod zakotvenou lodí. Zkoušeli jsme párkrát i jigging na vhodných místech, ale bez zásadních úspěchů. Poippovat jsme ani nezkoušeli.
Na trolling se podařilo ulovit několik wahoo a jeden plachetník (2,5 m), což je ryba, kvůli které jsme na Maledivy jeli.
Večerní rybaření pod lodí přineslo dost žraloků rezavých (chůvička) do 2,6 m délky a zdolali jsme i jednoho obrovského rejnoka, ale fotka se bohužel nepovedla.

Posádka fungovala dobře, kapitán a kuchař super, lodníci byli občas "trochu jelita", ale nakonec vždy udělali to, co bylo potřeba.

Hezky jsme si to užili.

Milan S.

Plachetník, celá naše parta a kuchař (ten uprostřed)
Wahoo ulovené na trolling
Dvě wahoo ulovené na trolling
Borek 05.04.2021 18:34

Maledivy, pondělí 6.4. 2021
Ráno šel po šesté hodině Zdeněk, Pavel a Libor muškařit na písčinu vzdálenou asi 300 m od nočního kotviště. Původně měl jít i Tomáš, ale nedokázali ho vzbudit. Než kuchař připravil snídani, byli zpět a hlásili úlovky vidlatek a malých bluefinů.
Po snídani zvedáme kotvu a jedeme poppovat. Jediná dopolední ryba ulovená při poppingu byl můj kranas modroploutvý délky cca 45 cm.
Viděli jsme minimálně osm obrovských krmících se mant, některé byly jen pár metrů od lodi.
Měníme popping za jigging na vnější straně atolu. Ryby, nebo spíše paryby tu jsou a koušou nám jiggy. Nakonec zdolává Tomáš žraloka bělocípého délky 160 cm. Pak mám záběr já a po čtvrt hodině zdolávám stejný druh žraloka, jen o 10 cm menšího. Mezitím Zdeněk přitáhl k lodi dalšího, výrazně většího žraloka stejného druhu, který mu jigg nakonec ukousl. Vzdáváme to, žraloky chytat nechceme a záběr od jiné ryby nepřichází.
Před obědem šnorchlujeme na mělčině obklopené temnou hlubinou. Mělčina je sice téměř bez života, ale na svazích, které ji lemují je celkem živo. Viděli jsme dvě krásné chobotnice a pár kaniců, ryby podobné malým úhořům, kteří mají zadní část těla zahrabanou ve dně, přední polovina se tyčí kolmo k hladině, vlaje v mořském proudu a jen hlava se rozhlíží po okolí. Bylo jich tam desítky.
Po obědě chvilku trollujeme (na slehnutí) a pak zpět do práce. Popping! Ryby jsou oproti ránu aktivnější a záběry nebo alespoň výjezdy za nástrahou máme hned od prvních hodů.
Výsledek je, že se nakonec podařilo odpoledne zdolat 4 kranasy obrovské-GT (Saša 89 cm, Petr 84 cm, Tomáš 82 cm, Zdeněk 68 cm). K tomu vytáhl Tomáš krásného 65 cm chňapala (red snapper), Pavel vypoppoval bonito a Petr chňapala délky 50 cm. Jinak záběrů bylo mnohem víc, ale ryby padaly nebo byly v průběhu souboje atakovány žraloky, Zdeněk takhle přišel o GT i s poppem. Mě až k lodi přijel za poppem zhruba metrový tuňák jednobarvý (dogtooth), ale nedobral. Jedna ryba, asi chňapal, bohužel utrhla mého oblíbeného doma dělaného poppa, kterého chvíli předtím atakovala jehlice a žralok. Budiž mu maledivská temná hlubina lehká!

Petr - GT 84 cm
Tomáš - žralok 160 cm
Saša - GT 89 cm
Tomáš - GT 82 cm
Borek 03.04.2021 18:16

Maledivy, sobota 3.4. 2021
Po poměrně větrné noci jsme ráno vyrazili na několikahodinový přejezd mezi atoly. Vyjeli jsme po šesté ranní a chvílemi to nehezky houpalo. Před desátou jsme posnídali v závětří u jediného ostrova, který se během přejezdu míjí. Po snídani jsme ještě asi hodinu trollovali, jen aby nám po snídani slehlo.
Pak začala pořádná dřina. Kapitán navedl loď nad zlom v hloubce kolem 100 metrů a my začali jiggovat. Máme několik záběrů, ale většina má stejný konec, překousnutý návazec. Saša dotáhl až k lodi skoro dvoumetrového žraloka bělocípého a pod lodí to naštěstí ukousl. Tomáš přitáhl k lodi cca 130 cm wahoo, ale závěrečná fáze nedopadla dobře, spadlo při podebírání. A aby toho nebylo málo, zlomil Tomáš při další rybe „nezlomitelný“ jiggovací prut JigWrex od Shimana. Pak přijeli delfíni a jiggování byl konec.
Popojeli jsme kousek blíže k ostrovu a necelou hodinu jsme poppovali. Uloveni byli dva kranasi obrovští-GT 61 cm (já) a 74 cm (Saša). Libor přišel o velkou rybu po pár vteřinách boje. Pak se začala blížit bouřka, nastal čas vyrazit do druhé etapy přejezdu mezi atoly.
Na trolling při přejezdu se zase nechytilo nic, jenom z 40 cm bonita, které vláčel za lodí Saša, zbyla polovina. Asi wahoo nebo barakuda.
Koupačka v kanálu spojující vnitřek a vnějšek atolu byla po houpavé cestě osvěžující. Po obědě šel Zdeněk, Libor a Pavel muškařit na mělčinu na hraně atolu. Kromě bluefinů do 30 cm a malých kaniců se na vzduch podívala i 50 cm jehlice.
Zbytek výpravy nejprve trolloval, hned po spuštění jedné z nástrah přišel záběr a ryba si nekompromisně brala metry z navijáku, ani přibrzdit nešla. Pak spadla a v nástraze zbyly pouze otisky zubů. Jediný výsledek odpoledního trollingu byl cca 50 cm chňapal velký, jediná dnešní ryba, kterou ulovil Petr.
Po trollingu následoval popping z vnější strany atolu. Saša s Petrem vepředu, já s Tomášem na střeše. Střecha vyhrála na plné čáře. Mě potěšil kranas obrovský 70 cm, Tomáš vypoppoval u vjezdu do atolu žraloka cca 85 cm. Saša s Petrem na přídi bez záběru.
Po večeři zkoušíme jiggovat a podaří se ulovit pár bonit, Pavel na gumu nezastavil rybu. Sportex do 80 g je sice z pohledu našich ryb „strašnej vykošťovák“, ale místní ryby si myslí něco jiného.

GT 70 cm na popp
bluefin na mušku
Náš dočasný domov
GT 74 cm na popp
Borek 01.04.2021 18:30

Maledivy, čtvrtek 1.4. 2021
Od rána je vedro, dusno a zataženo. Skupina A (Borek, Tomáš, Libor a Pavel) vyráží po snídani muškařit na ostrůvek, kde byla předd cca 14 dny ulovena bonefish. Skupina B (Zdeněk, Petr a Saša) jede na oceán trollovat, jiggovat a poppovat.
Muškaření na ostrůvku je debakl. Libor zlomil prut během pár prvních náhozů, ale dále statečně bojoval s torzem mušáku v ruce. Výsledek? Bez ryby.
Pavel s Tomášem také bez ryby, ale alespoň beze ztrát.
Já ulovil kranase modroploutvého 40 cm na malého černého streamera a jednoho malého kanice. Pak se při náhozu ozvala rána a ze čtyřdílného prutu se stal prut pětidílný.
S ohledem na výsledky muškařské seance jsme rádi, že vidíme v dáli vracející se skupinu B.
Mezitím, co jsme skoro nic nechytili a zlomili dva pruty přišel Zdeněk při jiggování o velkou rybu a Saša zdolal 45 cm kanice měsíčního. Jak se „sedá na lopatu“ musel ukázat při jiggingu kuchař Šadýz. Vzal prut s růžovým 250 g jiggem a zdolal 150 cm žraloka bělocípého.
Dopolední poppování bez záběru, stejně jako trolling.
Před obědem jsme šnorchlovali uvnitř atolu, viděli jsme želvy, langustu a spousty korálových ryb. Saša ulovil malého kanice na jigstreamer.
Po obědě jsme asi hodinu a půl trollovali. Bez záběru. Poslední dvě hodiny před zakotvením jsme poppovali z vnější strany atolu. Mě za poppem vyjel solidní žralok, ale ani nadvakrát poppa nevzal, následovalo několik výjezdů a tři záběry na cikádu. Bez ryby.
Tomášovi se podařilo vyprovokovat a zdolat kranase obrovského-GT délky 65 cm, pár výjezdů..., prostě MzK.
Pavel si konečně chytil rybu na popp. Na poddimenzovaný cajk zdolal kranase obrovského délky 59 cm, bůhví jak by to vypadalo, kdyby byl větší.
Zdeněk chytil na stickbait triggerfish (ostenec) délky 48 cm, což je značně netypický úlovek na přívlač.
Petr i přes to, že více odpočíval než chytal, zdolal GT 72 cm na popp.
Pavel a Libor byli odpoledne bez ryby.
Jen co jsme zakotvili, zkoušíme jiggovat. Libor chytil malou barakudu, Zdeněk kranase modroploutvého 50 cm a mě se podařilo na odhozeného jigga zdolat GT délky 60 cm.
To byl zas den...

Támhle taky nejsou...
Žralok 150 cm na jigg
Pavlova první ryba na popp - GT 59 cm
Ostenec ulovený na stickbait
Borek 30.03.2021 17:48

Maledivy, úterý 29.3. 2021
Ráno vyrážíme hned trollovat a snídáme až v průběhu rybolovu. Je skoro bezvětří a strašné dusno. V průběhu dopoledne střídame trolling s poppingem na vnější straně atolu. Před obědem jsme chtěli šnorchlovat, ale po včerejší bouřce je voda kalná a není nic moc vidět. Po obědě zkoušíme poppovat na thilách uvnitř atolu, při přejezdech mezi nimi trollujeme.
Popping dnes vyhrál Saša, který nejprve přišel o slušnou rybu v korálech a o chvíli později zdolal kranase obrovského úctyhodné délky 103 cm (cca 15 kg) a v podvečer ještě přidal kranase modroploutvého délky 55 cm a jedna pěkná ryba mu spadla.
Při poppingu bylo výjezdů za nástrahou poměrně dost. Poppy a jerky ryby zajímaly, ale většinou to skončilo jen u pronásledovačky bez útoku. Já měl minimálně 10 výjezdů, ale jen jednu rybu – kanice měsíčního délky kolem 30 cm. Ani jsem nevěděl, že na háčku je, myslel jsem si, že se nástraha po útoku pouze zamotala. Tomáš měl kromě sledovaček dva plané záběry, ale zásek neseděl. Pavel jeden záběr, Libor a Petr bez záběru.
Při trollingu měl první záběr Libor, ale bylo to jen malé bonito délky cca 40 cm. Později bylo uloveno wahoo délky 112 cm (Tomáš), 128 a 130 cm (Pavel). To větší wahoo vzalo wobbler při stahování prutu na trolling, takže je otázka, jestli bylo uloveno na trolling nebo na přívlač. Každopádně to byl celkem šok, záběr přišel 5 m od lodi a následoval výskok, kdy byla ryba celá ve vzduchu.
Večer na maso zdolal Libor malého (cca 90 cm) žraloka a teď se snaží zdolat velkého rejnoka. To bude ještě dlouhá noc.

GT-kranas obrovský 103 cm
Wahoo 130 cm na trollingúpřívlač
Bluefin-kranas modroploutvý 55 cm
Žralok ulovený na kus rybího masa
Borek 28.03.2021 15:59

Maledivy, sobota 26.3. 2021
Už podle toho, jak se loď začala houpat v průběhu noci, bylo jasné, že bezvětří skončilo. Ráno jsme dokonce museli hledat alternativní cestu z atolu skrz úzký průplav u vesnice, který je dělaný spíš na menší lodě. Uvnitř atolu se i přes vítr a vlny dalo poppovat i ze střechy, sice to občas bylo trochu o hubu, ale šlo to. Ryby se díky větru a vlnám probraly z letargie po dnech totálního klidu a výsledek byl, že Martin zdolal během chvíle GT-kranase obrovského délky 80 cm. Pak přišlo několik výjezdů na naše nástrahy a konečně jsem dostal záběr i já, na plný odhoz na poppa s agresivním chodem. Hned bylo cítit, že ryba není z kategorie dorostu. Během pár minut byl u lodi kanic uťatý, metr nakonec ukázal rovných 90 cm.
Petr chytil na poppa v barvě mahi-mahi cca 70 cm chňapala. Když bylo poppování dost, zamíříli jsme na místo, kde jsme se chtěli vykoupat. Hned jak jsme vyrazili, nastražili jsme pruty na trolling. Po pár minutách přišel záběr, wobbler zaujal kranase obrovského délky 90 cm.
Po půl hodině trollingu jsme dorazili na koupací místo, ale jen co jsme zakotvili loď, přišla bouřka a silný vítr. Raději jsme místo koupání zase zvedli kotvu a vyrazili do Male v obavách, jestli vůbec dojedeme včas. Kapitán Ibrahim vedl loď s jistotou, ale jeli jsme výrazně pomaleji, než obvykle. Trollovací pruty zůstaly v držácích, nikdo se neodvážil pro ně na záď lodě v tom lijáku a ve vlnách dojít. Věci létaly po palubě, jedna židle nevydržela nápor sedícího a houpání, kuchař nebyl schopen připravit oběd, což zas tak moc nevadilo, stejně nikdo neměl myšlenky na jídlo. Na dohled Male bylo moře již výrazně klidnější, tak jsme konečně poobědvali a do Male jsme dojeli nakonec po čtvrté hodině, vyhoupaní a vyřízení. Zbývalo jen, aby si Martinova parta sbalila věci, dala si lehkou večeři a po osmé hodině se vydali na letiště.

GT-kranas ob r
Chnapal velky cca 70 cm
Kanic utaty 90 cm na popp
Cesta ndo Male
Borek 26.03.2021 15:36

Maledivy, pátek 25.3. 2021
Snídani jsme tentokrát posunuli na osmou ranní a v podstatě hned po snídani zkoušíme poppovat. Podle meteoradaru byla v oblasti Male v noci na 25.3. solidní bouřka a moře není zdaleka tak klidné, jako předchozí dny. Dokonce je voda lehce zakalená. Takže vkládáme do rybolovu více nadějí. Na mělčinách jsou vidět neuvěřitelná hejna malých rybek.
Jediný dopolední záběr nakonec proměnil Martin v kranase obrovského délky 80 cm.
Po koupání a obědě vyrážíme směr sever. Na trolling byl jeden jediný záběr, ale bez vytažené ryby. Kolem páté hodiny zkoušíme opět poppovat v kanálu, když vjíždíme dovnitř atolu. Bylo pár výjezdů, tři ryby spadly hned po záběru a jediný úspěch nakonec slaví Bobo. Bluefin měří krásných 75 cm!
Vzápětí kotvíme, gratulace, panáček...