DiskuseMaledivy

Diskuse - Maledivy

Příspěvky ze země Maledivy

U této země je 210 příspěvků. Příspěvky jsou seřazeny podle data vložení.

Zdenek 20.11.2015 11:07

Omán 10-17 listopadu
Soustředění na jigging nám přineslo i několik velkých úlovků.
Překvapením bylo dorado-zlak nachový délky 131 cm ulovené při vytahování jigu (zabralo na hloubce asi 10 m).
Ve velikosti lovených amberjacků kraloval Vlasta rybami 127 cm a 168 cm (38 kg).
Perfektní byla kvalita lodí - kvalitní echoloty s GPS, silné motory, které umožňovaly každý den rybařit v okruhu 100 km, prostorná plošina pro rybaření na přídi i zastíněný prostor na zádi.

kranas Dumerilluv - amberjack 127 cm
kranas Dumerilluv - amberjack 168 cm, 38 kg
dorado - koryfena - zlak nachovy 131 cm uloveny na jig
jedna z nasich lodi v jiznim Omanu
Zdenek 20.11.2015 10:57

Omán 10-17 listopadu
Dobré bylo druhové spektrum lovených ryb. Jen kranasů jsme chytli nejméně 5 druhů.

kranas dumerilluv - amberjack 96 a 103 cm
kranas - pompano délky 86 cm
kranas zlaty 87 cm, v pozadi jedna z nasich lodi
dalsi z druhu lovenych kranasu
Zdenek 20.11.2015 10:48

Omán 10-17 listopadu
Vzhledem k vysoké teplotě vody (29,9°C) u hladiny nebyly ryby v mělkých vodách a vůbec nereagovaly na poppy. Jediným úlovkem na popp za celý týden rybaření byl kranas obrovský-GT délky 67 cm (cca 5 kg). Na trolling jsme kromě drobných tuňáčků a pelamid-bonit neměli ani záběr.
A to jigging byl úspěšný a přinesl i trofejní úlovky.

jediny kranas - GT uloveny na popp - 67 cm
kanic uloveny na jig na hloubce 75 m
kanic uloveny na jig na hloubce 90 m
cejnovka ulovena na jig
Borek 05.03.2015 21:13

5.3. 2015 Maledivy
Od rána jenom poppujeme a při přejezdech trolujeme, ale výsledky jsou celkem prachbídné. Tedy až na Zdeňka, kterému se podařilo zdolat dva kranasy GT (85 a 92 cm) a jednoho kanice uťatého 70 cm. Většina z nás měla aspoň záběr od kranase, jen David dneska neudělal ani záběr. Na trolling se nám za nástrahami občas ukázala ryba, ale nedobrala. Večerní lov na maso byl ve znamení paryb. Roman zdolal asi metrového žraloka a po večeři se na palubu podíval žralok-chůvička, kterého zasekl a zdolal Jirka. 270 cm dlouhou parybu jsme do lodě dostali společnými silami. Jako poslední úlovek dne byl po lítém a dost dlouhém boji, u kterého jsme se vystřídali tři rybáři, zdolán rejnok (cca 130 cm v průměru a cca 50 kg). Zítra brzo ráno vyrážíme směr Male a dále do mrazivé Evropy.

kranas 92 cm
žralok rezavý-chůvička 270 cm
kapitán řídí loď nohou
kanic uťatý
Borek 04.03.2015 20:40

Maledivy 4.3. 2015-03-04
Celé dopoledne jsme nebyli schopni přemluvit ryby k záběru. Kolem poledne jsme jiggovali v průplavu, kterým proudí voda do a z atolu. Kromě pár menších ryb jsme nic zajímavého nezdolali. Všechny velké ryby nám jigy utrhaly nebo přebrousily o korály. Po poledním šnorchlování jsme poppovali na vnější straně atolu v příbojových vlnách. Během hodiny a něco jsme měli hodně záběrů od kranasů jak na poppy, tak i na jerky. Mě se konečně podařilo zdolat svého prvního kranase obrovského-GT (v minulých dnech mi ryby buď padaly nebo utrhly nástrahu). Můžete 100x slyšet jak je tato ryba bojovná, ale to, co se děje po záběru nelze slovy popsat. Můj první GT měřil neskutečných 111 cm a vážil bez dvou deka 21 kg. Rekord výpravy jsem držel ale sotva půl hodiny, pak Zdeněk zdolal GT o půl kila těžšího (ale o centimetr menšího :-) ). Pozdně odpolední trolling na dnešní kotviště přinesl ještě jedno wahoo 105 cm, které bylo k večeři.

kanic chycený na jig
GT 100 a 110 cm
GT 111 cm a kapitan
rosy jobfish na jig
Komentáře k tomuto příspěvku:
10.03.2015 13:53
mvincik: Ďábelsky wostrý! Moc pěkný rybky, musí to být opravdu paráda, ty souboje...
A Borku, proč jsi si kupoval tu novou kšiltovku, když jí nikde nemáš na hlavě?? :-)))
Borek 10.03.2015 14:00
Borek: Zdeněk mi ji vždy na focení sundal :-D
Borek 04.03.2015 20:35

Maledivy 3.3. 2015
Od časného rána jsme popovali okolo thil, ale ryby naše nástrahy jenom pronásledovaly. Teprve když začala voda proudit vlivem přílivu, podařilo se ryby přesvědčit k záberu. Kolem poledne jsme měli naplánované šnorchlování kolem korálového útesu. Při přejezdu na místo šnorchlování jsme viděli pár metrů od lodi dva asi dvoumetrové žraloky, jak krouží kolem hejna rybek. David odpoledne zasekl velkého kranase a při zdolávaní zlomil prut ve spojce a jen zázrakem nakonec skoro 21 kg (109 cm) těžkou rybu zdolal jen na torzo prutu s jedním očkem. Kdo umí, ten umí!

Kranas zdolaný na půlku prutu
Kranas modroploytvý-bluefin
Cejnovka žlutopyská na jig
Chnapal velký
Zdenek 02.03.2015 19:08

2.3. - den utržených nástrah
Kdybychom dnes vytáhli jen polovinu ryb, které jsme utrhli, byl by to superúspěšný den. Bohužel nám dnes velké ryby pravidelně a demonstrativně zatahlovaly při zdolávání jigy do korálů. Dalo by se říci, že více než polovina ryb, které jsme dnes při jiggingu zasekli, byla nad naše síly a technické možnosti. Přišli jsme o půltuctu jigů a večer většina z nás potřebovala másáž zad... Ale pár kranasů duhových, ostrovních a obrovských jsme nakonec přeci jen zdolali.

speed jigging
kranas duhovy 80 cm uloveny na jig
kranas ostrovni uloveny na jig
unaven po odpolednim jiggingu
Borek 28.02.2015 21:07

28.2.
Od rozednění jsme na cestě na sever, po cestě trolujeme, ale měli jsme jen jeden úlovek - dorado 108 cm. Kolem poledne stavíme na popping, ale rybám se na poppy moc útočit nechce. Před obědem stavíme na šnorchlování, pod vodou jsme potkali mnoho neskutečně barevných ryb, želvy a žraloka. Po výborném obědě jedem poppovat kolem útesu. Na poppy útočí hlavně kranasi-GT, ale Zdeněk chytil i jednoho chňapala. Do setmění musíme být na kotvišti, po cestě trolujeme a tentokrát celkem úspěšně. Chytili jsme několik wahoo (největší 125 cm a 12 kg) a kranasů duhových. Po zakotvení jsme měli skvělou večeři a po ní se bavíme vyprávěním vtipů a lovem korálových ryb, které sice zřídkakdy překročí délku 50 cm, ale berou pořád. A konečně není takové vedro.

wahoo 125 cm a 12 kg
dorado 108 cm
jako na svatební cestě
kranas GT 90 cm a 12 kg
Zdenek 25.02.2015 19:20

25.2.
Polední šnorchlování u korálového ostrůvku opravdu vydařené – nádherně čistá voda a spousty korálových ryb, několik langust a metrová želva.
Stejně jako každý den se udělal krásný večer, který jsme věnovali povrchové přívlači – poppingu, jinými slovy lovu kranasů.
Večer zkoušíme lovit žraloky na kousky masa nastražené u dna, ale dnes asi není jejich den. Po dvou hodinách ani záběr a unaveni celodenním rybařením a šnorchlováním jdeme spát. Na dobrou noc nám jeden z lodníků předvedl jak se loví olihně...

jeden z tisicu ostruvku kolem nas
kranas obrovsky - GT, 15 kg
vecerni privlac u koraloveho utesu
olihen ulovena na olihni wobbler
Zdenek 25.02.2015 19:15

25.2.
Po týdnu rybaření na Maledivách jsme dnes konečně zažili pořádný tropický liják. Pršelo sice jen asi půl hodiny, ale napršet muselo několik centimetrů vody.
Přejížděli jsme mezi atoly a zkoušeli ulovit na trolling plachetníka nebo mečouna, ale za půl dne trollingu jsme chytili jen jedno dorado (zlak nachový-koryféna) délky 115 cm.

zlak nachovy - koryfena - dorado 115 cm
delfini si hraji u nasi lode