Diskuse o rybaření ve světě

Všechny příspěvky

V diskusi je celkem 2025 různých příspěvků. Příspěvky jsou seřazeny podle data vložení.

Borek 09.08.2023 15:08
Borek

Tomma 7.-9. srpna 2023
Z Čech jsme odjeli v sobotu 5.8. a krome asi 200 km dlouhé časti cesty (kolem Sunsvallu), kdy byla hustá mlha, uběhla cesta rychle a v pohodě.
Po příjezdu na Tommu jsme se, ač pekelně unavení, vydali na dvě hodiny na vodu. Chytali jsme u sousedního ostrova Lokta, na místě, které si dobře pamatuji z návštěvy Lokty v minulosti. Zdolali jsme několik makrel a malých tresek obecných.
V pondělí jsme na vodě strávili cca 7 hodin. Chytali jsme podél jihovýchodního břehu Tommy. Zdolali jsme asi 15 tresek obecných do 80 cm, pár makrel a malých kelerů. Dva halibuti byli na prutu, ale v lodi neskončil ani jeden. První držel menší obecňačku, kterou u lodi pustil a ten druhý se vyhákl z gumy po prvním výpadu.
V úterý dorazil extrémní vítr a teploty. Foukalo přes 15 m/s a v nárazech minimálně dvojnásobek. Teploměr ukazoval 28°C. Autem jsme objeli ostrov, pobrouzdali pár pláží a vyfoukaní a opískovaní jsme jeli domu.
Dnes je středa, fouká jako včera, jen je mnohem chladněji, ale zima není. Koukáme z okna, jak vítr zvedá vodu z hladiny a vyhlížíme sedmou večerní, kdy se má vítr uklidnit na přijatelnou rychlost a doufáme, že aspoň na dvě hodiny vyjedeme.

neregistrovaný uživatel 09.08.2023 13:56

Norsko-Amber 25.7.-1.8.2023
Letošní výprava do Amber neměla chybu. V Amber jsme byli již před 2 lety, na místě se nic nezměnilo. Ubytovatel je přísný na pořádek a díky tomu je vše v naprostém pořádku. Ubytování 1A, člun připravený, čistý, vybavený bednami, plastovým kyblíkem, gafem, prostě vším, co člověk na vodě potřebuje. Stačí se zmínit o benzínu a už tam stojí "pikolík" nebo sám majitel s kanystry a klidně Vám benzín i nalije, pokud se k tomu budete stavět jen trochu nešikovně. Filetárna čisťoučká, teplá voda, papírové ručníky po celou dobu pobytu k dispozici. Samozřejmě majitel vyžaduje, aby každý opouštěl filetárnu ve stavu, v jakém do ní přišel. A světe div se, funguje to!
Co se týká ryb. Možná, že to bylo počasím (po celu dobu pobytu slunečno), ale ryby jsme přes den nemohli nalézt. Nešly ani na otevřeném moři, kam jsme vyjeli dvakrát (cesta určitě delší jak hodina - vyloženě na otevřené moře). Jeden výjezd jsme ukončili z důvodu nevolnosti člena posádky. Stejně za 3 hodiny rybolovu na otevřeném moři přišel ojedinělý záběr od kočky 85 cm, jeden pěkný záběr zřejmě od halibuta (rybu se nepodařilo zdolat a osvobodila se po cca. 5-ti minutách boje) a nějaké záběry od drobných kelerů. Druhý výjezd byl zcela neúspěšný.
Takže se nám nakonec podařilo ryby nalézt ve fjordu, ale úspěšní jsme byli pouze v nočních hodinách, bez ohledu na příliv či odliv.
Většina záběrů přicházela od tresky obecné, většinou drobné ryby. Na 5-10 malých ryb byla chycena jedna 50-80 cm. Podařila se jen jedna metrovka. Treska tmavá byla lovena průběžně, ale pouze v malém provedení. Nebyla ulovena ani jedna treska tmavá přes 50 cm. Ojedinělé úlovky mníka či mníkovce, nějaká ta jednoskvnka. Uloveny byly i 4 makrely (zato ty byly krásné, velké, vypasené).
I ve fjordu jsme měli jeden záběr od halibuta (kolem metru). Tento utrhl háček ani ne metr pod hladinu, kdy překvapil rybáře náhlým výpadem v okamžiku, kdy si již kolega myslel, že to ryba už vzdala. "Prostě halík není bělice".

Shrnu-li: dovolená výborná, počasí skvělé, rybařiny jsme si užili až dost (nijak jsme se neflákali, na lodi jsme byli každý den, někdy i 11 hodin) a nebýt jednoho ztraceného kufru na cestě domů (který se ve zdevastované podobě objevil za 2 dny po příletu) mohli jsme si pochvalovat i výborný letecký přesun (který je, tak jako tak, skvělý - v 10 hod. dopoledne nasednete v Praze do letadla a v 17,00 hod. odpoledne přebíráte chatu a člun 30 km od Tromsa. Co více si rybářské srdce může přát!!)
Takže se můžeme těšit na další výpravy.
Martin Č.

rybář 09.08.2023 13:04

Einset 23.7.-11.8.2023
V Einset jako vždy klid a pohoda.
Z pohledu rybářského: letos skoro žádné makrely a sledi.
Polaci berou stále stejně, největší 92 cm. Na hlavním fjordu se daly trefit na paternostery i pěkné tresky tmavé přes 80 cm, což považuji vzhledem k letnímu období spíše za výjimku.
Takže i v okolních chatách, kde se letos sešli samí rybáři z Čech, panovala všeobecná spokojenost.
Havard mel letos výrazně nižší výlov lososa do síti.
Jedna informace ohledně trajektu: na rozdíl od severnějších částí Norska, tady zadarmo místní převozy nejsou. Alespoň fera z Kristiansundu na Tustnu (Seivika-Tommersvag) stojí 109,-NOK/ jedna jízda.
Posílám pár fotek polaků.
Jirka F.

srpnovy polak z Einsetu
srpnovy polak z Einset
rybář 09.08.2023 12:52

Norsko-Einset 29.7.-5.8.2023
V Einset vše v pořádku. Syn původního majitele se tady o vše docela stará.
Ve fjordech tentokrát nebyla najetá hejna makrel, lovily se spíše ojediněle. Možná i díky tomu byla docela dobrá druhová pestrost úlovků:
treska tmavá cca 100 ks, nej 86 cm
treska bezvousá 3 ks
sleď 4 ks
makrela 30 ks
Voda měla mezi 16-17 stupni.
Chytali jsme na přívlač, pouze jednou jsem to zkusil na maso cca 2 hodiny bez záběru. Zachytali jsme si parádně, když se nedařilo na mělčinách, zkoušeli jsme kelery ve sloupci na hloubkách a to bylo docela úspěšné.
Chválím mladšího domácího, vše funguje, bylo moc příjemné být zase v Einsetu.
Václav M.

neregistrovaný uživatel 08.08.2023 17:20

Švédsko-Giman 14-25 července 2023
Děkujeme za zorganizování výpravy do švédského revíru Giman.
Dovolená se líbila. Cesta autem na sever Švédska je teda úmorná, ale stálo to za to. Kluci, kterým jsem tuto dovolenou sliboval několik let, byli nadšeni. V Giman se líbilo i manželce, která jako nerybářka chytila stejně druhů ryb jako my a dokonce se jí dařilo s francouzským návazcem lovit v peřejích lipany.
Červenec není úplně nej pro lov velkých štik a tak ulovení větších štik nebylo vůbec jednoduché. V rákosí byla poschovávána jen štíhlata a ty jsme lovit nechtěli. Větší štiky byly na hloubkách a bylo obtížné je zvednout, natož přimět k záběru. Během rybolovu na průtočných jezerech a rozlitinách řeky Giman jsme vyzkoušeli snad všechny nástrahy a to i ty, o kterých jsem netušil, že je mám. Nejvíc štik 60-80 cm jsme ulovili na woblery rapala jointed, nils master a slider.
Okouny jsme na Alanu chytali jen malé. Větších nad 35 se povedlo jen pár. Skvěle jsme si zachytali na lesním jezeru s obsádkou okounů, kdy jsme ulovili 20 okounů 35-40 cm a spousty menších.
Na lesních jezerech s obsádkou pstruha a sivena jsme již tak úspěšní nebyli. Podařilo se nám za dvě výpravy ulovit jen pár menších pstruhů, několik sivenů kolem 40 cm a ze čtyř velkých sivenů přes 60 cm jsme zdolali jen jednoho.
V peřejích řeky Giman jsme lovili lipany ve velikostech 30-40 cm, okouny a jen asi pět pstruhů okolo 35 cm.
Žádnou přesnou statistiku úlovků jsme si nevedli a já osobně jsem většinu ryb ani neměřil. Zhruba jsme ulovili:
Štiky asi 20 kusů 60-80 cm, nej štika 81 cm
Okouni asi 25 ks 35-40 cm
Pstruzi 15-20 ks 25-40 cm
Siveni 5 ks kolem 40 cm a jeden velký ulovený 20.7. na rotačku 67 cm
Lipani 15-20 ks, většinou 30-40 cm, nej lipan 41 cm
Několik jesenů, nej 43 cm
Revír se nám líbil ohromně. Krásná příroda a velká rozmanitost. Střídali jsme lov štik na průtočných jezerech s muškařením v peřejích či lovem sivenů, pstruhů a okounů na lesních jezerech. Jsem rád, že jsme jeli na 10 dní a ani tak se nedá tento revír prochytat.
Hezký zbytek léta přejí
Hlaváčovi

rybareni v perejich reky Giman
letni stika z prutocneho jezera
letni okoun z Giman
letni siven ze pstruhoveho jezera
neregistrovaný uživatel 08.08.2023 12:14

Norsko-Ringvassoy 29.7.-7.8.2023
Náš letošní pobyt na Ringvassoy se blíží ke konci a opět si odvážíme množství skvělých zážitků. Mimořádně si ceníme přístupu majitele k ubytování, lodím a všemu ostatnímu. Tak v pořádku, jako má vše pan Jenssen, se vidí málokdy. Lodě a motory perfektní, ubytování se s postupem let opotřebovává téměř neznatelně.
Během osmi dnů rybaření jsme ulovili v šesti lidech 42 halibutů. Když jsme předevčírem ulovili přesně padesátého halibuta, řekli jsme si, že stačí a přestali jsme rybařit. Ze zátoky Dafjord od chaty Ringvassoy na otevřené moře vůbec nejezdíme. Touto dobou je to zbytečné. Pěkné ryby nachytáme v Dafjordu, který myslím, už máme docela dobře zmapovaný. Vyhledáváme místa s pozvolným sklonem, písečným dnem a dobrým prouděním vody. Všechny ryby jsme nachytali na takových stanovištích. Letos jsme vyzkoušeli dva nové typy. Jedno místo úspěšné, druhé ne. Majitel chaty je veselý, otevřený chlapík. Jediné, co bychom mu vytknuli, je cena benzínu do lodí, za kterou nám ho prodává. Požaduje 30 NOK za litr, i když u benzinové pumpy stál pouhých 23,50 NOK. Inu Norsko...
Michal F.

srpnovy halibut z Dafjordu
neregistrovaný uživatel 03.08.2023 15:29

Sundholmen 3.8.2023
Stejně jako každý rok, mám i letos od začátku července celou rozvětvenu rodinu na letním bytě v chatách Sundholmen a Aspviken. Můj vnuk dnes přemluvil tátu, tedy mého syna, aby si ráno zajeli na ryby na jezero Storsjön.
A úlovek stál za to: vnuk ulovil na velký twister štiku délky 119 cm! Sám ji neudržel, tak mu ji na fotku musel podržet táta, zatímco on fotil.
No, má ve svých 11-ti letech ulovenou štiku 119 cm a z loňska okouna 51 cm. To se mu bude asi těžko překonávat!
Gunnar

stika 119 cm, ulovena na jezere Storsjon 3.8.2023
rybář 02.08.2023 18:08

Island - řeka Laxá 24-31 července 2023
Náš pobyt na Islande prebehol v poriadku. Nové ubytovanie v Helluland lodge bolo na veľmi dobrej úrovni. S ubytovaním, stravou a so sprievodcom sme boli veľmi spokojný.
Samotný rybolov by som opísal ako FAMÓZNY. Za 7 dní sa nám podarilo zdolať alebo sme mali na prúte cez 100 rýb, pričom priemerná dĺžka sa pohybovala okolo 50 cm. Taktiež sa nám podarilo zdolať niekoľko rýb nad 60 cm. Najväčia ryba merala 68cm.
Musím ale povedať, že najviac sme si užili rybolov na rieke Lónsa, vzdialenej cca 2,5 hod. od lodge a na rieke ústiacej do jazera Langvatn. Tieto revíry sú podstatne menšie ako rieka Laxá, ale okolité prostredie je nádherné. Okrem krásnych pstruhov potočných (obecných) tieto rieky ponúkajú možnosť úlovku sivoňov a pstruhov morských. Nám sa podarilo zdolať oba druhy, čím sme si náš pobyt ešte viac užili.
27.7 sme chytali na rieke Lónsa a 29.7. na rieke ústiacej do jazera Langvatn. Je to malá meandrovitá rieka, vzdialená cca 15 min. východne od lodge. Musím za nás povedať, že rybolov na tejto rieke sme si užili asi najviac. Množstvo rýb a ich veľkosť spojená s neskutočnou bojovnosťou nás ohromili.
Marek B.

pstruh z reky Laxa, usek Adaldal
pstruh a siven z male ricky
nejvetsi pstruh nasi vypravy - 68 cm
rybář 31.07.2023 18:27

Kanada - Fraser 29.-30. července 2023
Posílám pár fotek z našeho dvoudenního rybaření na Fraseru. Rybařili jsme na dolní části řeky Fraser, skoro až v centru Vancouveru.
Sobota 3 kousky "na zahřátí": 150 cm, 170 cm a 190 cm.
Neděle nám přála a brali, to znamená 7 kusů od 110 cm až nej 220cm. Vše měřeno nahrubo, ryby jsme pouštěli u lodě.
Chris byl s rodinou na dovolené, tak byl s námi průvodce Troy (povoláním pilot dopravních letadel). Dobrý rybář a rybaření i pobyt na lodi s ním byl moc fajn.
Ještě jedou děkuji
Petr D.

zdolavani jesetera
zdolany jeseter u lode
neregistrovaný uživatel 31.07.2023 15:04

Švédsko-Ammarnas 14-21 července 2023
V Ammarnas vše dokonale klaplo. Za mě jedna z nejlepších muškařských lokalit, které jsem dosud navštívil. Možnost na stejné řece vláčet i chytat na umělou mušku mě opravdu baví. Chata skvělá, téměř o samotě, skvěle prostorově řešená a vybavená. Pro čtyři lidi ideál.
V Guide Centru vše, co bylo potřeba, bistro tamtéž, personál obeznámený a připravený poradit.
Třídenní výprava na Altsan proběhla podle plánu. Voda první den stoupala, bylo po dost intenzivních deštích. Druhý den už ale klesala. Podle sdělení našich dvou průvodců ji bylo ale méně obecně. Zachytali jsme si naprosto skvěle. To místo je kouzelné. Nejvíce bylo pstruhů, největší pstruh byl 53 cm. Chytli jsme i pět sivenů arktických. S poštem i druhy ryb naprostá spokojenost.
Jako průvodce byl s námi na Altsanu Ulf a ještě jeden, jméno už si nepamatuji. Oba naprosto skvělí. A hlavně oba zkušení rybáři. Za ty tři dny jsme si hezky popovídali a získali nové poznatky o rybaření ve Švédsku a o Švédsku obecně.