DiskuseŠvédskoÚlovky, trofeje, zajímavosti

Diskuse - Švédsko - Úlovky, trofeje, zajímavosti

Příspěvky ze země Švédsko, okruh "Úlovky, trofeje, zajímavosti"

Pro tento okruh je u této země 72 příspěvků. Příspěvky jsou seřazeny podle data vložení.

CK PEPA 03.04.2024 10:40
CK PEPA

Velikonoce v Sundholmen 2024
Na Velikonoce mi opět přijely děti a vnoučata. Chlapi bydleli v chatě na ostrově Sundholmen a ženské s dětma obsadily dům.
Kromě sauny, večerních diskusí a pojídání-popíjení dobrot, byl na programu i jarní rybolov na dírkách. Na slunci bylo fajn, ale ráno bylo pořád -8°C a led má stále 50 cm tloušťku! Mimo jiné se synovi povedl tenhle parádní pstruh obecný o hmotnosti 5,2 kg, kterého jsme po zvážení a focení zase vrátili do jezera.

Veselé Velikonoce přeje
Gunnar

neregistrovaný uživatel 08.08.2023 17:20

Švédsko-Giman 14-25 července 2023
Děkujeme za zorganizování výpravy do švédského revíru Giman.
Dovolená se líbila. Cesta autem na sever Švédska je teda úmorná, ale stálo to za to. Kluci, kterým jsem tuto dovolenou sliboval několik let, byli nadšeni. V Giman se líbilo i manželce, která jako nerybářka chytila stejně druhů ryb jako my a dokonce se jí dařilo s francouzským návazcem lovit v peřejích lipany.
Červenec není úplně nej pro lov velkých štik a tak ulovení větších štik nebylo vůbec jednoduché. V rákosí byla poschovávána jen štíhlata a ty jsme lovit nechtěli. Větší štiky byly na hloubkách a bylo obtížné je zvednout, natož přimět k záběru. Během rybolovu na průtočných jezerech a rozlitinách řeky Giman jsme vyzkoušeli snad všechny nástrahy a to i ty, o kterých jsem netušil, že je mám. Nejvíc štik 60-80 cm jsme ulovili na woblery rapala jointed, nils master a slider.
Okouny jsme na Alanu chytali jen malé. Větších nad 35 se povedlo jen pár. Skvěle jsme si zachytali na lesním jezeru s obsádkou okounů, kdy jsme ulovili 20 okounů 35-40 cm a spousty menších.
Na lesních jezerech s obsádkou pstruha a sivena jsme již tak úspěšní nebyli. Podařilo se nám za dvě výpravy ulovit jen pár menších pstruhů, několik sivenů kolem 40 cm a ze čtyř velkých sivenů přes 60 cm jsme zdolali jen jednoho.
V peřejích řeky Giman jsme lovili lipany ve velikostech 30-40 cm, okouny a jen asi pět pstruhů okolo 35 cm.
Žádnou přesnou statistiku úlovků jsme si nevedli a já osobně jsem většinu ryb ani neměřil. Zhruba jsme ulovili:
Štiky asi 20 kusů 60-80 cm, nej štika 81 cm
Okouni asi 25 ks 35-40 cm
Pstruzi 15-20 ks 25-40 cm
Siveni 5 ks kolem 40 cm a jeden velký ulovený 20.7. na rotačku 67 cm
Lipani 15-20 ks, většinou 30-40 cm, nej lipan 41 cm
Několik jesenů, nej 43 cm
Revír se nám líbil ohromně. Krásná příroda a velká rozmanitost. Střídali jsme lov štik na průtočných jezerech s muškařením v peřejích či lovem sivenů, pstruhů a okounů na lesních jezerech. Jsem rád, že jsme jeli na 10 dní a ani tak se nedá tento revír prochytat.
Hezký zbytek léta přejí
Hlaváčovi

rybareni v perejich reky Giman
letni stika z prutocneho jezera
letni okoun z Giman
letni siven ze pstruhoveho jezera
rybář 05.10.2022 17:39

Gafsele - sezóna 2022
Je září a konečně mám čas trochu bilancovat.
Letos bylo takové docela normální švédské léto a tak jsme si kromě slunce užili i hodně deště zejména v září a na přelomu července-srpna. Na úlovky to však bylo dobré.
Jestli jsou moje údaje zprávné, bylo hosty v Gafsele uloveno celkem 12 štik přes 110 cm délky, největší štika sezóny měřila 127 cm.
Nákupem nových motorů 8 HP jsme si trochu přidělali práci - pár hostů neodhadlo hloubku a museli jsme dva motory opravovat, což v sezóně, kdy jsou všechny lodě plné a přijíždějí noví hosté, není úplně jednoduché. Naštěstí máme dost těch starých-dobrých čtyřkoňáků a s těmi jsme to zvládli.
Ještě mne čekají dva týdny rybaření v brakických vodách ve Finsku a pak se jedu ohřát při rybaření v Kostarice.
Alban

Alban se pěknou 110 cm stikou
rybareni neni zavod, ale pocty jsou pocty
krasne rostla letni stika z Gafsele
dubleta
neregistrovaný uživatel 05.10.2022 17:21

Švédsko-Ormsjon 21-30 září 2022

Nachytali jsme neskutečné množství okounů a štik.
Nejzajímavější/největší úlovky byly: štika 105 cm, několik okounů nad 40 cm a cejn 55 cm.
Rybařina je tam zajímavá, ubytování akceptovatelné, jen škoda, že majitel domku neměl v pořádku dohodnuté lodě.

Michal J.

podzimni stika ze svedskeho podhuri
podzimni okoun
cejn ze svedskeho podhuri
rybář 08.07.2022 12:29

Hellesjo-Karlsnaset 18-25 června 2022
V sobotu 18.6.2022 jsme opustili naše první pobytové místo na ostrově Sundholmen, dali si s Gunarem kávu na rozloučenou a další shledanou. Bylo slunečné dopoledne a my zahájili přesun na severnější revír, do Hallesjo. Teplota z ranních 13stupňů spadla během cesty na 7°C, foukal vítr a pršelo. U nás v ČR bylo ten den 30-33 °C.
Sten nás už očekával. Po uvítacím drinku vypsal povolenky a mohlo se vyrazit na vodu. Déšť i vítr se navečer uklidnil a odměna přišla v podobě štiky 114 cm, vážena na kleštích necelých 13kg, krásně stavěná. Po jejím puštění jsem už nenahodil a jelo se na panáka do chalupy. Sten nám večer vyprávěl, že se v okolí potulují dvě medvíďata asi tak 80cm vysoký, ale sám je zatím neviděl. Tak jsme mu jednoho druhej den přivezli natočenýho u 3 průtočného jezera (kamera Tom).
Počasí se umoudřilo a se zvyšující se teplotou se zvedala i aktivita štik. Za jeden den (8 hodin) jsme ve dvou s Jardou ulovili celkem 65 štik nad 50cm, největší 96 cm (PPRH=4, resp. hodinový průměr přes 4, to je fakt dobrý).
Honza, Flóra a Tom se věnovali pstruhům na jezerech ale měli to velice těžké, neboť letos nasazovali hodně malých okolo 20 cm a tak záběrů od velkých ryb bylo málo. Dále se povedlo ještě ulovit štíhlou 113 cm a Radkovi dvě 82 cm. To bylo z větších ryb vše.
Měli jsme trochu obavy, že druhá polovina června bude již dost teplá a štiky někam zalezou a nebudou moc aktivní, ale byli jsme spokojeni. Výpravu jsem ukončil na 106 ks štik, Jára 89 ks a považujeme jí za neobvykle zdařilou.
Při cestě zpět jsme chtěli navštívit losí oboru pod Jonkopingem, ale bylo už zavřeno. Tak jsme si prošli Trelleborg, taky hezký.
Vašek P.

Helesjo v cervnu, stika 113 cm
Helesjo v cervnu, stika 114 cm, 13 kg
Helesjo v cervnu, stika 96 cm
rybář 08.07.2022 12:03

Sundholmen 15.6-18.6.2022
Tentokrát jsme odjížděli trochu netradičně v úterý 14.6.2022 neboť jsme uprostřed týdne střídali druhou skupinu naší výpravy.
Cesta probíhala bez problémů jen nás trochu překvapilo, že nejen na trajektu ale i v obchodech ve Švédsku nechtějí platbu hotově, ale upřednostňují kartu.
Počasí na ostrově bylo po 4 dny slunečné a teplé, jen nižší hladina vody v jezeře nás limitovala v průjezdech určitými úseky. Když jsem projížděl mezi ostrovy se slovy, tady byla vloni někde pod vodou skála, tak i přesto že jsem ubral, už jsem tak rychle nestihl zvednout motor. A tak vím, že nová vrtule stojí 900,-švédů.
Ryby byly poměrně aktivní, hlavně v mělčích partiích. Největší ryba výpravy štika 107cm, 4ks byly přes 90cm. Chytalo se okolo 8-12 štik na osobu/den. Větší okouny se nám ulovit tentokrát nepodařilo.
Za mojí posádku spokojenost, část výpravy nebyla z revíru tak nadšená vzhledem k jeho velké rozloze a krátké době pobytu. Co říci na závěr? 3 dny rybaření na Sundholmenu je fakt málo. Už dnes vím, že sem zase rád vrátím.
Vašek

cervnova stika 90 cm ze Sundholmen
107-ka ze Sundholmen
rybář 01.06.2022 11:22

Švédsko, Vanern 14.-24.května 2022
Statistika za čtyři rybáře a devět dnů přívlače:
Celkem jsme chytli 306 ryb: 284 štik, 20 okounů, jednoho bolena a jednoho jelce.
Celkem bylo 9 štik přes metr: 100 cm, 101 cm, 3x 102 cm, 107 cm, 115 cm, 116 cm a 121 cm. Z toho já měl 2x102, 115 a 121. V kolektivu jsem přesto stále oblíben, snad mne chlapi vezmou s sebou i příští rok. Ta 115 cm byla celkově vyžranější a masivnější, než ta 121 cm. Asi byla i těžší, podle váhy však měla "jenom" 12 kg, ale tu větší jsme nevážili, jen měřili a šup s ní zpátky.
Ze začátku to bylo hodně trápení, každý den vítr z jiné strany a pořád jsme hledali ryby. Kde byly jeden den, druhý den bylo vše jinak.
Myslím, že ale celkově úlovky super. V průměru to vychází na jednu rybu přes metr na den.
Rune (majitel chat) už přeci jen stárne a tváří se, že už se dál o hosty, chaty a lodě starat nechce. Jeho děti mají práci jinde, taky se o turisty starat nechtěji... Pokoušel jsem se domluvit, aby pokračoval alespoň ještě příští rok. Uvidíme.
Zdraví Radek Ž.

stika 121 cm, kveten na Vanernu
stika 115 cm, kveten na Vanernu
stika 102 cm, kveten na Vanernu
rybář 24.05.2022 16:13

Švédsko, Hökensas 7-14 května 2022

Už ani nevím po kolikáté jsme byli v Hökensas.
Tentokrát jsem ulovil 21 duháků v délce od 40 do 63 cm.
Kolegové měli 21 pstruhů, 18 pstruhů a 17 pstruhů.
Ten největší měřil 63 cm, vážil 4,5 kg, byl uloven 12.5. kolem 7.00hodiny ráno na přívlač, na švédskou plandavku.
kolegové 21, 18, 17.
Byla to docela úspěšná výprava. Myslím úlovky i počasí.
Nás střídali známí, také ve čtyřech a počty jejich úlovků pstruhů byly jen: 6, 5, 4, 2.

Karel D.

kvetnovy duhak z Hokensas
duhak z Hokensas
rybář 17.09.2021 11:10

Švédsko-Lesjon 4-11 září 2021
Úlovky byly tentokrát hluboko pod očekáváním, ale to mohlo být z 90% rybářem a ne revírem a podmínkami. Revír byl začátkem září hodně zarostlý travami a aktivita ryb, možná i vzhledem k prudkému poklesu teplot, skoro nulová.
Během týdenního pobytu jsem však ulovil jen 8 štik, 80 okounů, 2 siveny, 4 pstruhy a pár přerostlých plotic. Trofejní ryba bohužel žádná.
Prostředí ale naprosto nádherné, to jsem si užil moc. Chata zařízená s neuvěřitelným smyslem pro detail, k dispozici bylo naprosto všechno, co by člověk mohl chtít.
Jakub H.

Komentář k tomuto příspěvku:
Zdenek 17.09.2021 11:12
Zdenek: Nemyslím si, že zásadní chyba byla v rybářovi. V případě prvního zářijového týdne to bylo i podle údajů jiných rybářů velmi těžké asi všude ve Švédsku: voda byla stále ještě velmi teplá a tam, kde byly porosty lakušníků/vodního moru/rdesna, no prostě vodních travin, tak se dalo rybařit jen velmi těžko. Obvykle už bývá koncem srpna/začátkem září na severu Švédska chladněji, resp. voda mívá pod 15°C, ale letošní srpen byl nezvykle teplý a předpokládaná zářijová aktivita štik se zatím nedostavila. Vlastně nevím o nikom, kdo by v minulém týdnu ve Švédsku vyloženě dobře zachytal (s výjimkou lososů a lipanů, ale to je úplně jiná kapitola rybaření).
Já sám jsem měl minulý týden během pracovní cesty do Finska (souostroví Aland) dva dny volna, které jsem věnoval rybaření. Ačkoli znám návštívený revír velmi dobře, první den jsem ulovil 3 štiky a druhý den 5 štik. Ani jedna z nich nebyla přes 70 cm, vše 45-65 cm. A k tomu pár okounů, tedy výsledek asi na 50% toho, co se tam obvykle tou dobou chytává. A žádná větší ryba. I tam měla voda stále ještě 18°C a zátoky, kde jsem hledal ryby, byly hodně zarostlé, jen těžko chytatelné
Zdenek 01.09.2021 19:29
Zdenek

Švédsko-Vindelalven 28.8.2021
Sobota byl závěrečný den našeho rybaření. Letadlo domů nám sice letí až v neděli večer, ale na letiště to máme autem 9 hodin a tak v neděli jen ráno zabalíme a pak posvištíme přes hory a doly na jih na letiště do Stockholmu.
Byl to den jak vymalovaný: bezvětří, ráno zase skoro nula, mlha nad řekou, která se po osmé rozpustila a slunce pražilo celý den. Brusinky dozrávaly, křemenáčům se červenaly klobouky v mechu, ale ryby nežraly.
Pár štik do 70 cm a okounů do 30 cm jsme sice ulovili, Filipovi M. překousla návazec obrovská štika na stejném místě jako včera a Filip D. skóroval lososem 68 cm, který zabral na plandavku ABU-Toby 28 g na peřeji pod chatou Lillsebranna, ale to bylo vše. Celkově bylo záběrů velmi málo a bylo jasné, že ta rychlá změna počasí, ostré slunce a úplné bezvětří se rybám moc nezamlouvají. Odpoledne bylo takové vedro, že Filip oslavil ulovení lososa koupelí v řece, kde se na šutru uprostřed zátoky pokoušel o ekumenický kontakt s bohy (viz foto). Jenže bohové ho asi neposlouchali nebo jim jeho přání stran ještě větších štik a lososů byla putna.
Ale podtrženo sečteno zase krásný letní den a kdyby mi někdo řekl, že mohu zpátky do práce až za týden, s radostí bych tu na řece Vindelalven ještě týden zůstal.

Filipuv losos 68 cm
Filipuv Jezis
Filipuv Budha
ryby nezraly, tak jsme si dali boruvky a brusinky