DiskuseŠvédsko

Diskuse - Švédsko

Příspěvky ze země Švédsko

U této země je 573 příspěvků. Příspěvky jsou seřazeny podle data vložení.

neregistrovaný uživatel 17.10.2024 17:37

Bengts 29.9.-6.10.2024

V Bengts se nám líbilo. Velice milí a vstřícní majitelé, rádi bychom se sem ještě někdy vrátili.
Ulovili jsme přibližně 70 štik a mnoho okounů. Dokonce se nám na lehkou přívlač a na gumy povedli velcí perlíni a cejni.
Největší štika se nám podařila 86 cm, ta byla na přívlač-vobler.

Milan F.

rijen v Bengts, jedna z tech vetsich stik
okoun z Bengts, rijen
rybář 16.10.2024 20:15

Basunda 4-12 října 2024

Basunda je nádherná svým umístěním i okolním klidem. Největší její předností je parádní chata, která tam je pro rybáře k dispozici.
Nevýhodou je obtížnost místní vody. Už jsme dříve na Basundě byli, ale tentokrát to bylo extrémně těžké chytání. Za celý týden jsme chytili pouhé 3 štiky (90 cm, 71 cm a 45 cm) a na pstruhovém jezírku jsme nechytili vůbec nic.
Navíc musím říci, že jsme chytání věnovali obrovské množství času, vstávali brzy ráno a přijížděli zpět až za tmy.
Pořídili jsme si velké množství velkých návnad (gumy, woblery, třpytky,...), které nám byly v minulosti doporučovány a také zde dříve i fungovaly, ale tentokrát bohužel zcela selhaly.
Měli jsme tentokrát dokonce i moderní echolot, kde jsme viděli pod námi i množství ryb. Nechali jsme si postavit i zařízení na hlubinnou přívlač abychom mohli chytat také v hloubkám od 20-30 m. Používali jsme i vertikální přívlač ve všech hloubkových hladinách a bohužel to nic nepřineslo.
Majitel nám říkal, že za to může měsíc, počasí a příliš teplá voda...
Počasí bylo dost proměnlivé, dva dny pršelo, ale jinak bylo spíše sluníčko. Měnil se hodně tlak, což by asi také rybímu apetitu nepřispělo.
U té jediné štiky, co jsme snědli, jsme v útrobách nenašli žádnou potravu, takže ryby prostě asi nežraly.
Jinak u malého jezírka byla úplně nová pramice, větší než ta původní.
Tu jeho větší loď na velkém jezeře jsme z něj nakonec taky vymámili, takže z toho pohledu si opravdu nebylo na co ztěžovat.
Fotky přírody máme nádherné ale s rybami tentokrát prakticky žádné...
Jinak vše fungovalo jako vždy, trajekt, cesta, předání lodě i domu. Protože jsme nejedli ryby, koupili jsme si u majitele aspoň nějakou zvěřinu, která byla skvělá.
Uvidíme do jaké míry nás aktuální frustrace opustí, ale v tuto chvíli si nedovedeme představit, že bychom do Basundy ještě někdy znovu jeli a budeme určitě hledat jinou variantu.

Milan Š.

rybář 16.10.2024 19:42

Giman 21-28 září 2024

Ve Švédsku bylo tradičně dobře. V Giman jsme nebyli prvně a věděli jsme, co nás čeká.
Posádky tří lodí se zaměřily víceméně na lov okounů, největší okouni měli kolem 38 cm.
Další tři lodě lovily hlavně štiky, největší byly 104 cm a 99 cm. K tomu několik 70+ a 80+. Většina ulovených štik se ale pohybovala mezi 50-ti a 60-ti cm.
Už jsme v Gimanu zažili úspěšnější pobyty, ale před tím jsme tam byli 2x na začátku června, kdy jsou dravci v mělčinách, což bývá snazší chytání.
Nyní se skokově změnilo počasí.
V sobotu den příjezdu bylo 18°C, ale od neděle se teploty pohybovaly od 2°C do max. 12°C. Polovinu pobytu propršelo, jeden den jsme s ohledem na zimu, vítr a déšť na vodu nevyjeli vůbec.
Nicméně jsme byli spokojeni a myslím, že se budeme chtít někdy zase vrátit.
V příštím roce bychom ale zkusili nějakou bližší, níže položenou lokalitu. Jednak už někteří hůře snášíme cestu a jednak bychom také rádi ulovili nějaké candáty.

Jan P.

neregistrovaný uživatel 16.10.2024 13:48

Hökensas 21-28 září 2024

Vše fungovalo, počasí docela dobré, ale s rybami to bylo slabší.
Já měl za týden chytání pět pstruhů duhových délky 45cm-48cm. Ale zase žena dokonce jeden den chytila dva pstruhy na mouchu. Ryby byly celkově docela menší. Houby moc nebyly, ale nějaké brusinky žena nasbírala.
Příjemně nás překvapila cena nafty, která byla jako u nás. Takže jsme netankovali v Německu, ale s potížemi ve Švédsku (nechtělo to naše karty ).
Souhlasím s panem Štěpánem - i můj pocit je, že ryb je v revíru čím dál méně (jezdím tam více než 10 let). A také souhlasím, že chaty B by si zasloužily renovaci (nám chyběly přihrádky v lednici a protékal sprchový kout). Chaty A renovovali někdy před pár lety a je to na nich dost vidět. Tak snad dojde i na ty větší chaty.

Pepa V.

neregistrovaný uživatel 15.10.2024 18:42

Malung 21-28 září 2025
Tahle podzimní výprava do Malungu byla tak trochu navíc. Letos jsme navštívili Malung v červnu, což nebyl rybářsky žádný zázrak, ale v některých dnech jsme štiky docela zachytali a strefili jsme se na jednom jezeře i do pstruhů. A protože se nám ten revír moc líbil (hlavně řeka) a chtěli jsme vyzkoušet i podzim, tak jsme tam v září jeli znovu.
Ale bylo to těžký, hodně těžký. Ryby tam určitě jsou, na echolotu jsme je viděli, ale jejich aktivita byla mizivá. Za celý týden jsme ve třech chytli jen 6 štik nad 80 cm délky, jinak jen malý. Na řece jsme prošli i místa, která nám Borek doporučil, ale chytli jsme jen pár lipanů. Pstruha jsme měli jen jednoho.
Shodou okolností byli naši kamarádi také ve Švédsku, asi 50 km západně od Malungu a byli na tom stejně jako my - měli i den, kdy zůstali úplně bez ryby.
Miroslav M.

neregistrovaný uživatel 13.10.2024 16:13

Krásný podzim všem, včera jsme se vrátili z Hökensas a byla to asi naše poslední návštěva tohoto revíru. Po loňském pobytu, kdy jsme ve dvou chytili na "červených" jezerech dohromady 4 duháky a neúspěch jsme viděli hlavně ve špatně zvolenému termínu na přelomu srpna a září, jsme letos zvolili říjnový termín. Jezdím tam od roku 1999, letos to bylo po jedenácté a bohužel klesající úroveň nejen rybářských zážitků nezměnil ani podzimní termín. Chytali jsme ve třech v režimu cca 4 hodiny dopoledne a 3 hodiny odpoledne opět na "červených" jezerech, tedy na mušku a jedno dopoledne jsme si prošli i muškařský úsek řeky Tidan. Dohromady jsme za celý týden chytili jen 8 ryb a dvě nám spadly. K tomu jen pár nevýznamných drbanců. O tom, že podzimní čas je v tomto revíru obecně zajímavý, svědčí i nebývale velké množství rybářů prakticky u všech jezer. Některé dny bylo např. u jezera Enesjön 6 aut! Nicméně ani u domácích zkušených rybářů jsme nezaznamenali úspěchy. Takže po rybářské stránce velký propadák a potvrzení domněnky, že se zarybňováním revíru to nebude úplně v pořádku! Tolik asi k rybolovu. Ještě bych se zmínil o chatě. Na vosí hnízdo s agresivními obyvatelkami ve stropním podhledu nad dveřmi na terasu jsme upozornili na recepci hned první den. Podle odpovědi to vypadalo, že se o dotěrný bodavý hmyz personál kempu postará, ale výsledek byl opačný. Vosy se postupně větracími otvory dostávaly do chaty a tak jsme každý den po budíčku začínali vybíjením pruhovaných agresorů a to se opakovalo i po návratu jak z dopolední, tak i z odpolední směny. Pravda, žihadlo jsem dostal jen jedno, ale hromádek pobitých vos dalo za týden na lopatku! Takže absence skleněných poliček v lednici, ulámané háčky na ručníky v koupelně či nastražená čela šuplat u komody, která při pokusu o jejich vysunutí zůstávala v ruce, byly jen zanedbatelnými a spíš úsměvnými problémy. Ostatně venku byla docela zima, takže pivo jsme mohli chladit na terase a cesta pro něj byla díky útočícím vosám vesměs adrenalinovým zážitkem. Jinak jsme si to ale užili, barevná podzimní příroda byla nádherná, počasí odpovídající ročnímu období, večery s vesměs alkoholickými nápoji byly veselé a díky moudrým řečem po vypití pár kalíšků i poučné a povznášející a tak jsme nakonec domů odjížděli s pocitem pohodově stráveného týdne. Ale přírodní rezervaci Hökensas jsme s trochou nostalgie dali definitivní sbohem(i když "nikdy neříkej nikdy"...). Třeba to jenom neumíme. Tak to zkuste. Je tam krásně! Dalibor Štěpán

neregistrovaný uživatel 03.10.2024 19:56

Včera jsme se vrátili ze Sundholmen. Vše klaplo na jedničku, ubytko, sauna super, lodě, motory, sonary perfektní! Gunnar-majitel Sundholmen je super chlapík!
Ryby bohužel nebyly vůbec aktivní, každý den bylo jiné počasí, tak to asi mělo vliv. Chytili jsme ve čtyřech lidech 24 štik a nějaké okouny.
Nej ryby 114 cm, 2x 94 cm, 83 cm, 80 cm a většina mezi 65-70 cm. Okoun jeden 42 cm, ostatní do 30 cm.
Bohouš B.

Štika 114 cm
Okoun
Štika cca 80 cm
Jedna z menších
neregistrovaný uživatel 01.10.2024 11:26

Nedre Dalalven - Bengts 21.-28.9.2024
Až na jeden den bylo celkem dobré počasí. Na jezeře By u domku jsme ulovili spoustu štik včetně 100, 102 a 108 cm, asi 5 štik 80-90 cm, ale nejvíce bylo štik do 80 cm. Podařilo se zdolat i desítky candátu, velikostně do 60 cm a spoustu okounů (3x 40 cm, 4x 35-40 cm a hodně menších).
Ten den, kdy bylo hnusně, se nám do lodí moc nechtělo a šli jsme chytat ze břehu do peřejí Tyttbo. Pstruh se sice nepovedl žádný, ale chytili jsme ve čtyřech lidech za cca 5 hodin 10-15 štik (do 80 cm). V každé kloudné tišině nějaká stála, někdy i více, než jedna. A k tomu spoustu okounů menších velikostí. Dobré to bylo!
Pavel P.

neregistrovaný uživatel 27.09.2024 13:16

Sundholmen 14-21 září 2024

Sundholmen je velmi krásné místo a co se týče vybavení chaty a lodí asi nejlepší, co jsme do teď v poslední době měli. Gunnar je ochotný a pohodový majitel, který nám dokonce na úvod celý revír představil na své lodi.
Rybaření bylo bohužel trochu slabší, protože bylo nezvyklé teplo a azuro, po většinu času bez nejmenšího vánku. Vzhledem k počasí, jaké panovalo, jsme se s Gunnarem smáli, že to je švédská Ibiza, ten jeho ostrůvek.
Takže každá ryba opravdu vydřená. Denně jsme v lodi měli tak 3-4 štiky plus pár okounů. Přes metr jsme se nedostali, největší štika měla 98 cm, největší okoun 44 cm. Bohužel další 3 ještě větší okouni nám vypli.

Petr K.

rybář 19.09.2024 16:14

Vindelalven-Sandsele 4-14 září 2024

V pořadí naše už pátá výprava na Vindelalven. Tedy pro většinu z nás. Někteří občas chyběli. V roce 2024 jsme museli výpravu ze zdravotních důvodů přesunout na září 2024, což se s ohledem na slabý tah lososů v roce 2024 zdálo jako správný tah.
Jenže! Letošní léto zase v severním Švédsku padaly teplotní rekordy a když jsme 4.září přijeli do Sandsele, byla voda teplá a hlavně byl v řece výrazný podstav.
Prvních sedm dní to vypadalo na rybářský debakl. Stalo se mi, že jsem za celý den nechytil ani jednu malou štiku a byl jsem rád za okounka. Štiky nebraly těch prvních sedm dnů vůbec, okouni ráno a večer docela šli, chytli jsme jich pár i přes 40 cm a jednoho skoro trofejního, 46 cm. Lososa jsme za prvních sedm dnů viděli jednoho vyskočit a jeden nám to utrhnul v proudu.
V podstatě jsem si už připravoval, jak budu doma kamarádům a falešným kamarádům vysvětlovat náš neúspěch a pak to přišlo: poslední tři dny se ochladilo, rybám něco dalo povel "žerte" a ony začly žrát.
Předposlední den jsem chytil pár malých a tři pěkné štiky: 99 cm, 110 cm a 115 cm.
Jirka lousknul taky pěknou 107 cm. Poslední den to zase vypadalo ráno bledě, ale pak Kolchoz napálil v proudu lososa (vzal mu štikový jerk-slidera). Parádní souboj a poctivě naměřených 95 cm. Měl jsem radost větší než on, protože jemu losos po předchozích výpravách zatím chyběl. A to jsem ještě nevěděl, že po zdolání lososa nahodí a z okraje proudu vytáhne parádní, krásně tlustou štiku délky 126 cm!
Náš mistr přívlače Peťa už z nás byl trochu nemocnej, protože za celý týden netrefil žádnou větší štiku a dnes na nás koukal, jak to Kolchozovi pěkně jde. No a když už jsme to chtěli zabalit, tak se i na něj usmálo štěstí v podobě štiky 114 cm.