DiskuseNorskoOstatní

Diskuse - Norsko - Ostatní

Příspěvky ze země Norsko, okruh "Ostatní"

Pro tento okruh je u této země 29 příspěvků. Příspěvky jsou seřazeny podle data vložení.

neregistrovaný uživatel 09.07.2023 11:41

Dobrý den, včera jsme se vrátili z ostrova LOKTA rybaření bylo dodré, ale v okolí ostrova byly ryby jenom malé a někde vůbec žádné. Majitel a ubytování super. V našem termínu tam byli "kolegové rybáři z Čech", kteří odjížděli dříve a po jejich odjezdu jsme zjistili, že nám chybí folie na balení. Je to velmi mrzuté když se takto chovají. Po prvně, když jsme přijeli na takovou výpravu, tak jsme se ptali jestli si můžeme nechávat věci v lodi a bylo nám řečeno " jste tady samotní Češi. Toto se potvrdilo i na letošní výpravě. Bohužel i takoví jsou mezi námi. Přeji všem slušným rybářům ať se jim to nestane. Petrův Zdar.

petr 17.06.2023 13:11

nabízím jedno místo na rybolov do Norska k hitře odjezd Velká Černoc 29.6.2023 v 10 hodin dopoledne.je to jako rodinný výlet na týden.příjezd v sobotu7.7. cena 15000 komplet za všechno.jídlo,pojištění ubytování,benzín lodě i auto,trajekt i most v dánsku.můj telefon 732139469.byl jsem tam před měsícem a ryb hodně .jede se tranzitem 9 míst a pojede 8.lidí6.dospělích a 2.děti.

neregistrovaný uživatel 16.04.2023 20:28

Ahoj,fišrmeni!Nabízíme 1 volné místo na Soroyu-Hasvik v termínu 19.6.-3.7.2023,víme do čeho jdeme,již jsme tam několikrát byli + dobrý kurz NOK.Odjezd z Tábora.Kontakt. 731607970 nebo [email protected].

neregistrovaný uživatel 22.01.2023 21:20

Dobrý den, letos plánujeme s rodinou vyrazit do Norska, na výlet a na rybaření. I přes to že jsem se pokoušel informace zjišťovat, některé se mi zjistit nepodařily, a tak bych se rád zeptal na pár věcí.
1) Na moře a na fjordy žádnou povolenku ani lístek nepotřebuji, ale je povinné jako v Čechách, že např. : smí chytat pouze na dva pruty, počet jednoháčku, dvojháčků...., nějak omezená denní doba lovu podle měsícu, a tak dále?
2) Dočetl jsem se, že na řeky a jezera potřebuji celoroční rybářský lístek a povolenku od dané organizace, co danou řeku či jezero spravuje, ale už jsem se nedočetl, zda se vůbec, případně kam povolenka odevzdává, jako v Česku.
3) Vzhledem k tomu, že jedeme na ryby do Norska poprvé, a řekli jsme si, že nebudeme chtít být na lodi, tak se chci zeptat, jestli se dá chytit něco ze břehu moře či fjordu, nebo je člověk bez lodi úplné ztracen, a že břehu je úplně minimální šance.
4) Plánujeme tam jet někdy v červenci, držet se někde v okolí města Berge, a tak bych se chtěl zeptat, jestli jsou na tuhle dobu nějaké tipy nebo triky, na co chytat, na co určitě nechytat, nebo kde a jak chytat.
5) Někde jsem četl, že na moře existují i speciální navijáky, né kvůli síle, ale kvůli prý slané vodě, a tak se chci zeptat, jestli je to nutnost, nebo se bez toho dá obejít.
Nejedeme tam kvůli obřím rekordní rybám, a vzhledem k tomu že tam jedeme poprvé, tak v uvozovkách budeme rádi, když něco chytneme, a vzhledem k tomu, že nemáme žádné zkušenosti s rybolovem v Norsku, tak se chci zeptat, jestli když bych chtěl chytat menší nebo průměrné ryby, dám příklad třeba : Treska, Ďas, Mník, Makrela, Štikozubec, ...., jestli jsou na ně potřeba speciální vybavení na moře, nebo jestli stačí silnější třeba sumcařský prut, se silnějším navijákem a vlascem. A taky bych se chtěl ještě zeptat, jak silný, a popřípadně jaký speciální vlasec, myslím bych měl na tyto ryby použít.

6) Předem moc děkuji za všechny odpovědi, pokud jsem někde ve svých dosavadních informacích mýlil, budu moc vděčen za opravu. Omlouvám se že třeba některé otázky jsou hloupé, ale je to kvůli tomu, že tam jedeme poprvé, a tak nechceme nic podcenit nebo vynechat.

To by bylo asi zatím vše.

CK PEPA 23.01.2023 11:01
CK PEPA: Dobrý den,

odpovědi níže.

1) Každý by měl chytat pouze na jeden prut. Některé druhy mají minimální míru.
2) Neodevzdává se.
3) Ze břehu chytat lze, úlovky bývají menších velikostí.
4) Není žádná zásadní taktika s ohledem na roční období.
5) Nutnost to není, ale obyčejný naviják slanou vodou trpí. Některé obyčejné navijáky jsou po týdnu na moři na vyhození (koroze). Některé pruty na lov sumců a štik použít lze.

Spoustu informací a odpovědi na otázky naleznete zde:
www.rybareni-norsko.cz
neregistrovaný uživatel 12.09.2021 12:22

Norsko-Kvitnes 4-11 září 2021
Kvitnes na Vesterálech je krásně místo. Chata, loď i domácí jsou bezva.
Tady je vítr kolem 13 m/s, prší a teplota 5-6 C.
Na hloubky se nedostaneme neb jsou velké vlny a když se vítr utiší, vyrazíme.
Něco málo nachytáno máme, ale žádné velké trofeje. Ale to nevadí, mi si Norsko užíváme i beztak.
Miroslav S.

CK PEPA 19.02.2020 16:25
CK PEPA

Lokta 2019 - konec května

Studio KOČAFILM, legenda českého rybářského filmu, uvádí krátký film z výpravy na Loktu koncem května 2019.

axik1974 30.03.2019 10:40

Dik za odpověď.dnes bychom se mohli dostat na moře,ale majitel před třemi dny odvezl lod na moře,kde je připoutal k bojce!Nezveda nám telefon,takze jsme naštvaní!!Jedna loď je od nej,a druhou nám pronajal od svého známého,který ma molo cca 4km od našeho domku a chce mít loď vzdy vecer u sebe!takze platíme 1100nor kazdy den a jsme omezení jejich rozhodnutím!!nastup jsme meli 25.3 a to mel lodě ještě na břehu!26.3 byl jedinej den kdy se dalo chytat(3m/s)a loď dal na vodu az odpoledne.Opravdu velké znechuceni chováním majitele!Jedem si sem odpocinout ,zaplatíme jim spoustu penez a za to chceme jen mít lodě k dispozici,abychom mohli,kdyz se uklidní trochu větr aspon na hodinu chytat a ne cekat az nám to majitel umožní!jsme dospěli lidé ,kteří nehazarduji,ale dnes tady byl vetr 7m/s a my se mohli motat ve fjordu a místo toho sedíme na baráku!snad bude lip????

CK PEPA 01.04.2019 08:55
CK PEPA: Vidím ve Vaší rezervaci, že jste měli dohodnuto přímo s majitelem chaty, že Vám zajistí pobyt 25.3.-5.4., ačkoli oficiálně pronajímá chatu až od 1.5.a lodě nemáte pronajaté předem, ale že je budete platit majiteli lodí až v Norsku, podle toho kolik lodí a na kolik dnů budete mít pronajaté. Rozhodně bych jim neplatil za pronájem lodí ve dnech, kdy jste je nepoužívali.
axik1974 29.03.2019 07:37

Zdravím!Dojeli jsme na chatu 25.3 a zatim jsme na baráku.Počasi je šílené!15m/s.Od začátku jen problémy!Po přejetí hranice do Norska nás zastavili celníci a museli jsme je následovat na jejich stanici!auto nám rozebrali do mrtě a samozrejme jsme meli o 4litry alkoholu navic tak jsme dostali 9600 norskejch pokutu!Byla to naše chyba!!Počasi by se melo uklidnit az v pondělí tak se snad po sedmi dnech dostaneme na moře!

Zdenek 29.03.2019 11:34
Zdenek: Tak to máte u Tromso horší počasí, než na Lofotech. Tam jsme se v minulém týdnu dostali na vodu skoro každý den. Ale podle windy.com by v neděli dopoledne mělo být moře mezi ostrovy OK. Ale na oceán se západně od ostrova Ringvassoy dostanete asi až v pondělí (jestli se vyplní předpověď počasí).
pavel 21.06.2018 10:19

Loppa nám učarovala, tak že letos již po třetí rybaříme ve zdejším revíru.
Sledování počasí a vln ani žádné zprávy z Loppy před odjezdem nevěstily nic dobrého.
Po příjezdu a ubytování jsme nedočkavě vyjeli na moře. Počasí bylo jak u nás v zimě. První dny 4 stupně a občas sněžilo, ale rybám to zjevně nevadilo. Pátý den teploty vystoupily na dvacet stupňů a vydržely i druhý den. Teplota vody při příjezdu 6 stupňů a nyní je již 8 stupňů, ale venkovní teplota je na 10 stupních.
Rybaření na jedničku, po čtyřech dnech chytání limit filetů / 80 kg / splněn. Další dny chytání stylem chyť a pust.
Úlovky : 3 halibuti na 500 g pilkr (13kg, 14kg a jeden pod míru puštěn zpět), tresek obecných přes 100ks, několik metr i více. Mníkovci otravný, nejčastější úlovek.
Vlkoušů bylo 14 a samé urostlé kusy. Nejméně bylo tresek tmavých-pouze 8 a okouníků-jen 2.
Jinak nádherná dovolená, vše v pořádku. Loď s kabinou v tomto počasí na jedničku.
Pavel Š.

Venca 28.05.2018 19:31
Venca

Hledáme šestého rybáře na cestu do Norska. Jsme z Krupky u Teplic. Jedeme 12.7. návrat 25.7. jedná se o severní Norsko obec Skutvik. kontakt:777000147