DiskuseŠvédskoVaše úlovky

Diskuse - Švédsko - Vaše úlovky

Příspěvky ze země Švédsko, okruh "Vaše úlovky"

Pro tento okruh je u této země 183 příspěvků. Příspěvky jsou seřazeny podle data vložení.

neregistrovaný uživatel 28.06.2021 10:58

Syrsan 12.-19.6. 2021

Podařilo se ulovit asi 40 štik, největší měřila 95 cm a ulovena byla hned první den v půl sedmé večer.

Štefan B.

Štika 95 cm
Štika ze Syrsan
Západ slunce nad Syrsanem
neregistrovaný uživatel 22.06.2021 17:36

Helesjo 12.-19.6. 2021

Původně jsme měli jet na Alandy, ale tam nás nepustili z důvodu zavřených hranic - jsme více než nad míru spokojeni, že se nám tedy nabídla možnost v již zvoleném termínu jet na jezera v Helesjö.

Bylo nás 7 rybářů (spíše kapraři a jen sváteční vláčkaři...). Na jezerech se střídalo počasí jako na houpačce. I přesto všechno se nám podařilo pár hezkých štik - 2 x 105 cm, 2 x 99 cm, 94 cm, 85, 84, 83 a 82 cm. Jedna krásná nám u lodi pustila právě zdolávanou 50 cm štiku.

Celkem jsme vytáhli okolo 200 štik, do středy šly samy od sebe, ale od středy začaly asi držet dietu a úlovků začalo ubývat. První dny výpravy se některým štastlivcům dařilo udělat i přes 15 štik denně. Z okounů se podařili 42, 39 a 36 cm a spousta těch menších do 20 cm.

S domácím, který bydlí ve vedlejším domku, byla skvělá domluva (Anglicky), cestovka nám podávala neustále aktualizované informace související s povinnostmi při cestování ohledně Covidu, za nás 5 s hvězdičkou z 5.

Skvělá dovolená, ve skvělém prostředí, viděli jsme krásné ryby, cestovka nás neustále informovala o povinnostech okolo Covid šaškárny... celkový dojem můj i celé naší skupiny z této dovolené je parádní. A jsme nakonec i rádi, že nás Alanďané k sobě nepustili, a že jsme místo toho navštívili Helesjö.

PS: Kdo se chystáte do Švédska, a ještě to tam moc neznáte, vemte si tam nejsilnější repelenty proti komárům co znáte a k tomu ještě mastičky na kousance.

Pár všeobecných postřehu k revíru Helesjö:
- Skutečnost předčila popis na webu ck PEPA - mile nás překvapila velikost jezer, jsou větší, než jsme čekali.
- Obrovské a zdravé ryby, ale žádná rybárna, aby je tam chytl každý.
- Ubytování taky lepší, než jsme čekali.
- Netflix, internet v TV, perfektní komunikace s majitelem domku Klokar

Zdeněk D.

Okoun 39 cm ulovený na rotačku
Štika
Štika délky 94 cm
Štika 105 cm na zelený twister
neregistrovaný uživatel 22.06.2021 16:06

Giman 5.-12.6.2021

Po krásném rybářském týdnu stráveném v Sundholmenu jsme se přesunuli více na sever k řece Giman.

Byla sobota 5.6.2021, krásný slunečný den. Klíče od chaty byly v obálce na recepci, ubytovali jsme se v prostorné chatě se 3 ložnicemi a vyrazili na ryby. Po návratu byly naše pocity trochu smíšené, chytili jsme jen pár menších ryb. V sousedních dvou chatách byli také Češi, co sem jezdí dlouho, a revír dobře znají.
Radili, že za větší rybou se musí po proudu, asi tak půl hodiny lodí.
Druhý den jsme vyrazili na pstruhová jezera, poctivě jsme obešli 2 jezera ale až na pár malých okounků a jednu štiku nic.
Při cestě ke třetímu jezeru nás překvapily popadané stromy přes cestu, dalo se to objet z druhé strany (cca 20km zajížďka) a vzhledem k tomu, že jsme neměli pilu ani sekyru se to nabízelo. Ale Tom vytáhl z rybářského cajku švýcarský nožík s pilkou délky tak 10-12cm a to byla výzva. Se slovy přece to nevzdáme jsme si tím nožem prořezali cestu (20 kmenů, největší měl průměr asi 25cm v místě řezu). Jó máte pravdu, jsme trochu....
U třetího jezera měl Míla silný záběr ale po chvilce zdolávání rostliny velkou rybu osvobodily. Další den se na stejném místě podařilo Jindrovi zdolat sivena 59cm a ostatní nachytali pár menších pstruhů. U dalších dvou jezer to bylo zase velmi slabé a tak jsme se vrátili, tam kde záběry byly, a opět přišel siven, tentokrát 51 cm a zase Jindrovi.
Ještě se vrátím ke štikám na průtočném jezeře. Ve spodní části jsme si s Tomem slušně zarybařili, za 9 hodin 35 ryb. Přes 90cm jsme se však nedostali.

Statistika úlovků: štikám jsme se věnovali 4 dny (2 rybáři), celkem uloveno 68 štik.
štiky do 60 cm - 28 ks
štiky 60-70 cm - 25 ks
štiky 70-80 cm - 12 ks
štiky nad 80 cm - 3 ks
okoun do 35 cm - 16 ks
pstruh do 40 cm - 7 ks
siven - 3 ks (59 cm, 51 cm a jeden menší)

Přesto, že úlovky nebyly vždycky podle našich představ, je to krásný a veliký revír, stálo za to se sem podívat.

Vašek P.

Siven
Popadané stromy
"Švýcarák" v akci
Šutr, ale krásnej
rybář 21.06.2021 14:33

Hokensas 8.-18.6.2021

Letos nebylo tolik úlovků jako dříve, neblahý vliv mělo určitě slunečné počasí a vysoká teplota vody jak na jezerech, tak na řece. Příště to bude určitě lepší.

Nic vyloženě trofejního jsme nechytili, za zmínku stojí duhák 67 cm z jezera a potočák 54 cm z řeky Tidan. Zajímavý byl také úlovek 53 cm dlouhého lína na jezeře Sydvattnet, který vzal rychle stahovanou mouchu (montana).

Petr Č.

Lín 53 cm ze Sydvattnet
Potočák 54 cm z Tidanu
Říčka Tidan
Jezero v Hokensas
rybář 17.06.2021 16:16

Helesjo 12.-16.6.2021

Štiky zatím docela berou, okouni ale velmi málo, a když tak až na vyjímky pouze pidivelikosti do 15cm, pár jich bylo přes 30 a jeden měl 46 cm. Povrchové nástrahy fungují, záběrů ale díky silnému větru moc není. Ryby jsou většinou u rákosí, něco máme ale i z volné vody.
Zatím (do středy) jsme v sedmi rybářích chytili asi 200 štik, z toho nad 70 cm asi 10 ks, nad 80 cm 10 ks, pak 95, 98, 101 a 113 cm. Nějaké pěkné ryby dojely k lodi za nástrahou, pár nám jich taky spadlo před lodí, jedna metrovka nám vyskočila z podběráku. Musíme koupit větší. Ta 101 cm byla kuriozní a neskutečný zážitek jelikož sebrala zdolávanou čtyricítku (vzala ji jako profesorka přesně v půli těla z výskoku asi metr před lodí) a pustila ji po dalších deseti minutách zdolávání až v podběráku.

Zdeněk P.

Basunda 5.-12.6.2021

celkem jsme v Basundě ulovili (6 rybářů):
60x štika 40-95cm, z toho 15x 80-95 cm
40x pstruh duhový 40-65cm (na pstruhovém jezeře)
okouni

Nejúspěšnější byly nástrahy v barvě okouna.
Značnou část větších štik jsme ulovili na trolling, největší štika byla ulovena na 15 cm gumu v barvě okouna.

Petr V.

neregistrovaný uživatel 17.06.2021 15:28

Getno Gard 5.-12.6.2021
Štiky se ještě asi třely a byly zalezlé v rákosech, nakonec jsme jich ale zhruba 40 ks zdolali. Největší ulovená štika měřila 91 cm (viz. foto), skočila po upraveném spinnerbaitu.

Karel J.

neregistrovaný uživatel 03.06.2021 14:40

Ahoj přátelé, jsme nyní na jezeře Lesjön. Počasí je parádní, tedy hlavně co se týče teplot. Ale trochu nás zlobí vítr, jelikož chytáme pouze z kajaků. Nicméně toto místo už trochu známe, takže si umíme poradit. Jezera byla ještě před cca třemi týdny zamrzlá, ale rychle se prohřívají. momentálně řeka kolem 13°C a zátoky až ke 20°C. Komáři a muchničky už slušně řádí, bez moskytiéry a repelentu ani nevyjíždějte. Také je hlášen pohyb medvědů, takže je potřeba být trochu opatrný. Jinak kdo Lesjön zná, tak ví, že je to neskutečné místo plné klidu. Štiky chytáme ve slušném počtu. Většina jich je vypasených, protože jsou v místech, kde se tře bílá ryba. Jeseni jsou tedy bez aktivity a okouni jsou nyní v místech, kam jedině z lodi. Posílám jednu půlnoční Veroniky Kolajové na 16cm Herring shada. A nesmím zapomenout, že Steinar je jako vždy perfektní a informace od Zdenka a Borka jsou vždy velmi potřebné a hlavně včas. Děkujeme. David Maixner

rybář 02.06.2021 10:22

Basunda 22.-29.5.2021
Jazero je obrovské a je zložité na ňom loviť dravca. Neprialo nám počasie, väčšinu týždeňa pršalo, alebo bolo zamračené a zmena počasia.
Lovili sme denne pár malých šťúk a ostriežov. Lov by možno uľahčil sonar. Jazero má hĺbky až 40 m. Domáci pán nás odkazoval v tomto období či počasí loviť na hĺbkach. K dispozícii sme mali aj pstruhové jazero, kde sme lovili na záver zájazdu, keď sa vyčasilo. Jazero je dobre zarybnené, kedy pstruhy potočné a dúhové brali predovšetkým na záver dňa.

Celkovo sme ulovili:

do ČR jsme ze Švédska dorazili včera odpoledne. Vše proběhlo bez problémů. Když
porovnám letošní chytání na Hallesjo s roky 2015 a 2016 tak to bylo něco
úplně jiného. Při naší návštěvě v roce 2015 a 2016 měla voda 5-6 stupňů,
pršelo a byla zima. Na chytání to bylo rozhodně mnohem lepší. Letos měla
voda 10-11 stupňů a bylo krásné počasí. I tak se podařilo chytit hezké
ryby, ale zdaleka ne tolik velkých jako v letech minulých.
Ryb nad 90 cm se chytilo cca 20, z toho 6 nad metr, největší měla 105 cm. Naopak v jezeře se objevilo veliké množství malých štik, které jsme tu dříve téměř nechytali.
Povedli se i parádní okouni (zejména Honzovi), největší měl tuším 46 cm.