DiskuseŠvédskoVaše úlovky

Diskuse - Švédsko - Vaše úlovky

Příspěvky ze země Švédsko, okruh "Vaše úlovky"

Pro tento okruh je u této země 183 příspěvků. Příspěvky jsou seřazeny podle data vložení.

rybář 24.05.2021 09:09

Strömmen 8.-15.5.2022
Na týden jsme unikli z toho blázince, co je u nás. Rybaření bylo sice výrazně slabší, než v předchozích letech, ale i tak bylo příjemné prostě nebýt doma v ČR.
V 6 lidech jsme nakonec chytili 82 štik (50-88 cm) a pár okounů. Normálně se tady dá chytit těch 80 štik na osobu za týden, ale ne tentokrát. Před námi tu byli Poláci a ti dopadli v podstatě úplně stejně jak velikostí, tak množstvím.

Petr F.

rybář 18.01.2021 11:12

Syrsan 26.9.-4.10.2020
Ve čtyřech rybářích jsme ulovili cca 100 štik a 10 okounů.
Nej štika měřila 88 cm, ulovená na přívlač, nástraha wobler.
Největší okoun měl 43 cm, uloven na přívlač na gumu.
Přidávám i fotku candáta, ale ten je z loňska ze souostroví Aland.

Petr K.

candát, souostrovi Aland
Syrsan - okoun 43 cm
Syrsan - štika 88 cm
rybář 16.09.2020 12:21

Hokensas 5.-12.9.2020

Počasí celkem šlo, jeden den pršelo ale ne moc.
Zkoušeli jsme vláčení a mouchu. Moucha převažovala.
Kombinace jezera a dvakrát řeka Tidan. Na Tidanu byl absolutní přetlak rybářů. Pravda zvolili jsme nešťastný termín. Celý čtvrtek a pátek odpoledne. Pokud by tomu bylo tak i v budoucnu už tam nikdy nepůjdu. Kolega Roman byl úspěšný. Měl celkem asi 10 vytažených ryb. Jen duháky. Jsem nemehlo a proto jsem měl jen jeden záběr a ten mi urazil duhák v uzlu.
Na jezerech jsem tak přišel o spoustu velkych ryb.
Strandgölen - foukal vitr 8m/s a uvnitř v kotli jezera se točil. Takže nějaké stavění se po větru moc neplatilo. Nějaké záběry jsme měli ale ryba jen jedna.
Prinsasjoarna - asi nejlepší jezero. Zde jsme nachytali valnou část ryb, duháky i potočáky.

No teď ty postřehy:
Je docela velký úbytek vody tak 0,5m od srpna. Voda byla ze začátku ještě teplá ale pak už to šlo.

A teď to zásadní, vždy ráno jsme nacházeli množství vnitřností z vykuchaných ryb poházené u břehu v trávě. Jak na Strandgölen tak na Prinsas. Vždy večer tam jezdí partičky balkánců a pánů z blízkého a středního východu, svolávají se telefonama kde zrovna jsou. Už jim nestačí chytat na milion prutů na bubliny na žlutých jezerech. Jezdí i na zmíněná dvě jezera.
Jedna příhoda, kterou jsme zažili s kolegou Romanen. Prinsasjoarna, po 19 hodině už bylo špatně vidět. Dávám pruty do držáku na autě a přijíždí Toyota Corolla combi, švédská značka. Z něj vystupují dva chlápci, zapalují si cigára sednou si na stůl pod přístřeškem, někam volají říkají kde jsou a neopomenou k tomu přidat vagón nadávek v srbochorvatštině. Rozumím jim skoro všechno, protože jsem s podobnými bydlel přes dva roky. V tom přichází Roman a říká, ti jdou na tuty pytlačit. Říkám koukej teď je na..ru. Sundavám prut z držáku a jdu se zabrodit hned na první brod od nich. Znechuceně típli cigára a po pěti minutách odjeli. Zabalili jsme to i my a Roman říká, vsaď se že jeli na Strandgölen. Zadem jsme zajeli na Strandgölen a bingo, dole u přístřešku stálo auto a mělo rozsvícená světla. Máme baterku, opravdu výkonou, kterou kdybych zasvítil do očí, tak vypálím bosenský znak do rohovky. Po našem šajnu baterkou zhasli světla ale stáli stále na místě. Tak jsme začali sestupovat lesem ze stráně směrem k nim. Když viděli že se světla přibližují tak nastartovali a ujeli. Pak to objeli okolo nás a zmizeli v lese v zákazu vjezdu.
Výsledek? Oba Tjarny jsou již nyní bez ryb. Protože se dají snáze prochytat.
Hlavní denní základnou těchto odborníků na skandinávské sociální dávky jsou jezera Göl a to naproti němu přes cestu.

Karel J.

rybář 16.09.2020 10:35

Hokensas 12.-15.9.2020
Jsme nesmírně radi, že jsme vůbec tady.
Co se týká lovu, tak ryby jsou letos větší a neni snadné je ulovit, přesto si myslím, že se nám docela daří.
Zatím lovíme na Tidanu, jezero máme rezervované na čtvrtek, od místních máme zprávy, že to tam moc nebere, ale to nám tvrdili i o Tidanu...
Jinak už se příroda začíná krásně barvit, takže naše nadšení je tím znásobené.
Standa B.

Potočák z Tidanu
Duhák
Tidan
rybář 14.09.2020 16:18

Lesjon 5.-12.9. 2020
Včera jsem se vrátil z Lesjonu a jsem plný dojmů.
Je to krásné místo,kam se ještě určitě vypravíme. V jednom je to ale vždy těžší a pokud máte postavu, jako já, tak i složitější.
Sledoval jsem i sousedy z okolních chat a rozhodně to množství úlovků bylo slabší, než hlásí rybáři z odobí června a července. Jedinou velkou štiku, která měla zaručeně hodně přes metr, jsem ani nestihl podebrat. Plácla sebou u lodi a byla pryč. Menší štiky okolo 60-80 cm jsem zvládal v pohodě. Okoun byl největší 45 cm, to mi udělalo fakt radost.
Projel jsem i jezera Bolena a Bolevattnet ale ani tam aktivita ryb nebyla nic moc.
Druhý den mě vzala záda když jsem na mole spadl, a tak jsem se nakonec na výpravy k pstruhovým jezírkům ani nevydal. Zato jsem polykal brufeny a lezl do loďky jako důchodce.
Ještě perlička nakonec. Dokázal jsem se na Lesjonu „vysypat“ s člunem do vody, když jsem si drcnul o kořen stromu za plné rychlosti blízko břehu... Vypadlo mi z ruky ovládání motoru a plný plyn běžel dál. Takto se mnou člun rozjel pěkně dokola, až jsme se oba krásně zavrtali pod vodu. Vše se událo naštěstí v hloubce po prsa, takže jsem zase z pod loďky vyplaval, kýblem vybral vodu z lodi ven a potom dovesloval do přístaviště. Steinerovi jsem to vše řekl a chtěl jsem mu nahradit ztracený kanystr a pro jistotu nechat zkontrolovat motor. Motor fungoval a kanystr je v podstatě nulová ztráta, takže to Steiner vyhodnotil jako zbytečné a dál to neřešil. Před odjezdem za mnou ještě Steiner přišel i s manželkou Leilou. Paní mi přinesla koláč z borůvek a znova mě ujistili, že je vše ok, ať se tím netrápím.

Josef Č.

neregistrovaný uživatel 09.09.2020 18:54

Giman 25.8.-5.9.
1. 9. začalo hájení pstruhů, takže se na Gimanu nesmí streamerovat nebo vláčet. Ale za to ryby tady jsou zvyklé sbírat z hladiny, takže jsme si užili chytání na suchou mušku. Vidět lipana vyjet si z 3-5 metrů pro nástrahu je opravdu zážitek. Občas to proloží svým skokem v bazénku u peřejí obrovský pstruh, kterého jsme ale neobelstili.
Soustředili jsme se na lipany, ale většinu jsme nachytali velikosti 15-25 cm, za to jsme jich ve dvou na suchou chytli kolem stovky. Pár hezčích kousků se nám podařilo, ale nic mimořádného. Místní švédská výprava měla ve stejnou dobu jako my větší štěstí a chytli prý lipana pře 60 cm. Nakonec se nám podařilo vydolovat na jezeře i v peřejích aspoň vždy jednoho hezkého pstruha (52 a 55 cm).
Petr A.

pstruh z Giman
Giman
stika z Giman
lipan z pereji na rece Giman
rybář 02.09.2020 15:57

Helesjo 1.-8.8.202
Ve čtyřech lidech jsme ulovili 100-120 ks štik, 20 ks pstruhů obecných a zhruba 60 okounů.
Největší štiky měřily 103 a 105 cm.
Největší okouni měli 42 a 45 cm a kusů 35-40 cm jsme zdolali desítky.
Největší pstruh měl krásných 53 cm.

Honza V.

Jedna ze dvou "přesmetrovek"
Pstruh obecný z výtoku z jezera
Štika od rákosí
Pohoda...
neregistrovaný uživatel 24.08.2020 14:56

Hokensas 15.-22.8.2020
Letošní rybářský Hokensas nepatřil k těm lepším, protože aktivita ryb, vzhledem vysokým teplotám - až 29°C vzduch, voda 24°C, byla mizerná.
Trofejní jezero Strangolen bylo úplně "mrtvý" - od 5 do 22 hod bez záběru. Nějaké ryby jsme chytili pouze z boatu ale i při tomto způsobu lovu jsem měl 2 dny bez záběru.
Samozřejmě jsme vyzkoušeli všechny možné mouchy, zonkery, streamery, bobiny.....

Josef S.

rybář 18.08.2020 16:37

Hokensas 25.7.-8.8. 2020
Ryby nebyly moc aktivní. Neustálé změny počasí. Na třpytku spíše náhodné záběry. Na mušku jsem chytal výhradně na zonkerové streamery a lury. Hodně mi jich spadlo nebo mi utrhly mouchu. Vždy moje chyba. Ale jinak fajn.
Celkem jsem ulovil asi 20 pstruhů duhových délky 50-70 cm. Převládali 55+.
Pokud se dá hovořit o trofejním úlovku tak to byl samec duháka 71 cm / 4 kg, ulovený 30.7. krátce po 19:00 na 3 cm černý zonkerový streamer.

Karel J.

Mlha nad jezerem
Krása v rozpuku
...
71 cm a 4 kg duhák
rybář 14.07.2020 09:10

Lesjon 19.-26.6. 2020

Teplo se podepsalo na snížené aktivitě štik (spíš očekávání byla větší co do počtu záběrů).
Okouni byli při chuti téměř vždy a všude.
Skvěle fungovaly povrchové nástrahy, záběry na ně vynahradily množství.

Pro zajímavost pár statistických čísel (2 lodě, 4 rybáři):

Štiky
do 60 cm: 152 ks
nad 60 cm: 17 ks (...., 84, 89, 94, 98, 98, 104, 108 cm)

Okouni
do 30 cm: 808 ks
nad 30 cm: 31 ks (max 37 cm)

Ostatní ryby (perlíni, plotice, jeseni): 32 ks

Celkem ryb: 1040 ks

Utržené nástrahy: cca 50ks
Covid: 4x negativní

Zajímavosti:
2x zlomený prut, 1x utopené brýle, (1x málem mobil), 2x dojezd s ručním pohonem (bez paliva).