DiskuseŠvédskoVaše úlovky

Diskuse - Švédsko - Vaše úlovky

Příspěvky ze země Švédsko, okruh "Vaše úlovky"

Pro tento okruh je u této země 183 příspěvků. Příspěvky jsou seřazeny podle data vložení.

rybář 09.07.2020 15:06

Ormsjon 27.6.-4.7. 2020
Všechno fungovalo jak mělo s výjimkou ryb. Za celou dobu jsme ulovili pouze pár malých štik do 70 cm a několik okounů. Ani majitel domku, místní rybářský průvodce, nedokázal poradit. Voda měla 26°C a ryby prostě přestaly žrát. Zkoušeli jsme chytat na žáby v rákosí, ale tam byly jen malé kudly do 50 cm, i na hloubkách podle echolotu. Nic, co by stálo za řeč.
Podařilo se nám hned při příjezdu na mizerné silnici nedaleko domku prorazit tři pneumatiky naráz, což je zde dost problém, k lodím se jezdí autem. Nejbližší pneuservis otevíral až v pondělí. Z této na první pohled bezvýchodné situace se nám snažil pomoci majitel domku, ale nakonec vše vyřešila paní ze sousedního domku. Se slovy „přece si nebudete ničit vlastní auto na téhle strašné cestě“ nám půjčila klíčky od svého Volva z minulého tisíciletí s tím, že až budeme odjíždět, máme ho zase šoupnout do stodoly. Skvělá dáma!
Nakonec jsme domek opustili o den dříve a vydali se cestou domu ještě na řeku Vindelalven zkusit lososy. Zdolali jsme jich 17. Místní rybáři tak úspěšní zdaleka nebyli a jen koukali. Asi neměli ty správné třpytky, respektive správně barevné. Po předchozích zkušenostech z této řeky jsme byli vybaveni množstvím nástrah v té správné (samozřejmě tajné) barvě, která zde byla úspěšná i při našich minulých návštěvách. Taková malá náplast za nepříliš vydařeným rybolovem na jezerech.

Patrik B.

rybář 09.07.2020 15:06

Ormsjön 20.-27.6. 2020
Ulovili jsme velké množství okounů délky 25-45 cm. Minimálně 70 ks na osobu za týden pobytu. Braly nám i velmi pěkné štiky, hlavně v okolí trav na hladinové nástrahy. Velikost do 85 cm. Tři štiky 90 cm a dvě kolem metru. Velká spokojenost.
U přítoku do jezera Bellviksjön se kolegovi podařilo ulovit na rotačku (velikost č.4) potočáka délky 72 cm. Viděl ho zalovit a prvním náhozem ho měl na prutě. Měl silný prut na štiky a šňůru 0,22 mm. Obojí bylo na hraně, neskutečný tah v silném proudu. Podotýkám, že to byl klasický tmavý potočák s červenými tečkami, nikoli jezerní pstruh. Poté jsme v šesti další tři hodiny zkoušeli marně chytit dalšího.
Jinak je Ormsjon velmi zajímavý revír na okouny a štiky.

Martin Č.

Okoun z Bellviksjonu
Stika
Stika kolem metru
Pstruh 72 cm od pritoku
rybář 08.07.2020 12:54

Lesjön 27.červen – 3.červenec 2020

6 účastníků (3 rybáři, 2 sváteční rybáři a jeden úplný nováček), zachytali si všichni:
311 ryb
127 štik
186 okounů
6 jesenů
1 plotice (wobbler)
1 síh (podseklý)
Prochytáno hlavní jezero Lesjon, napojená jezera Bolena a Bollenvattnet, dále pstruhové jezero Lomtjarn (plné okounů), řeka nad peřejemi až k druhým peřejím, dvě malá jezera na kraji mapy (východ) a jedno malé jezero kousek na východ od našeho ubytování.
Největší štika 105 cm (žába), pak 94 cm (popper), 93 cm (žába) a 85 cm (ripper Zander pro)
Největší okoun 42 cm
Největší jesen 55 cm

Pozorování: Los, losice s mládětem, samice tetřeva, jeřábi a orlovci, v okolí prý i medvědice s 2 mláďaty

Velmi pestrý revír, který jsme zdaleka nevytěžili úplně. Velké štiky byly až na jednu chyceny v menších jezerech, stejně jako okouni, jeseni ve velké většině na řece. Převládající nástrahou byly rippery střední velikosti, já střídal prakticky všechno, takže jsem chytnul i na třpytky a woblery. Naprosto selhaly velké nástrahy 15 cm a více.

Jaroslav S.

štika 105 cm
štika 93 cm
Borek 07.07.2020 16:45

Lesjon 31.6.-3.7.2020
Navrácení počasí do švédského normálu (trochu vítr, občas déšť, normální teploty...) bohužel úspěšnější lov štik nakonec nepřineslo. Zato okouni byli při chuti pořád. Na určitých místech jsme ve dvou dokázali chytit i k 80 okounů během cca 3 hodin. Dokonce se streamerem na muškařském prutu to byla výborná zábava. A okouni nebyli žádní prcci, vetšina z nich měla 30-35 cm. Největší z Lesjonu měl 43 cm. A občas se mezi okouny přimotal i slušný jesen. Jesenů je v Lesjonu překvapivě hodně a nebojí se útočit i na velké štičí gumy.
Předposlední den jsme si šli zamuškařit na řeku mezi horní rozlitinou a jezerem Lesjon. Na těžké nymfy v nebo poblíž toho nejsilnějšího proudu brali lipani. Já jich měl za cca 3 hodiny 11 (15-45 cm) a o dva velké jsem přišel díky tomu, že "to vzali s proudem".
Potočáky jsme sice v řece chytili, ale velikost nic moc. Ten největší měl sotva 25 cm.
V klidnějších partiích brali i jeseni, okouni a občas štika.
Poslední den jsme strávili lovem okounů na jezeře Lesjon, objeli jsme již známá místa a celkem slušně si zachytali. Nakonec se mi podařila ještě jedna štička 84 cm.
Pak začalo to nejhorší, čeho jsme se obávali již v několikadenním předstihu... balení a úklid. I to jsem však s vypětím všech zbývajících sil zvládli a vydali se k domovu.

posledni vyjezd - jedeme pro velky...
nocni muskareni v pereji
vyroba zaclon na lodi
sob
Borek 01.07.2020 00:25

Lesjon 28.-30.6. 2020
V Lesjonu nás přivítalo krásné počasí a kvanta komárů, ale den ode dne klesá teplota i množství komárů a taky začíná foukat víc a víc.
Hned první den jsme jeli na průtočné jezero, ale byla to bída. Až na pár jesenů, okounů a malých štik nic. Štiky jako kdyby nebyly, jediná velká (90+) vystartovala pod lodí po puštěné čtyřicítce.
V pondělí jsme chytali na jezeře Lesjon hlavně okouny, což byla s ohledem na velikost (hodně jich bylo v rozpětí 30-40 cm) velká zábava. Odpoledne jsme si šli zamuškařit na řeku. Kromě pár malých potočáků jsme chytli i několik lipanů, (největší měl 45 cm), jesenů, plotic a okounů.
Ve středu jsme byli prochytat jezero Bolenavattnet a rozlitinu Bolena. Zdolali hsme pár menších štik, spoustu okounů a několik jesenů. Odpoledne se znatelně ochladilo a rozfoukal se silný vítr. Ryby značně omezily chuť nechat se ulovit, což má jeden pozitivní důsledek, konečně jdeme spát jako lidi a ne ve čtyři ráno.

Jesen z rozlitiny Bolena
Lipan z reky
Vecerni okounovacka
Lesjonska pulnoc
Borek 29.06.2020 11:11

Helesjo 23.-25.6. 2020
Poslední tři dny jsme hledali dobu, kdy jsou štiky aktivní. Nenašli jsme. Nakonec jsme chytali hlavně přes noc, protože v tom vedru to byl na lodi přes den očistec. Malé štiky se daly chytit hluboko v rákosí na neváznoucí nástrahy v podstatě kdykoliv, ale najít větší štiky se nedařilo. Jediná lepší (94 cm) štika mi vzala poppa kolem sedmé ráno.
Když jsme odjížděli, měla voda v jezeře přes 26 stupňů, což je opravdu moc a lze pochopit, že se to rybám moc nelíbí. Ani nám se to vedro nelíbí.
Nakonec jsme v Helesjo ulovili štiky 105, 97, 95, 94 cm, pár kolem 80 cm a spoustu štik do 60 cm. Okouni brali víceméně pořád a podařilo se i pár kousků kolem 40 cm.

94 cm na poppa
Vecere z pstruhoveho jezera
Veget na lodi
Zapad slunce
Borek 24.06.2020 11:55

Helesjo 22.6. 2020
To počasí je naprosto nechutný, celý den peče slunce, teplota se blíží třicítce ve stínu a voda má pětadvacet. Vítr je velmi slabý, drift je tedy pomalý nebo žádný.
Ani ryby z toho blahem na nástrahy neskáčou. Aktivita den ode dne klesá a je problém chytit lepší štiku. Sice chytíme každý cca 10 štik za den, ale velikost je 40-60 cm. Větší okouni jako kdyby zmizeli.
Večer jsme byli na pstruhovém jezeře Frostatjarn, několik záběrů jsme sice udělali, ale rybu jsme nezdolali. Pak jsme přejeli na Harrsjon, kde jsme nakonec večeři chytili. Spát jsme šli ve tři ráno. Zítra bude odpočinkový den.

Večeře z Harrsjonu
Borek 23.06.2020 01:58

Helesjo 21.6. 2020
Dneska jsme s Lubošem nechytili nic, co by vyloženě stálo za zmínku. Zato Přema si chytil první přesmetrovku v životě (105 cm).
Na výtoku z jezera jsme viděli tři bobry a jednoho se podařilo i celkem dobře vyfotit, než nás zmerčil a vzal do zaječích.
Malý pstroužek ulovený v říčce, která vytéká z jezera, nestál za prodíráni houštinou.

Přema se stopetkou
Bobr
Potocak
Vytok z jezera
Borek 22.06.2020 02:16

Helesjo 20.6. 2020
Celou cestu přes Německo a jih Švédska neuvěřitelně pršelo, ale na severu nás přivítalo dost netypické počasí. Přes den svítí slunce, výjimečně se objeví mráček. Teplota odpovída spíše Španělsku, než Švédsku, do 30 stupňů moc nechybí. Voda má cca 19 stupňů.
Na vodě jsme strávili asi 8 hodin a ve čtyřech rybářích ulovili zhruba dvě desítky štik. Většina byla do 60 cm, ale dvě ryby byly lepší. Přema od rákosí vygumoval štiku dlouhou 86 cm a Luboš 95 cm. Bohužel ta pětadevadesátka se fotit nechtěla.
Okounů jsme chytili asi stejně jako štik, jen dva stáli za to, 38 a 40 cm.
Po deváté hodině, kdy se začalo pomalu ochlazovat na nočních 12 stupňů, jsme vyrazili zkusit štěstí na pstruhové jezero Harsjön. Záběry byly, ale jenom Přema zdolal jednoho potočáka délky 42 cm. Bylo tam krásně, nicméně lov jsme ukončili předčasně po mojí nedobrovolné koupeli při pokusu uvolnit uváznutou nástrahu (podařilo se). Na první den docela slušná hromada zážitků.

Přemova štika 86 cm
Okoun 40 cm
Chytání na pstruhovém jezeře
Půlnoc
neregistrovaný uživatel 17.10.2019 10:58

Hokensas 27.9.-4.10. 2019

Mám pocit, že v jezerech je menší počet ryb než dříve. Jezdím sem od roku 2004, takže myslím že revír znám velmi dobře. Řeka Tidan za 1.

Uloveno:
Pstruh duhový na jezerech cca 8-10 ks, na řece Tidan 6 ks
vše puštěno zpět, háčky bez protihrotu, ryba odháčkována vždy ve vodě, bez focení...

Největší ryba byl 60 cm duhák z řeky Tidan.