DiskuseŠvédskoÚlovky, trofeje, zajímavosti

Diskuse - Švédsko - Úlovky, trofeje, zajímavosti

Příspěvky ze země Švédsko, okruh "Úlovky, trofeje, zajímavosti"

Pro tento okruh je u této země 72 příspěvků. Příspěvky jsou seřazeny podle data vložení.

neregistrovaný uživatel 01.07.2021 12:49

Švédsko-Lillsebranna 29.6.2021
Tak závěr byl super. Na řece Vindelalven ve vracáku pod peřejí štika 122 cm. Chytil Jirka, co jezdil se mnou. Měli jsme z toho oba velkou radost. On, protože, chtěl štiku přes metr a tohle byla fakt megaryba a já, protože jsem mu velkou rybu přál a v předchozích dnech už jsem měl 2x 109 cm.
Ne nadarmo se říká, že kdo jezdí se mnou v lodi, tak dycky zachytá. Zeptej se Toma.
Fotky pošlu.
Radek

neregistrovaný uživatel 29.06.2021 19:47

Švédsko-Karlsnaset 19-26.6.2021
Barak Karlsnaset je vybaveny dostatocne, problem je skor v majiteli. Ma tam dve televize a dokonca dotazenej optickej internet, nic nam ale nebylo k dispozici s vysvetlenim takym, ze satelit nema signal a internet nefunguje, kde ale u nej doma a okolitych domech vsem televize aj internet fungoval. Jasne ze mame vsetci mobilne data, v tom problem nebol, spis v principu ze pan povedal ze neni signal a tym to skoncilo.
Ked sme mali platit za povolenky a kauci za clny, tak nam skoro utrhol ruky! Bylo videt ze sa snazi usetrit kde sa len da.
Chcelo by to este doladit parkovanie clnov, aspon nejake jednoduche molo, pretoze rebriky ve vode mi nepride dostatocne vhodne a prakticke. Cistenie ryb je na krivej deske bez vody, to by chcelo trosku doladit. Pred barakem ma pan pekne sedenie s grilom, no drevo nema ziadne, myslim ze par kusov nakalaneho dreva u toho krbu mu nesposobi ziad skrt cez rozpocet.
Clny su ok, mozno nejake jednoduche drziaky na pruty, napr.na trolling by neboli spatne.
Ked to porovnam s domkom Klokars, tak to je rozhodne lepsia volba, majitel bol neskutocne mily a kontroloval, ci nemame s necim problem. Tu sa pan objavil v den prijazdu a vlastne potom až v patek 25.6. od nas chcel vycistit clny a vratit je, aj ked nas pobyt bol do 26.6. 10:00, takze som mu vysvetlit ze mi rozhodne chytame do soboty.
Ulovky boli priemerne, najvacsia stuka bola moja 102 cm, 2 stuky 94 cm, cca 5ks od 80 do 90cm, 10ks 70-80cm a drtiva vacsina sa pohybola okolo 60 cm. Vsetky stuky na 80cm sli len na trolling, na velke navnady 30cm a viac v hlbke 4m a viac.
Posledny den jeden z nas chytil krasneho okouna 45cm na trpitku.
Pstruhove jazierka boli tento rok velmi slabe, za 3 dni len jeden potocak 40cm, na musku. Duhaci bez zaberu. Na tych jazierkach je velke minus absencia clnu. Za to na tom s duhovakmi som lovil na druhej strane asi okolo 11.hodiny dopoledne, kde sa za mnou asi 40m objavila medvedica s dvomi mladymi, takze tam uz moc nechybalo a myslel som ze budem skakat do vody a plavat...ale nakoniec po asi 5 minutach silneho kriku odesla :D
Komare tento rok boli kapitola sama o sebe....
V Helesju sme boli po druhe, to pocasie bolo pre nas tento rok ovela horsie, kedze prve tri dni bola teplota do 10 stupnov a dazd a potom teplota stupla nad 20.
S pozdravom a dakujeme
Peter S.

CK PEPA 29.06.2021 19:39
CK PEPA

Švédské Laponsko 24.června 2021
Zatímco naše skupina na testovací výpravě na středním toku řeky Vindelalven našla okouní eldoráno na jednom z jezer, kolegové z Polska bodovali v revíru Gaddtrask štikou, které do 120 cm chyběly spíše milimetry než centimetry.
Ale to jsme ještě nevěděli, že i na nás čeká magická hranice 120!
Zdeněk

trofejni stika z Gaddtrask 24. cervna
pulnocni okoun z reky Vindelalven
rybář 16.06.2021 16:44

Helesjo 14.6.2021
Zatím to jde skvěle! Přijeli jsme do Klokaru v sobotu. Dnes v pondělí byla štika 105 cm. Včera 94 cm, pak 83 cm a 84 cm a ty ostatní..
Trochu jsme zápasili s větrem, ale už je to dobré.
Všichni spokojení, takže paráda. Fotky pošlu.
Zdeněk D.

rybář 16.06.2021 16:38

Giman 5-12 června 2021
Díky očkování a tomu certifikátu z UZIS už jsme jeli do Švédska jen s antigenním testem, který jsme si udělali ráno před odjezdem a nikdo po nás nic jiného nechtěl a už jsme se pak nikde nemuseli testovat. Nakonec to bylo v pohodě, jako vždycky.
Vody bylo v řece pořád hodně, ve středu ještě navíc pršelo, takže se průtok ještě zvýšil. Hodně pršelo i z pátku na sobotu, ale to už jsme ráno odjížděli, jinak slunečno se střídalo s mraky a občasným drobným deštěm, ale dobrý. Švédi už se vesele koupou, ale rybám to nevadí.
Chytali jsme dost okouny-největší 41 cm, perlíny-největší taky 41 cm, podařil se omylem jedem potočák, štik bylo hodně, nejvíce 60-70 cm. Největší štiky se podařily 80 cm, 90 cm a 120 cm - tu jsem chytila já, takže královna lovu. Bohužel není vyfocená - ve středu strašně pršelo a tak jsme si nevzali ani foťák. Zdolávala jsem jí 30 minut, pak si jí vzal Mirek a když jsme jí chtěli u břehu přesně změřit, tak nám utekla. Ty největší štiky byly ve středu, když pršelo a byla bouřka, to byl mazec. Chytali jsme na rotačky (zlatá, stříbrná vel.2), gumy 15 cm, popy 10-12cm, stříbrná, zelená a největší úspěch 12-15 cm slider Salmo černo-šedá,modrá. Tak to jsou v rychlosti základní informace. Bylo to bezva, tak snad zase někdy hurá na ryby.
Irena a Mirek K.

CK PEPA 31.05.2021 14:50
CK PEPA

Hellesjo 30. května 2021
V sobotu jsme konečně odletěli do Švédska. Cesta v pohodě - v pátek jsme si došli na test a v sobotu večer už jsme byli u Gulika v chatě.
První den úplně jasno, hladina jezer jako zrcadlo. Ale zadařilo se: Láďovi jsme mohli gratulovat ke krásné štice 114 cm, viz foto.
Ze Švédska zdraví Radek

stika 114 cm ulovena 30. kvetna
rybář 02.10.2020 16:51

Sundholmen 12-19 září 2020
Majitel chaty na ostrově Sundholmen je velice vstřícnej chlap. Když je zazlobil motor ochotně půjčil svou ještě větší loď. Pobyt na ostrově jsme si užili, akorát rybaření mohlo být lepší. Mělká část jezera byla hodně zarostlá.
V pěti jsme ulovili 59 štik, z toho 26 nad 60 cm, 3x nad 70 cm a jedna byla pěkná - 102 cm.
Okouni jen malí. Shodli jsme se, že byla velká škoda, že jsme kvůli koronaviru tento revír nenavštívili v původním jarním termínu.
Ostrov Sundholmen ještě rádi znovu navštívíme.
Vašek

letni sticka
vecerni pohoda
ranni hygiena v jezere
stika 102 cm
neregistrovaný uživatel 10.09.2020 16:35

Hökensas 26.8.-5.9.2020
Ve čtyřech jsme chytli za 9 dnů asi sto deset ryb většinou pstruh duhový a tři potočáky. A pak taky pár okounů a dvě plotice na bobinu.
Voda byla na místní poměry dost teplá tak aktivita ryb slabá, proto úlovků nebylo tolik jako jindy, ale v takovém prostředí to ani nevadí, příště to bude zase lepší.
Největší duhák byl ze Strandgolen - 66 cm, největší potočák myslím Sydvattnet - 52 cm a okoun lehce přes třícet. Vše na mušky.
Zdraví

Zdenek 31.05.2020 13:16
Zdenek

Švédsko-Basunda 29-30 května 2020
Ustálené počasí a teplota vody, která se během týdne z 12°C zvýšila na 15-17°C (měřeno 10-20 cm pod hladinou), to vše nahrávalo aktivitě okounů. Okouni už jsou vytření, každý večer aktivně loví rybičky i hmyz, chvílemi i za hlasitého mlaskání na hladině. Mezi 20.00-22.00 hodin, když zapadalo, resp. zapadlo slunce, se obvykle zcela uklidnil i vítr a hladina byla jako zrcadlo. Tehdy byly skupinky lovících okounů vidět i slyšet z dálky. Při hledání okounů na jezeře Björkern je ocholot jistě skvělým pomocníkem při hledání hejn rybek, zejména síhů malých ("siklöja"), kteří jsou důležitou součástí potravy místních dravců, ale najít okouny se dalo i bez něj. Stačilo jen pečlivě vláčet twistery a gumové rybky délky cca 5-8 cm na zlomech hloubek 4-12 metrů. Kromě okouní drobotě 15-25 cm jsme několikrát narazili i na hejnka pěkných cvalíků délky 30-40 cm. Největšího okouna výpravy, který měl 45 cm, ulovil Tomáš na wobbler.

u ostruvku na hloubce 4-12 m brali okouni spolehlive kazdy vecer
vecerni lov okounu
okoun z jezera Bjorkern
vecerni okoun z jezera Bjorkern
Zdenek 31.05.2020 12:57
Zdenek

Švédsko-Basunda 29.5.2020
V závěru naší výpravy do Švédska byl hezky znát pozitivní vliv ustáleného počasí na ochotu štik i okounů reagovat na naše nástrahy. Zatímco v prvních dnech, kde bylo velmi proměnlivé počasí, jsme na vodě trávili každý den 10-12 hodin, pak v závěru výpravy nám za slunečného počasí a ustáleného vysokého tlaku vzduchu stačilo pobývat na jezeře 6-8 hodin a výsledky byly stejné, ne-li lepší. Štiky začaly reagovat i na hladinové nástrahy, na okouny stačilo večer zajít na hodinku jako "do špajzu" a Filipovi se konečně podařila krásná štika 110 cm, kterou ulovil na jerk Salmo slider 10 cm na volné vodě poblíže hejna síhů.