DiskuseNorskoÚlovky, trofeje, zajímavosti

Diskuse - Norsko - Úlovky, trofeje, zajímavosti

Příspěvky ze země Norsko, okruh "Úlovky, trofeje, zajímavosti"

Pro tento okruh je u této země 183 příspěvků. Příspěvky jsou seřazeny podle data vložení.

Fulan 21.09.2021 22:56
Fulan

V sobotu po poledni jsme do sedli na letiště v Tromso. Trocha zdržení na letišti. Kontrola covid passu. Vše proběhlo v pořádku. Následovala cesta do Larseng přes obchod a následné zabydleni, předání lodí. Na vodu jsme vyrazili až v neděli. Počasí bylo úžasné, jasná obloha, bezvětří prostě super. Rybářsky to byla, ale kalamita. Za celý den 4 ryby v 6 lidech. Večer jsme zasedli na poradu a domluvili se co další den. Projeli jsme všechna známá místa na Mallangenu a nikde žádné ryby. Ani jeden keler, prostě nikde nic. Úterý je ve znamení větru. Od rána foukal silný vítr a nevyjela žádná loď. Po poledni jsme se přesto rozhodli s Jarkem vyrazit na halibuty za pruliv, kde je vždy voda klidnější. Podařil se nám jeden záběr a do lodi se podíval náš první halík výpravy. Dal už se nedělo nic, tak uvidíme další den.

Halibut 100cm
neregistrovaný uživatel 07.09.2021 07:04

Norsko-Senja Havfiskecenter 6.9.2021
Až dnes se nám tady poněkud umoudřilo počasí, tedy lépe řečeno, již neprší, ale neustále nám fouká velmi nepříjemný vítr. Co se úlovků týká, tak zasílám úspěšného lovce halibuta, který dorostl 150 cm a váhy 42 kg (ten halibut).
Tentýž den se podařila ještě jedna kočka, neměřená, ale chutná. Tresek pomálu, keleří prakticky vůbec. Pokusy o lov polaků se také nedají nijak zvlášť prezentovat. Každopádně nám ještě několik dnů do konce pobytu zbývá, tak se snad ještě zadaří a počasí nás pustí na vodu.
Vojta R

halibut 150 cm, 42 kg, Senja v zari
neregistrovaný uživatel 06.09.2021 12:47

Norsko-Blomsoy 21-31 srpna 2021
Nic trofejního se nám tentokrát nepodařilo. Ale bylo fajn počasí a zachytali jsme dobře: treska obecná - velké množství těch 50 až 100 cm
treska polak - dva byli pěkní - 80 cm
halibutů se povedlo celkem 8: délka 80 cm až 105 cm
Rudolf Š.

neregistrovaný uživatel 03.09.2021 12:54

Averoy - Vagen 25.8.-2.9.2021
Ve vagenu bylo fajn. Dneska vracime uz. Vsechno ok. Majitel pohodař. Bydleni pekny a super lod nam pujcil s malou kajutou... Ta nase objednana byla rozbita.
Ryby nejaky vezeme, nic velkyho. Pro nas byl Vagen nove misto a na chytani bylo tentokrat malo casu. 3 dny jsme jezdili a seznamovali se s velkou vodni plochou. Jsem zvyklej na fjord u Thora v Kvalvagu nebo v Einsetu. Ale tady zase bylo pekny svezeni na mori. Vlny dva dny docela dost, ale my meli fakt dobrou lod, takze nas nic nezastavilo. Jo a chytli jsme pekny brosmy-mnikovce. Docela dost. Asi 15-20 velkejch ve dvou, to se mi bezne nestavalo. Jinak vetsinou polak, makrela a stikozubec. Ale spis mensi. Jen jeden 110 cm.
Vylet celkove super. Moc hezky misto.
Michal Š.

rybář 02.09.2021 14:13

Norsko-Loppa 15-27 srpna 2021
Keď sme v auguste 2014 prvý krát navštívili Sor Tverrfjord, hneď nám bolo jasné, že sa sem chceme vracať, lebo je to ten pravý nefaľšovaný sever Nórska, jednoducho pre rybára raj. Nasledovali ďalšie návštevy tejto lokality, ktoré boli vždy úspešné.
Tak tomu bolo aj tento rok. Po dlhej ceste a krátkom privítaní s usmiatou majiteľkou chát pani Britou, sme naskákali do dobre pripravených lodí a šli sme to vyskúšať, aby bolo niečo na tanier. Na naše prekvapenie v okruhu asi 2-3 km od chaty sa nenachádzali žiadne tresky nad 60 cm, ale podarilo sa uloviť halibutíka 100 cm.
Počasie bolo trošku premenlivé polooblačno, teploty od 10 do 14 °C vietor 2-8 m/s, čo nás sprevádzalo skoro celý pobyt.
Ak to počasie dovolilo, tak sme chodili na tresky obyčajné k "Malej Lope", kde nebol problém naloviť obecňačky vo váhe 10-17 kg. Naše poznanie z prvého dňa sa potvrdilo a halibuty nám až do konca pobytu brali veľmi slušne v okruhu 2-3 km od chaty, celkovo sme ich ulovili 36 ks. Najväčšieho chytil nerybár Peter. Jeho zatiaľ rekord meral 130 cm, vážil 28 kg. Ďalej sme ulovili 19 a 22 kilového halibuta. Ostatných sme nevážili, snažili sme sa ich ešte vo vode vypnúť a darovať im život. Petrovi sa podaril aj úlovok morského ďasa o váhe 9,5 kg. Jednoducho povedané Loppa nesklamala a všetci sme si to užili.
Keď sa nedalo ísť na more, tak sme si zakúpili povolenky a šli na miestnu riečku vyskúšať pstruhov. Pstruhy sa nám nepodarili, lebo ich pomaly, ale isto vytláčajú ruské potvory "losos gorbuša", ešte v roku 2017 sme ich tu lovili sporadicky.
Tento zájazd sme ich chytili 28 ks 40-60 cm. Najviac sa im páčil kriklavo oranžový strímrík, niečo ako ikra.
Bola to super zábava, tak ako naša celá rybárska dovolenka na Loppe. Určite sa sem chceme znovu vrátiť.

S pozdravom Vilo H.

srpnova treska obecna
srpnovy halibut
jikrnacka lososa gorbusa, srpen na Loppe
neregistrovaný uživatel 02.09.2021 13:46

Norsko-Loppa 17-25 srpna 2021
Ve vodách u pobřeží poloostrova Loppa jsme jako vždy zachytali dobře.
Zde je přehled našich úlovků:
Treska obecná 120-130cm - 3 ks
Treska obecná 100-120cm - 12 ks
Treska obecná 80-100 cm - cca 50 ks
Treska tmavá 80-100 cm - cca 40 ks
Halibut - 2 ks (90 a 95 cm)
Největší ulovené ryby byly: treska obecná 128 cm na jighead 300g,
treska obecná 127 cm a 125 cm, obě ulovené na pilker 500g s červenou paprikou.
Vladimír N.

rybář 01.09.2021 17:15

Grytoy-Elgsnes 25-31 srpna 2021
Počasí poslední dva dny nic moc. Prakticky se nedá vyjet s lodí.
Ale před tím supr rybařina. Hloubky 150-200m u Grøtavær - hodně okouniků, tresky tmavé do 90 cm. A jako třešnička mník mořský-leng 122 cm.
Doporučuji všem rybarum cestujicim do Norska nechat se ockovat. Syn není a je s tím tady trochu problém (test na hranici, vyplnovani formulare a požadování karantény i když jsme ze zelené země). S očkováním je to bez problému.
Tak snad se počasí ještě umoudří
Jirka K
PS. Včera chytli Němci na druhé straně fjordu u Elgsnes halibuta 80 kg.

mnik morsky - leng 122 cm
srpnovy halibut z Elgsnes 80 kg
CK PEPA 13.08.2021 12:12
CK PEPA

Norsko-Batsfjord 12.8.2021
Po velmi teplém a slunečném červnu přišel červenec s proměnlivým počasím, které vydrželo až do posledních dnů. Máme takové normální norské léto - sice nemrzne, ale na koupání to není. Až na výjimky se dalo vyjet rybařit na oceán každý den a úlovky jsou slušné. Tresky obecné a jednoskvrnné se loví spíše menší, ale s halibuty se daří.
Vyfotit ty největší je dost těžké a tak zasíláme alespoň pár obrázků srpnových úlovků.
Kjell, Batsfjord Brygge

srpnovy halibut z Batsfjordu
rybář 03.08.2021 11:21

Loppa, SorTverrfjord 19.-26.7.2021
Zajímavé úlovky:
1x losos gorbuša u vtoku říčky do moře
Halibuti největší 50kg, 40kg, 28kg. Menší jsme nepočítali.
Tresky malé množství
Do rybolovu se promítlo počasí-celý týden pršelo, nízké teploty a silný vítr měnící se ve vichřici. Bohužel tohle počasí bylo opravdu celý týden.
s pozdravem JS

rybář 30.07.2021 12:16

Loppa, Sor Tverrfjord 27-30 července 2021
Hned po příjezdu jsem při místní říčce ulovil lososa gorbuša. Zazitek velikej na to pstruhovy paratko. Když jsou gorbuše čerstvé, tak se hodně podobají mořským pstruhům. Ale mořský pstruh má na těle jen maličké úplně černé tečky o průměru asi 1 mm, kdežto gorbuša má větší tečky (nebo spíš flíčky) o průměru asi 5 mm a nejsou tak tmavé. Po pár dnech ve sladké vodě se gorbuše začnou barvit do hněda a pak už si je s mořským pstruhem nikdo nesplete.
Prvni den jsme meli problem s motorem takze nam dali jinou lod ale uz sme skoro nikam nejeli. Vcera byli 3 halici a dneska taky 3, nejvetsi 120 cm.
Co me prekvapilo je mnozstvi makrel a velkych tresek tmavych. Makrely podle všeho najely někdy kolem 20.7., protože před tím je tady letos ještě nikdo nechytal.
Limit mame v podstate nachytanej takze ted uz budem zkouset vetsi ryby.
Byl jsem dnes jeste zkusit i chvilku vlacet primo na pritoku a jednoho lososa gorbuša 50+ sem chytl a dva větší mi spadli, videl jsem i fakt velkyho lososa.
Takze zatim spokojenost
Milan

losos gorbusa
losos gorbusa - mlicak a jikrnacka