DiskuseNorskoÚlovky, trofeje, zajímavosti

Diskuse - Norsko - Úlovky, trofeje, zajímavosti

Příspěvky ze země Norsko, okruh "Úlovky, trofeje, zajímavosti"

Pro tento okruh je u této země 183 příspěvků. Příspěvky jsou seřazeny podle data vložení.

neregistrovaný uživatel 21.04.2023 09:00

Einset 1-8 dubna 2023
Dovolená v Norsku byla super.
Ubytování dobré, počasí celý pobyt nadstandardní - slunečno. Majitel Ola Einset vstřícný, férový pohodář.
Co se týče ryb, chyceno několik obecňaček atakující hranici 1 metru. Dále několik krásných polaků, kelerů, mníků a jednoskvrnek. Přístí rok se určitě vrátíme zpět. Roman Č.

rybář 05.10.2022 15:01

Norsko-Soroya 9.-19.září 2022
Lokalita Soroya Rorbu jako taková má obrovský rybářský potenciál, ale je a bude vždy plně podřízena počasí, resp.větru. Top místa jsou jen na otevřeném moři, cca hodinu jízdy. Loď, kterou jsme měli (s kabinou,150 k motor,nezávislé vytápění kabiny), je špičková a uvádí se že je bezpečná až do 2 m vln. Ale kdo byl párkrát na moři na lodi ví, jaká je pohoda při větru do 5ti m/s a jaká při vyšším větru. Při našem přijezdu byl vitr 5-8 m/s, v nárazech 15-20m/s. Takže vyjet se dalo, ale neustále jsme museli vyrovnávat rovnováhu a něčeho se jednou rukou držet. Takže rybaření bylo dost obtížné. Tomu pak samozřejmě odpovídal i drift a udržet nástrahu u dna vůbec nešlo. Vlastní aktivita ryb byla také na dost nízké úrovni a tak jsme první tři dny měli de facto jen náhodné ulovky tresek, které jsme chytali u pobřeží. Čtvrtý den se vítr utišil na 2-3 m/s a dalo se vyjet směr severovýchod na otevřené moře. Tam jsme chytali na hloubkách 150 -200 m -tresky obecné a tmavé ve velikostechj 70-90 cm a pod nima v hloubkách cca 140 m byli i okouníci. Po dřině z těchto hloubek jsme přejížděli na „mělčiny“ cca 20-40 m s cílem chytit halibuty. Musím říci že během těchto dvou dnů jsme nachytali bez problémů limit a jednoho halibuta 95 cm. Na další dny se ale bohužel začalo počasí-vítr opět zhoršovat a tak jsme byli nuceni jezdit jen v podstatě do fjordu před „barák“. Zde to bylo jen o náhodných úlovcích tresek ve velikostech do 70ti cm a jednoho halibuta 90 cm. A protože se předpověd větru na další dny neustále zhoršovala, rozhodli jsme se ukončit náš pobyt už večer, tedy o den dříve.
Můj názor: ubytování na vysoké úrovni s veškerým vybavením a neustále se tam buduje a zlepšuje. Filetárna velice dobře vybavená, osvětlená s tekoucí vodou. Mrazáky dobré a dostačující.
Lodě – jak jsem psal výše: hned před chatou a nové-spolehlivé.
Personál ochotný na zavolání s asi s čímkoliv pomoci – nepotřebovali jsme.
Jen pro doplnění: byly tam i tři skupiny německých rybářů a de facto měly podobné úspěchy. Němci se víc snažili o lov halibutů a měli každý den 1-2 halibuty nej odhadem 130 cm.
Jiné druhy ryb (ďas, kočka, tr.jednoskvrná,… nikdo neměl.
Ale při chytání nástražních tmavých tresek jsme chytli jednu makrelu cca 40 cm. Asi něco na tom globálním oteplování bude.

No, jel bych hned znovu ale jedině letecky!
Vláďa B.

treska obecna 103 cm
rybář 21.09.2022 13:17

Larseng 20. září 2022
Dnes odlétá z Larseng domů dvojice rybářů, která se může pochlubit slušným skóre: za týden pobytu ulovili celkem 19 halibutů délky 80-170 cm.
To mi přijde jako skvělé skóre.
Původně jezdili do okolí Tromso na halibuty v červnu, pak v červenci a poslední dvě sezóny jezdí v září. Podobný trend pozorujeme u podstatné části rybářů, kterým nejde ani tak o tresky, jako právě o halibuty: původně nejoblíbenější červen byl postupně vyměněn za srpen nebo září.
Trine

zari v Larseng - cas halibutu
rybář 03.06.2022 10:30

Ringvassoy 22-29 května 2022
Chata Ringvassoy i majitel nad očekávání - dobrá vybavenost i čistota. Majitele jsme viděli každý den a staral se. Registrace úlovků a výjezdů přes tablet v kanceláři u filetárny úplně v pohodě.
Na Norsko v květnu jsme měli extrémně teplé počasí i 12-14°C místy i bezvětří!
Hodně tresek obecných, největší 126cm a 17,8kg
Kupodivu absence tresek tmavých i malých (keler)
Prvně v životě mě kontrolovali na norských hranicích, ale papíry byly v pořádku a vše proběhlo v klidu. Tak až na to, že to bylo krátké, tak se nám to moc líbilo.
Měl jsem sebou dva rybáře kteří byli v Norsku poprvé a jsou nadšení, už plánují další cestu.
Jirka K.

neregistrovaný uživatel 01.06.2022 15:34

Norsko, Somnesvika 31.5.2022
Počasí se opravdu povedlo. Slunce přes den svítí až moc, tak jezdíme většinou na ryby spíše odpoledne-večer. Když je večer příliv, tak najedou keleři skoro až do přístavní zátoky a za hodinu se dá chytit několik kelerů 70-80 cm. Paráda.
Holanďané, kteří bydlí vedle, jezdí někam dvě hodiny daleko a vozí pěkné polaky, ale my to máme více na pohodu a takhle daleko nám nepřijde ani bezpečné jezdit.
Povedl se nám úlovek pěkného ďasa délky 115 cm o hmotnosti 22 kg. Fotku obludy posílám.
Jirka D.

Somnesvika - morsky das 115 cm, 22 kg.jpg
neregistrovaný uživatel 24.05.2022 16:27

Norsko, Senja Torsken 11-18 května 2022
Vše klapalo podle plánu, ubytování výborné, apartmán uklizený. Ubytovatele jsme ani neviděli a přesto bylo vše v naprostém pořádku a pohodě.
Pobřeží u Torsken je výborný revír. Zajímavá místa jsou nedaleko od chaty. Velmi dobrý výjezd na moře, opět se zajímavými místy.
Ryby nám tentokrát moc nešly, ale to nemůže snižovat celkový zážitek z dovolené. To je přece příroda. Na počet úlovků byla dovolená docela chudá. Oceánské tresky již byly pryč, takže přicházely jednotlivé záběry od tresek obecných o velikosti 50-80 cm. Uloveny 2 tresky kolem metru (8 kg), několik tresek jednoskvrnných o velmi pěkné velikosti a velké množství mníkovců bělolemých (lumb) a to i v pěkných velikostech.
Čluny v naprostém pořádku, dobře vybavené a čerpací stanice pro lodě jen 500 metrů od chaty.
Náš rybolov poznamenala trochu smůla: jeden noční výjezd na moře zhatil zákaz vojáků z důvodu probíhajícího cvičení a dvakrát jsme se museli vrátit z moře z důvodu nevolnosti člena posádky. Mořská nemoc je prostě prevít.
Měli jsme jeden parádní záběr, zřejmě jsme zdolávali velkého halibuta, ale po pár minutách boje se vyhákl. Jednoho skvělého, velkého, halibuta se povedlo vylákat za právě vytahovaným mníkovcem až pod loď. 2x na něj zaútočil, ale nakonec v klidu odejel. Poslední dva dny pobytu byly už jen ve znamení nárazového větru a sněžení, ale protože probíhalo mistrovství světa v hokeji, nebyla nouze o program.
Martin Č.

jedna z tech lepsich tresek
rybář 27.04.2022 14:24

Norsko-Roan 11-21 dubna 2022
Pobřeží u Roan je dobré členité místo, s možností chytání i v horším počasí, dobrá skladba ryb. Na rybolovu v Norských fjordech jsem byl po osmnácté a výběr lokality se nám tentokrát opravdu zdařil. Je to velmi příjemná-nenáročná lokalita s přiměřenými rybářskými zážitky.
My jsme za deset dnů rybaření neměli žádné vyloženě trofejní kusy, na to ani nejedem, ale máme radost z pěkných, pro většinu rybářů asi "jen" středních úlovků, zejména bojovných druhů jako je polak nebo halibut, případně treska tmavá větší velikosti. Naše úlovky letos v dubnu byly:
Polak 4ks od 55 do 82 cm
Halibut 2ks 105cm/10,5 kg a 110cm/12 kg, oba na twister 5cm
Mník long 1ks 86 cm, na maso
Mník lumb 3ks od 58 do 82 cm, na maso
Treska tmavá 2 ks á 51 cm, velké množství malých do 40 cm, peří a twister, vráceno vodě.
Treska obecná cca 60 ks od 60 do 90 cm, většina na přívlač - twister od 3 do 30 cm.
Miroslav K.

neregistrovaný uživatel 14.10.2021 11:34

Aldersund 10.-20.9.2021

Letos jsem s kamarády z Budějovic vyrazil v září do Aldersundu a opět musím říct, že to byla fantastická příležitost si zachytat a užít si moře a v noci polární záře.

Milan Š.

Polarni zare nad Aldersundem
Fulan 27.09.2021 10:40
Fulan

Poslední dva dny našeho rybolovu v Larseng byly ve stejném duchu. Ryby vůbec nešly. Ve čtvrtek se chytlo pár obecných u ponorkove základny, max 70cm. Pulka dne driftovani na ha halibuta před majakem, zcela bez záběru. Druhá lod na malangenu, bez úspěchu. Nebyly žádné hejna keleru, jako loni a ani při lovu halibuta nepřišel žádný záběr. V pátek jsme vyrazili za pruliv a věnovali se celý den lovu halibutu. Vyzkoušeno mnoho gum různých velikostí a barev. V poslední jízdě přišel dlouho očekávaný záběr, ale byla to treska obecná cca 70cm. Druhá lod na tom byla velmi podobně. Halibut žádný. Kluci narazili na hejno, tak zkoušeli a chytli 2ks kelera cca 70cm a pod hejnem přišla jedna obecná 105cm. Na nic dalšího již nebyl čas. Odpoledne jsme zabalili věci, dopili a dojedli zásoby a v sobotu ráno jsme odletěli domu.

Fulan 22.09.2021 18:19

Ve středu se nám trochu změnilo počasí. Ráno déšť, vítr 10-16 m/s. V poledne přestalo pršet, tak jsme vyrazili za pruliv na halibuty. Problém nastal ihned při lovu nastrazek. Nikde nebyl ani jeden malý keler (velký už vůbec ne) osvědčené melciny i jiné melciny nikde žádný keler. Nakonec jsme chytli pár malých obecných a šli jsme na to. Po 6 hodinách na vodě ani záběr ve 3 rybářich. Těžko říct co se děje, ale ryby tu momentálně nejsou.

Komentář k tomuto příspěvku:
Zdenek 22.09.2021 19:50
Zdenek: Hovořil jsem s několika skupinami rybářů, kteří jsou aktuálně v Norsku. V podstatě skoro všichni se shodují na tom, že ryby jsou aktuálně vyjeté z fjordů ven na oceán nebo do vnější části fjordů. Dokonce ani makrely nejsou ve fjordech nebo ve vnitřní části pobřeží (tedy alespoň ne mezi Trondheimem a Mo I Rana). Obávám se, že za většími treskami budete muset na hranu oceánu někam k Sommaroy nebo zkusit najít někde hejna sleďů (třeba v Malangen bývají) a okolo sleďů by mohly být i tresky obecné a tmavé. Halibuti tam určitě jsou, ale než abych je chytal na malé obecňačky, tak bych určitě věřil mnohem víc gumě. Obecňačky nestojí jako nástražky na halibuty za nic.