DiskuseNorskoÚlovky, trofeje, zajímavosti

Diskuse - Norsko - Úlovky, trofeje, zajímavosti

Příspěvky ze země Norsko, okruh "Úlovky, trofeje, zajímavosti"

Pro tento okruh je u této země 182 příspěvků. Příspěvky jsou seřazeny podle data vložení.

CK PEPA 13.03.2024 10:46
CK PEPA

Norsko - tah skrei vrcholí
Během natáčení filmu o lovu skrei na severu Norska si náš norský partner nemohl přát lepší počasí. Po většinu dnů bezvětří nebo jen mírný vítr a přes poledne dokonce hřejivé paprsky předjarního slunce.
Od kraje Finnmark až po Lofoty je letos nejsilnější tah skrei za posledních 4-5 let. Již od začátku března byla hejna tresek natažena nejen při oceánském pobřeží ostrova Soroya, ale i uvnitř Soroysundu. V okolí Akkarfjordu na severovýchodním výběžku ostrova loví místní rybáři i první turisté jen 5-10 minut jízdy lodí od kotviště Soroya Rorbu.
Na Lofotech a Vesterálech, kde probíhala větší část natáčení 5-12 března, jsou hejna skrei severně od Svolvaer i na jižním pobřeží Lofot, tedy ve vnitřním Vestfjordu, kde se podařilo ulovit i několik tresek hmotnosti přes 20 kg.
Odvážlivcům, kteří se chystají na lov jarních tresek držíme palce, aby příznivé podmínky vydržely.

březnová treska obecná - skrei o hmotnosti 20 kg
neregistrovaný uživatel 24.08.2023 10:56

Blomsoy 14-21 srpna 2023
V Norsku bylo opět krásně. I ryby jsme nachytali a energii načerpali.
Jirka N.

Norske leto - cas bilych noci
letni pulnoc na ostrove Blomsoy
rybář 21.08.2023 11:13

Norsko, Einset 20.8.2023
V pátek dopoledne jsme dorazili celkem v pořádku do Einset (jen s jedním defektem pneu od ostrého štěrku po přejezdu opravovaného úseku E6).
V pátek jsme chytili 45 makrel na posádku a měl jsem ještě 2 polaky do 70 cm, vše jen na "rybníku" u kotviště lodí a během 2,5 hodiny.
Včera jsme vyjeli průplavem do Freifjordu obchytávali skály vpravo od průplavu. Během přílivu jsme s Jardou chytili 3 obecňačky 80-85 a 8 polaků, toho 3 měli 82 cm, další 85 cm a 88 cm. Na vodě jsme byli asi 5 hodin. Bylo až 24 st. C. a slunečno.
Dnes se změnilo počasí a většinu dne pršelo a bylo kupodivu mèně ryb. Zítra pojedeme k mostu zkusit tresky tmavé.
Zdraví Jarda, Milan, Pavel a Mirek)

neregistrovaný uživatel 18.08.2023 10:34

Einset 1-12 srpna 2023
Ubytování v domku Skjelvag v Einset výborné. Jen jedna toaleta pro 8 rybářů je v některých chvílích málo.
Zachytali jsme dobře - tresky obecné, polaky, kellery v délce 60-92 cm. Ryb bylo tentokrát velké množství. Štikozubec, mníkovec lumb cca po 15 kusech, vše do 1 metru. Makrely teprve začínaly. V půlce pobytu byla u každého kvóta 18 kg splněna, takže i metoda chyť a pusť přišla ke slovu.
Jiří R.

Borek 09.08.2023 14:08
Borek

Tomma 7.-9. srpna 2023
Z Čech jsme odjeli v sobotu 5.8. a krome asi 200 km dlouhé časti cesty (kolem Sunsvallu), kdy byla hustá mlha, uběhla cesta rychle a v pohodě.
Po příjezdu na Tommu jsme se, ač pekelně unavení, vydali na dvě hodiny na vodu. Chytali jsme u sousedního ostrova Lokta, na místě, které si dobře pamatuji z návštěvy Lokty v minulosti. Zdolali jsme několik makrel a malých tresek obecných.
V pondělí jsme na vodě strávili cca 7 hodin. Chytali jsme podél jihovýchodního břehu Tommy. Zdolali jsme asi 15 tresek obecných do 80 cm, pár makrel a malých kelerů. Dva halibuti byli na prutu, ale v lodi neskončil ani jeden. První držel menší obecňačku, kterou u lodi pustil a ten druhý se vyhákl z gumy po prvním výpadu.
V úterý dorazil extrémní vítr a teploty. Foukalo přes 15 m/s a v nárazech minimálně dvojnásobek. Teploměr ukazoval 28°C. Autem jsme objeli ostrov, pobrouzdali pár pláží a vyfoukaní a opískovaní jsme jeli domu.
Dnes je středa, fouká jako včera, jen je mnohem chladněji, ale zima není. Koukáme z okna, jak vítr zvedá vodu z hladiny a vyhlížíme sedmou večerní, kdy se má vítr uklidnit na přijatelnou rychlost a doufáme, že aspoň na dvě hodiny vyjedeme.

neregistrovaný uživatel 09.08.2023 12:56

Norsko-Amber 25.7.-1.8.2023
Letošní výprava do Amber neměla chybu. V Amber jsme byli již před 2 lety, na místě se nic nezměnilo. Ubytovatel je přísný na pořádek a díky tomu je vše v naprostém pořádku. Ubytování 1A, člun připravený, čistý, vybavený bednami, plastovým kyblíkem, gafem, prostě vším, co člověk na vodě potřebuje. Stačí se zmínit o benzínu a už tam stojí "pikolík" nebo sám majitel s kanystry a klidně Vám benzín i nalije, pokud se k tomu budete stavět jen trochu nešikovně. Filetárna čisťoučká, teplá voda, papírové ručníky po celou dobu pobytu k dispozici. Samozřejmě majitel vyžaduje, aby každý opouštěl filetárnu ve stavu, v jakém do ní přišel. A světe div se, funguje to!
Co se týká ryb. Možná, že to bylo počasím (po celu dobu pobytu slunečno), ale ryby jsme přes den nemohli nalézt. Nešly ani na otevřeném moři, kam jsme vyjeli dvakrát (cesta určitě delší jak hodina - vyloženě na otevřené moře). Jeden výjezd jsme ukončili z důvodu nevolnosti člena posádky. Stejně za 3 hodiny rybolovu na otevřeném moři přišel ojedinělý záběr od kočky 85 cm, jeden pěkný záběr zřejmě od halibuta (rybu se nepodařilo zdolat a osvobodila se po cca. 5-ti minutách boje) a nějaké záběry od drobných kelerů. Druhý výjezd byl zcela neúspěšný.
Takže se nám nakonec podařilo ryby nalézt ve fjordu, ale úspěšní jsme byli pouze v nočních hodinách, bez ohledu na příliv či odliv.
Většina záběrů přicházela od tresky obecné, většinou drobné ryby. Na 5-10 malých ryb byla chycena jedna 50-80 cm. Podařila se jen jedna metrovka. Treska tmavá byla lovena průběžně, ale pouze v malém provedení. Nebyla ulovena ani jedna treska tmavá přes 50 cm. Ojedinělé úlovky mníka či mníkovce, nějaká ta jednoskvnka. Uloveny byly i 4 makrely (zato ty byly krásné, velké, vypasené).
I ve fjordu jsme měli jeden záběr od halibuta (kolem metru). Tento utrhl háček ani ne metr pod hladinu, kdy překvapil rybáře náhlým výpadem v okamžiku, kdy si již kolega myslel, že to ryba už vzdala. "Prostě halík není bělice".

Shrnu-li: dovolená výborná, počasí skvělé, rybařiny jsme si užili až dost (nijak jsme se neflákali, na lodi jsme byli každý den, někdy i 11 hodin) a nebýt jednoho ztraceného kufru na cestě domů (který se ve zdevastované podobě objevil za 2 dny po příletu) mohli jsme si pochvalovat i výborný letecký přesun (který je, tak jako tak, skvělý - v 10 hod. dopoledne nasednete v Praze do letadla a v 17,00 hod. odpoledne přebíráte chatu a člun 30 km od Tromsa. Co více si rybářské srdce může přát!!)
Takže se můžeme těšit na další výpravy.
Martin Č.

neregistrovaný uživatel 08.08.2023 11:14

Norsko-Ringvassoy 29.7.-7.8.2023
Náš letošní pobyt na Ringvassoy se blíží ke konci a opět si odvážíme množství skvělých zážitků. Mimořádně si ceníme přístupu majitele k ubytování, lodím a všemu ostatnímu. Tak v pořádku, jako má vše pan Jenssen, se vidí málokdy. Lodě a motory perfektní, ubytování se s postupem let opotřebovává téměř neznatelně.
Během osmi dnů rybaření jsme ulovili v šesti lidech 42 halibutů. Když jsme předevčírem ulovili přesně padesátého halibuta, řekli jsme si, že stačí a přestali jsme rybařit. Ze zátoky Dafjord od chaty Ringvassoy na otevřené moře vůbec nejezdíme. Touto dobou je to zbytečné. Pěkné ryby nachytáme v Dafjordu, který myslím, už máme docela dobře zmapovaný. Vyhledáváme místa s pozvolným sklonem, písečným dnem a dobrým prouděním vody. Všechny ryby jsme nachytali na takových stanovištích. Letos jsme vyzkoušeli dva nové typy. Jedno místo úspěšné, druhé ne. Majitel chaty je veselý, otevřený chlapík. Jediné, co bychom mu vytknuli, je cena benzínu do lodí, za kterou nám ho prodává. Požaduje 30 NOK za litr, i když u benzinové pumpy stál pouhých 23,50 NOK. Inu Norsko...
Michal F.

srpnovy halibut z Dafjordu
neregistrovaný uživatel 17.07.2023 11:54

Roan 24.6.-4.7.2024
Zcela výjimečně jsme tentokrát měli nejlepší možné počasí s ohledem na vítr za posledních 10 let. Na otevřené moře (jezdíme cca 25 km od Hongsandu) jsme mohli jet téměř každý den. Poslední 3 dny jsme jezdili již jen pro radost a snahu vytáhnout z hloubky velkou rybu. Neměli jsme žádný kapitální úlovek jen halibuta 90 cm, tresku obecnou 112 cm a kelera 95 cm.
Při cestě domů za Oslem jsem si vrazil do pneumatiky hřebík a tak jsem musel cca každé 2-3 hod. dofukovat kolo. Na zpáteční cestě jsme platili pokutu za jízdu na dálnici. Jeli jsme 111 km na povolené rychlosti 110 km ale měli jsme přívěs. Ve Švédsku je povolená rychlost pro soupravu jen 80 km/hod. Pokuty byla 4000 SVK. Oznámili nám, že nás budou na kamerách sledovat až do Trelleborku zda jedeme jen 80 km/hod.
V Rostocku jsem měl po trajektu kolo hodně prázdné. Po výjezdu z trajektu na mě troubili a blikali s aut za mnou. Tak jsem zaslavil, abych zjistil zda dojedu k pumpě, která je jen něco přes 1 km. Uviděli mě celníci, zastavili mě a požádal jsem je, jestli nemají pumpičku. Řekli, že mě doprovodí k pumpě. Po dofouknutí kola jsem jim poděkoval za ochotu a oni mě s úsměvem oznámili, abych je následoval do prohlídkové budovy celní zprávy. Měli jsme jen 3 rybáři 3 bedny ryb. Přesto každá bedna měla přes 28 kg. Museli jsme zaplatit celní poplatek 110 Euro za překročení povolené kvóty ryb. Nelíbilo se jim ani 31 kg marmelád a 15 ks uzených lososů, i když jsme na vše měli doklady. Prohlíželi i tašky se špinavým prádlem. Bedny nám ale pomohli zase zalepit.
Protože jsme všichni kolem 70 let, vzali jsme si na trajektu kabiny a na cestě tam ještě apartmán v kempu u Opdalu. Náklady včetně benzínu do lodě byly cca 45 tis. na osobu. Jinak bylo vše krásné. Já byl na rybách v Norsku již po 26.
Zdravím
Miroslav Z.

rybář 09.06.2023 17:28

Blomsoy 27.5.-3.6.2023
Jazdíme do tejto oblasti na ostrovy Blomsoy-Hestoy už niekoľko rokov, vždy v rovnakom čase, ale tento rok bol pre nás iný. Prvykrát nám nevyšlo počasie, nevadil dážď, ale bol búrlivý vietor a spočiatku to vyzeralo tak, že ani nevyplávame na vodu. Vyšli sme až na 3 deň. Nakoniec sme boli za celý týždeň na vode 4x.
Halibuta sme chytili iba jedného, 94 cm, a inak tresky poväčšine okolo 55-60 cm, cez 70 cm bolo málo kusov. Neviem čo sa deje, už minulý rok boli podstatne menšie tresky. Chytali sme na gumy v menších hĺbkach okolo 10-30 m. Vo väčších hĺbkach nešlo skoro nič, 70-tky boli hlavne pri pobreží ostrovčekov, ale veľmi zanášalo loď k brehu, tak sa tam nedalo bezpečne loviť.
Zuzana K.

jedna z tech lepsich tresek
na jidlo jsme nachytali ryb dost
halibut letos jen jeden, 94 cm
neregistrovaný uživatel 21.04.2023 08:00

Einset 1-8 dubna 2023
Dovolená v Norsku byla super.
Ubytování dobré, počasí celý pobyt nadstandardní - slunečno. Majitel Ola Einset vstřícný, férový pohodář.
Co se týče ryb, chyceno několik obecňaček atakující hranici 1 metru. Dále několik krásných polaků, kelerů, mníků a jednoskvrnek. Přístí rok se určitě vrátíme zpět. Roman Č.