DiskuseNorskoÚlovky, trofeje, zajímavosti

Diskuse - Norsko - Úlovky, trofeje, zajímavosti

Příspěvky ze země Norsko, okruh "Úlovky, trofeje, zajímavosti"

Pro tento okruh je u této země 183 příspěvků. Příspěvky jsou seřazeny podle data vložení.

CK PEPA 14.05.2018 13:07

Roan - Solvika 14. května
Začátek sezóny nebyl v Solvice na poloostrově Fossen nijak skvělý, co se počtu lovených ryb týče. Ale podařilo se ulovit celou řadu tresek obecných okolo 15 kg (110-120 cm) a jedním z nejhezčích úlovků počátku května byl mník mořský 154 cm (15 kg).

kvetnova treska z Roanu
jarni tresky
15-kilova treska obecna
mnik morsky 154 cm, 15 kg
rybář 25.04.2018 18:14

Maribell 11-18 dubna 2018
V Maribell vše v pohodě, suprový rybolov.
Tresek obecných mezi 110 a 120 cm jsme chytili cca 30 ks, jinak celkem cca 320 ryb. Pár tresek tmavých, největší 110 cm, 3 kočky okolo 90 cm, několik mníkovců okolo 90 cm.
Největší treska vážila 34 kg, na délku měla 143 cm.
Luboš Š., Rokycany

treska obecna 143 cm, 34 kg ulovena 17. dubna
CK PEPA 19.04.2018 09:49

Norsko, Elgsnes 18. dubna 2018
Středa 18. dubna byla vydařeným dnem pro bratry Strubingovi: ulovit na vertikální přívlač za jediný den ve dvojici mimo jiné tresku 125 cm (20 kg) a halibuty 130 cm a 135 cm, to je více než slušné skóre.

treska 125 cm, Elgsnes 18.dubna
halibut 135 cm, Elgsnes 18. dubna
halibut 130 cm, Elgsnes 18. dubna
CK PEPA 11.04.2018 19:39

Nordskot 11. dubna
Rybaření je od půlky března jako na houpačce. Jeden den super, další den na nic. Ostatně stejně jako počasí. V březnu nás trápil mráz a koncem března dorazily přívaly sněhu. Březnové rybáře bylo letos pro otrlé - jen výjimečně šla teplota nad bod mrazu. Teprve posledních pár dnů máme relativně stabilní počasí a teplota se přes den drží nad nulou.
Ale skrejí bylo od března hodně a povedlo se pár tresek přes 20 kg. Nejtěžší byla zatím 24 kg, čili žádný rekord, ale i tak hezká ryba.
Překvapivě se už od března loví halibuti - včera dokonce dva - 50 kg a 21 kg. Fotky pošlu později.
Z Nordskot zdraví John

breznova treska - skrei z Nordskot
31. brezna v Nordskot - ulovek halibutu
Zdenek 03.04.2018 16:07
Zdenek

Dyroy 23.3.-2.4.2018
Rychlé změny počasí, každodenní sněžení, noční teploty okolo -5°C, denní teploty okolo nuly a vítr 3-10 m/s. Na vodu jsme se sice dostali každý den, ale někdy to byl docela očistec. Večerní relaxace ve vyhřívané kádi přišla k chuti.
Teplota vody ve fjordu byla jen 1,5°C a blíže k oceánu u ostrova Senja okolo 2°C. Nic moc a tomu odpovídala i aktivita ryb. Fjordy v okolí Dyroy byly prakticky prázdné, lovily se jednotlivé tresky 50-80 cm, výjimečně větší. Po hejnech kellerů ani stopy. Po týdnu rybaření se mezi úlovky kromě tresek obecných a mníkovců objevili dva vlkouši a jednou zdolával Pepa halibuta, který se však po čtvrthodině vypnul. Většinu ryb jsme ulovili na hloubkách 70-100 m. Na mělčinách se občas podařilo ulovit jen malé tresky do 60 cm.
Místní rybáři jezdí aktuálně na lov tresek až na oceán při severozápadním pobřeží ostrova Senja. Údajně občas zajedou tresky i blíže k Dyroy, ale jen když tam táhnou "lodde" (malé, sleďům podobné rybky). A ty zrovna netáhly.

kdyz jedete na vodu za hezkeho pocasi
brezen na Dyroy - kdyz se blizi snezeni
brezen na Dyroy - kdyz snezi
brezen v Dyroy - vecerni relaxace v hottubu
Borek 30.03.2018 19:07

Dyroy a Senja 30.3.
Je tu zima jako v Rusku a fouká vítr, který občas přestane jen proto, aby mohl začít foukat ještě silnější vítr. Lehké sněžení střídá sněhová vánice co pár minut. Ani tady na Dyroyi a ani na Senje ryby neberou, jen občas se chytne ryba nevalné velikosti... tedy když už se někdo přemůže a vyjede na vodu. Prostě idylka (zevnitř přes okno).

Tohle ještě jde...
...a o tři minuty později.
Borek 28.03.2018 22:24

Molnarodden 28. března
Dnes jsme na ryby vyrazili o něco dříve, tedy ne, že bychom to nějak přeháněli, ale přeci jen jsme na vodě byli "už" v deset hodin. Celý den svítilo sluníčko, které má již touto dobou docela sílu, takže zima nám nebyla, dokonce jsme na notnou dobu sundali několik vrstev oblečení. Nicméně, když se pak zatáhlo a přišla sněhová přeháňka, bylo znát, že norská zima ještě neřekla svoje poslední slovo.
Ze začátku jsme nemohli ryby najít, ale pak se nám začalo dařit. Zkoušeli jsme jak mělčí vodu do 80 metrů, tak hloubky až 120 metrů. Úspěch jsme ve finále slavili spíše na hlubší vodě, kde jsme našli hejna skrei, která byla většinou od cca 10 do 40 metrů nade dnem. Sice byla většina ulovených ryb menší velikosti než včera, ale nakonec přišlo i pár fakt pěkných ryb. Nejdřívě jsem ulovil na 220 g pilkr tlustou tresku délky 116 cm a z pár desítek minut kontroval Zdeněk treskou délky 124 cm, což je zatím největší ryba výpravy.
Zítra máme poslední den, nebo spíš jen dopoledne, chytání v Molnarodden a vracíme se na Dyroy za zbytkem "skreiovové" výpravy.

počasí nám přálo
většina ulovených tresek byli mlíčáci
Zdeněk s treskou 124 cm
sušení tresek
Borek 28.03.2018 00:13

Molnarodden 27. března
V poledne nás majitel Molnarodden vysadil ze svého kutru. Po krátké pauze a obědě, který mezitím Jura připravil, jsme po druhé hodině odpolední vyrazili na vodu. Dobrá loviště jsou jen kousek od domku a tak jsme už za půl hodiny tloukli pilkry o dno. Nicméně tam, kde jsme nachytali včera, dneska nic. Nakonec jsme ryby našli, byly hlouběji než včera, zhruba na 100 metrech. Během pár driftů jsme ulovili několik slušných tresek, naplnili dvě bedny a vyrazili k domovu. Je fakt, že bedny se díky průměrné velikosti ryb plnily celkem rychle. Nejmenší ulovená treska měřila rovných 90 cm a ta největší měla 121 cm (přesně 20 kg). Počasí nám má přát i zítra, tak uvidíme...

devadesatka
treska 121 cm
treska kolem metru delky
vysledek trihodinoveho lovu
Zdenek 26.03.2018 22:40
Zdenek

Lofoty-Molnarodden 26. března 2018
Během neděle 25 března připadlo skoro 10 cm čerstvého sněhu a tak naše cesta z letiště Evenes do Molnarodden probíhala za hustého sněžení po zasněžených silnicích.
Ráno sice vykouklo slunce, ale během dne několikrát ustoupilo sněhovým mrakům, které nás zasypaly čerstvou bílou nadílkou. Nicméně výhledy na zasněžené štíty Lofot za to stojí. Podle instrukcí našeho domácího, který se v poledne vrátil z ranního lovu tresek na svém kutru, jsme vyrazili na hloubky 60-80 m. Nejprve jsme ryby nebyli schopní nalézt, ale po hodině jsme konečně narazili na hejna arktických tresek. Bednu jsme zaplnili šesti baculatými treskami délky 90-105 cm, Borek přidal několik tresek jednoskvrnných a lenga. Kromě tresek jsme našli také utrženou starou síť, která nás připravila o několik nástrah, ale to už k rybaření ve Vestfjordu patří...

ranní čištění lodě od sněhu
poledne v Molnarodden
jižní pobřeží Lofot u Molnarodden
tresky obecné-skrei 95 a 105 cm
CK PEPA 04.09.2017 17:00

Tichooceánští lososi na Loppě

Zajímavé úlovky se podařily skupině slovenských rybářů v říčce u Sor Tverrfjord na poloostrově Loppa v období 12.-21. srpna 2017.
Viliam Horniš píše a dokládá fotografiemi:
Celkovo sme chytili 15 ks lososových rýb z čoho bolo asi 8 ks lososa gorbuša. Väčšie hejná týchto rýb sme nevideli. Ulovené boli v časi riečky pod prvým jazerom (parkoviskom). Reagovali len na kriklavo oranžové malé plandavky. Uhynuté ryby sme nevideli. V ústi riečky do mora sme videli ryby aj do dĺžky jedného metra (lososi atlantští), ale tie na nič nereagovali.

Lososi gorbuša (pink salmon) patří mezi pacifické druhy lososů, jsou původní v řekách Aljašky, Kanady, Kamčatky a Dálného východu. Rusové je v šedesátých letech vysadili do některých řek poloostrova Kola, odkud se bohužel rozšířili i do Norska. Jedná se o nepůvodní druh, který svým zavlečením může v budoucnu narušit rovnováhu původních ekosystémů.