DiskuseNorsko

Diskuse - Norsko

Příspěvky ze země Norsko

U této země je 870 příspěvků. Příspěvky jsou seřazeny podle data vložení.

neregistrovaný uživatel 21.06.2023 10:49

Grytoy 5.-12.6.2023

Pobyt se vyvedl a za zmínku stojí hlavně úlovek tresky obecné
délky 135 cm (21 kg) ulovené na pilkr.

Jiří M.

Treska obecná 135 cm (21 kg)
neregistrovaný uživatel 21.06.2023 10:36

Straumfjorden 5.-15.6.2023

Na dvou lodích jsme ulovili:

Halibut: 7 ks, největší 140 cm, uloven na zelenou gumu
Treska obecná nad 1 m: 15 ks, největší 128 cm
Treska tmavá (keler) nad 1 m: 3 ks, největší 107cm
Mník mořský 121cm

Jindřich M.

neregistrovaný uživatel 21.06.2023 10:30

Norsko - Ylvingen 1.-12.6.2023

Na Ylvingen jsme dojeli 1.6.2023 a to už bylo po výstrahách kvůli větru na moři. My jsme už pak vyjeli každý den, ve dne i v noci. Byla ale velká zima pouze 6°C a voda měla 6-7°C. Ryby nebyly moc aktivní. Obecňačky se hledaly hodně těžko a většina jich byla ve velikosti do 65cm, cca 10ks za celou dobu bylo ve velikosti kolem 80-90cm. Chaluhy na dně téměř nebyly, polaci na nekterých lovištích sem tam do 60cm, halibuty jsme ulovili pouze 3 ks, nejdelší měl 88cm. Obvyklá loviště selhala, museli jsme ryby hodně hledat ve větší vzdálenosti na moři (10-15km daleko) a nebyla tam velká hejna, spíš stanovištní ryby. Jezdili jsme v době přílivu, odlivu ale i mimo tuto dobu a bylo to v podstatě jedno. Úlovky byly spíše náhodné. Celou dobu byly deštivé přeháňky, nekdy i krupobiti. Ke konci pobytu se ze dne na den změnila teplota vody na 10°C - zřejmě mořské proudy. Vítr byl neustále a obvykle napříč proudům. U skal přívlač nefungovala, polaci ani obecňačky aktivní nebyli a to ani na podvodních horách. Ryby se obvykle chytily v hloubce 15-20m. Filety 18 kg na osobu jsme ale domů dovezli, i když to letos byla opravdu dřina. 5 hod rybolov, filetování, odpočinek, jídlo a znovu na vodu. Ve dne i v noci ve dvou týmech při 3 rybářích v lodi.

Karel J.

Cestou do Norska
Halibut 88 cm z okolí ostrova Vega
neregistrovaný uživatel 20.06.2023 10:41

Roan 19.6.2023

Včera jsme moc nezachytali. Když to přeženu tak deset ryb od 40-ti-do 60 cm. Byli jsme zklamaní. Večer mě napadlo zavolat o radu do Česka největšímu pardovi na Roan, Tondovi. Byl to určitě ten nejlepší nápad večera. Tonda byl ochotný nám vysvětlit a poradit po telefonu a nad mapou kde chytat, jek chytat a na co chytat. Ráno se sice klukům nechtělo moc vstávat, ale nakonec jsme se v 8.30 vykopali na moře. První dvě místa podle Tondovy rady za moc nestála ale třetí !!!
Na každý drift 5 až 10 ryb o velikosti 60-85 cm. Nejvíc Kelerů (dubleta 2x80cm z 90metrů,celkem dřina opět pro mou dceru) pár obecňaček, dva pěkní Polaci 60 a70 cm. Dva Mníci Long 90 cm, Polaky a jednu Tresku zdolávám na vláčku za lodí já jednou rukou a za pomocí mé dcery. Moc zajímavý způsob zdolávání. Dcera točí kličkou na navijáku a já zdolávám jednou rukou a prutem. Šlo to !!
Nakonec odjíždíme po čtyřech hodinách se 70kg ryb do filetárny. Mimochodem je na Roanu i dnes 25°C, pere slunko a nefouká vítr. Neskutečné počasí !!
Tři hodiny mí svěřenci filetují a vypadají fakt zničeně, ale překvapí mně hláškou - zítra jedeme znovu a už v 7.00 hod. To jsem teda sám zvědavý, uvidíme zítra ...
Ještě jednou děkujeme Tondovi!
Zdar. Libor

Berry 20.06.2023 10:10
Berry

Tam mi Zdeněk psal, ať pošlu nějakou pěknou fotku úlovku z Nusvag. Zklamu. Letos se moc nedařilo. Vyjeli jsme kvůli mizernému počasí a větru jen 3x. V okolí byli jen malí kelleři do 2 kil, tak jsme hledali obecňačky. Hejnové nebyly vůbe a pro těch pár domorodých jsme jezdili až na Sildu. A velikostně nic moc. Takže se Nusvag letos rybářsky nevydařil. Zato parta byla tradičně skvělá...Pěkně jsme vyčistili hlavy, místní obchudek od piva. Po večerech jsme dlouho do noci vázali mušky... No co vám mám povídat... Snad za rok!

CK PEPA 19.06.2023 15:00
CK PEPA

Studio KOČAFILM uvádí nové video z lokality Dypingkaia (Norsko) z letošního května

neregistrovaný uživatel 19.06.2023 10:31

Roan od 16.6.2023
Celá výprava - 3 rybáři a jedna nerybářka vyjíždíme z Valašska jeden den dopředu, protože chceme s ogarama i dcerou jet na výpravu na pohodu severskou cestou a podívat se na Dalshnibu, Geiranger (tady máme zajištěný nocleh) a Trollí stezku na Trollstigenu.
Druhý den už nás pak čeká jen 420 km a tři krátké trajekty krásnou Norskou přírodou mezi fjordy. Mimochodem je úplně jasno a je po celou cestu od 20 do 30°C.
Do Roanu jsme dorazili v 18 hod, takže tak akorát.
Proběhlo předání ubytování a lodě, instruktáž od pana správce. Vše OK a jdeme se po pár pivech a po dlouhé cestě vyspat na zítřejší rybařinu.

První den na moři: na lodi rybaří má dcera Barča (co by má osobní paní doktorka která je poprvé v životě na rybách a navíc i poprvé na rybářské lodi na moři), jeden rybář se stejným rybářským rodokmenem Robin (takže taky poprvé) a jedno rybářské miminko Matteo (ten už byl se mnou loni na Somnesvice) a já Libor coby poloviční invalida s rukou v sádře po zranění s rozbrušovačkou. Skvadra na moře k pohledání...

Podle rady pana správce vyrážíme ráno na ryby a hádejte kdo chytil první rybu a kdo ten den největší ? Samozřejmě Barča !! Treska obecná 110 cm a 9,5 kg, slušné na prvničku... (dala mi hned na začátku na prdel, já jsem zatím větší tresku na moři nechytil). Ostatní zachytali podprůměrně, 4 ks tresky 70+ a 8 ks kelerů od 50 do 70 cm.
Chytili aspoň pár ryb, na kterých se večer učili hodinu filetovet. Takže za mě dobrý...

Libor N.

Dalshniba
První úlovky
Barča a treska 110 cm (9,5 kg)
petr 17.06.2023 13:11

nabízím jedno místo na rybolov do Norska k hitře odjezd Velká Černoc 29.6.2023 v 10 hodin dopoledne.je to jako rodinný výlet na týden.příjezd v sobotu7.7. cena 15000 komplet za všechno.jídlo,pojištění ubytování,benzín lodě i auto,trajekt i most v dánsku.můj telefon 732139469.byl jsem tam před měsícem a ryb hodně .jede se tranzitem 9 míst a pojede 8.lidí6.dospělích a 2.děti.

neregistrovaný uživatel 09.06.2023 18:53

Norsko-Somnesvika 27.5.-6.6.2023
Chytáme tzv. českou vláčku s nástrahami do 30 g a soustřeďujeme se na polaky. Ale chytili jsme i tři kelery okolo 80 cm na vláčku v poměrně malé hloubce. To se nám dříve nestalo. Tresky a polaky jsme nachytali.
Domácí v pohodě, typický Nor. Benzín jsme si kupovali sami u benzínky - jak chtěl pan domácí. Bylo by dobré, kdyby se trošku zajímal o ryby a třeba poradil kde kdo co nachytal před náma.
Naším hlavním cílem byli v Somnesvice mořští pstruzi. A ty jsme zachytali, kvůli nim jsme tam vlastně jeli. Pstruzi se poměrně dobře dali chytat na muškařský prut. Kamarád chytil např. 3 na mušák za 4 hodiny chytání. Takových míst v Norsku moc není.
Josef V.

rybář 09.06.2023 18:28

Blomsoy 27.5.-3.6.2023
Jazdíme do tejto oblasti na ostrovy Blomsoy-Hestoy už niekoľko rokov, vždy v rovnakom čase, ale tento rok bol pre nás iný. Prvykrát nám nevyšlo počasie, nevadil dážď, ale bol búrlivý vietor a spočiatku to vyzeralo tak, že ani nevyplávame na vodu. Vyšli sme až na 3 deň. Nakoniec sme boli za celý týždeň na vode 4x.
Halibuta sme chytili iba jedného, 94 cm, a inak tresky poväčšine okolo 55-60 cm, cez 70 cm bolo málo kusov. Neviem čo sa deje, už minulý rok boli podstatne menšie tresky. Chytali sme na gumy v menších hĺbkach okolo 10-30 m. Vo väčších hĺbkach nešlo skoro nič, 70-tky boli hlavne pri pobreží ostrovčekov, ale veľmi zanášalo loď k brehu, tak sa tam nedalo bezpečne loviť.
Zuzana K.

jedna z tech lepsich tresek
na jidlo jsme nachytali ryb dost