DiskuseNorskoCestování

Diskuse - Norsko - Cestování

Příspěvky ze země Norsko, okruh "Cestování"

Pro tento okruh je u této země 42 příspěvků. Příspěvky jsou seřazeny podle data vložení.

Berry 20.06.2023 10:10
Berry

Tam mi Zdeněk psal, ať pošlu nějakou pěknou fotku úlovku z Nusvag. Zklamu. Letos se moc nedařilo. Vyjeli jsme kvůli mizernému počasí a větru jen 3x. V okolí byli jen malí kelleři do 2 kil, tak jsme hledali obecňačky. Hejnové nebyly vůbe a pro těch pár domorodých jsme jezdili až na Sildu. A velikostně nic moc. Takže se Nusvag letos rybářsky nevydařil. Zato parta byla tradičně skvělá...Pěkně jsme vyčistili hlavy, místní obchudek od piva. Po večerech jsme dlouho do noci vázali mušky... No co vám mám povídat... Snad za rok!

CK PEPA 19.06.2023 15:00
CK PEPA

Studio KOČAFILM uvádí nové video z lokality Dypingkaia (Norsko) z letošního května

neregistrovaný uživatel 08.02.2023 17:44

Zdravím všechny nadšence rybolovu v Norsku. Shodou blbých náhod nám vypadli tři členové naší výpravy v termínu od 26.05. - 10.06.2023. Lokalita střední Norsko ostrov Averoy. Jedeme devítimístnou dodávkou v celkem šesti lidech. K dispozici tam máme celou luxusní vilu o třech ložnicích a dvě lodě. Cena komplet 22.000,-+ projetý benzín v lodi / 1 minuta do fjordu, 3 minuty volné moře./ Hledáme tři pohodové chlapy rybáře nejlépe z Plzeňského kraje. Odjezd ze Stříbra. V případě zájmu o více info volejte 702352362.

CK PEPA 02.02.2023 17:07
CK PEPA

Studio KOCAFILM uvádí video se zajímavostmi, které lze vidět cestou do Norska.
Protože i cesta může být cíl!

CK PEPA 04.08.2022 13:06
CK PEPA

Populární vyhlídková silnice Trollstigen známá jako "Trollí stezka" měla být letos uzavřena celý rok, protože zde lavina koncem zimy poškodila několik úseků silnice.
Oprava silnice se však zdařila a průjezd touto silnicí je opět možný.
Informace o cestování po Norsku včetně linku na silniční omezení a uzavírky naleznete na https://www.rybareni-norsko.cz/cestovani-po-norsku

rybář 30.06.2022 16:29

Senja a výlet na Nordkapp 20.6.2022
Co se ryb týká, tak za nás musím potvrdit, že tresky obecné (i keleři) běžných velikostí byly fakt fuč – na hloubkách nebo bůhví kde, ale chytit na jídlo rybu 60-90 cm nešlo, byly snad dvě. Když už se chytla treska, měla kolem metru.
Možná jsme měli jet až začátkem července, protože ta studená voda hraje asi velkou roli. Určitě byla tuhá zima, na severních svazích bylo stále dost sněhu.
Já si s kámošem na 32h přerušil rybaření výletem na Nordkapp. Šli jsme ten 8,5km trek na ten nejsevernější cíp Knivskjellodden.
No a brzo ráno jsme měli za odměnu kompletně plný moře velryb, byly jich desítky až stovky, kam se podíváš… Úžasný. A když už jsme byli na rozhraní Atlantiku a Barentsova moře, dali jsme koupání i tam.
Martin

červnova koupel na Nordkappu
neregistrovaný uživatel 09.06.2022 15:32

Norsko, Somnesvika 8.6.2022

Včera celý den vítr 14-17 m/s, takže jsme jeli raději na výlet. Asi 10 km vzdušnou čarou od Somnesviky je "děravá hora", která je z chaty vidět, ale dojet k ní se musí autem oklikou a je to skoro 50 km.
Dali jsme si vysokohorskou turistiku a skálou v její výškové půlce jsme prolezli otvorem na druhou stranu hory. Mazec. Úžasný zážitek. Přitom túra jen 2 nebo 6 km podle volby okruhu. Moc se mi nechtělo šplhat tady po skalách, ale když nešly chytat ryby kvůli větru a bylo hezky slunečno, nechal jsem se přemluvit na malý okruh a nakonec jsme všichni dali velký, protože to bylo něco monstrózního.
Po návratu z výletu (ve 22 hod.) jsme začali pokukovat po vodě zda by to přeci jen nešlo a nešlo.
Ve 23.00 hod se vítr utišil na 7 m/s a to už jsem ogary na chatě neudržel. Tak jsme zase vyjeli na ryby na noční (nebo spíš ranní) rybolov. Vrátili jsme se v 7.00 ráno, ale úspěšní jsme nebyli. Za 7 hodin 8 tresek obecných velikosti 65-80 cm a asi 30 malých, byl pro kluky zklamáním.

Libor N.

neregistrovaný uživatel 08.06.2022 19:28

Trollstigen 3.6.2022
Cestou na ryby jsme chtěli podniknout výlet na "Trolí Stezku". Z Geiranger jsme vyrazili plni očekávání krásných vyhlídek. Po ujetí necelých 150 km jsme dojeli do údolí Trollstigenu, kde nás bohužel překvapila cedule zákazu vjezdu na horu s vyhlídkou a dvoumetrová bariéra sněhu na silnici. Waze navigace i všechna média udávala, že je Trollstigen průjezdný, ale prostě nebyl… Zbytečná zajížďka 300 km, cca 5 hodin jizdy. A POZOR: lavina, která zničila část silnice byla tak velká, že není jisté, zda Trollstigen bude v letošním roce průjezdný!
Libor

rybář 11.05.2022 18:15

V Norsku - kraj Nordland budou trajekty přes fjordy a na ostrovy zdarma!
Malé trajekty na ostrovy a přes fjordy v kraji Nordland budou od 1.7.2022 zdarma.
Na některých trasách už je přeprava zdarma od května.
V době, kdy všeobecně rostou ceny (a nejen za dopravu), je tato informace přinejmenším překvapivá. Ale volební slib daný vítěznou stranou již v roce 2019 je záhodno dodržet. Jak dlouho bude možné využívat tohoto bonusu pro cestování v Norsku není zatím jisté. Rovněž není známo, zda přepravu trajekty zdarma zavedou i jiné kraje.
Zatím byla přeprava zdarma potvrzena na těchto trasách trajektů:
Jektvik - Kilboghamn
Sund - Horsdal - Sorarnoy
Svolvaer - Skrova - Skutvik
Digermulen - Finnvik
Máte někdo informace o trasách trajektů, kde je zdarma přeprava už teď?

neregistrovaný uživatel 03.09.2021 13:02

Norsko-Senja 3.9.2021
Do Senja Havfiskecenter jsme dojeli bez větších obtíží. Trajektem z Rostocku do Trelleborgu, takřka bez covidových restirkcí. Následovala klasická cesta na sever přes Stockholm a Kirunu, kolem národního parku Abisko. Na hraničním přechodu ze švédské strany průjezd bez omezení a bez kontrol. Po přejezdu do Norska, několik málo kilometrů je norská policejní nebo hraniční kontrola s testovacím centrem. Příjezd k místu je celkem překvapivý, mezi zatáčkami při klesání z hraničního přechodu. Zastaví Vás hlídka policistů nebo pohraničníků a provádějí kontroly všech vozidel mířících nejen do Norska, ale i na cestě zpět. Pochopitelně kontrolují doklad totožnosti nebo cestovní doklady v návaznosti na PCR testech nebo evropských očkovacích certifikátech. Nezastavit se nevyplatí. Pokuta startuje na 7000 NOK. Zavazadlové prostory nekontrolovali, zajímala je jen covidová opatření.
Novinky v SenjaHavfiskesenter - možnost pojištění škod na lodích, správce nabídl možnost pojištění lodí se spoluúčastí. Na celou délku pobytu byla cena pro obě lodě vykalkulována na nějakých 120 euro. Pochopitelně se spoluúčastí, myslím 10000 NOK.
Počasí je dnes nestabilní, mezi chvilkovým prosvitelm sluníčka se střídají dešťové přeháňky a velmi zrádný nárazový vítr, který dosahuje ke 20 m/s. Počasí se má zklidňovat směrem k víkendu.
Co se týká úlovků, tak včera německý pár ulovil metrovou obecnou tresku s váhou 8kg a ďasa tuším 17kg.
Chaty, servis, mrazáky, zařízení - to je celkem v pohodě.