DiskuseNorsko

Diskuse - Norsko

Příspěvky ze země Norsko

U této země je 868 příspěvků. Příspěvky jsou seřazeny podle data vložení.

neregistrovaný uživatel 18.08.2023 10:34

Einset 1-12 srpna 2023
Ubytování v domku Skjelvag v Einset výborné. Jen jedna toaleta pro 8 rybářů je v některých chvílích málo.
Zachytali jsme dobře - tresky obecné, polaky, kellery v délce 60-92 cm. Ryb bylo tentokrát velké množství. Štikozubec, mníkovec lumb cca po 15 kusech, vše do 1 metru. Makrely teprve začínaly. V půlce pobytu byla u každého kvóta 18 kg splněna, takže i metoda chyť a pusť přišla ke slovu.
Jiří R.

Borek 16.08.2023 12:31
Borek

Tomma 10-14.8.2023
Po dvou dnech brutálního větru jsme opět vyjeli na vodu. Vyrazili jsme směrem k volnému moři u dominanty okolí, ostrova Lovund. Občas jsme narazili na tresky obecné přijatelné velikosti, ale neulovili jsme nic, co by mělo smysl fotit.
Další den jsme objeli ostrov Lokta a přivezli pár jedlých tresek obecných (do 85 cm) a makrel.
Následující výjezd na vodu směřoval ke skále na severozápadním pobřeží sousedního ostrova Hugla. A konečně se podařila ryba, která stojí za zmínku. Zelenožlutou gumu sebral 93 cm dlouhý polak. A v zápětí kolega ulovil malého okouníka, který vytažení z hloubky nepřežil a pro zpracování byl příliš malý. Nechali jsme ho na hladině s tím, že alespoň zasytí břicho nějakého opeřence. Když byl okouník asi 5 metrů od lodi, ze skály nad námi vzlétl orel mořský, velkou rychlostí klesl k hladině a milého okouníka si odnesl. Vidět to takto z blízkosti je opravdu silný zážitek. Cestou domu jsme se zastavili v mělké zátoce hned vedle přístaviště a děly se věci. Všude bylo spousty tresek cca 60-80 cm na hloubce mezi 4 a 8 metry. Často bylo vidět, jak ryby atakují naše nástrahy pod lodí.
Poslední dva dny jsme strávili pokusy o halibuta. Chytali jsme na tutových místech a na osvědčené nástrahy, ale od halibuta jsme neměli ani záběr. Cestou k domovu jsme se vždy zastavili v zátoce vedle přístaviště a tresky tam pokaždé byly. Díky tomu, že byly mělko, dařilo se je úspěšně lovit i s muškařským prutem na streamery.

8 dní na Tommě jsme si užili a i přes to, že nepřišel nějaký vyloženě zajímavý nebo trofejní úlovek, jsme si dobře zachytali.

polak 93 cm
duha nad ostrovem Hugla
západ slunce
polak ulovený na mušku ze břehu
Komentáře k tomuto příspěvku:
17.08.2023 09:23
Hlason: Zdravím , v neděli brzy ráno vyrážíme na ostrov Ylvingen což je od Tommy pár kilometrů.
Chtěl jsem se Vás zeptat na cestu předpokládám, že jste jeli přes Stockholm a Sunsval jak píšete , zajímá mě jakou cestou jste jeli od Sunsvallu směr NO jestli po silnici 331 potom odbočit doleva na 345 směr Stromsund odsud po 342 a nad městečkem Gaddede odbočit doleva směr NO hranice .Děkuji za odpověď
Borek 17.08.2023 11:51
Borek: Zdravím, mezi Ylvingen a Tommou je v poloze velký rozdíl. My jsme jeli Švédskem do Umea a pak po silnici E12 přes Lycksele, Storuman, Tärnaby, Mo i Rana. Z Mo i Rana po silnici 810 do Nesna, odkud jede trajekt na Tommu.
Do Ylvingen můžete jet stejně, ale v Tärnaby odbočíte doleva na silnici č.73, sjedete do Trofors a tam odbočíte na E6, po cca 15km sjedete z E6 na silnici č.76 do Horn, odkud jede trajekt na Ylvingen.
Nebo můžete jet do Sundsvall, tam odbočit na E14 a pak po E6 a pak na č.76 do Horn.
Borek 09.08.2023 14:08
Borek

Tomma 7.-9. srpna 2023
Z Čech jsme odjeli v sobotu 5.8. a krome asi 200 km dlouhé časti cesty (kolem Sunsvallu), kdy byla hustá mlha, uběhla cesta rychle a v pohodě.
Po příjezdu na Tommu jsme se, ač pekelně unavení, vydali na dvě hodiny na vodu. Chytali jsme u sousedního ostrova Lokta, na místě, které si dobře pamatuji z návštěvy Lokty v minulosti. Zdolali jsme několik makrel a malých tresek obecných.
V pondělí jsme na vodě strávili cca 7 hodin. Chytali jsme podél jihovýchodního břehu Tommy. Zdolali jsme asi 15 tresek obecných do 80 cm, pár makrel a malých kelerů. Dva halibuti byli na prutu, ale v lodi neskončil ani jeden. První držel menší obecňačku, kterou u lodi pustil a ten druhý se vyhákl z gumy po prvním výpadu.
V úterý dorazil extrémní vítr a teploty. Foukalo přes 15 m/s a v nárazech minimálně dvojnásobek. Teploměr ukazoval 28°C. Autem jsme objeli ostrov, pobrouzdali pár pláží a vyfoukaní a opískovaní jsme jeli domu.
Dnes je středa, fouká jako včera, jen je mnohem chladněji, ale zima není. Koukáme z okna, jak vítr zvedá vodu z hladiny a vyhlížíme sedmou večerní, kdy se má vítr uklidnit na přijatelnou rychlost a doufáme, že aspoň na dvě hodiny vyjedeme.

neregistrovaný uživatel 09.08.2023 12:56

Norsko-Amber 25.7.-1.8.2023
Letošní výprava do Amber neměla chybu. V Amber jsme byli již před 2 lety, na místě se nic nezměnilo. Ubytovatel je přísný na pořádek a díky tomu je vše v naprostém pořádku. Ubytování 1A, člun připravený, čistý, vybavený bednami, plastovým kyblíkem, gafem, prostě vším, co člověk na vodě potřebuje. Stačí se zmínit o benzínu a už tam stojí "pikolík" nebo sám majitel s kanystry a klidně Vám benzín i nalije, pokud se k tomu budete stavět jen trochu nešikovně. Filetárna čisťoučká, teplá voda, papírové ručníky po celou dobu pobytu k dispozici. Samozřejmě majitel vyžaduje, aby každý opouštěl filetárnu ve stavu, v jakém do ní přišel. A světe div se, funguje to!
Co se týká ryb. Možná, že to bylo počasím (po celu dobu pobytu slunečno), ale ryby jsme přes den nemohli nalézt. Nešly ani na otevřeném moři, kam jsme vyjeli dvakrát (cesta určitě delší jak hodina - vyloženě na otevřené moře). Jeden výjezd jsme ukončili z důvodu nevolnosti člena posádky. Stejně za 3 hodiny rybolovu na otevřeném moři přišel ojedinělý záběr od kočky 85 cm, jeden pěkný záběr zřejmě od halibuta (rybu se nepodařilo zdolat a osvobodila se po cca. 5-ti minutách boje) a nějaké záběry od drobných kelerů. Druhý výjezd byl zcela neúspěšný.
Takže se nám nakonec podařilo ryby nalézt ve fjordu, ale úspěšní jsme byli pouze v nočních hodinách, bez ohledu na příliv či odliv.
Většina záběrů přicházela od tresky obecné, většinou drobné ryby. Na 5-10 malých ryb byla chycena jedna 50-80 cm. Podařila se jen jedna metrovka. Treska tmavá byla lovena průběžně, ale pouze v malém provedení. Nebyla ulovena ani jedna treska tmavá přes 50 cm. Ojedinělé úlovky mníka či mníkovce, nějaká ta jednoskvnka. Uloveny byly i 4 makrely (zato ty byly krásné, velké, vypasené).
I ve fjordu jsme měli jeden záběr od halibuta (kolem metru). Tento utrhl háček ani ne metr pod hladinu, kdy překvapil rybáře náhlým výpadem v okamžiku, kdy si již kolega myslel, že to ryba už vzdala. "Prostě halík není bělice".

Shrnu-li: dovolená výborná, počasí skvělé, rybařiny jsme si užili až dost (nijak jsme se neflákali, na lodi jsme byli každý den, někdy i 11 hodin) a nebýt jednoho ztraceného kufru na cestě domů (který se ve zdevastované podobě objevil za 2 dny po příletu) mohli jsme si pochvalovat i výborný letecký přesun (který je, tak jako tak, skvělý - v 10 hod. dopoledne nasednete v Praze do letadla a v 17,00 hod. odpoledne přebíráte chatu a člun 30 km od Tromsa. Co více si rybářské srdce může přát!!)
Takže se můžeme těšit na další výpravy.
Martin Č.

rybář 09.08.2023 12:04

Einset 23.7.-11.8.2023
V Einset jako vždy klid a pohoda.
Z pohledu rybářského: letos skoro žádné makrely a sledi.
Polaci berou stále stejně, největší 92 cm. Na hlavním fjordu se daly trefit na paternostery i pěkné tresky tmavé přes 80 cm, což považuji vzhledem k letnímu období spíše za výjimku.
Takže i v okolních chatách, kde se letos sešli samí rybáři z Čech, panovala všeobecná spokojenost.
Havard mel letos výrazně nižší výlov lososa do síti.
Jedna informace ohledně trajektu: na rozdíl od severnějších částí Norska, tady zadarmo místní převozy nejsou. Alespoň fera z Kristiansundu na Tustnu (Seivika-Tommersvag) stojí 109,-NOK/ jedna jízda.
Posílám pár fotek polaků.
Jirka F.

srpnovy polak z Einsetu
srpnovy polak z Einset
rybář 09.08.2023 11:52

Norsko-Einset 29.7.-5.8.2023
V Einset vše v pořádku. Syn původního majitele se tady o vše docela stará.
Ve fjordech tentokrát nebyla najetá hejna makrel, lovily se spíše ojediněle. Možná i díky tomu byla docela dobrá druhová pestrost úlovků:
treska tmavá cca 100 ks, nej 86 cm
treska bezvousá 3 ks
sleď 4 ks
makrela 30 ks
Voda měla mezi 16-17 stupni.
Chytali jsme na přívlač, pouze jednou jsem to zkusil na maso cca 2 hodiny bez záběru. Zachytali jsme si parádně, když se nedařilo na mělčinách, zkoušeli jsme kelery ve sloupci na hloubkách a to bylo docela úspěšné.
Chválím mladšího domácího, vše funguje, bylo moc příjemné být zase v Einsetu.
Václav M.

neregistrovaný uživatel 08.08.2023 11:14

Norsko-Ringvassoy 29.7.-7.8.2023
Náš letošní pobyt na Ringvassoy se blíží ke konci a opět si odvážíme množství skvělých zážitků. Mimořádně si ceníme přístupu majitele k ubytování, lodím a všemu ostatnímu. Tak v pořádku, jako má vše pan Jenssen, se vidí málokdy. Lodě a motory perfektní, ubytování se s postupem let opotřebovává téměř neznatelně.
Během osmi dnů rybaření jsme ulovili v šesti lidech 42 halibutů. Když jsme předevčírem ulovili přesně padesátého halibuta, řekli jsme si, že stačí a přestali jsme rybařit. Ze zátoky Dafjord od chaty Ringvassoy na otevřené moře vůbec nejezdíme. Touto dobou je to zbytečné. Pěkné ryby nachytáme v Dafjordu, který myslím, už máme docela dobře zmapovaný. Vyhledáváme místa s pozvolným sklonem, písečným dnem a dobrým prouděním vody. Všechny ryby jsme nachytali na takových stanovištích. Letos jsme vyzkoušeli dva nové typy. Jedno místo úspěšné, druhé ne. Majitel chaty je veselý, otevřený chlapík. Jediné, co bychom mu vytknuli, je cena benzínu do lodí, za kterou nám ho prodává. Požaduje 30 NOK za litr, i když u benzinové pumpy stál pouhých 23,50 NOK. Inu Norsko...
Michal F.

srpnovy halibut z Dafjordu
rybář 31.07.2023 12:23

Norsko - Havnnes Handelssted 8-19 července 2023
V Havnnes jako vždy vše parádní. Hege milá, jezdíme sem skoro jako na návštěvu příbuzných.
Loď se jménem naší dcery připravena a přinesla nám i rybářské štěstí: halibut 105 cm 13 kg ulovený 10.7. na pilkr a treska tmavá-keler 95cm, 6,65kg ulovený 16.7. také na pilkr.
Petr M.

treska tmava - keler
letni treska obecna z Lyngenfjordu
keler, treska tmava 95 cm
neregistrovaný uživatel 31.07.2023 12:12

Norsko-Straumfjorden 29.6.-6.7.2023
Cesta i pobyt v Norsku se povedly. Na trajektu cestou do Trelleborgu kamarád zapomněl telefon. Na zpáteční cestě nám telefon vrátili při vyzvednutí lístku na trajekt!
Moc jsem byl spokojen s revírem i ubytováním. Počasi nádherné - teploty +25 i 27°C, denně jsme byli na vodě bez nějakých překážek.
Moc prima majitel. Do tohoto revíru bych se určitě rád vrátil.
Úlovky dobré, největší treska obecná 130 cm, 18,5 kg.
A povedl se jeden pěkný mník mořský-leng 145 cm.
Ivan B.

neregistrovaný uživatel 26.07.2023 16:51

Aldersund 15-22.7.2023

V 30 m hloubce pod lodí jsem zapřáhl polaka a během zdolávání zežral ještě kolegovu nástrahu, takže jsme ho nakonec zdolali dvojmužně. Obě nástrahy až v jícnu.