DiskuseNorsko

Diskuse - Norsko

Příspěvky ze země Norsko

U této země je 868 příspěvků. Příspěvky jsou seřazeny podle data vložení.

neregistrovaný uživatel 24.10.2023 17:44

Norsko-Amber 28.8.-5.9.2023
Kemp Amber je čistý, majitel je akurátní, ale to nám vyhovuje. Vše fungovalo přesně, jak jsme měli objednáno - od letadel a transferů až po lodě, chaty, filetárnu...
Halibuti se povedli, ale malé ryby do metru. Předpokládám, že je to také tím, že lovíme na relativně malé nástrahy.
S Mílou jsme měli krásný den ve vnitřním fjordu: z kempu doprava směr Tromso, přes mělčiny nad podmořským tunelem a vjede se do velkého fjordu, Tromso je po pravé ruce. Naproti je písečná mělčina, kde lovily tresky tmavé, do toho rackové, krásná rybařina. Ryby do metru, na mělčině, na malé nástrahy a s jemnou vláčecí sestavou.
Míla měl pod lodí tresku tmavou okolo 80 cm a přijel nám jí sezobnout halibut kolem 150 cm, ale párkrát jí zkusil uchopit a poté odjel.
Za mne parádní rybařina, poslední dny jsme většinu ryb pouštěli a brali si jen rybu k večeři. Kluci na vedlejší lodi ze začátku trochu hledali, ale nakonec vždy ryby našli a nachytali.
Myslel jsem, že éra masařiny už pominula, ale ve filetárně jsme se přesvědčili, že ne: kolegové z NDR lovili extrémně velké množství ryb a evidentně filetovali na kšeft - limit, nelimit.
Richard R.

letni treska z Amber
na jidlo jsme nachytali ryb dost
rybář 20.10.2023 07:51

Aldersund 21-30 září 2023
Náš pobyt v Aldersundu byl i letos absolutně skvělý. Neuvědomuji si, že bychom něco postrádali a nebo chtěli upozornit na nějaké nedostatky.
Možná jen to, že jsme s majitelem areálu diskutovali, proč letos na jaře nedal na web slevu na pobyty od 15.září a on nám řekl, že tuto slevu (10 dní za cenu 7) dává vždy každý rok. Pobyt v Aldersung brygge koncem září jsme si, podle něj, mohli zarezervovat za zvýhodněných podmínek klidně už rok předem a nemuseli jsme čekat do léta.
Nicméně rádi bychom se do Aldersundu vrátili, lokalita se nám velmi líbí a rybolov v tamních vodách nás velmi baví. Nedá se říci, že bychom něco opravdu zajímavého chytili, na to je asi konec září už pozdě, ale i tak jsme si to užili.
Počasí bylo většinu dní poměrně větrno ale kromě jednoho dne jsme byli na vodě každý den, na déšť jsme byli připraveni a byly dny, kdy bylo i polojasno.
Jednu noc se dokonce vyjasnilo a ukázala se nám znovu polární záře.
Milan Š.

Aldersund koncem zari, kdyz se roztrhaly mraky
Aldersun - polarni zare v zari
vecer na lodi
pobrezi u Aldersund
neregistrovaný uživatel 10.10.2023 14:07

Lenangen 14.-21.9.2023
Ubytování perfektní. Dovolená se nám líbila. Moje žena byla vůbec poprvé na rybách a poprvé v Norsku. Chytla si hned první den 80ku Kellera a pak v týdnu tresku skoro metr, takže měla radost a těch malých tresek a mníkovců nepočítám.
Celkem jsme ulovili asi 30 tresek obecných lepší velikosti (největší treska 102cm), 20 mníkovců ale malých tak do 2kg, jeden 80cm keler. Počasí: první dva dny krásné sluníčko, další den vítr, ale dalo se chytat, 4 den celodenní déšť, přesto chytali jsme vesele dál. Poslední dny do odjezdu foukalo tak, že se nedalo vyjet, tak jsme šli na hřiby, nebo jsme chytali v přístavu.
Druhý den se mi podařilo vytáhnout Halibuta ze 100 metrů na pilkr. 40 minut boj. Jednou se mi zpod lodě otočil a zamířil dolů (vymotal 130m) ale otočil jsme ho a vytáhl nahoru, pak už šel do lodě na gafu.
Jiří H.

halibut 152 cm, 45 kg
treska 102 cm
keler 80 cm
minimnikovec
neregistrovaný uživatel 10.10.2023 10:05

Somnesvika 22.-29.9.2023
V tomto termínu druhovost rozmanitá, avšak s nastupujícím podzimem již větších kusů ubylo. Dle informaci pana domácího přispěla k tomu změna počasí, přesto rybolov byl vydařený. Prý to týden před námi bylo rybářsky lepší, ale i tak jsme dobře zachytali, pořád ještě šli polaci na přívlač (většinou 50-70 cm), samozřejmě nějaké tresky, keleři, makrely, povedlo se i pár okouníků a poněkud netradičně jsme zachytali štítníky.
Podařil se i hezký halibut cca 150 cm. Zběžně změřen, nevážen a nakonec puštěn.
A jeden menší, ten šel do kuchyně.
Vít S.

neregistrovaný uživatel 10.10.2023 09:28

Somnesvika 10.-22.9.2023
Počasí se zdařilo, prostředí a krajina krásné. Ryb málo, co se týče tresek, ale makrel dostatek. Vzhledem k tomu, že jsme na tomto místě byli poprvé, tak dobré. Lodě bezpečné, správce super - vždy, když byl nejaký problém, řešil ho hned. Měli jsme problém s echolotem, neukazoval hloubku ani ryby, takže jsme byli tak zvaně slepí. Super to musí být na jaře, když najedou tresky, jinak jsme si to užili jako vždy, když vyrazíme do Norska. Já osobně mám radši podzim, kolegové spíš jaro. Líbilo se nám!
Martin N.

neregistrovaný uživatel 10.10.2023 09:06

Bremanger 16.-23.9.2023
Dařilo se, vrátili jsme se nadšení. Počasí nám přálo a nachytali jsme plno ryb, dokonce i štikozubce kolem 9kg, mníky a mořské úhoře kolem 1,5m.
Skvělý týden to byl!
Jan U.

Dva štikozubci
Štikozubec
Mořský úhoř
neregistrovaný uživatel 25.09.2023 15:40

Solvika 8.-15.9.2023
Roan, je velmi krásné místo a pokud mohu zhodnotit náš výlet, tak jsme byli spokojeni s ubytováním, loděmi a celkovým servisem kolem toho. Pro rybolov je také potřebné, aby bylo dobré počasí, což nám celkem vyšlo, i když jsme dva dny odložili odjezd na moře až na odpoledne, pro déšť a silný vítr a tím velké vlny. Ve fjordech bohužel ryby nebyly a ústí fjordu je velmi otevřené a tak i tam byly celkem velké vlny a kromě makrel tam dalších druhů ryb bylo velmi málo a jen menší. Za celou dobu se nám nepodařilo ulovit žádnou trofejovou rybu. Na volné moře nás počasí a pud sebezáchovy nepustil. Celková bilance ůlovku byla cca 16 kg/osobu a z toho makrely 80%.
Vítezslav F.

neregistrovaný uživatel 18.09.2023 13:22

Roan 2.-11.9.2023
Byli jsme spokojeni, nemáme žádné výhrady. Ani náměty na zlepšení. S majitelem Roan je výborná spolupráce. Pokud jde o ryby, nemohli jsme najít velké tresky tmavé ani obecné. Chytli jsme slušné jednoskvrnky a menší tresky tmavé, občas mníka. Vše zachraňovaly makrely. Tři dny bylo deštivo a větrno, takže se na moře ani nedalo vyjet. Byli jsme pro ten případ zásobeni literaturou. Nakonec jsme si všichni odvezli limit 18 kg, takže spokojenost.
Pavel Č.

neregistrovaný uživatel 18.09.2023 12:50

Molnarodden 2.-9.9.2023
Pobyt nám znepříjemňoval silný vítr a déšť. Přesto jsme nachytali nějaké mníky, tresky pobecné, tmavé a polaky. Největší treska tmavá měla 107 cm (8 kg) a byla ulovena při pilkrování na "papriku".
Pavel U.

neregistrovaný uživatel 18.09.2023 12:38

Dyroy 1.-8.9.2023
Chytali jsme běžné ryby (tresky tmavé, mníky, okouníky atd.).
Největší treska měřila 100 cm, ale jednoznačně největším zážitkem byla polární záře, viz přiložené fotky.