DiskuseŠvédsko

Diskuse - Švédsko

Příspěvky ze země Švédsko

U této země je 525 příspěvků. Příspěvky jsou seřazeny podle data vložení.

neregistrovaný uživatel 15.06.2022 15:39

Giman-Albacken 4-11 června 2022
V Gimanu vše probíhalo podle plánu. Jen počasí by mohlo být vlídnější.
Během týdenního pobytu jsme ulovil cca 40 štik 70-90 cm.
Nejdelší štiky byly: 98 cm, 97 cm, 93 cm, vše na přívlač.
Ze zajímavějších úlovků stojí za zmínku jelec jesen délky 52 cm ulovený na přívlač 8.6.2022.
Větší štiky byly uloveny na jezeře Alan. S kolegou jsme se zaměřili jen na štiky na tomto jezeře. Ostatní zkoušeli i ostatní jezera a jezírka (pstruzi, štiky), ale krom jednoho potočáka 50 cm a pár štik kolem 70 cm žádný velký úspěch na menších jezerech neměli. Ale pravděpodobně to bylo trochu i rukama. Jinak parádní výprava s krásnou přírodou.
Jaroslav S.

stika z reviru Giman
cervnova stika z Gimanu
pulnoc v Giman
rybář 15.06.2022 15:12

Švédsko-Lesjön 4-11 června 2022
Vzhledem ke kolísání hladiny (deště a tání sněhu na horním toku) s následným přítokem studené vody do jezer, byla aktivita ryb slabší.
Nepočítali jsme jednotlivé ryby, odhadem jsme 2 rybáři za 6 dnů rybaření měli celkem cca 30 štik, 30 okounů, 3 siveny a 8 jesenů.
Největší štika měřila 90 cm, ulovina byla na "žabičku" - hladinová přívlač, 8.6.2022.
Jiří D.

večerní návrat z lovu
stika 90 cm ulovena na zabu
prutocne jezero nad pereji
rybář 15.06.2022 13:51

Hellesjo-Klokar 28.5.-4.6.2022
Nejzajímavější úlovky za nás dva byly: štiky: 98 cm, 96 cm, 94 cm, 92 cm, 90cm, 90 cm... a největší okouni byli 47 cm, 45 cm, 37 cm.
Dovolenou jsme si užili, kolega byl nadšený - byl tam prvně.
Počasí mohlo být o trochu lepší (vítr), ale to je vždy ve hvězdách, jak to vyjde.
Sice se nepovedla ta 100cm+, ale i tak se chytlo pár pěkných ryb, což potěšilo naše rybářská srdce.

Ladislav a Petr

neregistrovaný uživatel 13.06.2022 14:45

Helesjo 4.-10.6.2022

Tento rok sme skúsili vody Helesjo. Tak ako vždy ubytovanie, člny a prístup majiteľa na jednotku.
Informácia o tom, že tu bolo pár domácich Švédskych tímov chytať a dopichali veľa veľkých rýb nám moc dobré vyhliadky nedávalo, ale nakoniec to po týždni každodenného skoro celodenného hádzania a vyhýbaniu sa menším šťukám dopadlo fajn.
Stručná štatistika :

Dvaja rybári ryby do 70 cm : niekoľko desiatok
ryby nad 70 cm : 16 ks
ryby nad 80 cm : 6 ks
ryby nad 90 cm : 3 ks
ryby nad 100 cm : 4 ks 101,102,102,103
Chytali sme len na prietocnych jazerách, keďže sme ťahali sériu 6 dní, keď sa každý deň chytila aspoň jedna ryba nad 90 cm, aj keď stále na inom jazere a v inej dobe a vtedy je ťažké ísť skúšať niekde inde. Aj keď sme to možno mali v pláne . Takto sa tam ešte musíme vrátiť.

Štefan a Vladimír

neregistrovaný uživatel 08.06.2022 13:24

Giman 28.5.-4.6.2022

Ve 4 osobách jsme ulovili cca 50 ks ryb v obsazení štika, okoun a pstruh.
Kromě toho jsme s kolegou zažili nádhernou rybařinu na feeder při lovu velikých jesenů. Fakt paráda!

Největší úlovky: štika 88 cm, okoun 47 cm, pstruh obecný 64 cm a pstruh duhový 58cm

Radek M.

Západ slunce
Pěšinka u jezera Alan
Západ slunce na lesním jezeře
Večeře na grilu v kempu Giman
rybář 08.06.2022 12:51

Syrsan 14.-21.května 2022
Náš květnový výlet byl na úžasné místo které jsme si skvěle užili.
Co se týká ubytka, bylo zde vše v pořádku a bylo skvělé, místo i majitel.
Bylo nás celkem 8 rybářů. Další rybáře jsme potkali na vodě, jak z ČR tak i z třeba z Polska.
Kluci z Čech nám vyprávěli příběhy z loňska a také z letošního lovu štik na Syrsanu.
Já bych to vše shrnul jednoduše: nejsou zde ryby. Za nás jsme za dva a půl dne měli v brakických vodách jen dva záběry. Ostatní něco málo na rybku chytili, ale žádnou štiku přes 80 cm. Na umělé nástrahy se nám dojela podívat jedna štika a nebýt sleďů, asi bychom nic nechytili.
Za to máme rekord a dokonce osobák v případě lovu koljušky: nej 8,6 cm. Jsou jak piraně. Cokoliv do vody padne, hned se toho ujmou. Ještě, že jsou malé jinak by nám nějakého kámoše sežrali. V tomto prostředí se štika nemá šanci vykulit. Ona se sic vytře, ale nic nezbude. Z brakických vod na jihu Švédska mizí ryby a důvodem je populační exploze koljušek a snad i vliv rybářů (ale těch se zde rybolovem v minulosti živilo mnohem více). Několikrát jsme viděli rybáře se sítěma, dokonce jsme nějaké chytili (sítě). Pravdou je, že nás ze zátoky místní vyháněli, jelikož tam sítě měli a měli jsme to štěstí, že jsem je viděli v akci, kdy chytili do jedné z mnohých sítí okouny a to nás přimělo zde chytat i druhý den.
Rybaření v brakických vodách jsme po druhém dni s velkým ZERO vzdali a jezdili jsme chytat na jezera v okolí, kde jsem chytali v průměru 30 ryb/den (candát, štika, okoun). Za mě bych do brakických vod na jihu Švédska už nikdy nejel. Ale zase jsme díky tomu jsme objevovali nová jezera...
David Ch.

Komentář k tomuto příspěvku:
CK PEPA 08.06.2022 12:54
CK PEPA: Děkuji za čerstvou zprávu ze Syrsan. Přijde mi až neuvěřitelné, co se s populací štik na pobřeží Švédska za poslední tři roky stalo.
Koljušky se začaly šířit masivně nejprve ve finském zálivu v okolí Helsink (to bylo asi před 10 lety) a před cca 7 lety se objevily masivně ve vodách okolo ostrova Öland. Na pobřeží Finska (a třeba i na souostroví Aland) už začali rybáři, resp. správci revírů před několika lety vysazovat štičí plůdek, což udrželo místní populaci štik na obvyklé úrovni. Stojí to samozřejmě nějaké peníze, ale obávám se, že jiná cesta s ohledem na šíření koljušek v Baltu není. Když budou chtít na švédském pobřeží lovit jiné druhy ryb než sledě a koljušky, budou muset rybí plůdek uměle vysazovat. Jikry koljušky zlikvidují.
Nám bohužel nezbude, než na nějaký čas přestat nabízet pobyty zaměřené na lov štik na pobřeží Švédska. Uvidíme, jak uspějí Švédi s vysazováním plůdku...
A budeme doufat, že tažení koljušky se zastaví v Baltu a populační exploze těch bestií nezasáhne i sladké vody.
Zdeněk
rybář 06.06.2022 14:27

Hökensas 21-28 května 2022
V Hokensas bylo fajn a příští rok jedeme zase. Já měl za týden 21 pstruhů, což je takový můj standard. Většinou jsme chytali na bobiny (oranžová a černá) a to na intermídu. Přírodní barvy a vzory moc nefungovaly, a tak jsme vyučili i lokály. Souchou jsem zkoušel vždy po dešti (to se objevovalo nejvíce májovek), ale byly pouze dva záběry a to na koupališti (Lille Havsjon). Největšího pstruha (67 cm) chytil kamarád na řece, kde byly ryby letos větší průměr - kolem 50 cm.
Stradgolen byl celý náš pobyt zabukován, takže tam jsme se nedostali.
Potočáky jsme chytili tři na jezeře Sydvattnet (č.53) a byli vráceni vodě. Pustili jsme i "mořáka", tedy pstruha, který vypadal jako mořák a dokonce si z nás dělali v obchodě legraci, že sem do jezer občas mořáci táhnou.
Jinak v rybářském krámu vše při starém a chatky typu "B" jsou zrenovované a slušně zmodernizované. Čechů i lokálů bylo tentokrát dost, ale v týdnu se to dalo. Ovšem jít na řeku o víkendu, to je sebevražda. Od pátku do neděle je to tam jako na závodech, prostě hrůůůůůza.
Slávek K.

kvetnovi duhaci
pstruh jezerni z Lille Havsjon
pstruh jezerni 65 cm z jezera Nordvattnet, foto Petr Cernik
kvetnovy duhak uloveny z bellyboatu, foto Petr Cernik
neregistrovaný uživatel 06.06.2022 12:29

Švédsko-Sundholmen 29.května-4.června 2022
Od dubna až do minulého týdne prakticky nepršelo. Hladina vody v jezeře je půl metru pod normálem. A minulý týden, když dorazili první letošní hosté, začalo pršet. Trochu jako naschvál, ale naši rybáři si poradili. Navzdory nízké hladině vody vím, že ulovili pár metrových štik.
Gunnar

rybář 01.06.2022 11:22

Švédsko, Vanern 14.-24.května 2022
Statistika za čtyři rybáře a devět dnů přívlače:
Celkem jsme chytli 306 ryb: 284 štik, 20 okounů, jednoho bolena a jednoho jelce.
Celkem bylo 9 štik přes metr: 100 cm, 101 cm, 3x 102 cm, 107 cm, 115 cm, 116 cm a 121 cm. Z toho já měl 2x102, 115 a 121. V kolektivu jsem přesto stále oblíben, snad mne chlapi vezmou s sebou i příští rok. Ta 115 cm byla celkově vyžranější a masivnější, než ta 121 cm. Asi byla i těžší, podle váhy však měla "jenom" 12 kg, ale tu větší jsme nevážili, jen měřili a šup s ní zpátky.
Ze začátku to bylo hodně trápení, každý den vítr z jiné strany a pořád jsme hledali ryby. Kde byly jeden den, druhý den bylo vše jinak.
Myslím, že ale celkově úlovky super. V průměru to vychází na jednu rybu přes metr na den.
Rune (majitel chat) už přeci jen stárne a tváří se, že už se dál o hosty, chaty a lodě starat nechce. Jeho děti mají práci jinde, taky se o turisty starat nechtěji... Pokoušel jsem se domluvit, aby pokračoval alespoň ještě příští rok. Uvidíme.
Zdraví Radek Ž.

stika 121 cm, kveten na Vanernu
stika 115 cm, kveten na Vanernu
stika 102 cm, kveten na Vanernu
neregistrovaný uživatel 01.06.2022 11:05

Basunda-Björkern 21.-28.5.2022
Vzhledem k počasí, které nepřálo, byl velký a vytrvalý vítr a vzhledem k k chladnému jaru, nebyla aktivita ryb taková, jakou jsme očekávali. úlovky byly pouze z příbřežních partií.

Jezero je nádherné a rozhodně má potenciál, který jsme nedokázali objevit. Nicméně první štika přišla do 5 minut od příjezdu.

Bylo to moc fajn, užili jsme si to, i když množství ulovených ryb nenaplnilo očekávání. Každá ryba byla doslova vydřená.

V 5 lidech jsme chytili do 50 ks štik a cca 40 ks okounů.
štiky: 1x 91cm, 1x 70cm, cca 10 - 12 ks 60 - 69, zbytek menší.
Okouni nepřesáhli 35 cm.

Největší kuriozita: plotice 8cm na 8cm twistera za hubu
největší štika: 91 cm, 7kg, 23.5, přívlač ze břehu, stříbrná rotačka

Salmonidé ani jeden, ani na pstruhovém jezírku.