DiskuseŠvédsko

Diskuse - Švédsko

Příspěvky ze země Švédsko

U této země je 526 příspěvků. Příspěvky jsou seřazeny podle data vložení.

Zdenek 01.09.2021 19:29

Švédsko-Vindelalven 28.8.2021
Sobota byl závěrečný den našeho rybaření. Letadlo domů nám sice letí až v neděli večer, ale na letiště to máme autem 9 hodin a tak v neděli jen ráno zabalíme a pak posvištíme přes hory a doly na jih na letiště do Stockholmu.
Byl to den jak vymalovaný: bezvětří, ráno zase skoro nula, mlha nad řekou, která se po osmé rozpustila a slunce pražilo celý den. Brusinky dozrávaly, křemenáčům se červenaly klobouky v mechu, ale ryby nežraly.
Pár štik do 70 cm a okounů do 30 cm jsme sice ulovili, Filipovi M. překousla návazec obrovská štika na stejném místě jako včera a Filip D. skóroval lososem 68 cm, který zabral na plandavku ABU-Toby 28 g na peřeji pod chatou Lillsebranna, ale to bylo vše. Celkově bylo záběrů velmi málo a bylo jasné, že ta rychlá změna počasí, ostré slunce a úplné bezvětří se rybám moc nezamlouvají. Odpoledne bylo takové vedro, že Filip oslavil ulovení lososa koupelí v řece, kde se na šutru uprostřed zátoky pokoušel o ekumenický kontakt s bohy (viz foto). Jenže bohové ho asi neposlouchali nebo jim jeho přání stran ještě větších štik a lososů byla putna.
Ale podtrženo sečteno zase krásný letní den a kdyby mi někdo řekl, že mohu zpátky do práce až za týden, s radostí bych tu na řece Vindelalven ještě týden zůstal.

Filipuv losos 68 cm
Filipuv Jezis
Filipuv Budha
ryby nezraly, tak jsme si dali boruvky a brusinky
Zdenek 01.09.2021 19:11

Švédsko-Vindelalven, 27.8.2021
Přes noc ze čtvrtka na pátek se vyjasnilo a v pátek ráno bylo venku krásných 0°C a nad řekou hustá mlha. Slnce rozpustilo mlhu kolem deváté a pak nám připeklo naše uši a nosy. Odpoledne bylo parádních 18°C, dali jsme saunu, koupali se v řece a před půlnocí nás na obloze překvapila polární záře.
S rybama to bylo horší. Hned ráno měl Luboš smůlu, když nad peřejí Rostrandsforsen vypnul lososa cca 70-90 cm. Zabral mu na wobbler na začátku silného proudu, rozjel se, párkrát udělal obrátku a pak se vypnul. Později jsme nad touhle peřejí na plandavky a gumy ulovili pár okounů 25-35 cm, jednu malou a jednu 80-ticentimetrovou štiku. Saša s Filipem zachytali štiky na rozlitině pod Torviksforsen – většina byla malých kolem 50-70 cm, jedna měla pěkných 103 cm. Filipovi vzala velká štika na rozhraní mezi travami zarostlou mělčinou a 6 m hlubokým korytem. Nepodařilo se ji ani zdvihnout ode dna. Spokojeně si jezdila tam a zpět na hloubce a pak se jí podařilo zbavit nástrahy. Ani odpoledne to za plného slunce a bezvětří nebylo lepší. Chytli jsme pár malých štiček a okounů do 37 cm a to bylo vše.
To trio v chatě Lillsebranna zase skórovalo: tentokrát Radek lososem délky 89 cm uloveným na jerk Salmo Slider (10 cm v barvách plotice), Filip D. okounem 48 cm + k tomu nějaké malé štiky do 70 cm a okouni do 35 cm a Pavel na mouchu přidal 15 lipanů do 35 cm.
Ale byl to krásný letní den a večerní polární záři jsme náležitě oslavili.

Filipova stika 103 cm
Radkuv losos 89 cm uloveny na jerk
rano nad lososi pereji
Filip D. a jeho okoun 48 cm
Zdenek 30.08.2021 18:24

Švédsko, řeka Vindelälven, čtvrtek 26.8. 2021
Celý den bylo zataženo, oblačno, ale už nepršelo ani nefoukal silný vítr jako včera, jen takový mírný větřík. Odpoledne se teplota z 8°C zvedla na 12°C, aby večer rychle klesla na 5°C.
Zatímco naši přátelé v chatě Lillsebranna měli po včerejší oslavě 115-ky slabší den s několika lipany do 35 cm, pár okouny do 42 cm a hromadou štik, jenže malých, nám se zadařilo.
Úspěšný den zahájil Filip lososem 64 cm (uloven na plandu ABU-Toby 28 g měděné barvy s proužky), pak se k němu přidal Saša ještě větším lososem délky 83 cm (také na tmavou 28 g plandu ABU-Toby), takže, když jsem jim oznámil ulovení mého lososa 79 cm (na plandu Vibrax-Bluefox 28 g měděné barvy), nijak jsem je tím neohromil. Zachytali jsme i hromádku okounů 30-39 cm, pár lipanů do 35 cm a každý několik štik do 80 cm. Saša se pokusil trumfovat štikou 103 cm (na Salmo Slider 10 cm), ale přebil jsem ho štikou 112 cm (ulovena na modrou plandavku ABU-Atom 18 g).
Tohle byl den, kterých rybář za svůj život obvykle moc nemá – ryby prostě žraly, podmínky byly příznivé a úlovek lososa atlantského je vždy sváteční záležitost.

Filipuv losos 64 cm
Sasuv losos 83 cm
Zdenkuv losos 79 cm
Zdenkova stika 112 cm
Zdenek 30.08.2021 18:08

Švédsko, řeka Vindelalven 25.8.2021
Celý den bylo zataženo a větrno. Celou noc a dopoledne pršelo, odpoledne bylo už bez deště, ale v nárazech byl vítr na hranici vichřice a z lodě šlo chytat jen těžko. Teplota celý den zůstala na nepříjemných 8°C.
Ráno a dopoledne jsme v peřeji u Gargonu zkoušeli lososy. Filipovi hned ráno zabral losos cca 90 cm, ale ve výskoku spadnul. Jediným úspěchem dnešního dne bylo Lubošových a Filipových pár štik do 60 cm a okounů do 35 cm, Sašův koš plný křemenáčů a pytel brusinek. Já měl dnes čistou nulu.
Naši kolegové v chatě Lillsebranna také neměli žádné žně, ale na jezírku za cestou ulovili pár okounů do 35 cm, 9 štik do 80 cm a Radek trumfoval parádní štikou 115 cm (na malý 7 cm Salmo Slider – „karkulka“ neboli redhead).
Nepřízni počasí vzdorujeme večer ve vytopené sauně a po celém dnu v dešti, zimě a větru je sauna s následnou koupelí v řece paráda!

poledni odpocinek unaveneho rybare
Radkova stika 115 cm
hura do sauny
poledne v pereji Rastrandsforsen
Zdenek 25.08.2021 17:20

Vindelälven-Gargon 24.8.2021
Podle předpovědi se mělo během dne zatáhnout a odpoledne začít vytrvale pršet. Vstali jsme proto ráno už v 6.00, abychom využili hezkého počasí. Přivítala nás mlha, jinovatka a 0°C. Slunce už vystoupalo nad vrcholky stromů a začalo mlhu rychle rozpouštět. Asi tři hodiny se věnujeme lovu lososů v peřeji u chaty Gargon, ale odměnou nám jsou jen dva malí okouni (přívlač) a na mušku jeden 40-centimetrový lipan.
V poledne jedou Luboš s Filipem vláčet na říčku Gargon a Saša se Zdeňkem jedou zkusit štiky na rozlitinu na řece Vindelalven asi 5 km od chaty. Start na rozlitině je velmi slibný: hned na druhý nához plandavky zasekávám a po cca 15 minutách urputného boje v porostech hustého rdesna zdolávám štiku délky 110 cm. Ryba je ve skvělé kondici, pěkně vykrmená a předvádí několik výskoků a dlouhých výpadů během kterých nabaluje na šňůru celé trsy rdesna a vodních travin.
Na rozhraní říčního koryta, velkých balvanů a rdesnem zarostlých zátok se nám podařilo ulovit 5 okounů délky 30-39 cm a později u jedné z peřejí na plandavku okouna 40 cm. V peřeji ulovil Saša na jerk-slider pstruha 45 cm a Zdeněk po chvilce na plandavku jeho menšího bratříčka 40 cm. Oba pstruzi byli čistě jezerní formy s velkými černými tečkami. Zkoušeli jsme lovit štiky na mělčině pod peřejí, kde jsme bodovali v červnu, ale na tomhle lovišti bylo málo vody, protože v řece je hladina o 50 cm níže než koncem června. Nicméně o 300 m dál po proudu jsme našli místo, kde na dvoumetrové hloubce porost trávy vyplňoval plochu skoro hektar a z jedné strany jej obtékal silný proud. A tady štiky byly. Během půl hodiny jsme zde ulovili štiky 70 cm (Zdeněk), 85 cm a 105 cm (Saša). Další dvě ryby nám spadly. Tou dobou už však drobně, ale vytrvale prší a do toho fouká silný vítr. Ochlazuje se na necelých 10°C a počasí nás nutí k ústupu. S prokřehlými prsty zkoušíme ještě prohazovat porosty rdesna v zátoce u kotviště lodi, ale dostavuje se únava. Na chvíli nás ještě nakopnul útok hodně velké štiky na hladinový jerk těsně u lodě. Bohužel na jerku už v té chvíli viselo asi 10 kg trávy a štika nevěděla, jak se k jerku dostat. Na zlomek vteřiny stála pod hladinou a pak zmizela. Podle střízlivého odhadu měla tak 120 cm.
V šest večer vítězí zima a hlad, končíme s rybařením a jedeme do chaty, kde nás čekají Filip s Lubošem. Během odpolední seance na říčce Gargon ulovili 8 štik do 65 cm a tucet okounů do 25 cm. Filip pak okolo chaty nasbíral křemenáče a pánvička už je v permanenci...

srpnove rano u pereje na rece Vindelalven
okoun 39 cm uloveny na gumu-nymfu
stika 110 cm ulovena na plandavku
Zdenek 25.08.2021 16:10

Vindelälven 23.8.2021
Po devíti hodinách jízdy autem ze stockholmského letiště jsme v pondělí ráno dorazili k řece Vindelälven. Slunce zrovna rozpouštělo zbytky ranní mlhy, která halila celé říční údolí a na příjezdové cestě k chatě nás vítala stádečka sobů s novým parožím stále ještě obaleným v lýčí.
Zatímco trojice Radek-Filip-Pavel se ubytovala v chatě Lillsebranna a po dvouhodinovém šlofíčku vyrazila na vodu, čtveřice Filip-Luboš-Saša-Zdeněk ten šlofíček v chatě Gargon trochu protáhla a na seznámení s rybami v okolí peřeje se šlo až odpoledne.
Naše první hodiny u vody se odehrávaly pod dozorem místních rybářských průvodců, kteří nám ukázali, kde jsou obvyklá stanoviště lososů a doporučili nám vhodné nástrahy.
Filip neztrácel čas a hned po pár minutách vláčení plandavky Abu-Toby zasekl a zdolal jikrnačku lososa atlantského délky 90 cm. Pavel, který se lososům v peřeji postavil s mušákem zdolal osm lipanů od 25 do 40 cm a Radek doplnil pět štik, z toho jednu metrovku.
Kvartet z chaty Gargon bodoval jen šesti malými štikami do 70 cm, jedním lipanem 30 cm a pstruhem 32 cm.
Celý den bylo jasno, slunečno, 15°C. Ale jak kolem osmé večer zapadlo slunce, rychle se ochladilo a když se za soumraku vracím do chaty (je 22.00 hodin), jsou jen 2°C.

Filipův losos délky 90 cm ulovený na plandavku
sob na pasece u prijezdove cesty k chate
lov lososu pod pereji
neregistrovaný uživatel 23.08.2021 12:01

Mjorn 31.7.-7.8.2021
Tentokrát zabodoval hlavně Marek (12let) touto krásnou 108cm dlouhou štikou.

Rastislav A.

Marek a štika 108 cm
Fulan 22.08.2021 23:35

Giman 22.8.2021
Dnešní úlovky z vedlejší chaty od Martina. Krásné štiky z posledního jezera.

Štika 95cm
Štika 80cm
Fulan 22.08.2021 22:23

Giman 22.8.2021
Neděle byla předposlední den rybolovu, tak jsme vyrazili na celý den. Jeli jsme až na zadní velké jezero. Chytili jsme 7 štik 6 jich bylo do 60cm a jedna hezčí 89cm. K večeru se uklidnil vítr, tak jsme 3 lodě ještě vyrazili na jezero před chaty. Za hodinku na vodě, každá loď chytla 3-4 stiky od 30-78cm.

Štika 87cm
Kluci si to užívají.
Adam a jeho oblíbený okoun.
Fulan 20.08.2021 09:21

Giman 19.8.2021
Ve čtvrtek jsme chtěli vyzkoušet rybaření za úsvitu. Nestihli jsme nastoupit ani do lodi a začalo opět pršet. Během dopoledne přestalo, ale začal foukat velký vítr,tak jsme byli nasbírat pár hřibu na sušení. Později odpoledne jsme vyrazili na vodu i přes velký vítr. Chytali jsme v prulivu mezi jezery. Tam jsme byli schováni před větrem. Aktivita ryb se trochu zvedla. Chytli jsme celkem 6 štik. Pět bylo menších, ale i ty udělaly radost a pak přišla královna štik ve velikosti 111cm