DiskuseŠvédsko

Diskuse - Švédsko

Příspěvky ze země Švédsko

U této země je 524 příspěvků. Příspěvky jsou seřazeny podle data vložení.

neregistrovaný uživatel 15.06.2023 15:12

Basunda 26.5.-3.6.2023

Ubytování krásné a čisté, jedno z nejlepších na severu jaké jsem kdy měl.
Okouni šli na hod a štiky jak na trolling, tak i na klasickou přívlač.
Na pstruhovém jezírku brali pstruzi přes 50cm a 2kg váhy.
Vše na přívlač.
Vítr byl přiměřený a počasí bylo celkově dobré.

Petr H.

rybář 14.06.2023 17:58

Švédsko, Hökensas 22-31.5.2023
Už několik let mám pocit, že chytáme menší ryby a méně ryb než dřív. Nejvíce je to poznat na jezerech Sydvattnet a Nordvattnet, tam chytit rybu z bellyboatu není vůbec jednoduché. Speciální povolenku na Strandgolen podle mne není potřeba platit, ryby jsou tam převážně stejné jako v ostatních jezerech. Lepší chytání je na Prinsasjoně, L.Havsjon nebo Enesjon. Malá jezírka Tjarn a Vita Tjarn jsou prý vypytlačená od přistěhovalců a gastarbeitrů.
Řeka Tidan je zarybněná dobře, ryby jsou všude, ale není jednoduché je chytit, protože jsou dost ochytané-tlak na vodu je na řece velký.
Mně a lidem, s kterýma do Hökensas jezdím už od roku 2002, to až tak nevadí, že jsou ryby menší. Je tady krásně, příjemní lidé, krásná příroda a proto pojedem na podzim zase do Hokensas.
Petr Č.

neregistrovaný uživatel 14.06.2023 12:47

Lesjon 3.-10.6.2023

Zájezd se nám vydařil, vše fungovalo jak mělo...
Z pohledu úlovků se jednalo o podprůměrnou výpravu. Chytaly se hlavně malé štiky do 50 cm, k těm větším úlovkům patřily štiky 85, 99 a jedna i 107 cm. Bylo hodně větrné počasí, což stěžovalo přesuny po jezeře nebo do revíru Bolena a dále.
Celkově jsme nabyli dojem, že příroda nebo spíše jaro bylo o cca 14 dnů opožděno, protože zpočátku našeho pobytu nebylo po rašícím zeleném rákosí ani památky. Výhodou větrného počasí bylo, že nežrali komáři, nevýhodou, že nežraly ani ryby... Horní průtočné jezero bylo zčásti uzavřeno, kvůli hnízdícímu orlovci říčnímu. Co se týče lesních jezírek, mušku neumím, tedy jsem je nenavštěvoval.

Milan K.

neregistrovaný uživatel 14.06.2023 12:33

Lesjon 3.-10.6.2023

V Lesjonu vše funguje skvěle, nový správce je šikovný a stará se. Týden který jsme vybrali byl bohužel velmi studený a na řece velká a velmi rychlá voda. Koncem týdne už se stav blížil normálu, přesto se nezvedla ryba a nic nelítalo. Chytil jsem na řece menší lipany na nymfu. Lesní pstruhová jezírka mají menší ryby, než zde bylo obvyklé, takže to spadlo z 50+ na současných 30+. Chytali jsme na mokro, sbírání pouze ojediněle a to až o půlnoci, hmyz nebyl vidět.
Co se týče štik, tak těch je dost ve velikosti kolem 65 - 70 cm. Na velkém jezeře jsem měl na prutě velkou štiku, ovšem zásek neseděl (trávový wobler s jednohákem) tak jsem o ní přišel. Moc se se mnou nebavila a ani jsem ji neviděl. Okouni většina kolem 30+ i menší, jeden 40. Zvíkováci jezdili na rozlitinu Bolena a tam si dobře zachytali, dokonce měli jednu 104 cm a 85 cm štiku. Jinak většina 50+ a potom dost těch kolem 60. My jsme to tam vynechali, bylo by nás tam už moc.
Horní jezero tam co jsou dvě lodě, štiky zase do 70 cm. Nahoru se nesmí, orlovci tam mají mladé a tak revír končí ramenem u pravého břehu. Bohužel jsme se v tom ramínku sešli 4 lodě. Někdo tam pronajímá nebo je to jeho rodina (nevím) dvě lodě - je to chata na levém břehu asi v jedné třetině jezera odzdola a vede k ní cesta. Stáli tam auta.
Navštívili jsme i horní jezero s veslicí a správce nám půjčil elektropohon. Zde to bylo oproti minule kritické, záběry od štik cca 30cm a za celý den 4 záběry od štik okolo 65 a pouze jedna zdolaná. Štik je tam asi méně a v tuto dobu byly uprostřed rákosu a to ještě pouze v přední části jezera. Možná sehrálo roli to počasí, na tomto jezírku jsme začínali ve vaťákách, v silném větru a zima nám ochromila i ruce. V týdnu před námi tam sněžilo, Zvíkováci někde u dolního jezera našli odhrnutý sníh. Asi to bylo prudké ochlazení a také to zvedlo tu řeku.
Prostě to nejde z důvodu nepřízně počasí hodnotit, věřím, že jak se oteplí a třeba po bouřce se objeví i velké štiky. Na povrchové nástrahy bez jediného záběru.
My jsme ovšem spokojení, dobrá parta ze Zvíkovákama, žádné problémy a smažená štika s bramborovým salátem to završila.

Jan W.

neregistrovaný uživatel 14.06.2023 10:32

Giman 3.-10.června 2023

Návrat na Giman po několika letech byl příjemný, paní Marie nic na ochotě a vstřícnosti neztratila. Chatky zůstaly také stejné včetně vybavení, jak jsme je z doby před deseti lety znali, ale to nám vůbec nevadilo, není potřeba žádné moderny (hlavně že vše funguje), jedeme tam přeci kvůli rybám a přírodě.
Trochu jsme se obávali rušení panoramat větrnou elektrárnou, ale nebylo to tak hrozné.
Co se týká rybolovu, je znát výrazně lepší zarybnění na soukromých vodách (štiky, okouni) na kterých jsme dva dny rybařili, ale ani základní vody rozhodně nejsou špatné (zejména pstruhů jsme nachytali opravdu hodně). Víceméně se nám lokace ryb potvrdily z dřívějších let. Čas byl spravedlivě rozdělen mezi loď na jezeru a jezera v lesích.
Celkem jsme ve třech rybářích nachytali cca 80 štik (největší 105, 95 a 3x85 cm) zbytek cca od 40 do 60 cm.
Dále cca 70 okounů (do 35 cm) a poměrně hodně pstruhů (největší 42, 41, 2x 40cm).
Jelikož jsme nestihli prozkoumat všechna jezírka, už při zpáteční cestě padlo rozhodnutí se za rok vrátit. Jen asi pojedeme o týden dva později.

Petr Š.

Lesní jezero v revíru Giman
Okoun
Štika z Giman
Západ slunce na jezerem
neregistrovaný uživatel 13.06.2023 15:30

Švédsko - Lapponia - jezera kolem Asele prozatím 10.-12. Červen. Když jsme před odjezdem sledovali počasí jak se ve Švédsku má oteplit, nebáli jsme se tuhle situaci ani zakřiknout, ale zakřikli.. je nás 8 , 6 z nás velmi aktivně každý zkoušíme na jiném jezeře, máme 89 a 94, jinak až včera začalo jít některým par stik 60-70 Cm na větší plandavky.. jinak hodně štik (cca 8 na osobu) míra 40-45 cm “Úspěšná” místa vesměs pouze u rákosí prozatím (jedna naše lodka již cca 50 štik ale většina samozřejmě do 50 cm a 2 těsně nad 70cm). Jsem na loďce, kde prochytavame spíše jen plochy dal od rákosí, projeli jsme už 3 jezera, teď jedem 4. Jezero, ale prozatím jen dvě 50-ky, jakoby tu štiky proste umřely.. Zase jdou ale perfektně okouni kolem 40 cm (na střední gumy 12-14 Cm to berou v propadu). Samozřejmě to nevzdáváme, ještě půlka výpravy před námi. Docela by nás zajímalo, jak jste na tom jinde ve Švédsku s lovem štik ? Jsou zblble z počasí, že jim je teď zas “vedro” nebo to prostě neumíme? Petrův zdar! Zdenek- Henk

rybář 13.06.2023 14:36

Švédsko-Sundholmen 3-10 června 2023
První červnový týden v Sundholmen byl na svém začátku chladnější, než bych čekal. Ale po několika letech rybaření v tomhle revíru již víme, kam jet pro hezký úlovek. Byly štiky kolem metru, ale samozřejmě bylo i spousta malých, až neuvěřitelných miništik 25-30 cm.
Zaplatili jsme si den na řece (chyť a pusť) a byl i pstruh, něco tak krásného jsme dlouho neviděli. Prostě nádhera.

Míla M.

rybář 13.06.2023 14:19

Švédsko, Lesjön 27.5.-3.6.2023
Na přelomu května a června jsme byli v Lesjonu tam bylo ještě celkem chladno. Ryba na jezeře byla, ale vůbec ne na místech, kde obvykle. V lesních jezírkách byli krásní okouni a tak jsme si vždy spravili chuť.
I řeka dala několik štik, vše do 80 cm.
Míla M.

neregistrovaný uživatel 13.06.2023 09:58

Aspviken 10-11 červena 2023
Konečně se pořádně oteplilo a s rostoucí teplotou vody vzrostla i jarní žravost štik. Dvojice hostů v Aspviken ulovila hned večer po příjezdu štiku délky 125 cm. Chytli ji v zátoce u chaty, prakticky pár metrů od kotviště lodí, vlastně ještě dříve, než se stačili rozkoukat, seznámit s lodí a vyjet na jezero!
Následující den, v neděli, pak přidali ještě jednu 110 cm.
Gunnar

Borek 06.06.2023 21:39
Borek

Helesjo 3.-6.6.2023
Stále fouká od severu, ale je teplo a aktivita stoupá každým dnem. Štiky začínají reagovat na povrchové nástrahy.

První dva dny jsem strávil pouze muškařením. Na štikovou sestavu (#10) se mi podařilo zdolat kolem 10-12 štik za den. Všechno do 65 cm bez ohledu na velikost streameru.

V neděli jsem vyrazil na řeku nad domkem najít lipany. Nakonec jsem jich na nymfy chytil 8. Největší měli 40-45 cm. Dal bych ruku do ohně, že ten úplně největší měl 50. Ale jen co jsem se ho dotknul, muška mu vypadla a zamával mi svou věkem potrhanou hřbetní ploutví.

Dnes jsem konečně navázal přívlačové pruty a vyrazil vláčet. Mezi 15 ulovenými štikami byla i jedna skoro devadesátka a dvě cca osmdesátky. Jinak 35-60 cm.
Nad hladinu se podívali také dva okouni, 44 a 46 cm. Ten menší se nejdřív snažil do huby nacpat poměrně objemnou 15 cm gumu, což se mu nepodařilo. Po výměně za menší nástrahu byli oba venku na dva po sobě jdoucí náhozy.
Ale největší radost mám ze pstruhů. Odpoledne jsem šel na jednu z peřejnatých částí revíru a na malého woblera jsem během hodiny zdolal 5 pstruhů. První dva byli kolem 45 cm, pak přišla 55 cm, další měl necelých 50 a poslední byl mohutný potočák s délkou 56 cm. Všechny jsem samozřejně pustil. Jen ty dva největší jsem alespoň v rychlosti vyfotil.