DiskuseŠvédsko

Diskuse - Švédsko

Příspěvky ze země Švédsko

U této země je 525 příspěvků. Příspěvky jsou seřazeny podle data vložení.

Borek 06.06.2023 22:39
Borek

Helesjo 3.-6.6.2023
Stále fouká od severu, ale je teplo a aktivita stoupá každým dnem. Štiky začínají reagovat na povrchové nástrahy.

První dva dny jsem strávil pouze muškařením. Na štikovou sestavu (#10) se mi podařilo zdolat kolem 10-12 štik za den. Všechno do 65 cm bez ohledu na velikost streameru.

V neděli jsem vyrazil na řeku nad domkem najít lipany. Nakonec jsem jich na nymfy chytil 8. Největší měli 40-45 cm. Dal bych ruku do ohně, že ten úplně největší měl 50. Ale jen co jsem se ho dotknul, muška mu vypadla a zamával mi svou věkem potrhanou hřbetní ploutví.

Dnes jsem konečně navázal přívlačové pruty a vyrazil vláčet. Mezi 15 ulovenými štikami byla i jedna skoro devadesátka a dvě cca osmdesátky. Jinak 35-60 cm.
Nad hladinu se podívali také dva okouni, 44 a 46 cm. Ten menší se nejdřív snažil do huby nacpat poměrně objemnou 15 cm gumu, což se mu nepodařilo. Po výměně za menší nástrahu byli oba venku na dva po sobě jdoucí náhozy.
Ale největší radost mám ze pstruhů. Odpoledne jsem šel na jednu z peřejnatých částí revíru a na malého woblera jsem během hodiny zdolal 5 pstruhů. První dva byli kolem 45 cm, pak přišla 55 cm, další měl necelých 50 a poslední byl mohutný potočák s délkou 56 cm. Všechny jsem samozřejně pustil. Jen ty dva největší jsem alespoň v rychlosti vyfotil.

Borek

Pstruh 56 cm
Okoun 46 cm
Lipan 40 cm
neregistrovaný uživatel 05.06.2023 12:19

Švedsko-Hallesjo 27.5-2.6.2023
Pár dní pred naším príchodom panovalo pekne slnečné počasie a 20 stupnov , ale pre nás si počasie pripravilo niečo iné . Že zažijeme ešte snehové vločky a ranajší mráz sme naozaj nečakali ale najhorší bol severný studený nárazový vietor 15 m/s , ktorý trval celý týždeň . Chytať driftom alebo z nezakotvenej lode absolútne nemožné a aj to často kotva ani na dlhom lane nedržala. Kvôli veľkým lámajúcim sa vlnám bolo chytanie na poslednom najväčšom jazere polovicu týždňa nemožné. Počasie síce zmenšilo naše možnosti chytania a odrazilo sa na aktivite rýb, ale nie naše odhodlanie mu vzdorovať a preveriť miestne štuky. Samozrejme ako vždy všetky ryby čo najšetrnejšie a najskôr pustené na slobodu.
Ale tak je to vždy výzva: skúsiť sa prispôsobiť daným podmienkam a prísť na to ako by sa dali prekabátiť aj letargické štuky. Aspoň je vidieť, že nechodíme chytať len na náhodu. A áno teplota vody klesala z 13 na 11°C. Niektoré chytené štuky mali na sebe pijavice z čoho bolo jasné, že ležia dlhšiu dobu nehybne na dne alebo medzi rastlinami a zmena teploty im riadne alebo veľmi výrazne ubrala na aktivite. Taktiež sme videli veľa veľkých štúk ktore nám nasledovali nástrahu až k člnu (a dalšie ktoré ukázal sonar a nevideli sme ich), ale bez akejkoľvek snahy agresie alebo snahy zaútočiť, bolo to miestami až zúfalé, koľko nástrah sme vyskúšali bez úspechu aby sme ich primeli k útoku. Na druhej strane boli situácie keď sa za 1 hodinu chytili 3 veľké ryby. Ryby boli stále inde, raz pri hladine, raz pri dne, trebalo veľa hádzať a meniť miesta a nástrahy, ale naštastie sa každý deň podarili dve ryby nad 90 cm, takže sme boli unavený, ale radi že sme na rybách aj keď počasie nám to neuľahčovalo. A veru hneď by sme išli späť, aj keby počasie bolo hocijaké!
Stručná štatistika dvaja rybári : do 80 cm desiatky kusov
80-90 cm 5 ks
90-99 cm 8 ks
100+ cm 3 ks
Žiadne rekordy nepadali , ale zachytali sme si aj za náročných podmienok veľmi dobre . Štuky boli v dobrej kondícii a evidentne dobre živené, hlavne tie tesne pod 100 cm, ich váha atakovala a aj prekračovala 8 kg .

Vlado & Štefan

neregistrovaný uživatel 05.06.2023 11:07

Mimoradna nabidka na RYBOLOV ŠVEDSKO TENTO TYDEN - Lesjon, lod, přivlač. Nabízíme 1 os. seriozni s vaznym zajmem, sportovně založene (přívlač, prip. i muška), týdenni spoluúčast na výpravě za stikami (kolega úraz). Odjezd TENTO PATEK brzy ráno 9.6., návrat ne 18.6. Vse zajisteno pres CK Pepa (cesta, trajekty, ubytovani, lodě) náklady cca 20tis/os. Podmínkou osobní schůzka Brno - Zdenek (773246554) nebo Hradec Králové Honza (732800600) Volejte co nejdrive, spěchá:)

Zdenek 02.06.2023 19:29
Zdenek

Švédsko-Aspviken 26.5.-1.6.2023
Celkově bych náš týdenní testovací pobyt v Aspviken hodnotil jako souboj s počasím. Kromě prvního a pátého dne, kdy byl malý vítr a teplo, jsme se bohužel potýkali s ochlazením vody nebo extrémně silným větrem, případně s obojím. Ale i tak to byl skvělý relax ve výjimečně hezky položené chatě, na parádně vybavené lodi a na krásném jezeře. Počty lovených štik nebyly až na dva dny vůbec špatné (5-12 štik za osobu a den), téměř polovina ulovených štik měřila nad 60 cm, ale kromě dvou osmdesátek a jedné devadesátky jsme si bohužel nesáhli na větší rybu. Velké štiky na jezerech Storsjön a Bäckasjön rozhodně jsou, což nám ukázali kolegové z chaty Sundholmen během našeho pobytu a zejména o týden dříve, kdy ulovili štiky 111 cm, 107 cm, 106 cm, 105 cm, 104 cm, 101 cm.
S tím ochlazením to byla opravdu smůla a také musím sebekriticky přiznat, že jsme na vodě trávili poněkud méně času než obvykle a trochu více jsme relaxovali a užívali si pohodu s výhledem na jezero. Rozhodně to nebyla moje poslední návštěva téhle lokality a někdy v červnu nebo v září, případně v říjnu se sem rád vrátím.

chata Aspviken na brehu jezera
lod HR460 s echolotem-GPS Helix9, elektromotorem, iPilot a motorem 30 HP
nejbeznejsi byly stiky delky 50-60 cm
stika delky 78 cm
neregistrovaný uživatel 01.06.2023 13:52

Basunda 20.-27.5.2023

Lovili jsme převážně štiky a okouny, počet štik 3-5 denně na osobu, délka 60 - 85cm. Dvě štiky byly přes 90cm.

Při trolování 9cm dlouhého woblera se povedl i krásný okoun délky 46 cm.

Karel Š.

rybář 31.05.2023 12:51

Hokensas 20.-27.5.2023

Těžký rybolov, asi velký rybářský tlak. Celkově mám dojem,že se rybí obsádka vyprazdňuje, Tidan - horní část prakticky bez ryb. Tato skutečnost se už projevila v loňském roce,celkově lze říct,že se rybolov stává navzdory získaným zkušenostem v průběhu 25 let čím dál tím složitější. Toto může být subjektivní hodnocení, ovšem zkušenosti ostatních, se kterými jsme v průběhu pobytu hovořili, jsou podobné.

Jelikož si jedeme do Švédska hlavně odpočinout a ne provozovat "duhákodrom", lze konstatovat, že dovolená splnila naše očekávání.Stejně tak je ovšem možné říct,že nemáme iluze o tom,jak moc je revír zarybněn,tudíž víme,do čeho jdeme! :-) Srovnání, které máme za to čtvrtstoletí je trisní. To je ale i u nás...

úlovky: většinou ryby kolem 50 cm, jedna 60+ (čerstvě vysazená)
Ryby nebereme, max. jednu na večerní gril.

Martin S.

neregistrovaný uživatel 31.05.2023 12:15

Winas 20.-27.5.2023

Dovolená proběhla v kladných hodnotách až na problém s lodí, byla to slušná rána o kámen pod vodou. Motor musel na kontrolu do Vasterviku.
Jinak největší štika měřila myslím 98 cm. Počasí jsem objednal nádherné, ani jedna kapka deště, jen samé sluníčko...

HOBR

neregistrovaný uživatel 25.05.2023 16:31

Getno Gard 13.20.5.2023

Jedním slovem NÁDHERA, obrovská spokojenost, užili jsme si to maximálně. Všechno fungovalo tak, jak mělo. Ubytování super, domluva s personálem perfektní... prostě dovolená za jedna!

J.S.

rybář 23.05.2023 20:05

Sundholmen 23.5.2023
Tak nám v sobotu 20.5. přijeli první letošní hosté.
V neděli se rozkoukávali v revíru a v pondělí už začali propadat depresi, že nejsou schopní nic kloudného chytit.
Dnes v úterý byli jako vyměnění - ve třech ulovili štiky 111 cm (12 kg), 107 cm, 104 cm, jednu devadesátku a dvě přes 80 cm. Bylo hezky teplo a štiky prostě začaly žrát. Zítra se má ochladit a pršet, takže žrát přestanou, ale hosté už snad depresi propadat nebudou...
Zdraví Gunnar

rybář 11.05.2023 09:50

Hökensas 29.4.-6.5.2023
Jezdíme do Hökensas na pstruhy začátkem května skoro každý rok. Myslím, že proti loňsku to bylo se zarybněním slabší, ale nakonec jsme ve čtyřech ulovili celkem 85 pstruhů obecných a duhových, většina byla přes 45 cm. A to je myslím docela dobré.
Hlavně je zde pořád klid a pohoda. Proto se sem rádi vracíme.
Za mne nejkrásnější letošní úlovek byl potočák 58 cm, foto zasílám.