DiskuseNorskoVaše úlovky

Diskuse - Norsko - Vaše úlovky

Příspěvky ze země Norsko, okruh "Vaše úlovky"

Pro tento okruh je u této země 295 příspěvků. Příspěvky jsou seřazeny podle data vložení.

rybář 10.05.2023 15:39

Norsko-Maribell 19-27 dubna 2023
Cesta letadlem tam i zpět do Tromso a pak do Maribell byla absolutně bez problémů, zavazadla přiletěla kam měla a dokonce včas. Pan Peterson čekal před letištěm koupil nám potřebné množství piva - do lednice nic dávat nemusel, protože byla tak strašná zima, že zamrzalo i moře v zátoce. Vlny byly většinu dnů tak velké, že jsme nemohli ani odrazit od mola. Na moře nešlo vůbec vyjet a ve fjordu k Tromso byly vlny taky, ale zkusili jsme to, zase tam nebyly ryby... No prostě OK, za prvních 5 dní uloveno 6 ryb!!! Pak odjeli nějací hosté, tak jsme přesvědčili Petersna, aby nám půjčil loď s kabinou, 200 koní. A vyjeli jsme na moře. Hezky se nám zvracelo... V úterý 25.4. jsme to zkusili na doporučení Petersona znovu, vyznačil nám v mapě jeden malý bodík v širokém moři. Našli jsme ho a chytili za pár hodin cca 90 ryb!! Byly toho dva metráky. Úplně vyřízení, ale štastný. Druhá chata chytala od nás cca 100 m a chytili za stejnou dobu jednoho mníka!
Po filetování jsme skončili a už jsme nebyli schopni další den vyjet, stejně jsme myli loď pomálu celý den. Tak asi tak: 5 dnů trápení a 1 den super.
Maximálně spokojeni. V Maribell není nic nového, ale Petresona pochvalte za nás, i když jsme ho již taky pochválili.
Chytili jsme tresky obecné, ta na fotce je 128 cm a 17 kg, pak ještě jednu 123 cm
a 15 kg, jinak cca 80 -90 cm, kelery pěkný 60-80 cm, pár mníkovců asi 15 ks. Domluvili jsme se s panem Petrsonem na příští rok na termínu 10. - 17.4.2024 s
tím, že nám pronajme tu loď s kabinou a 200 koňmi + balení prášků Postafen proti mořské nemoci.
Luboš Š.

treska obecna 128 cm, 17 kg
neregistrovaný uživatel 04.05.2023 16:34

Norsko, Straumfjorden 17-28 dubna 2023
Na rozdíl od lovců skrei, kteří sem jezdí v březu a dubnu, my jsme na velké obecňačky docela štěstí měli. Myslím, že skrei do Vestfjordu prostě najely (nebo se vrátily?) později, než obvykle. Chytali jsme hlavně až za mělčinami severně od Dyping. Skoro na každý drift jsme tam chytali tresky obecné 80-95 cm, největší měla 118 cm. Chtělo to ale hodně měnit místa. Jak se dvakrát přejelo přes stejný flek, ryby už nebyly. Tresky obecné byly nevytřené, plné jiker, takže se tření asi letos nějak opozdilo.
Měli jsme i halibuta 108 cm a několik velkých kelerů, největší také 108 cm.
No a pár velkých ryb jsme utrhli nebo vyklepli.
Východně od Straumfjorden, směrem dovnitř do fjordu jsme jezdili i na velké mníky-lengy. Chytli jsme si každý pár mníků kolem metru a byli vynikající.
Jaromír Ž.

rybář 17.04.2023 16:23

Lofoty, Molnarodden 7-15 dubna 2023
Tak jak to bylo za pobytu předchozích skupin koncem března, tak to bylo úplně stejné během našeho pobytu:
Několik kusů skrei (cca 10ks) jsme ve Vestfjordu chytili, ale byly to jednotlivé ryby. Podle majitele domku byla velká hejna táhnoucích tresek až na volném oceánu.
Alespoň, že jsme našli velká hejna parádních kelerů 90-120 cm. Na ty jsme museli do leva pod most a pak sundem asi 40 minut až na mělčiny k ostrovům na otevřené moře (na druhé straně Lofot), na "35 m podmořské kopce". Tam ryby byly, ale za větru tam jezdit skoro hodinu je docela riziko...
Ve Vestfjordu až na jednoskvrnky (50-60 cm) a několik zatoulaných vytřených obecňaček nebylo vůbec nic. Keleři najeli do Vestfjordu až poslední den.
Počasí super, ale dost velký vítr.
Libor Č.

neregistrovaný uživatel 12.04.2023 17:50

Molnarodden 23.-30.3.2023
Bohužel musím potvrdit zkušenost skupiny před námi. Skreje ve Vestfjordu nebyly ani v našem termínu a nenašli jsme tam ani berné kelery. V den odjezdu, tj. 29.3. nám Norové říkali, že se v ten den skreje ve Vestfjordu poprvé od začátku března ukázaly ve větším množství.
Naštěstí se trochu uklidnila situace na volné vodě ve dnech 27. a 28.3. (dlouhé vlny okolo dvou metrů... takže šlo hlavně o žaludky) a tam jsme si dobře zachytali kelery a skreje cca 5-15 kg. Vše na zlomu na hloubkách od 65 do 90 m a cca 23-25 km od mola. Prakticky každý nához něco zabralo. Během 2 x třech hodin na moři jsme měli limit s přehledem nachytaný.
Museli jsme dávat pozor, neboť všude bylo plno sítí a rybářských lodí. Každý den jich okolo Molnarodden mířilo na vodu několik desítek.
Závěrem mohu říci, že lokalita Molnarodden se nám opravdu líbila a servis od majitele byl perfektní.

Zdeněk Z.

Borek 23.03.2023 19:13

Molnarodden 20. a 21.3.2023
I když jsme intenzivně hledali i poslední dva dny, skrei jsme stejně nenašli. I lodí profesionálních rybářů ve Vestfjordu ubylo. Jezdili skoro 40 km daleko na volnou vodu západně od pobřeží (na vnější straně Lofot), kam jsme neměli sebemenší šanci v našich (byť dobrých) lodích dojet. Ale i tak jsme si rybolov v Molnarodden užili a někteří si odvezli plný limit 18 kg ryb složený z kelerů, jednoskvrnnek a tresek obecných z místní populace. A pár kusů skrei nám nakonec věnoval Jim, majitel domku a profesionální rybář v jedné osobě.
Infarktovou situaci, kdy se několik hodin nedařilo dovolat žádné taxislužbě, aby nás někdo odvezl v pět ráno z přístaviště trajektu v Bodo na letiště, se také podařilo zvládnout, i když skoro s nasazením vlastního těla. Prostě jsem jediného taxíka, kterého jsem za hodinu korzování po Bodo zahlédl, zastavil tak, že jsem mu skoro skočil pod auto takže musel zastavit a přemluvil ho, aby vzbudil svého kolegu s mikrobusem, který nás 7 rybářů nakonec na letiště včas odvezl. Příště si taxíka raději objednáme s několikadenním předstihem...

Borek 19.03.2023 21:43

Molnarodden 18. a 19.3.2021
Stále hledáme skrei a moc se nám to nedaří. Úlovky jsou ojedinělé. Druhá posádka se drží v ústí našeho fjordu a nachytá vždy alespoň nějaké kelery (do 70 cm), nějakou tu obecňačku nebo tresky jednoskvrnné. My zkoušíme objíždět vzdálenější místa, která si pamatuji z minulých výprav. Ale výsledek je nic moc. Tedy spíš nic, než moc...
Dneska jsme byli nedaleko kutru, který byl vyzvednout včera nastraženou síť, tak jsme se přijeli podívat blíže. Také nic moc. Pár skrei v síti bylo, ale myslím si, že očekávali lepší úlovek. Napočítali jsme 10 ryb, a to byla z vody cca polovina sítě.
Dnes ve 12 hodin se slušně rozfoukalo, udělala se pěkná zima a solidní vlny, že jsme radši z vody zbaběle utekli.
Ale pořád věříme, že je ještě najdeme!

Kutr mistnich profiku
Borek 17.03.2023 12:11

Molnarodden 16. a 17.3.2023
Bylo krásně, svítilo slunce a foukalo málo, do 5 m/s, odpoledne bylo skoro bezvětří.
Ráno jsme byli na vodě už v 9 hodin a díky počasí jsme mohli dál na volnou vodu. Prohledali jsme velkou plochu, mělčí místa, hloubky, kopce... a nic. Nenašli jsme žádné skrei. Ulovili jsme akorát pár kelerů do 70 cm, dva mníkovce a tři tresky jednoskvrnné.
Po obědě jsme vyrazili na druhé kolo. Vrátili jsme se těsně před setměním, ale výsledek za moc nestál. Tři tresky obecné do 80 cm, jeden malý okouník, podseknutá mikrotreska merlan, pár kelírků...
Nicméně sítě ve Vestfjordu natažené jsou, kutry pravidelně vyjíždějí... tak asi jen blbě hledáme.
Dnes 17.3. zcela jistě na vodu nevyjedeme. Je jasno, slunce svítí, ale fouká tak, že vítr zvedá sníh ze země a nedá se skoro vyjít ani na terasu. Jediná dnešní alespoň trochu hodnotná aktivita (nepočítám-li nekonečnou debatu na jakékoliv téma) bude podvečerní návštěva supermarketu v Ramberg.

Ranni priprava lode
Borek 16.03.2023 13:48

Molnarodden 14. a 15.3.2023
Z Prahy jsme odletěli 14.3. s hodinovým spožděním v 13:30, přestup na letišti Oslo proběhl bez problému, do Bodo jsme přiletěli v 19 hodin večer, pak taxi do přístavu a 6 hodin čekání na trajekt Bodo-Moskenes. Trajekt měl sice více než hodinu spoždění, ale díky zkrácené zastávce na Vaeroy jsme do Moskenes přijeli jen s párminutovým spožděním. Jim a jeho syn na nás čekal v přístavu. Půl hodiny nato jsme byli "doma". Původní plán byl odpočinek po cestě, ale nakonec jsme vyjeli alespoň do ústí fjordu vyzkoušet, jestli jsou skrei přítomny. Za hodinu a půl chytání jsme ulovili pár mníkovců, dvě tresky jednoskvrnné, mníka a tři tresky skrei. Ta největší, kterou ulovil Pepa na stříbrný 150g pilkr, měřila 107 cm a vážila 16 kg.
Počasí vypadá nadějně, foukat má přiměřeně a mezi sněhovými přeháňkami se má občas ukázat i slunce...

V usti fjordu
Prvni ryba na prutě
Skrei 107 cm, 16 kg
Je to tady fakt nadhera
neregistrovaný uživatel 02.01.2023 15:47

Sula 25.6.-4.7.2022

Konečně jsem se dostal k tomu, abych poslal nějaké foto z letošní super
rybářské dovolené v Norsku na ostrově Sula. Byli jsme zde na přelomu června
a července a musím napsat jen samá pozitiva.
Prožili jsme parádní dovolenou, počasí jsme vychytali úplně parádně a úlovky také super. O kapitální tresky, mníky, halibuty nebyla nouze.
V příštím roce jedeme do Norska opět, ale o trochu dál na sever, do Somnesviky.
Už se moc těšíme!

Stanislav Š.

Treska obecná z chaluh
Halibut
Treska tmavá-keler
neregistrovaný uživatel 06.10.2022 10:01

Most 17.-24.9.2022
Bylo to super!
Tresek jsme sice moc neulovili, ale ta největší měřila hezkých 105 cm.
Jinak jsme chytili asi 30 mníků a přes 300 makrel.
Do lodě se podívala i jedna chobotnice a velký krab (oboje puštěno).