DiskuseNorsko

Diskuse - Norsko

Příspěvky ze země Norsko

U této země je 870 příspěvků. Příspěvky jsou seřazeny podle data vložení.

rybář 25.05.2018 08:23

Bolga 7-17 května 2018
Bolga je špičkový revír na oceánu. Trochu problematická je tam doprava - trajekt jezdí jen jednou-dvakrát denně a někdy také nejede.
Ale na ryby super. Chytali a brali jsme pouze tresky tmavé - vše přes 1 m délky
a polaky cca 90 cm-1 m. Skoro všechno na lehkou přívlač na gumové rybky 9-12 cm.
Počasí se hodně povedlo a to je samozřejmě již v květnu samo o sobě základ hezké dovolené – no a velké tresky tmavé a polaci na lehkou přívlač to jen ještě dotáhli do dokonalosti, nádhera...
Jiří N.

tresky tmave ulovene na privlac
kvetnovy polak z Bolgy
rybář 25.05.2018 08:16

Fagervika 13-20 května 2018
Nejvetsim ulovkem vypravy byl halibut 197cm, 122kg - halibuta jsme chytli cca 4-5km od chaty na melcinach na magicke oko.
Ubytovani ve Fagervice spatne nebylo. Nechci byt hnidopich a chlapi nejsou narocni, akorát v celem apartmanu není jedina skrin ci skrinka na věci obleceni atd, loznice jsou malinke, takze opravdu se obleceni vali všude. Ale celkove jsme byli opravdu spokojeni. Nachytano jsme měli za 3-4 vyjížďky na more a to jsme ještě obdarovali tak 40kg Polaky, kteří nechytali skoro nic.
Michal Š.

rybář 24.05.2018 18:10

Straumfjorden 11-18 května 2018
Zachytali jsme dobře, cca 500 ks treska obecná, 100 ks treska tmavá, halibut 3 kusy.
Drtivou většinu ryb jsme vráceli do vody, ponechali jsme si jen ryby nad cca 70-80 cm cm (halibut 90, 110 cm).
Zajímavostí bylo ulovení mořského pstruha 35 cm na přívlač ve výtoku z jezera Straumfjordvatnet - chytání jak na řece.
Dovolená ve Straumfjorden byla jako vždy báječná, zdá se mi, že každým rokem je ve Straumfjorden víc a víc ryb.
Domek začíná být trochu opotřebovaný, chtělo by to drobnou renovaci nebo trochu pečlivější údržbu. Nikoho netrápilo, ale do budoucna by to mohl být problém. Podlaha ve stodole, kde stojí mrazáky je bezpečná jen v části, kde mrazáky jsou, dojít si vedle pro prkénko je riziko (není důvod tam chodit, ale případný úraz by mohl být nepříjemný). Ove bude otevírat další domek, předpokládám, že bude i další mrazák - kapacita těch dvou při slušném denním úlovku šesti lidí je už teď překročena (myslím tím schopnost ryby do druhého dne zmrazit, ne celkové množství, které je dáno kvótou).
Velmi příjemná byla i závěrečná návštěva majitele, kdy přijel i s manželkou. Jen bylo na Ovem vidět, že není nadšen z toho, že další parta dorazila už ráno, ještě než jsme stihli odjet. Sice věděli, že nástup na pobyt mají až odpoledne, ale prostě to zkusili.
Petr O.

rybář 24.05.2018 17:58

Norsko-Lenangen 5-15 května 2018
Ryby nebraly, byla strašně studená voda a zároveň příliš hezké počasí(na sluníčku skoro až +20 st. C). Nenachytali jsme ani limit.
Já osobně jsem si připadal, jak na dovolené na přelomu dubna a května na Jadranu. Modré nebe, teploty na slunci kolem 20 st., ve stínu pak 7 st. Vítr pouze po ránu a večer. Teplota vody ve fjordech jen 2,5 st. (příliš rychlé tání sněhu), na moři pak 4°C.
Co se týká ryb, tak z 10-ti dnů byl jen jeden den úspěšný a to, když se přihnaly mraky a začalo drobně poprchávat. Samozřejmě jsme ze zoufalství sjezdili, co se dalo, byli jsme chytat i na oceánu (cca 2 hodiny jízdy), ale vše marné. Naše úlovky spočívaly v treskách obecných 60 – 80 cm, kočky, malí keleři, kterých tam jezdili koberce, občas vzala i malá treska jednoskvrnná a chytili jsme také asi 5 mníkovců.
Jinak majitel super, umožnil nám koupit si čerstvé krevety, lodě bez problémů a když byl problém, vždy ochotně přišel a případnou závadu okamžitě odstranil.
Závěrem chci konstatovat, že kdyby braly ryby, byla by to jedna z nejlepších výprav, které jsme do Norska podnikli.
Petr K.

rybář 23.05.2018 18:54

Hagaheim 12-19 května
V celém revíru jsme prakticky nenašli žádné ryby (ani ve fjordech ani na otevřeném moři). Počasím bylo tentokrát skvělé, takže jsme opravdu vody prozkoumali. Podobné informace jsme měli i od ostatních rybářů.
Jedny z mála zajímavých úlovků byly:
tři mníkovci - brosma 80 cm, cca 6kg ulovení na pilkr 400g na hloubkách 70-100m
mořský ďas měřil 90cm, vážil 7,5 kg a byl chycen na 200g pilker v hloubce cca 40m
Ubytování fajn, jen je to už trochu starší. Majitel super, oba s jeho známou byli velmi milí a ochotní. Cena za dodávaný benzín také v relaci (18 NOK/l). Ale ryby - mizérie.
Ještě bychom měli pár postřehů:
1) Lodě Oien se při středním a silnějším větru na volném moři dost špatně ovládají a nedrží požadovaný směr pohybu. Je to v podstatě takový široký lavor.
2) GPS + sonar - za slunce je velmi špatně vidět na display (automatické nastavování, kdy není možno zesílit intenzitu osvětlení). Display je navíc dotykový, což při vlnách také přináší potíže s nastavováním. Dále navigace mají mapový podklad, kde se nedá spolehlivě odečítat reliéf z vrstevnic.

Lumír M.

das 90 cm z Hagaheim
pulnocni slunce v Hagaheim
rybář 16.05.2018 10:42

Norsko - Lokta 3.-11. května 2018
Cestou na Loktu bylo naše auto přetížené o cca 400 kg. Za letištěm Trondheim nás stavěla policie a zvážila nás. Dva kluky jsem musel poslat taxikem do města cca 30 km, kde jsem je zase vyzvedl a riskl to. Zpět jsem jel raději přes Švédsko.
Za přetížení auta nám pokutu nedali, ale jeden člen posádky neměl bezpečnostní pás a tak nám dali každému pokutu 1500 norskejch korun. Takže to dopadlo dobře: 6000 norskejch v .........B-). Ještě že nám nevybrali dva sudy 50l piva a těch pár (povolených)litrů slivovice. To by bylo horší než ty peníze.
Jinak rybolov super, jen se nám nepodařilo nachytat velké ryby. Jedna treska něco málo nad metr a jeden polak 96 cm. Hodně nám foukalo. Jinak super.
Určitě pojedu ještě letos jednou a na jaře zas.
Dušan A.

CK PEPA 14.05.2018 13:07
CK PEPA

Roan - Solvika 14. května
Začátek sezóny nebyl v Solvice na poloostrově Fossen nijak skvělý, co se počtu lovených ryb týče. Ale podařilo se ulovit celou řadu tresek obecných okolo 15 kg (110-120 cm) a jedním z nejhezčích úlovků počátku května byl mník mořský 154 cm (15 kg).

kvetnova treska z Roanu
jarni tresky
15-kilova treska obecna
mnik morsky 154 cm, 15 kg
rybář 09.05.2018 16:54

Helgeland Ferie 27.4.-4.5.2018
Ubytování bylo výborné s veškerým potřebným vybavením. Pan "domácí" byl naprosto fantastický a vždy ochotný nám s čímkoli poradit. Poprvé jsme rovněž mohli ocenit kvalitní a zcela fungující lodě Kvaerno.
Výtečná dovolená s bezva kamarády.
Naše úlovky: nespočet tresek obecných (80-110 cm), menší počet tresek tmavých (70-100 cm), 2x halibut (90 a 110 cm) 2x vlkouš-mořská kočka (80 a 100 cm), 3 okouníci.
Pavel N.

rybář 25.04.2018 18:14

Maribell 11-18 dubna 2018
V Maribell vše v pohodě, suprový rybolov.
Tresek obecných mezi 110 a 120 cm jsme chytili cca 30 ks, jinak celkem cca 320 ryb. Pár tresek tmavých, největší 110 cm, 3 kočky okolo 90 cm, několik mníkovců okolo 90 cm.
Největší treska vážila 34 kg, na délku měla 143 cm.
Luboš Š., Rokycany

treska obecna 143 cm, 34 kg ulovena 17. dubna
CK PEPA 19.04.2018 09:49
CK PEPA

Norsko, Elgsnes 18. dubna 2018
Středa 18. dubna byla vydařeným dnem pro bratry Strubingovi: ulovit na vertikální přívlač za jediný den ve dvojici mimo jiné tresku 125 cm (20 kg) a halibuty 130 cm a 135 cm, to je více než slušné skóre.