DiskuseKanada

Diskuse - Kanada

Příspěvky ze země Kanada

U této země je 101 příspěvků. Příspěvky jsou seřazeny podle data vložení.

CK PEPA 10.08.2015 14:29

Dalton Trail Lodge 27.7.-2.8. 2015

Až na pár bouřek panuje v okolí Daltonu velmi teplé, slunné a suché počasí stejně jako touto dobou v Evropě. Jen teploty zde dosahují maximálně cca 25 stupňů (to je pro nás stejné jako 35 stupňů pro středoevropana). Stav vody v řekách je dost pod průměrem, což znamená, že jsme museli trochu omezit provoz lodí a také naši průvodci raději berou do lodě pouze jen jednoho zákazníka kvůli ponoru. Na ryby jezdíme spíš do spodních částí řek, kde je vody přeci jen o něco více.
Na jezerech je vše v pořádku, což mimo jiné potvrzuje ulovení 115 cm sivena namaycush, což je druhý největší ulovený siven v historii lodge. Na jezerech zabodovali i hosté z Čech – Luboš a Adam (otec a syn), kteří úspěšně zdolali nádherné siveny 107 a 103 cm.
Začal tah lososů gorbuša a nerka na aljašské straně hor. První letošní výprava letadlem na lov lososů do oblasti Yakutat se vyvedla. Řeka byla plná lososů gorbuša a podařilo se chytit i několik lososů nerka.

teplota vody: 8 – 15° C
teplota vzduchu: 15 – 25° C

Z Daltonu zdraví

siven namaycush 115 cm
los
CK PEPA 23.07.2015 11:57

Dalton Trail Lodge 6.-12.7. 2015

A je to tady! Lososi dorazili do našich vod! Jedná se sice zatím o nepříliš velké množství, ale letošní tah je zatím na začátku a tak očekáváme každým dnem více a více lososů. I tak naši klienti nachytali “kingy” (losos čavyča) a lososy nerka (sockeye) v dobrých počtech. Jinak je vše tak jako kdykoliv jindy v sezóně – chytají se všechny zde obvyklé rybí druhy v obvyklých velikostech (takže pěkné ryby) a ani proměnlivé počasí v minulém týdnu jim neubralo chuť atakovat naše nástrahy.

teplota vody: 8–10°C
teplota vzduchu: 15–20°C

Z Daltonu zdraví
Jacky

jeden z prvních kingu sezony
namaycush 101 cm
115 cm zubatá
CK PEPA 16.07.2015 10:54
CK PEPA

Dalton Trail Lodge 29.6.-5.7.

Je za námi další úspěšný týden. Počasí bylo krásné, slunečné a vítr téměř nefoukal, což bylo příjemné, ale z rybářského hlediska nepříliš dobré. Přesto jsme ulovili dost trofejních ryb (siveny namaycush 102-106 cm). Letošní rok vypadá velmi dobře pro místní populaci losů – vídáme více losů s mladými, než v minulých letech. Kingové do našich vod zatím nedorazili, ale očekáváme je tady každým dnem. Už se těšíme!

teplota vody: 8 – 10° C
teplota vzduchu: 20 – 25° C

namaycush
CK PEPA 07.07.2015 14:22
CK PEPA

Dalton Trail Lodge 22.-28.6.

Bezvětří a krásné počasí – tak by se dalo charakterizovat počasí v uplynulém týdnu. Kapacita lodge byla zcela obsazená a tak se dalo očekávat, že tato skutečnost bude vidět i na úlovcích. A to se potvrdilo! Celkem bylo uloveno 9 trofejních ryb (siveni namaycush – 100-107 cm, štika 112 cm, lipan 48 cm). V řece je velké množství lososů nerka a přes to, že se na jejich lov nezaměřujeme, chytili jsme jich opravdu mnoho. Zato se hodně těšíme na lov kingů (king salmon – losos čavyča). První kingové již propluli počítadlem dole na řece a my nedočkavě očekáváme až dorazí do „našich vod“.

teplota vody: 8 – 10° C
teplota vzduchu: 20 – 25° C

stika 112 cm
siven namaycush 107 cm
CK PEPA 30.06.2015 11:38

Dalton Trail Lodge 15.-21.6. 2015

Pěkné počasí pokračuje stejně jako velmi dobrá aktivita ryb. Je jedno, jestli jsme byli chytat duháky a lipany na řekách, nebo se pokoušeli o trofejní štiku či sivena na jezerech. Všude jsme byli úspěšní. Jen v tomto týdnu se podařilo našim zákazníkům ulovit několik trofejních ryb – a nutno podotknout, že Češi na tom měli velké zásluhy a připsali si na svoje konto štiky 107 a 108 cm a sivena namaycush 102 cm. Koncem týdne se trochu zvednul vítr, ale nic, co by zastavilo rybáře v lovu. Na Frederic Lake nám zvědavý medvěd během naší nepřítomnosti zničil stan… prostě další týden v Daltonu.

teplota vody: 8-10°C
teplota vzduchu: 15-25°C

česká trofejní
CK PEPA 03.12.2014 13:52

Listopad na Fraseru
Jsem dlouholetým propagátorem podzimního lovu jeseterů, ale sám musím uznat, že letošní podzim se (co se počasí týče) opravdu nepovedl. Tolik deštivých dnů a takhle vysoký stav vody v řece jsme v posledních dvaceti letech nezažili.
Při lovu jeseterů to až tak nevadilo, právě naopak - ulovena byla celá řada ryb délky 2-3 metry, ale množství lovišť lososů zredukoval vysoký stav vody na několik míst, která byla hlavně o víkendech plná rybářů.
Dnes mám po tříměsíčním maratónu konečně volno a nemusím na ryby. Kdo nezažil, jaké to je, vstávat den co den v pět ráno, pak být do 16.00-18.00 hodin za každého počasí na vodě a pak ještě jet parkovat loď, připravit pruty a nástrahy na další den..., ten mi asi nerozumí. Ale já jsem dnes fakt rád, že nemusím na ryby a v klidu si udělám údržbu lodě, prutů, navijáků...
Vlastně se listopad nakonec povedl - byly slabší dny, kdy se chytlo jen pár ryb do 2 metrů, ale zpravidla jsem měl v lodi alespoň 5-10 ryb denně a z toho alespoň jedna byla okolo 2 metrů. Zapomenout samozřejmě nesmím na tři kusy, které atakovaly hranici tří metrů. Ještě v pondělí 1.12. jsem byl na s hosty rybách - ráno byla na místní poměry svinská zima (-7°C), ale nefoukal vítr a před polednem i svítilo sluníčko. Měli jsme 15 slušných záběrů a záseků, na udici bylo 9 jeseterů a zdolali jsme 4. To není úplně špatné skóre.
Teď si dám pár dní údržby v garáži a vyřizování papírů v kanceláři, no a pak asi vyrazím zase na ryby...
Zdravím všechny lovce jeseterů a přeju veselý advent!
Chris

listopadovy jeseter z Fraseru
jak dlouho poroste nez bude mit 2 metry?
listopadovy jeseter z reky Fraser
CK PEPA 03.12.2014 13:31

Listopad na Fraseru
Zasílám pár obrázků z listopadového rybaření na Fraseru. Ačkoli jsme měli letos extrémně špatné počasí, jaké v listopadu ani nepamatuji, na množství ulovených jeseterů to nemělo nijak negativní vliv.
Především v první polovině měsíce jsme měli i štěstí na několik slušných ryb, jejichž délka od špičky hlavy do rozdvojení ocasní ploutve byla 250-270 cm (tedy měřeno po evropsku asi 270-290 cm). Přikládám pár obrázků.
Chris

listopad na Fraseru, 270 cm
listopad na Fraseru
zdolavani jesetera
listopadovy jeseter z Fraseru - 260 cm
Peter 07.11.2014 04:18

...včera sa časť vypravy rozhodla navštiviť hlavne meto Britskej Kolumbie- Viktoria.Začali sme sme prepravu našim autom s požičovne, ktore sme nechali v pristave a pokračovali trajektom, dalej autobusom do mesta, kde sme si požičali na pol dna auto z požičovne.Pozreli sme nadherne staroviktorianske hrady a kostol. Medzičasom chalani s domacimi oslavovali po večťeri vitazstvo nad lososmi. Oslava sa pretiahla do noci a rano nas Juraj učil cestovať v čase. Povedal-"nalejte mi zajeden a so tam kde som bol včera".

prvy Matov losos Chum
...tento krasavec potešil Jožka
..krásy mesta Viktoria
Peter 04.11.2014 05:02

...tak dnes sme chytali v kanone rieky Fraser pri meste Hope. Včera i dnes nas sprevadzal Chris a počasie sa výrazne zhoršilo. Skoro celý den sme boli bez zaberu a potom sme zapli nejakeho moby-dicka, ktorý nas vodil trištvrte hodiny po rieke, potom sa do udice oprel Tomaš a stokilova šnúra toho mala v tom momente plné zuby a roztrhlo ju od jedu. Tesne pred ukončenim lovu sa nam podarilo zdolat jesetera 205 cm najmladšim členom našej sešlosti Matom a pekne upršaný den je za nami.

Matov jeseter 205cm
Tomaš tesne pred roztrhnutim šnury
Komentář k tomuto příspěvku:
Zdenek 04.11.2014 05:18
Zdenek: Škoda té velké ryby...
Na fotce jsem si všiml, že zdolávající rybář si přibržďuje civku palcem - to nikdy nedělejte: Nejen, že hrozí, že neopatrným přibržděním cívky může dojít k příliš velkému zatížení a přetržení šňůry, ale také se občas stane, že otáčejícíse cívka vtáhne a skřípne palec do navijáku a v lepším případě to končí jen modřinou...
Peter 03.11.2014 04:00

...tak dnes začala slovenska posádka brázdiť vody Fraseru .Počasie veľmi premenlivé,slnko-dážď, slnko-dážď a poobede dážď-dážď. Chytili sme 6 jeseterov. Najväčší meraný 180 cm. Dvaja ovela vačší boli chytený za chvost a odopli sme ich vo vode pri člne bez merania. Zajtra pokračujeme.

Komentář k tomuto příspěvku:
Zdenek 03.11.2014 04:56
Zdenek: Ahoj Peter!
S jakým jste chytali průvodcem? 6 jeseterů na první den je slušné.
To slunko Vám závidím, my ho za celý minulý týden skoro ani neviděli - takhle špatné počasí jsme na Fraseru ještě neměli a to tam jezdím v říjnu nebo listopadu skoro 10 let...