DiskuseAland

Diskuse - Aland

Příspěvky ze země Aland

U této země je 71 příspěvků. Příspěvky jsou seřazeny podle data vložení.

Zdenek 19.04.2018 12:57
Zdenek

19.4.2018 hlásí Aland, že je rozmrznuto!
Ještě minulý týden byla v revíru Nordqvist i v sousedním Bambole hladina revíru pokrytá nejméně deseticentimetrovou vrstvou měkkého ledu, ale teplé počasí posledních dnů udělalo zázraky a dnes zmizel led z revíru Nordqvist.
K zahájení rybářské sezóny příští týden tedy vrták na led potřeba nebude...

CK PEPA 25.01.2018 14:32
CK PEPA

Aland-Nordqvist 20.1.2018
Konečně i k nám dorazila pořádná zima, napadl sníh a všechny zátoky jsou zamrzlé. Posílám fotku z dnešního téměř slunečného poledne z kotviště lodí u našich chat.
Rozmrzlá je pouze hladina na severu Bergo, kde je hloubka přes 10 metrů a kde se vítr může rozběhnout po volné hladině a promíchat vodu.
Ze zasněženého Alandu zdraví
Erja

poledne 20.ledna v kotvisti lodi Nordqvist
rybář 07.06.2017 10:53

Aland – Nordqvist 27.5.-3.6. 2017
V sobotu po příjezdu na místo bylo nádherné pošasí. Foukal pouze slabý vítr a bylo slunečno. Neděle nám taky přála. V ponděli se ale rapidně ochladilo a začal foukat silnější vítr. Ve středu a ve čtvrtek jsme byli rádi, že jsme se dostali alespoň večer na chvíli na vodu - když se vítr trochu uklidnil.
V pátek se udělalo odpoledne trochu lépe. V sobotu (v den odjezdu) jsem vyrazil už v 5:15 ráno sám na poslední lov.
Voda byla bez vlnky a bylo jasno. Za 2 hoďky se mi povedlo na severu revíru zdolat 8 štik. Největší 71cm.
Celkem jsme za celý pobyt ve třech lidech chytili zhruba 140 - 150ks štik. Z toho jich pod 50 cm bylo cca 10. Většina ryb se pohybovala okolo 60-70cm.
Dvě největší ulovené štiky měřily 88 a 90 cm. Uloveny byly ve středu 31.5. ve 20:10 a ve 21:00 v jižní části revíru. Jedna byla ulovena u jižního vraku na 13 cm gumu modrostříbrné barvy a druhá v Krakonošovu na modrostříbrnou plandavku.
Okounům jsme se skoro vůbec nevěnovali ale i přesto jsme jich pár ulovili.
Jediné co mi trochu vadilo bylo to, že na jediných klidných místech (zátoky), kde se dalo chytat i za silného větru, byl zákaz rybolovu. Ale i tak je zde hodně zajimavých míst. Rybu si tu chytí snad úplně každý.
Ubytování bylo skvělé. Na týdenní pobyt zcela vyhovující plně vybavená chata.
Shrnutí: Příroda je zde opravdu krásná a doufám, že jsem zde nebyl naposledy.

Jiří R.

stika od jizniho vraku
stika z Krakonosova
zapad slunce
posledni vyjizdka na vodu v den odjezdu
Borek 09.05.2017 23:27

Aland-Nordqvist 4.-5. května 2017
Poslední dva dny lovu na Alandu byly slunečné, teplé a na ryby štědré.
Nikdo už neexperimentoval a všichni se drželi v Krakonošovu nebo poblíž ptačích ostrovů. Tedy tam, kde se v průběhu pobytu nachytalo největší množství velkých štik.
V pátek, v poslední den, začalo kolem 17:00 totální bezvětří a ryby v tom žraly neskutečně (kupodivu, obvykle je bezvětří na škodu).
Pepa s Ondřejem tahali nějakou tu devadesátku každou chvíli.
Jirka přidal další přesmetrovku (101 cm), co pár minut byla pěkná ryba na prutu. Závěr rybolovu jak má být!
Podrženo sečteno: Vše vyšlo, přes prvotní sněhové překvapení bylo počasí nakonec na naší straně. Ryby byly při chuti, ale rybáři se museli snažit, vytrvat a štiky doslova vyházet.

Statistiku úlovků si můžete přečíst zde:

nekdo se ke konci dokonce flakal
stika 86 cm
mezi stikami bylo dost okounu
posledni stika pres metr - 101 cm
Dan 09.05.2017 22:09
Dan

Aland 2017
Další výprava směr Aland právě skončila, tentokráte v termínu 26.4. do 5.5.2017, zde přidávám několik postřehů z právě skončené výpravy
Tentokrát jsme cestovali autem a již cestou Švédskem nám zima ukázala, že se ještě vzdát jen tak nehodlá, husté sněžení nás provázelo téměř celou noc a po příjezdu do Mariehamnu poledním trajektem, vypadalo město jak právě připravené na zimní olympiádu. Předpověď však slibovala zlepšení počasí, které postupně přicházelo, ráno nás obvykle vítalo namrzlé molo, ale během dne se teploty postupně zvedaly a modrá obloha plná slunce dávala pocit tepla i přes chvílemi velký vítr. I když se teplota vody zvyšovala velmi pomalu, aktivita ryb byla velká a záběry byly poctivé a razantní
První dny jsme s Ondrou zvolili osvědčená místa, buzerák nad kempem, který dával letos i štiky atakující hranice 90 cm, začátek jižního revíru naproti garážím bylo oblíbeným a tutovým místem nejen na okouny, zajímavé místo kde jsme potkali i velké ryby bylo i rákosí dole u vraku o Krakonosove nemluvě tutové Novákovo, letos s krásnými okouny, a tak by se dalo pokračovat.. Obecně jsme rybaření plánovali s cílem si zachytat a potkat tak víc ryb, než trpělivě stát na velké vodě a čekat na záběry velký štik, / které nutno říct ostatním posádkám přicházely a jejich vytrvalost přinášela úspěch /
I letos si pro nás Alandy opět připravily několik krásných zážitků, které patří do kategorie vyjímečných, kdy se povedlo při driftu trefit do lovících štik a na čtyři po sobě následují hody zdolat štiky 81,83,85 a 86 cm, kdy tuto bilanci doplnil Ondra svými paralelně zdolanými štikami 92 a 96 cm, stejné zažil o pár dní dříve i kolega na druhé lodi - alandský profesor rybaření Jirka, který se v takto krátkém časovém úseku při lovení štik dostal přes metr délky hned dvakrát :-). Každý večer při rekapitulaci dne, jsme mohli gratulovat posádkám lodí z vedlejších chat k úlovkům nad jeden metr…
Nástrahy klasika, za sebe opět guma 2,5 – 4, Fish Hunter, Relax kopyto nebo King Shad fungovaly spolehlivě, nicméně jak už to bývá naši kolegové nachytali krásné a větší ryby na jiné a jinak vedené nástrahy,

Opět skvělé zázemí a servis kempu, rybařina byla někdy dřina, někdy se voda otevřela a „double „ se povedl hned několikrát… co do počtu ulovených ryb určitě velmi úspěšná výprava a když se nic nezmění, budeme pokračovat v tradici a příští jaro se opět v Nordqvistu sejdeme.

Po nočním sněžení
Ranní molo
Jedna z lepších
Štika z rákosi nad kempem
Borek 04.05.2017 00:03

Aland-Nordqvist 2. a 3. května
Za celé dva poslední dny se neukázal ani mráček, máme spálené nosy, ruce a uši.
Některé posádky se trochu trápí a nejsou schopny nachytat ani na rybičku a některé posádky excelují. Jdou tvrdě po velkých rybách a vše tomu přizpůsobují. Dokáží do bezvědomí (nebo spíše do upadnutí ruky) nahazovat velké nástrahy (přes 25 cm a cca 80g) a při výběru míst k lovu vše důkladně promýšlejí a nedovolí si podcenit ani nejmenší detaily.
 V úterý duo Pepa a Ondra díky úsilí do přípravy a mapování revíru nachytalo neskutečné ryby - 87, 90, 91, 97, 110 cm a ve středu svůj um potvrdili - 93, 95, 108, 109 a 111 cm. Štičky do 80 nepočítaje... holt kdo umí, ten umí.
 Já se sice snažím, ale kromě bolavého ramene žádná sláva. Za celé úterý jsem proměnil jen jeden záběr (82 cm) a dnes dva (84 a 97 cm). Tou devadesátsedmičkou jsem si alespoň zvedl "alandský" osobáček o nějaký ten centimetr, ale trojciferné číslo je trojciferné číslo. Zítra budu házet velké gumy do upadnutí ruky i já.
Jdu spát, čtvrteční šichta bude mít minimálně 12 hodin a věřim, že ten metr padne a třeba nejen jednou.

Hlava stodesitky
110 cm
Nebe bez mracku
Moje 97 cm
Komentáře k tomuto příspěvku:
CK PEPA 04.05.2017 11:07
CK PEPA: V textu je 96 cm a na fotce už ta štika má 97 cm. Ještě dva dny a už bude mít Borek to trojciferné číslo...
Pepa a Ondra - všechna čest. A to jsou na Alandu myslím prvně?
Chytáte pořád ve východní polovině revíru nebo jste už zkoušeli i ostrůvky a rákosiny na severu a západě revíru Nordqvist?
Borek 04.05.2017 21:00
Borek: Ondra a Pepa jsou na Alandu prvně. Dokonce jsou prvně na rybách mimo ČR. Ale sledují trendy a nepodceňují přípravu. Mají neskutečnou výdrž. Pepa chytá dokonce se zlomeným prstem...
Moje štika měla přesně 97 (devadesátsedm) cm, ani více a ani méně.
Chytáme jen na jihu. Fouká od severu a jet proti vlnám se nikomu nechce...
Borek 02.05.2017 00:04

Aland-Nordqvist, 1. Máj
Po velmi větrném a chladném včerejšku byl první květnový den zcela opačný. Ráno nefoukalo vůbec a hladina byla jako zrcadlo. U rákosí byla vidět hejna cejnů a viděl jsem dokonce i štiky jak se třou. Na mělčině porostlé vodním rostlinstvem stála asi 75 cm dlouhá jikernačka a kolem ní 5 mlíčáků.
 Chytilo se celkem dost pěkných ryb, ale co se počtu týká, tak to bylo o něco slabší než včera. V "Krakonošovu" se dnes všichni spíš trápili a slušnější ryba zde ulovena nebyla. Zato kolem "ptačích ostrovů" bylo uloveno možná víc než dvacet zubatic slušné velikosti i přes fakt, že spousta ryb popadala a hodně záběrů nešlo proměnit.
 Král králů byl dnes Jirka Král. Nejenže nachytal slušný počet, ale kraloval i co do velikosti. Během pár desítek minut zdolal dvě monstra. Ta první měla 109 a ta druhá 110 cm.
 Já dnes neproměnil snad deset záběrů a zdolal jen jednu rybu. Měla 82 cm a byla hezky stavěná, ale byla bohužel jen jedna.
 Zítra má být jako dnes jen s tím rozdílem, že má foukat vítr 4-6 m/s, což by mohlo být dobré.

Tomasova 93 cm
Je tam a je velka
110 cm
Zapad slunce
Borek 29.04.2017 19:40

Aland-Nordqvist 26.-29.4. 2017
 26. dubna večer jsme po příletu na letiště v Mariehamnu utrpěli lehký šok. Všude ležel sníh, nebylo ho sice moc, ale nikdo z nás to tady zatím nezažil. Naštěstí do druhého dne odpoledne skoro zmizel díky tomu, že celý den svítilo slunce. Zůstal jen v místech, kam se sluneční paprsky nedostaly.
 Měli jsme trochu obavy, aby chladné počasí neovlivnilo chuť ryb útočit na naše nástrahy. Ale ryby celkem braly. První den nachytal Ondra s Danem 31 štik, což bylo nad očekávání. Největší ryby dne dostal Jirka a Jarda - oba chytili stejně velké ryby - 89 cm.
 V pátek jsme pokračovali v nasazeném tempu a štiky naše gumy atakovaly celkem spolehlivě. Jirka dokázal dokonce dvakrát chytit tři štiky na tři náhozy, což Jardu značně demotivovalo (to Jirka umí, mám s tím bohaté zkušenosti z loňska, kdy jsem byl s Jirkou v lodi).
 Rybu dne vyhrál alandský nováček Tomáš - 99 cm.
 V sobotu začal v poledne foukat silný vítr a být v lodi bylo jen pro otrlé.
 Kolem poledne jsem s Tomášem vyrazil k domovu a když jsme projížděli kolem Jardy s Jirkou, dostalo se nám zprávy o excelentním úlovku. Jarda úspěšně zdolal ŠTIKU délky 118 cm, čímž si vykompenzoval ztrátu velké štiky, o kterou přišel předloni při vylovování.
 Navečer šli na vodu jen ti skalní z nás. My teď sedíme v teple v chatě a čekáme, s čím se vrátí...

Tomas a 99 cm
Ja s dorostenkou 81 cm
Skoro metrovka
Jardova 118 cm
baskin1 22.01.2017 11:37

Zdravím, podíval jsem se na stránky cestovky PEPA. Zaujaly mne Alandy, proto mám poptávku jestli se tam někdo nechystá a nemá volné místo, vrtnul bych se k nějaké pohodové skupině která má v úmyslu chytat ryby z lodě v termínu duben až červen. Jsem pohodář 52 let. Byl jsem párkrát ve Švédsku na štikách, ale jsem spíš začátečník, vybavení mám. Preferuji jezera, ubytování kdekoli. Pokud má někdo tento záměr a chystá se na jaře do této lokality s tím že nemá kompletní sestavu, nebo někdo nečekaně vypadl, tak dejte vědě na e-mail - [email protected], nebo na tel: 723491625.
S pozdravem Pavel

Zdenek 04.10.2016 09:25
Zdenek

Aland - Nordqvist
Silvie z Kunovic za odborné asistence otce Jardy brázdí úspěšně vody revíru Nordqvist na souostroví Aland.
Okoun 51 cm byl uloven 3.10.2016 v 18:30 na 9 cm woblera - okoun Salmo.
Štika 101 cm byla ulovena na 9 cm woblera, dne 26.9.2016 v odpoledních hodinách.

Ne, ne pánové. Nedám Vám její adresu ani telefonní číslo. Možná bych se mohl pokusit o fotku s podpisem...

okoun 51 cm uloveny 3.10.
stika 101 cm ulovena 26.9.