DiskuseAlandÚlovky, trofeje, zajímavosti

Diskuse - Aland - Úlovky, trofeje, zajímavosti

Příspěvky ze země Aland, okruh "Úlovky, trofeje, zajímavosti"

Pro tento okruh je u této země 10 příspěvků. Příspěvky jsou seřazeny podle data vložení.

neregistrovaný uživatel 04.06.2023 07:14

Aland - Nordqvist27.5. - 6.6.
Na Alandy jsme se letos rozhodli jet v jiný termín než jezdíme obvykle.
Musím říci, že se nám tady letos daří. Hned první den výpravy jsme ulovili krásné ryby atakující hranici jednoho metru.
Ani další den nebyl vyjímkou s my pokračovali slušným počtem ryb na rybáře (15ks/den) a slušnými velikostmi.
Největší štiky:
120cm
117cm
101cm

Letos se nám daří i s candátama. První den co jsme se jim věnovali jsme chytli přes 20 slušných ryb.

Štika 98
Štika 101
Štika 120
Komentář k tomuto příspěvku:
Zdenek 05.06.2023 17:17
Zdenek: No štiky i candáti nádherní. Jste z ČR a SR asi první, kdo může říci, že na souostroví Aland cíleně zachytal candáty. Jak dopadlo noční chytání?
Borek 29.04.2023 08:01
Borek

Aland-Nordqvist 26.-28.4.2023
Počasí není špatné, neprší, fouká přiměřeně, ale je celkem zima a voda se neohřívá. V přístavišti má kolem 8 stupňů. Denní teploty se pohybují mezi 6 a 9 stupni, vítr fouká studený. V přístavišti se ve čtvrtek objevilo několik snůšek okouních jiker. V průjezdu do rezervace tu a tam vykoukne čerstvý výhonek rákosu.
V pátek večer se skokově ochladilo, udělala se mlha, a když jsme ve 20:30 přijeli do chaty, teploměr ukazoval pouhý 1 stupeň nad nulou.
Díky chladnému počasí je méně záběrů, ale nějaké ryby se ulovit dají. Pokud zrovna svítí slunce, je šance vyšší. Okounů se chytá málo, ale byl uloven jeden krásný exemplář délky 44 cm. Co se štik týká, většinou se jedná o úlovky ryb v kategorii 50-70cm. Větších (do 90cm) je uloveno cca 7 kusů, nad 90cm byly 4 štiky. Zatím největší a také jediná přes metr délky měla 109 cm.
Štiky nejlépe reagují na blýskavé nástrahy ve světlých barvách, hlavně v bílé a stříbrné. Vodit nástrahu je potřeba pomalu a u dna. Ale i tak ji mnohdy jen pronásledují až k lodi bez útoku.

93 cm
90 cm
92 cm
Častý úlovek
rybář 09.08.2018 17:27

Aland – Nordqvist 28.7.-4.8.2018
Letošní vlna veder se nevyhnula ani severním končinám Evropy. Teplota vody v revíru Nordqvist se na přelomu července a srpna pohybovala mezi 24-27°C a u chaty bylo přes poledne i přes 30°C! Ale navzdory extrémním teplotám jsme si štiky zachytali moc dobře. Celkem jsme (já a Láďa) za týden pobytu ulovili:
85 štik délky 8 až 59 cm
13 štik délky 60 až 69 cm
6 štik délky 70 až 79 cm
2 štiky délky 80 až 89 cm
2 štiky délky 90 cm (jedna na gumu Shad 15 cm a druhá na stříbrnomodrou plandavku
Největší štika měřila 102 cm (hmotnost 12 kg – váženo), ulovena v mělké vodě poblíž kotviště na 10 cm slider 29.7. před polednem.
Co tedy závěrem: na Alandy už jezdíme od roku 2008. Před deseti lety jsme začínali s jedním přívlačovým prutem, jedním navijákem a několika rotačkami, plandavkami a s pár woblery. Za těch 10 let jsme výrazně obohatili výzbroj, doplnili jsme výbavu echoloty a chytáme na nástrahy, které jsme tehdy absolutně neznali. To jsou samozřejmě hodně důležité věci a důležité pomůcky. Nicméně nejdůležitější jsou zkušenosti s revírem, schopnost výběru míst podle denní doby, tlaku vzduchu, teploty a hlavně podle směru a intenzity větru. Myslím, že jsme se také už trochu naučili pozorovat hladinu. I z ní se často rychle pozná, jestli jsme v dobrém místě, kde štiky zrovna loví. Tak přeju všem, kdo jezdí na Alandy, aby si zachytal v jakýchkoli podmínkách alespoň tak krásně, jako já a Láďa letos v létě. A navíc se můžete opálit.
Franta N.

stika 90 cm - cervenec v Nordqvist
stika 102 cm (12 kg) ulovena 29.7. pred polednem
letni stika 90 cm z Nordqvist
extremni sucho - cervenec 2018 v Nordqvist
bulys 29.05.2018 10:31
bulys

Alandy 19.5-26.5.2018
Hlásím návrat z Aland, které musím ohodnotit jako vynikající. Počasí přálo, sice někdy až moc a teploty kolem 20-23°C, plné slunce bez kapičky deště nenasvědčovaly zrovna dobrým výsledkům, avšak opak je pravdou.
Ve čtyřech lidech se nám povedlo celkem ulovit 408 štik z toho 258 kusů bylo nad 60cm, 30 okounů a jako bonus poslední den i 2 candáty. Mně osobně se povedlo v jeden den ulovit 2 štiky 100 a 107cm a 2 ryby 99cm tentýž den odpoledne.
Celkem jsme ulovili 8 ryb od 90-99cm, 3 ryby 100-107cm, 20 ryb od 80-89cm a 62 kusu od 70-79cm. Na okouny jsme se nezaměřovali a chytali je spíše sporadicky na štičí nástrahy do vel. max. 35 cm. Úspěšnými nástrahami byly voblery menších velikostí 7-9 cm a zvonilky :-).
Od poloviny zájezdu se začaly třít cejni takže štiky jsou na otevřené ploše a jerk jsem mohl zase odložit. V průměru se lovilo 20 štik na osobu a den, ale výjímkou nebylo i ulovení 42 kusů na osobu a den.
Závěrem musím poděkovat nově složenému teamu za perfektně prožitý týden a trpělivost s akceptací mého rybářského zaujetí.
Ahoj Míra

94cm
102cm
107cm
57cm
rybář 23.05.2018 19:41

Aland - Nordqvist 12-19 května 2018

V Nordqvist jsem byl již po 11-té, vše OK. Celkem naše čtyřčlenná posádka v chatě měla 142 štik 50-96 cm a 10 okounů nad 40 cm a jako bonus perlína 38 cm.
Největší okoun byl na stříbrnou rotačku a měl rovných 45 cm.
Karel B.

Na Alandu jsme byli podruhé. Naše loď měla celkem cca 80 ks štik do 88 cm a okouny od 15 do 30 cm.
Petr Š.

Zachytali jsme štiky běžných velikostí do 85 cm. Tentokrát žádné trofeje. Já osobně jich měl jen pět, ale na lodičce jsem strávil asi deset hodin (ne denně, ale za celý týden). Můj bratr jich měl asi 35. Určitě naše výprava štikám neublížila neb si poslední den dávali štiky ke mně do bedny a měli tak 1-2 na osobu.
Jinak počasí bylo opravdu více jak letní, takže paráda.
Jediný problém a trochu staženo jsem měl, když jeden z nás ztratil mobil a v něm občanku, řidičák, kartu VZP a peníze jak české tak Eura. Na hranicích ani na trajektu naštěstí neprobíhá lustrování každého auta podle občanek, takže jsme ho dovezli až domů (bez mobilu, bez peněz, bez dokladů).
Jaryn H. a Hobrteam

stika spravne konzumni velikosti
stika 74 cm
vychod slunce v Nordqvist
okoun 40 cm
Zdenek 04.10.2016 09:25
Zdenek

Aland - Nordqvist
Silvie z Kunovic za odborné asistence otce Jardy brázdí úspěšně vody revíru Nordqvist na souostroví Aland.
Okoun 51 cm byl uloven 3.10.2016 v 18:30 na 9 cm woblera - okoun Salmo.
Štika 101 cm byla ulovena na 9 cm woblera, dne 26.9.2016 v odpoledních hodinách.

Ne, ne pánové. Nedám Vám její adresu ani telefonní číslo. Možná bych se mohl pokusit o fotku s podpisem...

okoun 51 cm uloveny 3.10.
stika 101 cm ulovena 26.9.
rybář 03.10.2016 09:48

26.9.2016
Posílám foto dcery z Aland, kde se jí i přes stále letní počasí a vysokou teplotu vody podařilo ulovit štiku 101 cm na 9 cm woblera, dne 26.9.2016 v odpoledních hodinách.
Jaroslav G.

stika 101 cm ulovena 26.9.
bulys 10.10.2014 08:09
bulys

Ahoj Zdendo a Borku,
Tak jsem se vrátil z akce kulový blesk alias Alandy na poslední chvíli a musím konstatovat,že pro mne vinikající. Alandy mne konečne odměnili za ten nespočet hodů a ztracených ryb,nadhernou štičí matkou 117cm. Takže tímto opovídám Borkovi co mne na Aland pořád táhne.Jinak počasí supr nato že jsme byli na přelomu září a října. Celkem jsme v lodi s Tondou chytli 116 štik, z toho 35 bylo nad 60cm no a zhruba 20 okounků do 30cm. Bylo to o vytrvalosti a píli házet a házet do rákosin jelikož volná plocha byla téměř mrtvá. Proto se ve výpravě našli i tací, kteří to psichicky nevydrželi, brečeli za ostrovem a radši jezdili do Marienhamu na hambáče, jak říkali něco zobnout.
Tímto děkuji Tondovi za neustálé hecování, kdo že chytl největší rybu ať to řeknu nahlas a podobně.Čímž jsem byl vyburcován k maximálnímu výkonu a soustředění.
Zdraví Mirda

117cm při vylovení
Komentáře k tomuto příspěvku:
Zdenek 10.10.2014 11:15
Zdenek: Gratuluji k nádherné rybě! Já se přes 110 asi nikdy nedostanu...
Podle fotek to vypadá, že jsi ji chytil ve zúžení-esíčku, když se jede od kotviště v Nordqvistu směrem na sever k Posranýmu kameni (kousek od vraku)?
Chytil jsi ji na jerk nebo wobbler?
Borek 10.10.2014 12:24
Borek: Veká gratulace Míro! Fakt hezká ryba a ano, už chápu, co Tě na Alandy i po těch letech pořád táhne :-)
15.10.2014 11:28
mvincik: Gratulace i ode mne kolego. To je opravdu fešanda!
CK PEPA 25.08.2014 21:21
CK PEPA

Aland - Nordqvist 9-16 srpna
Letošní srpnová výprava na Aland se mimořádně vydařila. Tentokrát jsme začínali za nádherného, letního počasí, ale brzy jsme zjistili, že voda, která má více jak 23 st.C, nebude také nic jednoduchého k lovu dravců. Buď byly štiky velice hluboko v rákosí, takže je bylo pouze slyšet a nic na světě je nevylákalo ven nebo byly na hloubce od 1 do 2 metrů – tam alespoň přicházely záběry. Z hloubek kolem 4 a víc metrů ani záběr. Na sonaru tam bylo ryb dost, ale zřejmě to nebyly štiky nebo byly tak nažrané, že na na naše nástrahy prostě nereagovaly.
Samozřejmě, jistě se to nedá srovnávat s jarním nebo podzimním lovem, kdy jsou štiky mnohem hladovější a mnohem aktivnější, ale na letní týden, kdy se teploty šplhaly až k 26°C, nebyly naše výsledky vůbec špatné.
Vrcholem byla jedna krásná „metrovka“ – 105 cm. Přišla k večeru, těsně před 21 hodinou a sebrala malou zlatou plandavku 5 cm velkou.
Ještě jsem nenapsal, že jsme byli 2 rybáři. Jezdíme takhle již od roku 2008 a většinou chytáme každý ze své lodě, abychom byli opravdu svobodní v rozhodování výběru místa.
Děkujeme paní Erje a panu Bertilovi za perfektní služby a trvalé vylepšování i drobných detailů, prostě, díky za krásnou dovolenou.
František

Za dva rybáře - štiky:
1 ks 105 cm
4 ks > 80 cm
16 ks > 70 cm
48 ks > 60 cm a menší jsme nepočítali

srpnova metrovka z Alandu
pusteni metrovky na svobodu
Dan 10.05.2014 09:15
Dan

Uspesna nastraha :-)

twister - racochejl
Komentář k tomuto příspěvku:
Zdenek 11.05.2014 18:38
Zdenek: Od koho je ta nástraha "racochejl", kde se dá koupit?