DiskuseŠvédskoRybářské revíry

Diskuse - Švédsko - Rybářské revíry

Příspěvky ze země Švédsko, okruh "Rybářské revíry"

Pro tento okruh je u této země 255 příspěvků. Příspěvky jsou seřazeny podle data vložení.

rybář 08.06.2022 12:51

Syrsan 14.-21.května 2022
Náš květnový výlet byl na úžasné místo které jsme si skvěle užili.
Co se týká ubytka, bylo zde vše v pořádku a bylo skvělé, místo i majitel.
Bylo nás celkem 8 rybářů. Další rybáře jsme potkali na vodě, jak z ČR tak i z třeba z Polska.
Kluci z Čech nám vyprávěli příběhy z loňska a také z letošního lovu štik na Syrsanu.
Já bych to vše shrnul jednoduše: nejsou zde ryby. Za nás jsme za dva a půl dne měli v brakických vodách jen dva záběry. Ostatní něco málo na rybku chytili, ale žádnou štiku přes 80 cm. Na umělé nástrahy se nám dojela podívat jedna štika a nebýt sleďů, asi bychom nic nechytili.
Za to máme rekord a dokonce osobák v případě lovu koljušky: nej 8,6 cm. Jsou jak piraně. Cokoliv do vody padne, hned se toho ujmou. Ještě, že jsou malé jinak by nám nějakého kámoše sežrali. V tomto prostředí se štika nemá šanci vykulit. Ona se sic vytře, ale nic nezbude. Z brakických vod na jihu Švédska mizí ryby a důvodem je populační exploze koljušek a snad i vliv rybářů (ale těch se zde rybolovem v minulosti živilo mnohem více). Několikrát jsme viděli rybáře se sítěma, dokonce jsme nějaké chytili (sítě). Pravdou je, že nás ze zátoky místní vyháněli, jelikož tam sítě měli a měli jsme to štěstí, že jsem je viděli v akci, kdy chytili do jedné z mnohých sítí okouny a to nás přimělo zde chytat i druhý den.
Rybaření v brakických vodách jsme po druhém dni s velkým ZERO vzdali a jezdili jsme chytat na jezera v okolí, kde jsem chytali v průměru 30 ryb/den (candát, štika, okoun). Za mě bych do brakických vod na jihu Švédska už nikdy nejel. Ale zase jsme díky tomu jsme objevovali nová jezera...
David Ch.

Komentář k tomuto příspěvku:
CK PEPA 08.06.2022 12:54
CK PEPA: Děkuji za čerstvou zprávu ze Syrsan. Přijde mi až neuvěřitelné, co se s populací štik na pobřeží Švédska za poslední tři roky stalo.
Koljušky se začaly šířit masivně nejprve ve finském zálivu v okolí Helsink (to bylo asi před 10 lety) a před cca 7 lety se objevily masivně ve vodách okolo ostrova Öland. Na pobřeží Finska (a třeba i na souostroví Aland) už začali rybáři, resp. správci revírů před několika lety vysazovat štičí plůdek, což udrželo místní populaci štik na obvyklé úrovni. Stojí to samozřejmě nějaké peníze, ale obávám se, že jiná cesta s ohledem na šíření koljušek v Baltu není. Když budou chtít na švédském pobřeží lovit jiné druhy ryb než sledě a koljušky, budou muset rybí plůdek uměle vysazovat. Jikry koljušky zlikvidují.
Nám bohužel nezbude, než na nějaký čas přestat nabízet pobyty zaměřené na lov štik na pobřeží Švédska. Uvidíme, jak uspějí Švédi s vysazováním plůdku...
A budeme doufat, že tažení koljušky se zastaví v Baltu a populační exploze těch bestií nezasáhne i sladké vody.
Zdeněk
neregistrovaný uživatel 06.06.2022 12:29

Švédsko-Sundholmen 29.května-4.června 2022
Od dubna až do minulého týdne prakticky nepršelo. Hladina vody v jezeře je půl metru pod normálem. A minulý týden, když dorazili první letošní hosté, začalo pršet. Trochu jako naschvál, ale naši rybáři si poradili. Navzdory nízké hladině vody vím, že ulovili pár metrových štik.
Gunnar

neregistrovaný uživatel 24.09.2021 13:24

Švédsko-Hokensas 24.9.2021
Letošní Hokensas je rybolov jeden z nejlepších, co jsme tu kdy měli. Každý den jsme doposud chytili nějakou větší rybu. Počasí je až na včerejší déšť perfektní.
Bohužel jen ty houby už nerostou, ale to už bychom asi chtěli moc.
S pozdravem Michal K.

neregistrovaný uživatel 23.08.2021 12:01

Mjorn 31.7.-7.8.2021
Tentokrát zabodoval hlavně Marek (12let) touto krásnou 108cm dlouhou štikou.

Rastislav A.

Marek a štika 108 cm
rybář 27.07.2021 19:49

Švédsko-Syrsan 17-24 července 2021
Jako rodinná dovolená to bylo dobrý a manželka i děti byly ze Švédska, teda hlavně z chaty na ostrově, u vody a v lese, nadšený. V lese bylo spousta borůvek, našli jsme i pár hříbků, ale ty teprve začínaly růst.
S rybama je mi to záhada. Na přílvač ani ťuk. Nic. Nula. Prostě ani záběr. A to jsme zkoušel i okouny na malý twistery. Nic. Jestli to bylo tím, že voda byla moc teplá (v Syrsanu měla voda 24°C) nebo tím, že v Syrsanu bylo strašně moc sleďů, to nevím.
Na plavačku jsme s Mikim nachytali z mola jeden den malý okounky 12-20 cm, druhý den zase přijely plotice, tak jsme chytali plotice. Někdy se zdálo, že okolo mola není ani ryba a pak se zase objevilo hejno a rybky šly. Co bylo super, to byli sledi. V Syrsanu, než se vyjíždí ven ze zátoky, resp. z jezera jsou dvě tyče, vlastně vyznačení plavební dráhy. Mezi těma tyčema a pak asi 300 m směrem do Syrsanu byly spousty sleďů. Na jaře v květnu jsme tam na systémek občas chytli nějakýho sledě, ale teď v červenci to byl úplný masakr. Někdy i full-house, tedy na 10 návazců 10 sleďů. Dětem se to líbilo.
Jsem rád, že si Švédsko rodinu získalo.
Tomáš

rybář 26.07.2021 12:37

Švédsko-Syrsan 17-24 července 2021
Chtěli jsme cestu zpět ze Švédska přes Dánsko, ale vzhledem k tomu, že nešlo nijak
zjistit, zda budou Dánové chtít (a na stránkách mají, že chtějí) po dětech testy a kontrola při průjezdu Dánskem při cestě tam byla fakt důkladná (Dánský celník
zastavoval všechna cizí auta, kontroloval veškeré testy a certifikáty, jejich data...), tak byla zvolena varianta Trelleborg, kde je případné testování za rozumnou cenu a Němci při tranzitu testy nevyžadují... Takže jsme se vrátili klasicky přes Trelleborg a Rostock.
Takže naše cesta bez problémů a Tomáše s Ferdou s jejich rodinama nakonec také v Dánsku nikdo nekontroloval...
Jinak pobyt v Syrsan fajn, počasí super. Možná až moc horko. Na ryby jsme kvůli počasí nakonec ani moc nechodili, spíše jsme jezdili s dětma na výlety...
Ryby mrtvo (ale já osobně jsem byl jen jednou asi půl hoďky s Tomášem). Voda měla 24°C a tak to ani nemělo moc smysl.
S jednou výjimkou: Bylo pěkné chytání sleďů. Nebyl problém, mít na "systémku" 10 z 10... Ve čtyřech v lodi byl kýbl za hodinku téměř plný... Pro naše děti a mládež slušná zábava. A pro mně při čištění a úpravě těch ryb pak také.
Martin

neregistrovaný uživatel 23.07.2021 14:57

Švédsko-Ormsjon 17-23 července 2021
V sobotu, kdyz jsme prijeli, bylo jeste velke teplo, ale pres noc na nedeli prselo a od te doby se ochladilo na nejakych cca 13st. Vcera v noci bylo i 8st. Takze teplota se da, ale nejhorsi je vitr, ktery prave od nedele strasne fouka. A kazdy den je to stejne. V narazech treba 16m a na vode jsou velke vlny. Tak se snazime schovavat v zatokach nebo zajizdime do pritoku ci vytoku, abychom byli alespon trochu kryti... Ale pocasi clovek neovlivni, tak bojujeme...
Nejake pekne ulovky se nam povedly. Nekolik stik 70+ a ty nejvetsi 83, 95 a 104 cm...
Ale co nas zde tedy prekvapilo, a bohuzel nemile, je ubytovani... Pocitali jsme se starym barakem, ktery je popsan na Vasich webovkach, tudiz ok... Ale barak byl absolutne nepripraveny na nas pobyt. A tim myslim neuklizeno po predchozi parte rybaru. V kuchyni byl bordel na lince, nevyneseny kos, ktery pretekal odpadky, nektere nadobi a trouba mastna - neumyta...
Vzdy, kdyz jsem se vracel dom ze Svedska, tak jsem si rikal, ze se tam jeste nekdy vratime, ale sem do Ormsjon urcite ne.
Matěj K.

rybář 20.07.2021 16:23

Lesjon 18.7.2021
Cesta do Švédska proběhla v klidu a úplně bez potíží. Po cestě nikde nepršelo, trajekt jel podle plánu, na hranicích žádné zdržení. Dorazili jsme v sobotu s milým přivítáním.
Ryby zatím žádná výhra, hodně okounů, největší zatím 39 cm. Štičky se spletly jenom tři a malé. Fungují nám zatím jen tmavé nebo matné nástrahy, všechno nápadné (bílé, žluté, červené, blýskavé) propadlo, přestože je pod mrakem. Zkusíme to i na plavačku, ale zatím moc fouká. Steinar nám dovezl člun na jezero Bolena, které je mnohem klidnější. Zatím spokojenost, moc děkujeme za všechno.
Petr a Šimon

neregistrovaný uživatel 15.07.2021 12:24

Giman 5-14 července 2021
Tak jsme včera skončili v Gimanu. Celkově za těch 9 dní máme cca 320 dravců, u štiky jsme se dostali jen na 92 cm, u okouna na lepších 44 cm.
Větší pstruzi byli kolem 40 cm, nic zásadního (ale bylo jich dost), plus pár sivenů a výjimečně jesen jako vždy.
Počasí bylo složitější. Na místní poměry hodně teplo. Ten poslední den už vedro kolem 28°C, ale ryby jsme chytali i tak.
Po vynechaném loňsku dobrý.
Děkujeme a zdravime ze severu
Pavel a Pavel N.

neregistrovaný uživatel 09.07.2021 11:51

Švédsko-Giman 5.-9.7.2021
Cesta do Švédska byla zcela bez problémů, kromě pasu nechtel nikdo nic a i v hotelích v Malmö i Uppsale to bylo jako za steych času (roušky tady nenosí nikdo a jediným omezením jsou rozestupy ve frontě).
Je dost teplo, kolem 25 st, zítra má být ještě o 2 stupně víc. V sobotu a neděli má pršet a od pondělí zase takhle. Vysloveně tropy to nejsou, i když na ryby existuje i lepší počasí.
Štiky jdou na popy i smáčky tak slušný průměr, okounů je mnoho, ale žádného nad 40 cm zatím nemáme. Pstruzi na jezerech 2,3,4 i 10 velmi střídavě, jednou 10 za 2 hodiny, jindy jeden na dva rybáře za celý večer. Zažili jsme tady i lepší rybareni, ale pořád dobrý.