DiskuseNorskoVaše úlovky

Diskuse - Norsko - Vaše úlovky

Příspěvky ze země Norsko, okruh "Vaše úlovky"

Pro tento okruh je u této země 295 příspěvků. Příspěvky jsou seřazeny podle data vložení.

rybář 17.08.2022 15:46

Somnesvika 1-11 srpna 2022
Počasí bylo tentokrát celkově v Norsku rybářsky dost zoufalé - bylo dost větrno a nejen u nás v Somnesvika. Co jsme slyšeli od kolegů, tak na Blomsoy i na Sule to bylo podobné nebo ještě horší... V podstatě jsme měli pouze 1,5 dne opravdu hezky a slunečno.
Nicméně dovolenou jsme si i tak užili - měli jsme spolu s přáteli a dětmi všechny tři chaty pro sebe -naprosto perfektní, že jsme měli soukromí pro 2 rodiny i s dětmi - větší část expedice cestovala po různých turistických atrakcích - jeli trajektem 2 x na celodenní výlet na Vegu, do Bronnoysund a lodí jsme je také dovezli během cca 15-20 minut na Torghatten, kde se dá projít skrz celou horu a je možné tam u mola bez problémů zaparkovat lodí /za poplatek se tam dá i parkovat
déle/, a sami jsme s kolegou mezitím chytali ryby.
Co se týká hub: rostly tam počátkem srpna v podstatě jen hřiby a pěkné. Překvapivě kozáky a křemenáče jsme téměř neviděli. Bylo dost deštivo a hodně velkých hub bylo již plesnivých.
Chaty byly krásné, prostorné a uklizené, vše OK ,jen chybí mrazáky v chatách a mikrovlnka, ale 3 mrazáky jsou ve filetárně.
Co se týká kuchárny a lodí: majitel je starší pán a již asi nemá moc energie něco uklízet - kuchárna svůj účel plní, ale byl tam dost nepořádek, mrazáky by mohly být čistší, majitel je pro nás ještě nakonec lehce vyčistil. Na jedné lodi byly zoxidované kabely a na oceánu nešlo kolegovi vůbec nastartovat. Jelikož je technik tak to trochu rozebral, očistil zoxidované kontakty a povedlo se. Jinak vše bez
problémů.
Ryby se i navzdory počasí chytat daly, většinu velkých ryb jsme nachytali během výjezdu na oceán na 10-20 metrech na lehkou přívlač: pěkné cca 90 cm polaky
i větší - opravdu hodně. Na oceán je to cca 35 minut s motorem 60 HP (jiné nejsou k dispozici), ale loď s menším nákladem jede až 42 km/hod - to je lepší situace než např. na Hestoy nebo Blomsoy, kde jezdíme při pěkném počasí s motorem cca 115 HP min. hodinu.
Pěkné polaky jsme nachytali i ve fjordu před výjezdem na oceán a bedny jsme nakonec ještě doplnili makrelami které byly letos místy obří - až 45 cm.
Poslední dva dny bylo extrémní počasí, ale to jsme již balili a odpočívali před
cestou.
Nakonec ještě část výpravy jela cestou zpět přes Norsko, kde se zastavovali v
přírodě na různých zajímavých místech a ještě několikrát přespali v kempech
- dnes je již situace ohledně Covidu celkem normální takže žádný problém.
Do Somnesviky se asi vrátíme, je to moc pěkná lokalita pro rodiny s dětmi a oproti
jiným místům velká výhoda že nejsme závislí na trajektech.

Jirka N.

letni pulnoc v Somnesvice
houby rostly
i ryby jsme zachytali
pruchod skrz horu Torghatten
neregistrovaný uživatel 17.08.2022 14:54

Dypingkaia 30.7.-9.8.2022
V Norsku bylo zase dobře.
Za mně s Hankou: 50 tresek obecných, 100 polaků, 20 kelerů, 30 tresek jednoskvrnných, okouníci, vlkouš, mníci leng a lumb.
Naše největší úlovky byly: vlkouš - 13,5 kg, treska obecná 90 cm, keler 101cm.
Milan a Hanka

Borek 14.08.2022 00:09

Traena 13.8. 2022
Dnes opět foukal silný vítr, 10 m/s stabilně a v nárazech ještě o dost více. Rychlost driftu i s driftovací kotvou neumožňovala rozumné chytání. Vydrželi jsme to tři hodiny a jeli domu hrát karty a likvidivat zásoby potravin. Za ty tři hodiny jsme ulovili jen dvě ryby, když nepočítam malé kelery (do 35 cm), kteří se ochotně věší na jakoukoliv nástrahu. Kryštof chytil jednu tresku obecnou cca 75 cm, já dostal jednoho polaka 82 cm.
Sousedi vyjeli brzy ráno a když jsme my šli na vodu kolem desáté, akorát se vraceli. V bedně měli jednoho kelera kolem 80 cm, dvě jedlé obecňačky a dvě makrely.
Zítra by nemělo foukat skoro vůbec, tak jsme dle mapy naplánovali návštevu top míst a doufáme v dobrý ulovek a malé vlny!

Polaku je tu fakt hodne
Borek 13.08.2022 00:29

Traena 12.8.2022
Po dvou dnech, kdy se nedalo skoro ani vyjít na balkón jak pršelo a foukalo, jsme dnes konečně vyjeli. Na vodu jsme šli ráno v 10:00, tři hodiny před vrcholem přílivu. Ze začátku jsme se dost trápili, nemohli najít ryby a moře bylo ještě dost rozbité po tom, co se dělo včera a předevčírem. Nakonec jsme našli dobré místo, kde jsme chytili krásné polaky 80-90 cm. Domu jsme přivezli 7 polaků a jednu obecňačku cca 80 cm. Ve tři hodiny jsme toho měli dost a jeli na oběd.
Večer jsme vyrazili ještě na chvíli na vodu. Zkusili jsme pilkrovat na hloubce od 25 do 120 m, ale bez úspěchu, i když echolot tu a tam něco nadějného ukazoval. Pak jsme našli ryby na malé "terase" v příkrém svahu v hloubce 20 m. Nakonec jsme na gumy ulovili 8 polaků a 6 obecňaček. Hezký závěr dne!

Polak z Traeny
...další polak
..a další polak
neregistrovaný uživatel 12.08.2022 09:45

Einset 1-12 srpna 2022
Zdravím z letosniho pobytu v Einset. Dnes balime, zitra odjizdime.
Cely pobyt pršelo každý den s výjimkou snad jednoho. Ryb bylo tudiz více než obvykle. V melcinach bylo spousty sledu 5-10 cm, takže jsme místy chytali na gumy i mníky až 100 cm v hloubkách do 20 m! Na větší tmave i obecne tresky jsme nenarazili, nicmene to vyrovnali krásnou polaci - největší 94 cm.
Rad bych si zajistil pobyt na pristi rok 2023 - prosim o rezervaci v termínu od 23.7. (Ne) do 11.8. (Pa). Zase chata Karstua, loď...
Z Norska srdecne zdravim
Jirka

letni polak z Einset
rybář 11.08.2022 19:17

Senja-Torsken 23.7.-2.8.2022
Chytali jsme všechny druhy tresek průměrných délek
I tady na severu byly makrely-jedinci 30-40 cm.
Největší vlkouš měřil 90 cm
U pobřeží bylo nepřeberné množství mníkovců (lumb) všech délek, někdy co nához to tam byl. Hrůza, doslova přemnožená ryba.
A naším největším úlovkem byl halibut 30 kg, 145cm. Byl uloven na platu 50m na výjezdu na širé moře, 29.7.2022 na 300g pilkr stříbrný-sleď, 30-tilibrový prut Daiwa Ninja, naviják Daiwa Balistic 4500
Martin B.

halibut 145 cm a stastna posadka
halibut 145 cm a stastny lovec
treska tmava
vlkous 90 cm
rybář 11.08.2022 19:10

Senja-Torsken 23.7.-2.8.2022
K lokalitě Torsken:
Ubytování: super luxusní apartmán pro 9 osob, vybavenost kuchyně super, čistota - bomba, jen výřivka špinavá, ale pak vyčištěná
Lodě: super včetně echolotů, tankování na mole kousek od nás, žádný problém
Rybárna: tady je to horší - byla ve starém dřevěném domku, málo větraná, osvětlení jen umělé a ne moc dobré, tady by to chtělo vylepšit.
Mrazáky: mimo rybárnu, chtěly by občas vyčistit a odmrazit...
Lokalita: fjord téměř bez ryb, za úlovkem se musí na volné moře cca 15 km, halibut uloven na platu 50 m na výjezdu na širé moře.
Okolí moc hezké, krásný výšlap na kopec Svinfjellet cca 600 m nad fjordem
Obchod v Torsken - bez problémů tam koupíte vše, co je třeba.

Malá nehoda se nám stala: volně plovoucí lano 30metrů nebylo vidět, viselo dolů s kovovým okem, bohužel ho chytil lodní šroub (smůla no) šroub poškozen, naštěstí jsme lano vymotali, vytáhli a dojeli domů.... Bohužel nás to stálo 300 euro ,ale dostali jsme fakturu a doklady k úhradě a řešíme s pojišťovnou v ČR.
Lano byla smůla ale hlavně, že se nikomu nic nestalo, jeli jsme asi
38km/h, cesta zpět domů... A najednou rána a stojíte skoro na místě, málem

lano v lodnim sroubu
Borek 10.08.2022 15:26

Traena 9.-10.8.2022
Cesta do Norska proběhla bez jediného problému a přesně dle plánu. Trajekty v kraji Nordland jsou skutečně zdarma.
První den na vodě foukal vítr kolem 8 m/s, večer trochu zesílil, ale chytat se dalo. Během seznamování s revírem se podařilo chytit několik obecňaček kolem 80 cm, pár menších, minimálně desítka malých kelerů a jeden polak 75 cm a pár makrel. Ryb bylo na echolotu vidět neskutečné množství, ale moc se jim nechtělo.
Kolem desáté večerní dorazili Švédi z vedlejšího aparmá a přivezli halibuta délky 150 cm (41kg), kterého ulovili na hloubce 80 m na mrtvého malého kelera. Lovcem byl 14tiletý kluk, který váží asi tolik, jako ten halibut.
Dnes 10.8. je venku strašný nečas. Už od včerejšího večera prší a fouká kolem 20 m/s a i rackové raději sedí na zemi v závětří.
Zítra odpoledne by se snad mělo dát vyjet. Snad...

První ryba na prutu
Soška v Selvaer
Halibut, ktereho privezli Svedi
Souostrovi Traena
rybář 05.08.2022 19:49

Straumfjorden 20-31 července 2022
Ve Straumfjorden bylo krásně a ryby jsme zachytali.
Největší úlovek byl uloven krátce po půlnoci v 00,10hod, halibut 155 cm, 39 kg, uloven na prut Westin boat 195cm 150 – 400 gr, naviják Shimano Stela 8000, pletenka WFT Strong multicolor 39 kg, nástraha okouník Roybait váha 400 g, zdoláván 27 minut.
Pavel O.

pulnocni halibut 155 cm, 39 kg, uloveny na privlac
halibut 155 cm, 39 kg, uloveny na privlac
nastraha - okounik Roybait 400 g
neregistrovaný uživatel 21.07.2022 09:54

Hennes 4.-14.7.2022
Každý ze 6 účastníků naplnil kvótu 18 kg.
Úlovky byly ve složení 2/3 keler, 1/3 treska obecná + mník, treska jednoskvrnná, makrely.
Tři tresky obecné měřily přes metr a povedl se i velký polak (94 cm).