DiskuseNorskoVaše úlovky

Diskuse - Norsko - Vaše úlovky

Příspěvky ze země Norsko, okruh "Vaše úlovky"

Pro tento okruh je u této země 294 příspěvků. Příspěvky jsou seřazeny podle data vložení.

Berry 27.03.2019 09:08
Berry

Tak včera jsme za nádherného počasí vyrazili na otevřené moře. Po třech hodinách co dovolilo počasí jsme se vraceli zpět s plnými lodnami. Většina tresek kolem metrů, ale konečně už asi 8 tresek přes 15 kg a 115 cm. Pak 3 hodinky ve filetárně. Ne že by nás bavila masařina, ale každý si rád doveze letadlem pár kilo skvělých filetů..Dnes jak se dívám z okna už asi nevyjede. Škoda,ale věřím, že ty větší kusy na nás rok počkají....

Naše výprava s úlovkem
Borek 27.03.2019 09:59
Borek: Ti dva v modročerné a červenočerné kombinéze zásadním způsobem kazí barevnou koncepci celé výpravy!
Berry 25.03.2019 14:27
Berry

Po dvou dnech otřesného počasí jsme dnes konečně vyjeli.Sice jen na dvě hodinky, ale dobré.Letos jsou tresky menší, něco kolem metrů, ale jsou skoro všude. Snad nám zítra v Molnarodden bude přát štěstí a vyjedeme do větších..

Zdenek 25.03.2019 20:08
Zdenek: Díval jsem se na Windy.com, zdá se, že zítra dopoledne by měl být jen mírný vítr, který zesílí až po 13.00 hodině.
Borek 20.03.2019 18:15

Molnarodden 20.3.
Poslední celodenní rybaření je za námi. Zítra se možná ještě půjdeme pohoupat do vln na dvě tři hodiny dopoledne, pak nás čeká uklid a odjezd.
Na volné vodě jsme dnes vydrželi asi tři hodiny, protože po včerejší větrné smršti bylo moře celkem rozbouřené a chvílemi byl problém i jen tak stát v lodi. Ale rybám to nevadilo a braly obstojně. Neulovili jsme sice žadného giganta, ale i ryby 80-100 cm jsou pěkný úlovek.
Když jsme měli houpání plné zuby, jeli jsme se dochytat pod most kousek od domku, kde jsou stabilně menší obecňačky a keleři do cca 70 cm.
Od začátku jsme nejvíce používali pilkry 150-400g, menší gumy na hlavách kolem 150g a velké gumy na hlavách nebo magickém oku až do 450g. Na barvě nijak zásadně nezáleželo.
Ryby byly nejčastěji ve sloupci kolem hloubky 75 metrů. Když byla hloubka 100 metrů, ryby byly zhruba 25 metrů nade dnem.
Libor přišel o dvě nástrahy ve staré síti na dně, jinak jsme neutrhli za celou dobu nic.

Dva mlíčáci
Krása střídá nádheru.
Na tohle jsem chytal já.
tady jsou
Borek 19.03.2019 20:33

Molnarodden 19.3.
Na dnešek hlásili velmi nepříznivé počasí, což se beze zbytku vyplnilo. Od rána foukal silný vítr a během dne ještě sílil až na téměř 20 m/s, v nárazech ještě více. Majitel domku si dokonce přijel zkontrolovat, jestli máme dobře uvázané obě lodě.
Posádka druhé lodi vyjela ráno na dvě hodiny do sundu nedaleko domku, kde chytali menší tresky tmavé a obecné a ulovili i jednoho cca 25 cm dlouhého sledě. My jsme si dali celodenní odpočinek.
Zítra má být příznivěji, tak plánujeme (doufáme), že vyrazíme opět na volnou vodu. Uvidíme, co dnešní počasí udělá s aktivitou ryb.

Fotka nedokaze plne vystihnout realitu.
Borek 18.03.2019 21:09

Molnarodden 18.3.
Dneska byl asi poslední den, kdy bylo možné vyjet na volnou vodu. Od zítra má foukat až 18 m/s, což má vydržet až do našeho čtvrtečního odjezdu. Dost možná se na vodu už nedostaneme.
Ráno byla taková zima, že zátoka, kde máme lodě, zamrzala (do zátoky vytéká sladká voda, která se drží na povrchu).
Ráno jsme stihli vrchol přílivu a ryby braly velmi obstojně, ale nechytlo se nic extra velkého. Po obědě jsme vyjeli na necelé čtyři hodiny a tahali jsme rybu za rybou i přes to, že se začal zvedat vítr a drift byl chvílemi až 2 km/h. Velikostní průměr lovených ryb byl vyšší, než dopoledne. Jirka chytil krásnou obecňačku 116 cm (16 kg), Tonda zlomil prut, prostě se dařilo a domů jsme se vrátili chvilku před tím, než padla tma.

Nej ryba dne
Zamrzajici zatoka
Ryby csude
Jirka a treska
Borek 17.03.2019 20:33

Molnarodden 17.3.
Po včerejším ranním trápení jsme se rozhodli, že dnes půjdeme na vodu až po obědě. Oproti včerejšku byly výrazně větší vlny i vítr. Kolem čtvrté hodiny jsme situaci vyhodnotili tak, že bude lepší jet domů. Vlny se zvedaly k odhadem třem metrům a při odjezdu se občas ukázala i nějaká větší. Rybám to nevadilo (nám ano). Chytili jsme celkem slušné tresky, dvě měly přes 120 cm, většina však byla kolem metru. Fungují snad všechny druhy nástrah a velká nástraha neznamená velkou rybu. Jirkova "stodvacítka" byla chycena na červenobílý twister velikosti cca 12 cm na 200g hlavičce, nejmenší tresku (zhruba 80 cm) jsem ulovil na megatwister délky skoro 40 cm na 400g magickém oku. Velká nástraha=velká ryba prostě neplatí.

Moje 120+
Jirkova 120+
Nez se zvedly vlny
Zdenek 18.03.2019 11:30
Zdenek: Tresky hezký. Podle Windy si ještě dnes užijete rozumné počasí a možná zítra dopoledne. Od úterního poledne do středy odpoledne to bude spíše na čtení knížek a přípravu návazců... Ale trochu se zlepšila předpověď na středu odpoledne a čtvrtek.
Jsem zvědav, kdo jako první pokoří hranici 30 kg.
Mám vyřídit pozdrav od Ragnara z Dyroy - dnes tam nastupují naši rybáři a včera i tam dostali Němci několik tresek přes metr.
Borek 17.03.2019 11:06

Molnarodden 16.3.
Dopolední výjezd na vodu jsme vzdali, když naše skoro tříhodinové snažení bylo odměněno dvěma malými mníkovci a jedním kelírkem. A to byly ryby na echolotu vidět, jen prostě nežraly. V jednu hodinu jsme to vzdali a jeli na oběd. Když jsme o dvě hodiny později vyjeli znovu, vše bylo jinak. Ryby byly skoro všude a žraly. Do šesti hodin jsme zdolali snad 40 tresek a několikrát jsme zdolávali všichni tři. Nej rybu zdolal Tonda na 150g pilkřík. Treska měřila 118 cm a váha nakonec ukázala 21 kg. Každopádně k limitu 20kg na osobu nám už moc nechybí, tak to nemusíme nijak hrotit.

Dva pruty a dve ryby
Metrovka
118cm, 21
Jsou tam!
Borek 15.03.2019 21:22

Molnarodden 15.3.
Po náročné cestě a sotva pár hodinách odpočinku jsme vyrazili na vodu, protože předpověď na další dny moc optimisticky nevypadá. Prostě není čas ztrácet čas. Za ty cca 4 hodiny, co jsme dnes chytali, jsme na obou lodích zdolali celkem cca 25 tresek obecných dva malé mníkovce a několik malých kelerů. Osm tresek bylo kolem metru a jedna byla fakt monstrózní. Konkrétně 132 cm a 27 kg. Ulovena na twister v hloubce cca 90 metrů.

Treska obecna 132 cm a 27 kg
Komentáře k tomuto příspěvku:
Zdenek 16.03.2019 07:38
Zdenek: Pěkně baculatá treska.
Jak přestavěl ten domek? Případně pošlete fotky nebo rovnou upravte i popis toho domku.
Díval jsem se na počasí, až do úterý by to vždy mezi 6.00-15.00 mělo být dobré.
Berry 17.03.2019 08:32
Berry: Borku paráda!Ve čtvrtek ti zavolám. Něco nám tam v tom moři nechte!
Borek 06.10.2018 18:55

Loppa 6. října 2018
Na dnešek hlásili, že dopoledne bude ještě přijatelně a odpoledne se má zvednout vítr a celkově se má počasí zhoršit, což znamená, že rybnatá oblast západně od ostrova Loppa bude nedostupná.
Vstávali jsme tedy už v 6:00 a o hodinu později jsme byli na cestě. Hned první drift byl neskutečný, podařilo se nám to, co druhá posádka zažila včera. Co "hod", to ryba. Na gumy u dna braly obecňačky, ve sloupci byli keleři. Co chvíli jsme měli všichni tři kelera na prutu. Nejmenší měli kolem 70 cm, ale většina byla z kategorie 90+. Největší měl 110 cm (12,5 kg) a hned po záběru vymotal z navijáku skoro 100m sňůry. Boj trval bezmála 20 minut (vláčecí prut do 100g) a Karel se docela zapotil než ho vyndal. Když už jsme toho měli fyzicky dost, jeli jsme zkusit halibuty kolem výběžků u západního břehu ostrova Loppa. Bez úspěchu. Pak se začal zvedat vítr a vlny, tak jsme jeli domů. Kolem druhé hodiny jsme byli už doma.
Druhé posádce se sice nedařilo chytat velké kelery, ale zdolali 5 halibutů, 4 malé do cca 70 cm a jednoho metrového, tedy jedlého :-)

Keler cca 95 cm
Keler 110 cm a 12,5 kg
Duha
Borek 04.10.2018 21:13

Loppa 3. a 4. října 2018
Voda má necelých 9°C, vzduch přes den kolem 4°C, přes noc mrzne. Fouká sice dost, ale chytat se dá. Vlny místy (blízko otevřenému moři) dosahují až cca 5m a naštěstí jsou dlouhé a táhlé, takže to není velký problém.
Problém ale je najít tresky lepších velikostí, zatím jsme v šesti rybářích na dvou lodích zdolali jen pár tresek obecných 80-90cm a ani ty menší nejsou přítomny ve větších počtech. Na hloubkách pod 80m jsme chytili jednoskvrnky, ale velikost nic moc, max 45 cm, obvykle kolem 30 vm.
Dneska se alespoň podařili 4 halibuti, respektive 3 halibutí mimina (55-70 cm) a jeden placák s délkou jeden metr.
A taky se lámou pruty, zatím se zlomily 4 a jestli to tak půjde dál, pozítří už nebude na co chytat...

Halubuti mimino ve vode
Halubuti mimino v lodi
Vitr, dest; snih, duha... norska pohoda