DiskuseAland

Diskuse - Aland

Příspěvky ze země Aland

U této země je 71 příspěvků. Příspěvky jsou seřazeny podle data vložení.

bulys 24.05.2023 07:00
bulys

Ahoj,
posílám krátký report z Aland v termímu 13-20.5.
počasí nádhera od příjezdu do úterý azůro a až 22C, stálý JV vítr a štikám se vůbec nechtělo, bylo to pracně vyházené s max počtem 10 ryb na den. jak spočítali kluci vycházelo na jednu štiku cca 400 hodů. Od úterý konečně změna zatáhlo se zapršelo, vítr JZ a zesílil na 25-35km/h a štiky konečně projevili aktivitu a utvrdili nás že tu jsou. Nárůst úlovků byl ve středu na 20 a čtvrtek až na 30 kusů a den. Ulovené štiky byly nacpaný sledi a okouny které často vyvrhovaly při zdolávání, raritou viz foto je úlovek štiky 96 cm, která vyvrhla štiku cca 60 cm a byla napůl natrávená no a mamka si ještě zobla 14 cm wobler. Nicméně záběry většinou opatrné, ryby chyceny jen za jeden háček na kraji tlamy a nebo zvenku, takže bylo dost záběrů neproměněno. Paradoxně mi letos nefungovaly osvědčené barvy jako karkulka, nebo okoun v přírodní či svítivé barvě ačkoli je štiky evidentně žraly a gumy už vůbec ne, čím větší guma tím menší štika a uloveno cca 10ks.
Chytali jsme vesměs na jižní části revíru (Krakonošovo a Zdendův kolík) jelikož sever a rákosiny ač jsem mlátil jerkem tak pouze malé štičky do 70 cm max a nemělo tedy smysl plýtvat energií zde. Nejúspěšnější nástrahou byla hnědá barva (cejn) a bílo šedá. Nachytalo se i dosti okounů, kdy kluci kteří se jim věnovali měli celkem přes 40 kusů a velikost byla od 35-43cm. Závěrem pár čísel, celkem uloveno ve 4 lidech 255 štik, z toho bylo 139 nad 60cm. 45 ks bylo nad 70cm, 11ks nad 80cm a 3 ryby nad 90cm (96,97,98) metrovka letos žádná. Okounů celkem 46 a největší 2x42 a 1x 43cm.
Závěrem byly Alandy z hlediska úlovků průměr, zažil jsem horší i lepší výsledky kdy jsme ve 4 lidech měli i přes 500 štik na týden a nebo taky 100 štik za týden, to jsou prostě ryby. Jinak pobyt fajn vše fungovalo perfektně až na zkažený pátek kdy do revíru najela ruská banda 7 lodí a udělali tam takovej brajgl, že ryby přestaly brát.
Zdraví Míra

97cm
98cm
a pak že mám velkou nástrahu aneb co dokáže velká štika sežrat
43cm
Komentář k tomuto příspěvku:
Zdenek 24.05.2023 10:19
Zdenek: Ahoj Míro, jsem rád, že jste se trefili do počasí i ryb. Po začátku sezóny, který byl extrémně chladný a štiky se lovily jen nárazově ve velmi krátkých časových úsecích, jsem byl skoro rád, že jsem letos na Alandech absentoval. No, ale hned ten další týden byl výrazně lepší. S výjimkou těch dvou covidových let jsem letos po 26 letech prvně na jarních Alandech chyběl. A už mi to chybí. Přeci jen má ten místní rybník něco do sebe a pohoda je tam až nakažlivá. A ty zmrzlý a od řas zelený ruce k tomu trochu patří. Stejně jako sauna, když se vrátíš zmrzlej večer do chaty. V červnu k nám přijedou Nordqvistovi, tedy majitelé revíru, na návštěvu do Čech, asi mi vynadat, že jsem nepřijel. Jsem rád, že mladej začal důkladněji vykonávat funkci rybářské stráže, snad se jim podaří udržet návštěvníky z východu mimo "náš" revír.
255 štik na 4 rybáře za 6 dnů chytání není žádné rekordní číslo, ale zas to není žádný propadák a navíc je tam pořád polovina ryb přes 60 cm, což je poměr slušných ryb pořád výrazně lepší než býval v letech 1997-2005, kdy na Alandech platila ještě stará pravidla. Když mi to práce a rodina dovolí, rád bych na Alandy zajel letos v říjnu nebo v listopadu. A v každém případě už se těším na jarní Alandy 2024!
neregistrovaný uživatel 17.05.2023 13:03

Aland, Nordqvist 6.-13.5.2023

Naše sedmičlenná výprava (celkem tři lodě) ulovila okolo 160 kusů ryb. Vše vráceno zpět vodě!!!
Největší ulovená štika měřila 95 cm. Ulovena byla na gumu.

Jíří Č.

Štika 75 cm
Borek 09.05.2023 15:05

Aland-Nordqvist 4.5.2023
Jasno, slunečno, severní vítr 3-5 m/s (v nárazech dvojnásobek).

Poslední den rybaření jsme se ještě jeli podívat do Krakonošova, ale nic se nezměnilo. Aktivita v podstatě žádná. Pár štiček jsme chytili cestou zpět U rákosí naproti garáži.
Po obědě jsme se šli ještě tradičně rozloučit s vodou, ale již spíše abychom zbytečně neseděli v chatě. Prostě se nám už moc nechtělo. Vyjeli jsme na Buzerák a záběry měli snad na každý druhý nához. Nakonec jsme vydrželi asi dvě hodiny a za tu dobu jsme dohromady ve dvou ulovili 18 štik a cca 12 okounů. Štiky nebyly z největších (35-65 cm), ale alespoň něco se dělo. Pravděpodobně jsme se trefili přesně do chvíle, kdy žraly, protože poslední půlhodina už zase za moc nestála a záběrů rapidně ubylo.

Při našem odjezdu (5.5. v cca 7:00) byla ukrutná zima. V kempu byla jinovatka a teploměr na okně chaty ukazoval -3°C, taxikář říkal, že v 6 ráno bylo v Godby dokonce -6°C. Louže a škarpy kolem silnice cestou na letiště, byly zcela zamrzlé.
Takovou zimu tady touto dobou nepamatuji.

Letošní zahájení na Alandu bylo jaké bylo a je jisté, že kdyby nebyla taková zima (stačilo, aby foukalo od jihu nebo jihozápadu jako obvykle), bylo by to s rybami mnohemn lepší.

Komentáře k tomuto příspěvku:
Michal 10.05.2023 20:48
Michal: Tak to jste tedy chytili počasí. Tento týden se tam voda snad trochu ohřeje, my tam budeme od soboty 13.5. a to už předpověď vypadá velmi dobře. Snad se to projeví na úlovcích.
Borek 11.05.2023 10:02
Borek: Prvních pár dní vypadalo nadějně. Teplota byla dobrá, až 14°C, vítr se různě točil, ale převážně foukalo od jihu nebo jihozápadu. Pak se vítr stabilizoval od severu, byl studený a poměrně silný. Voda se přestala ohřívat, dokonce teplota klesla o cca 2°C a tak to zůstalo až do našeho odjezdu.
Věřím, že si v polovině května hezky zachytáte.
Borek 03.05.2023 23:11

Aland-Nordqvist 2.5. a 3.5.2023
Oba dny bylo úplně jasno, ale dost větrno, fouká stabilně kolem 6 m/s a v nárazech dvakrát tolik. Slunce má sice už slušnou sílu, ale studený vítr od severu prostě stále vítězí. Přes den je maximálně 6 stupňů, v noci i lehce pod nulou.
V Krakonošovu se moc ryb nechytá a i posádky, které byly zvyklé v Krakonošovu trávit celé dny, zkouší štěstí, kde se dá.
Včera jsme chytili jednu sedmdesátku u Ptačích ostrovů a pár malých štiček u rákosí naproti garáži.
Dnes jsme dopoledne zkoušeli štěstí v Krakonošovu, ale po dvou hodinách jsme to vzdali a jeli se ohřát do chaty.
Odpoledne dopadlo lépe. Pochytali jsme pár menších štik a okounů u rákosí naproti garáži a pak jsme přejeli do jedné malé zátoky nedaleko Zdeňkova kolíku, kde Luboš na gumu vyprovokoval dve lepší štiky, 85 a 86 cm.
Cestou do chaty jsme ješte párkrát nahodili na Buzeráku. Já měl tři okouny a Luboš krásného cejna.
Když jsme v půl deváté dorazili do chaty, byly venku dva stupně. Ještěže sauna už byla vyhřátá!

Ptačí ostrovy
Okoun
Cejn na malou gumu
Zapad slunce
Komentáře k tomuto příspěvku:
Zdenek 04.05.2023 16:20
Zdenek: Když to tak čtu, tak je jasný, že každý stupeň ve vodě bude vidět na úlovcích. Příští týden to rybáři v Nordqvist asi budou mít o dost snazší. Kolik měla voda první den a kolik má dnes?
Borek 04.05.2023 20:38
Borek: Na začátku měla voda v Krakonošovu 9 stupňů, pak se ochladila na 7,5. Pochybuji, že teď má víc. Fouká 4 dny severák a je fakt zima i přes svítící slunce. To má sice sílu, ale ten severák nemá šanci přeprat. Příští týden má být výrazně tepleji a myslím si, že to bude s rybama dobré.
Borek 02.05.2023 13:02

Aland-Nordqvist 30.4. a 1.5.2023
Poslední dubnový den jsme strávili na lodi s místním rybářským průvodcem a správcem kempu v jedné osobě. Byli jsme nejdříve v severní části revíru, kde jsme ulovili dva hezké okouny, jednoho jesena a na malou gumu plotici (za hubu). Teplota vody na severu byla 6,4 stupně.
Pak jsme přejeli na jih do Krakonošova a až skoro do desíti večer se snažili o štiku. Ani záběr a ani standardně úspěšné posádky žádný úlovek nehlásily. Na echolotu bylo vidět štik relativně hodně, ale prostě jen leží v travách na dně a nežerou. Voda v Krakonošovu má aktuálně pouze 7,6 stupně, díky studenému počasí klesla teplota o necelé dva stupně.

První květnový den bylo konečně trošku tepleji a na vodě se dalo vydržet, ale navečer přišel déšť. Velká část posádek si nesáhla na kloudnou rybu. Tedy až na výjimky. Jarda s Martinem zachytali u rákosí, měli chyceno 15 menších štik. Totálně zazářili Dan s Ondrou v Krakonošovu ve chvíli, kdy už to ostatní vzdali. Byli tam sami a voda se na hodinu otevřela. Zdolali celkem 40 štik v podstatě z jednoho místa. A nebyly to žádné kudličky, dvě největší měly 90 a 96 cm. Záběr měli skoro na každý nához a Dan chytil dokonce tři ryby na tři po sobě jdoucí náhozy. Po hodině jako když utne a vše bylo při starém.
Je to docela trápení, ale jak vidno, občas se někomu zadaří. Pokud se ještě něco zásadního nezmění, bude letošní zahájení na Alandu na úlovky podprůměrné.

Pruvodce s okounem
Dan se stikou
Ondra a stika
Borek 30.04.2023 12:17

Aland-Nordqvist 29.4.2023
Je fakt zima! A odpoledne foukalo tak, že nás neudržela kotva. Nějaké záběry jsou, ale není jich moc. Já jsem tři dny bez ryby!
Ale někteří nachytat dokážou. Dnes byla ulovena asi nejhezčí (zbarvení, kresba) štika, jakou jsem kdy viděl, viz foto. Měřila 105 cm a ulovena byla v Krakonošovu. Zatím jediné dvě štiky přes metr délky ulovila jedna posádka, Martin s Jardou.

105 cm absolutní krásy
Borek 29.04.2023 08:01

Aland-Nordqvist 26.-28.4.2023
Počasí není špatné, neprší, fouká přiměřeně, ale je celkem zima a voda se neohřívá. V přístavišti má kolem 8 stupňů. Denní teploty se pohybují mezi 6 a 9 stupni, vítr fouká studený. V přístavišti se ve čtvrtek objevilo několik snůšek okouních jiker. V průjezdu do rezervace tu a tam vykoukne čerstvý výhonek rákosu.
V pátek večer se skokově ochladilo, udělala se mlha, a když jsme ve 20:30 přijeli do chaty, teploměr ukazoval pouhý 1 stupeň nad nulou.
Díky chladnému počasí je méně záběrů, ale nějaké ryby se ulovit dají. Pokud zrovna svítí slunce, je šance vyšší. Okounů se chytá málo, ale byl uloven jeden krásný exemplář délky 44 cm. Co se štik týká, většinou se jedná o úlovky ryb v kategorii 50-70cm. Větších (do 90cm) je uloveno cca 7 kusů, nad 90cm byly 4 štiky. Zatím největší a také jediná přes metr délky měla 109 cm.
Štiky nejlépe reagují na blýskavé nástrahy ve světlých barvách, hlavně v bílé a stříbrné. Vodit nástrahu je potřeba pomalu a u dna. Ale i tak ji mnohdy jen pronásledují až k lodi bez útoku.

93 cm
90 cm
92 cm
Častý úlovek
rybář 15.11.2022 12:45

Aland - Nordqvist 4.-11. listopadu 2022
V kempu jsme byli sami, na vodě jsme nepotkali ani jednu loď s rybáři.
Ve třech rybářích jsme ulovili asi 70 štik celkem a minimálně dalších 20 nám popadalo těsně u lodi. Většina štik byla menších, kolem 70 cm, ale dvě mohly mít možná i přes metr. Nevím, neměřili jsme je. Nelovíme rekordy, lovíme ryby.
Většinu štik jsme chytili severně od Nordqvist. Buď u severního vraku nebo hned naproti u rákosí. Celé to rákosí táhnoucí se od Buzeráku na sever bylo dobré. Hned u něj je celkem hloubka a to se štikám v tomto období líbilo.
Okouni přišli jenom dva, jeden mohl mít 35 cm, druhý s bídou 20 cm.
Bylo to hezký a povedený týden!

Antonín F.

Nordqvist - listopadová devadesátka
Nordqvist - štika cca 85 cm
Nordqvist - štika
rybář 10.10.2022 13:48

Aland-Nordqvist 24.9.-1.10.2022
Nevím co se stalo, ale v našem týdnu ryby vůbec nebraly. Nebralo to nikomu z přítomných rybářů. Někteří přítomní byli v Nordqvist poněkolikáté a říkali, že se jim zde takové rybářské fiasko stalo poprvé.
Já osobně jsem chytil čtyři malé štiky a tři okouny, kamarád chytl jednoho Okouna a ostatní dva kamarádi nechytili vůbec nic...

Přírodě prostě neporučíš. Proto jsme na Nordqvist určitě nezanevřeli.

Karel C.

Komentář k tomuto příspěvku:
CK PEPA 10.10.2022 14:27
CK PEPA: Já mohu bohužel jen potvrdit tento příspěvek. Byl jsem na Alandu asi po dvacáté a tak těžkou (přímo beznadějnou) rybařinu jsem tady ještě nezažil. Za 14 dnů pobytu od 17.9. do 1.10. jsem ulovil celkem jen 13 štik a dcera 9. Největší štika měřila 82 cm. A aby toho nebylo málo, tak nebrali ani okouni. Jestli jsme chytli každý dohromady tucet okounů a největší neměl ani 30 cm? Naštěstí rostly aspoň houby.
Byla to už druhá výprava v září, kdy jsme na Alandu vyhořeli. Možná náhoda nebo nějaký trend, nevím. Ale jaro tady bylo vždy jistější a mnohem úspěšnější, tak zůstaneme asi u jarních výprav.
Jarda G.
neregistrovaný uživatel 15.05.2022 22:15

Aland Nordqvist 7-14.května
Nakonec jsme dopadli docela dobře. Ačkoliv jsme měli původní info o lokaci štik u Krakonošova, první 4 dny jsme projížděli známá místa na severní straně sektoru. Nepřišla ani jedna. Nějaké menší ŠTIKY během prvních dni byly od buzeráku a Zdeňkova kolíku. V průběhu jsme zapasili s větrem, spousta míst byla nechytatelná během týdne. Až ve středu poprvé jsme jeli ke Krakonošovu a výprava byla zachráněna. Nakonec jsme většinu nachytali tam ale v pátek už se ŠTIKY chytaly i u ptačích ostrovů (oteplování se) - kde vítězi naši výpravy (se 109 štikou ze čtvrtka od Kralonošova) došla u ptačích ostrovů při driftování na Vágnera došla 101 na fakt úplně jeho poslední nához. Celkem jako skupinka spíše kaprařů jsme nachytali 7 ks přes 90 Cm, 101 a 109. Gumy fungovaly zelené, bílé a určitě topka okounové foxky s bílými tvistrovými ocásky. Zavisime následujícím dvoum-třem týdnům po nás - ŠTIKY se opravdu hezky rozhýbaly tak držíme pesti následujícím slupinkam)).