DiskuseAland

Diskuse - Aland

Příspěvky ze země Aland

U této země je 85 příspěvků. Příspěvky jsou seřazeny podle data vložení.

neregistrovaný uživatel 22.05.2024 14:44

Nordqvist 11.-18.5.2024
Výprava byla z našeho pohledu byla velmi vydařená, osazenstvo naší chaty dohromady vylovilo 296 ks štik, 274 ks okounů a 1 ks candáta. Nejvíce štik bylo samozřejmě do 60 cm, 50 ks bylo v rozpětí 65 až 80 cm, 2 ks 90 cm, 1 ks 97 cm, 103 cm a 105 cm, okouni všech velikostí, 35 ks bylo od 30 cm do 36 cm, 1 ks 44 cm, candát zřejmě náhodný ve vel. 55 cm mlíčák.
Jako nástrahy nejvíce fungovaly menší woblery, rotačky všech barev do vel. 5 a gumové nástrahy do 12 cm.
Počasí bylo vynikající, celý týden slunečno téměř bez mráčku, slabounký vítr, pouze ve středu více fučelo, ale ryby braly pouze za větru, v tzv. oleji bez záběru. Samozřejmě jsme si byli zachytat i sledě, což nemůžeme žádnou výpravu vynechat, trošku jsme se s tím prali, hejna byly roztroušená do menších seskupení a nebyly na obvyklých místech. Asi po 2 hod. lovu se nám cca 5 m před lodí vynořil 2 x za sebou tuleň v rozpětí 5 s, ovšem telefon jsem neměl v tu chvíli připraven, abych jej vyfotil. Už se těším na další výpravu!
Jan P.

Štika z rodu velkých
Okoun na rotačku
Štika ulovená nedaleko Ptačích ostrovů
Štika z Alandu
Michal 20.05.2024 21:31
Michal

Aland Nordqvist 11.5.-18.5.2024

Letošní pobyt nám skvěle vyšlo počasí, celý týden bylo příjemně a slunečno. V sobotu jsme ještě měli bundy, v neděli nám přes den stačily mikiny a bundy jen navečer, od pondělka už to bylo na tričko, maximálně mikinu. Od pondělka bylo kolem 20°C, vítr jen lehký, žádné velké vlny, teplotu body jsme neměřili.
Podle reportáží z předchozích dvou turnusů jsme dost vydělali na stabilním a teplém počasí.
Na jedné lodi v chatě jsme nachytali za týden celkem 115 štik a 209 okounů, posádce druhé lodi se podařilo nachytat 87 štik a 154 okounů.
Bohužel většina štik byla z kategorie malých nebo juniorek do 80 cm, nad 80 cm bylo jen 7 ryb, největší ulovená ryba měřila 109 cm, další v pořadí 91 cm, další 4 ks v rozmezí 80-90 cm.
Většina ryb byla nachytána na rozlitině u rákosí, něco v Krakonošovu, největší ryba u jižního vraku. U severního vrahu nic, i když v předchozích letech byla tato lokalita úspěšná.
Okouni byli v naprosté většině do 30 cm, nad 30 cm jich bylo 39 ks, žádný přes 40 cm.
Z počátku týdne bylo nejvíce záběrů na stříbrné rotačky vel. 4, málo na woblery a žádné na gumy. ve druhé polovině pobytu začaly ryby brát na rotačky jakékoliv barvy a velikosti od 2 do 7. Osazenstvo z jiných chat ale mělo jiné favority, je ho hlavně o tom ryby najít a trefit se náhozem do blízkosti ryby, většinu záběrů jsme měli do pár vteřin po dopadu nástrahy a pár otočení kličkou. I když i dost záběrů bylo těsně před zvednutím nástrahy z vody u lodi, dost často štika přijela za nástrahou až k lodi a u ní se otočila bez záběru.

Michal V.

neregistrovaný uživatel 16.05.2024 13:04

Aland-Nordqvist 4.-11.5.2024

Již týden před odjezdem jsme věděli dle předpovědi počasí, že i tento výlet bude asi ve znamení nezdaru, jelikož hlásili ochlazení a větrno právě v našem týdnu pobytu. Ze 14°C se počasí mělo změnit k 8°C, což by nebyla až taková tragédie, kdyby se však po úpravě předpovědi teploty nedostaly v noci až pod nulu a přes den i jen k 2°C, což způsobilo to, že to nebyl boj o rybu, ale vyloženě o každý záběr. Zimu po celý týden umocňoval severní vítr 25 km/h (7 m/s) s nárazy 55 km/h (16 m/s), což nám znemožnilo se vůbec někam na vodu dostat. A tak jsme se většinu času skrývali u rákosí stejně jako ostatní, kdo na vodu vyjeli.

Jediným dnem, kdy se dalo solidně lovit byla neděle po příjezdu, kdy doznívala teplá fronta a Tondovi se podařilo ulovit první a poslední větší štiku výpravy, měřila 95 cm. Jirka přidal další lehce nad 80 cm, Marek max 70 cm. Šly hlavně menší štiky do 60 cm a nějaký ten okoun. Já vytáhl jen několik štik do 60 cm a okouny.

V pondělí již dorazila studená fronta a bylo to náležitě znát, co do aktivity ryb. Silný severák neumožňoval nikde pořádně zakotvit, takže to byla spíše posilovna pro toho, kdo byl u kotvy a muselo se neustále popojíždět, aby nás to neodfouklo na otevřenou vodu, kde již byly parádní vlny. Přesto se mi podařilo chytit dvě štiky okolo 70 cm a několik menších. Kluci na tom byli podobně. Záběrů podstatně ubylo.

V úterý vítr dokonal dílo zkázy a vodu promíchal kalem natolik, že záběry takřka ustaly na nulu a nastal boj o záběr jakékoliv ryby.

Ve středu se k silnému větru přidal i sníh a teplota přes den nepřekročila 2°C nad nulou, chyceny byly snad jen 3 štiky do 50 cm a pár okounů.

Ve čtvrtek se otočil vítr na jižní, ale stále velmi silný, došlo k řádnému promíchání usazenin na dně a i tam, kde jsme o řasu nezavadili, byla řasa naplavená. Ryby takřka netečné, podařilo se mi udělat jednu štiku okolo 70 cm a nějaké menší, Marek asi 6 štik do 60 cm, Tonda pár menších štik taky do 60 cm a Jirka vytáhl za hřbetní ploutev candáta 85 cm.
Večer už i nálada na chatě dosahovala bodu mrazu, prostě zklamání, jelikož podobné počasí chytli kluci, ale se slabším větrem již loni.

V pátek foukal opět severák a z celého týdne nejsilněji, na vodu jsem se vydal jen já a Tonda, Jirka s Markem rezignovali.
Jelikož se v pátek začalo počasí otáčet a začalo být podstatně tepleji a slunečno, bylo to znát i na aktivitě ryb, kdy jsem s Tondou původně vyjel na vodu jen na dvě hodinky, z kterých se stalo hodin osm. Bohužel braly ryby jen do 60 cm a nějaký ten okoun, ale ve dvu jsme jich vytáhli kolem 30 ks.

Dalším nepříjemným faktorem naší výpravy bylo načasovaní tření štik, takže měly úplně jiné starosti, než nám kousat gumy :-)

V celku jsme si to užili, kdy souboje s rybami nám nahradil souboj s větrem a řasami na kotvě, takže jsme se vrátili domů vskutku vysportovaní.

Petr R.

Jediná velká ryba výpravy
Standardní úlovek - štika cca 65 cm
Candát 85 cm (podseklý za hřbetní ploutev)
Zdenek 26.04.2024 13:27
Zdenek

Aland - Nordqvist 25.4.
Ten letošní duben byl plný překvapení. Začalo to tím, že na Alandu led zmizel dříve než obvykle a už v polovině měsíce se zdálo, že jaro bude velmi teplé. A pak to přišlo: stejně jako ve středu Evropy se i na souostroví Aland kolem 20.4. prudce ochladilo. Tady sice nikomu nezmrzly meruňky, ale teplota vody v zátokách klesla ze slibných 8°C na 5°C, tření štik se přerušilo a mezi kapkami deště se občas objevila i nějaká ta vločka. A právě do období vskutku nevlídného počasí jsme dorazili na Aland i my, čtyřicítka rybářů, vesměs příznivců přívlače a na několik výjimek všichni veteráni mnoha alandských výprav. Pár nás letělo v poledne do Stockholmu a dál jsme odpoledne pokračovali autem a večerním trajektem, většina přijela do chat Nordqvist z Čech a Moravy auty.

25.4.
Ráno foukal mírný větřík od severu, který při teplotě +2°C rychle zchladil naše nadšení a po hodině rybolovu nám připomněl, že alfou a omegou jarního pobytu v přírodě je počasí. I když si dáváte pozor, abyste si ruce a rukavice udrželi suché, při občasném vytažení nebo spuštění kotvy a neustálém čištění nástrah od vodních travin se kontaktu se studenou vodou nevyhnete a končíte s vlhkýma rukama, které nejprve zebou, pak bolí a pak už je to jedno.
Naše posádka vydržela dopoledne na vodě dvě hodiny, než nás počasí donutilo k ústupu. Navíc jsme byli bez záběru. Ruce jsem měl zmrzlé tak, že o výměně nástrahy jsem přestal přemýšlet po půlhodině rybaření. Odpoledne jsme strategicky vyrazili do závětří na plochu jihovýchodně od „Průplavu“. A sem do relativního závětří se uchýlila i většina ostatních lodí. My jsme vydrželi chytat zakotveni v podstatě na jednom místě, což se v kombinaci s lovem na menší gumy délky 12-16 cm ukázalo jako relativně úspěšná volba a po třech hodinách vláčení jsme měli na kontě 5 malých štik do 63 cm a jedna 75-80 cm nám spadla zdolaná u lodě. Řeknete se „nic moc“, ale za aktuálních podmínek to asi bylo maximum možného. Většina ostatních posádek končila to odpoledne s nulou a jen někteří rybáři si na konto připsali 1-2 štičky. Největší zdolaná štika prvního dne měla 74 cm.
Sauny byly večer v chatách v permanenci a někteří sáhli i po prostředcích tišících bolest a zahřívajících promrzlé končetiny.
Prognóza na zítřek je depresivní: 1-2°C (pravda nad nulou), mírný děšť nebo sníh s deštěm a vánek od severu. No, nebude to snadné…

neregistrovaný uživatel 14.02.2024 06:58

Zdravím,máme jedno volné místo na výpravě do kempu Nordqvist v termínu od 25.5. do 1.6.2024. Pište na číslo 776 775 057. Na viděnou. Radek

neregistrovaný uživatel 14.06.2023 13:25

Aland-Nordqvist 27.5.-3.6.2023

Alandy jsou stále nádherné, a to říkám i s ohledem na to, že jsem většinu času strávil v horečkách a v posteli a v Rostocku jsme se málem ani nenalodili na trajekt.
Rybaření bez živých nástrah mě sice nebaví, ale akceptovali jsme podmínky a přizpůsobili jsme se.
Ryby jsme chytali, jedli a pili. Kluci byli nakonec spokojeni a fakta:
krásní okouni (viz foto, a ještě větší se vyháčkoval u lodi), štik asi 70 ks, největší 86 cm, oproti jiným létům se mi zdálo, že je všude více zelené vláknité řasy. Měřil jsem hloubku a tam, kde byla jen u dna, teď je metr a půl pod hladinou, ztěžuje to rybolov.
Určitě se na Alandy zase vrátíme, je to srdeční záležitost, ryby, golf, dobré jídlo a pití, nejezdíme tam kvůli rekordům.

Karel B.

Okoun z Nordqvist
neregistrovaný uživatel 04.06.2023 07:14

Aland - Nordqvist27.5. - 6.6.
Na Alandy jsme se letos rozhodli jet v jiný termín než jezdíme obvykle.
Musím říci, že se nám tady letos daří. Hned první den výpravy jsme ulovili krásné ryby atakující hranici jednoho metru.
Ani další den nebyl vyjímkou s my pokračovali slušným počtem ryb na rybáře (15ks/den) a slušnými velikostmi.
Největší štiky:
120cm
117cm
101cm

Letos se nám daří i s candátama. První den co jsme se jim věnovali jsme chytli přes 20 slušných ryb.

Štika 98
Štika 101
Štika 120
Komentář k tomuto příspěvku:
Zdenek 05.06.2023 17:17
Zdenek: No štiky i candáti nádherní. Jste z ČR a SR asi první, kdo může říci, že na souostroví Aland cíleně zachytal candáty. Jak dopadlo noční chytání?
neregistrovaný uživatel 31.05.2023 12:11

Aland - Nordqvist 20.-27.5.2023

Zájezd na naše oblíbené Alandy dopadl dle očekávání výborně.
Úlovky byly velmi dobré.

Milan B.

neregistrovaný uživatel 30.05.2023 17:31

Souostroví Aland, kemp Nordqvist 20.-27.5.2023

Celkem uloveno: 161 štik (4 rybáři)
Čtyři štiky byly přes metr délky (100, 101, 102 a 105 cm), několik kusů v rozpětí 90-100 cm, drtivá většina ulovených štik měřila 65-75 cm.

Ondřej A.

Štika 100+
Štika z Alandu
Malá, ale krásná
Štika ulovená v Krakonošovu
neregistrovaný uživatel 30.05.2023 17:21

Aland - Nordqvist 20.-27.5.2023

Ve čtyřech rybářích jsme ulovili:
Štika: přes 120 ks (20 až 95 cm)
Okoun: přes 30 ks (10 až 35 cm)