DiskuseNorskoVaše úlovky

Diskuse - Norsko - Vaše úlovky

Příspěvky ze země Norsko, okruh "Vaše úlovky"

Pro tento okruh je u této země 295 příspěvků. Příspěvky jsou seřazeny podle data vložení.

rybář 17.08.2015 11:47

Aure-Roksvagen 10.-17.7. 2015

úlovky:
treska polak: spousta - 70-80cm
treska obecná: dostatek - 70-80cm
treska tmavá-keler: mraky, ale pouze malé kusy
mník: pár kousků cca 80cm
štikozubec: 1ks - 80cm
makrely: do 10ks na osobu

Největší úlovky:
treska obecná 95cm - gumová rybička 15cm, vláčení.
treska polak 87cm - gumový twister, vláčení
Štikozubec 80cm - gumový twister, vláčení

David F.

rybář 30.06.2015 11:13

Eidshaug 13.-20.6.
Z cca 90% jsme chytali tresky obecné s největší délkou okolo 90 cm, počet těchto tresek nad 60 cm cca 40 ks. Dále to byly tresky tmavé a jen občas tresky jednoskvrnné. Bohužel nezabral žádný platýs, mník atd.
Trofejní úlovek se nám letos bohužel nepodařil. ¨
Michal H.

CK PEPA 08.06.2015 16:16

Straumfjorden 28.5.-6.6. 2015
- Cesta bez problémů (přes Švédsko) , počasí aprílové 5-16 st, prostředí krásné, rybářsky se celkem dařilo - tresek tmavých bylo tolik, že jsme je po cca dvou dnech přestali chytat – bylo nám to hloupé, všechny v kategorii 70-90 cm (max 92 cm) – klasika vertikální přívlač na pilkry 80-100 g nad hloubkami, obecky šly méně, ale poměrně hodně se jich nachytalo v kategorii 65-80 cm (max 124 cm, 17 kg – guma 25 cm, hloubka 40m), spousta mníků brosma – někteří pěkní kolem 80 cm (max 85 cm, pilkr s masem) a mníků mořských (max 93 cm, pilkr s masem), 3 halibuti okolo 10kg (max 103 cm, 12 kg – guma) a spousta neproměněných záběrů včetně „výjezdů“ až k lodi, žádné jednoskvrnky ani okouníci či vlkouši, bohužel jsme nezrealizovali výlet na pstruhy
- Ubytování v pořádku, ale byli jsme rádi, že jsem nakonec nejeli v 8 – to považuji v tomto domku na hraně (zejm. 1xWC a sprcha), majitel by měl vylepšit místo na filetování a na zamyšlení je i vybavení kuchyně zejm. kuchyňské nože, gril apod., lodě a motory bez chybičky, nevyhovovalo to, že jsem museli v den odjezdu vracet kanystry naplněné benzínem (nešlo jen uhradit cenu benzínu – museli jsme cca hodinu strávit v autě na cestě k pumpě a zpět) – vše jsme řekli na místě majiteli

Celkově jsme byli spokojení a líbilo se nám.

S pozdravem
David K.

CK PEPA 04.06.2015 14:08

Lauksund 18.-28.5. 2015
Běžně jsme tahali tresky obecné kolem metru délky. Největší ulovené tresky měřily 147 cm a 145 cm, váhu odhaduji vždy kolem 30-33 kg, nástraha "švédský"pilker.
Trochu rozladěni jsme byli z "filetárny". Stůl s prohnutou deskou na mole není zrovna ideální řešení a v případě větrného počasí a vln, si dovedu představit, že si méně šikovný rybář při zpracování úlovku dokáže ublížit. V tomto by měl majitel trochu zapracovat a udělat filetárnu odpovídající norskému standardu.
Martin N.

treska 145 cm a cca 30 kg
treska 147 cm a cca 33 kg
CK PEPA 25.05.2015 13:16

Most 1.-16.5. 2015
Braly hlavně obecňačky a tresky tmavé, úlovky převážně ve večerních hodinách, úlovků dostatek, úspěšné nástrahy: stříbrnozelené gumy a především stříbrné makrelové návazce a zlatý, nebo černočervený pilkr.
Největší treska 95 cm, v předchozích letech vždy 2-4 ryby nad metr. Na druhé straně dostatek tresek tmavých od 65 do 85 cm,když v hejnu zaútočily na stříbrná cingrlata tři najednou, byl to slušný boj, na který se vzpomíná.
Nic trofejového nepřišlo, ale brali i mníci a okouníci, rozhodně na lodi nebyla nuda.
Jaroslav K.

CK PEPA 28.04.2015 13:35

Elgsnes 19.-26.4. 2015
V blízkém okolí v hloubách do 50 m byly jen malé tresky obecné. Na mělčinách zřejmě s ohledem na roční dobu téměř žádné ryby. Poměrně zajímavá přívlač v cca 40 - 60 m na lehčí pilkery do hmotnosti 80 g. Na páter nostery téměř žádné ryby. Většina ryb ulovena na koncové pilkery. Nejvíce úlovků nad majákem (Ostrůvek Skipperoya) na hranici posledních ostrůvků, na hranách v hloubce 45 - 60 m. A pak ještě dále na plošinách na hloubkách 70 - 80 m.
Vzhledem k členitosti fjordu i při časté změně větru lze téměř vždy najít lokalitu, kde se dá chytat. Poměrně větrná lokalita, kde se za našeho pobytu směr větru několikrát měnil. Pouze jednou se nám podařilo náhodou narazit na hejno tresek obecných o velikosti cca 60 - 80 cm v hloubce cca 30 -35 m u jednoho z podmořských kopců.
Ve skupině byl chycen jeden halibut 101 cm, druhý, zřejmě daleko větší se cca po 45 minutách boje utrhl (na přívlač a malý pilkr)
Pár snad i zajímavých tresek obecných kolem 91 cm, jinak tresky kolem 65 - 80 cm. Velké množství tresek kolem 40 - 45 cm, které obtěžovaly. Chyceni 2 okouníci o velikosti 40 cm (chyceni společně s halibutem na plošině v hloubce kolem 80 - 90 m) na plošině nacházející se nad ostrůvky nad majákem.
Lodě stabilní, motory skvělé, vhodné i na delší vyjížďky směrem k volnému moři. Ubytování nám spíše připadalo vhodné jako školicí středisko - zasedačka,promítačka atd..
Až na nějaké drobnosti na začátku - nefungující echolot u jedné z lodí, dodání druhého mrazáku až druhý den, a z počátku nepříjemné upozorňování majitele na to, že se jedná o historickou budovu s drahým vybavením (např. na stěnách papírové tapety a stolky v obýváku v přízemí), tak si myslím, že se naší skupině pobyt vydařil.
Majitel má zřejmě špatné zkušenosti s rybáři z Ruska a tam se nás snažil na začátku zařadit. Nicméně na konci bylo předání lodí i budovy úplně v pohodě.
František N.

CK PEPA 28.04.2015 13:14

Nordskot 18.-25.4. 2015
V Nordskot jsme i přes ne zrovna krásné počasí ulovili nepočítaně tresek obecných a jednoho vlkouše. Největší chycené tresky vážily 16-20 kg. Chytáme především na pilkery vlastní výroby a zde se nám nejvíce osvědčily pilkery kolem 600g hmotnosti, na které jsme nachytali zdaleka nejvíce.
Jaroslav P.

vlkous-kocka
treska obecna
CK PEPA 07.04.2015 12:59

Liland 29.3. - 5.4. 2015
V nedeľu 29. marca nás Liland privítal veterným a zamračeným počasím. Pondelok však priniesol už len slabý vietor a zvýšenú aktivitu rýb. Dá sa povedať že náš prvý deň na vode bol aj z celého týždňa najúspešnejší. Môj 13 ročný syn zdolal na ľahký prívlačový prút halibuta o ktorom sníval celú zimu. 12kg halibut preveril jeho výstroj a skúsenosti v 15 minútovom boji. Najväčšou rybou celého týždňa bola 125cm treska(19kg), ktorá mi zabrala tiež v pondelok. Počasie v tomto ročnom období je premenlivé a tak sa počas týždňa striedalo sneženie s dažďom ale aj s jasnou oblohou. Z pohľadu vetra sme mali šťastie a z celého týždňa sa nedalo vyjsť na vodu len v jednom dni.
Liland ponúka veľmi priestranne chatky s nádherným výhľadom, výborne podmienky na spracovanie rýb a kotvenie lodí. Keď k tomu pridáme pohodového majiteľa chatiek Randulfa a zaujímavé rybárske miesta, ktoré nie sú veľmi vzdialené, tak mi z toho vychádza miesto ktoré je schopné ponúknuť pohodlnú a príjemnú dovolenku. Z našej strany veľká spokojnosť :)
L. J.

halibut z Lilandu
treska obecna
CK PEPA 10.09.2014 15:09

Einset 30.8. – 6.9. 2014
V Norsku jsme byli především obdivovat krásy tamní přírody, rybaření nebylo naší prioritou a úlovek odpovídá našim rybářským dovednostem (spíš nedovednostem :-) ). Polaky jsme lovili na přívlač na zelenou nebo průhlednou cca 5 cm gumu nebo na klasickou měděnou "lžičku" 10 cm - klasická přívlač jako na štiky, ale nástraha se nechala klesnout a vláčelo se od břehu nebo skal na otevřenou vodu. Tresky a mníky jsme chytali při dně na pilkry a návazec se zeleným peříčkem a kouskem makrely. Větší úspěch byl zaznamenáván na lehčí přívlačové pruty ( gramáž do 70 g ), makrely jsme chytali na "záložní" kaprový prut ve sloupci.
Celkem jsme ulovili 7 ks tresek obecných do 70 cm, 3 polaky do 75 cm, 10 mníků 60 - 75 cm, cca 150 makrel, pár okouníků cca 30 cm, štikozubce ... + několik podměrečných ryb výše uvedených.
Václav P.

CK PEPA 10.09.2014 14:36

Most-Naustbekken 23.8. - 30.8. 2014
Nedá se to srovnat se zkušenostmi z rybaření v severním Norsku, kde jsme byli v minulých dvou letech, ale přesto se jedná o dobrý revír.
Ve vnitřních fjordech jsme málokdy narazili na zajímavější rybu (samé makrely a malé tresky tmavé), na volném moři byly úlovky mnohem pestřejší, bohužel jsme kvůli vlnám a nebo sviňuchám mohli na volné moře mezi skály k majáku pouze 2 - 3 dny. Nejvíce nás zaujal úlovek asi 10 ks štikozubců (největší 5 kg na pilker 50 g se zavěšenou krevetou). Jinak jsme lovili především tresky obecné do 5 kg, tresky jednoskvrné do 4 kg, mníkovce a samozřejmě makrely.
Ubytování bylo fantastické. Celkový dojem kazila pouze až fanatická snaha majitele chaty, který nás 3 dny před koncem chodil pravidelně přesvědčovat, že nedokážeme uklidit chatu dle jeho představ, a proto by jsme měli odjet co nejdříve ráno, aby stihl chatu dokonale uklidit. Myslím, že jsme jej nakonec zklamali, protože jsme dokázali splnit jeho požadavek "absolutely shiny" a připravili jej tak o 140 EUR za úklid :-)