DiskuseNorskoCestování

Diskuse - Norsko - Cestování

Příspěvky ze země Norsko, okruh "Cestování"

Pro tento okruh je u této země 42 příspěvků. Příspěvky jsou seřazeny podle data vložení.

neregistrovaný uživatel 09.07.2021 11:45

Norsko 9.7.2021
Chci jen kratce informovat o prubehu cesty do Norska, aby jste pripadne mohl info predat dal:
Pri registraci na trajekt v Nemecku po nas chteli test nebo QR o ockovani (ne ze by se v tom pani na okynku vyznala). Ve Švédsku vubec nic nechtěli.
Na hranicich s Norskem zdrzeni 1,5 hodiny: pro ockovane se stacilo proukazat QR v telefonu. A mohli jsme projet bez dalsiho zdrzeni. Syn zatim nebyl 2x ockovan, tak musel na antigeni test. Nase testy stare 24hodin nebrali v potaz.
V prubehu cesty volali synovi Norove (asi nějaká kontrola), jestli a jak cestuje, jestli uz je na miste atd. (dal info a tim to skoncilo).
Nyni uz jsme ubytovani a mame za sebou 4 hodiny uvodniho rybareni: tresek bylo nepocitane, jeden mnik, nejaky keler a makrely. No a taky halibut 90cm. Proste paradni zacatek.
Petr J.

Zdenek 07.07.2021 21:15
Zdenek

Do Norska na svatební cestu!
Kolega Borek, jeho bratr a bratránec dnes vyrazili na svatební cestu do Norska. Ne, že by si ti tři registrovali partnerství, ale Borkův bratránec se minulý týden oženil a protože nám Norové konečně otevřeli hranice, tak bylo o směru svatební cesty rozhodnuto. Nevěsta není v kufru auta, ale zůstala doma.
Je zřejmé, že v tomto vztahu je genderově vše, jak má být!

odjezd na svatebni cestu
neregistrovaný uživatel 06.07.2021 16:11

Norsko - Senja 6.7.2021
Cesta proběhla v pohodě a podle plánu: trajektem z Rostock do Trelleborgu. V Rostocku kontrolovali před vjezdem na trajekt jen evropský certifikát - jestli máme očkování nebo test.
Pak jsme jeli celým Norskem přes Stockholm-Umea-Kiruna a dál do Narviku. Na hranicích Norska jsme měli připravené pasy, evropské očkovací certifikáty a pro jistotu jsme měli i vyplněný ten norský příjezdový formulář. Přijeli jsme na kontrolu jako třetí auto v pořadí, ale když norský policista viděl, že máme všichni očkovací certifikáty, tak jen překontroloval pasy s certifikáty a nechal nás předjet auta před námi, takže jsme se nezdrželi ani pět minut.
Už jsme na Senje a večer vyrážíme na vodu!
Jarda a spol.

rybář 05.07.2021 12:53

Norsko-Narvik 5.7.2021
Do Norska jsme jeli přes Kirunu a Narvik. Nahoře na hranicích svítila zelená a nikdo tam nebyl. Ale dole pod kopcem měli dobře zorganizovanou policejní-vojenskou kontrolu včetně testovacího centra na covid-19.
Polovina z nás v autě už je podle Norů plně očkovaná (máme Evropský covid-certifikát a nejméně týden od druhé dávky vakcíny). Druhá polovina má buď jen první dávku nebo ještě očkovaní nebyli.
Ti, co ještě nejsou plně očkovaní, měli připravené potvrzení o odeslání vyplněného vstupního formuláře https://reg.entrynorway.no/ My ostatní jsme měli připravené evropské certifikáty. Nakonec chtěli vyplnit vstupní formulář i od nás očkovaných a teprve, když jsme všichni měli potvrzení o odeslání vstupního formuláře, tak nás všechny otestovali antigenním testem na covid-19. Až když všem přišla sms s negativním výsledkem testu, tak nás pustili do Norska.
Byli velmi milí, ale striktní. O tom, že kdo je očkovaný přece nemusí vyplňovat vstupní formulář ani podstupovat test, nechtěli ani slyšet. Ono v tom provozu aut, který tam i takhle nad ránem už byl, by se jim to organizačně asi jinak těžko řešilo.
My jsme se tou kontrolou na hranici zdrželi jen půl hodiny, ale jak bude turistů přes den přibývat, může tam být zdržení třeba i pár hodin...
Petr M.

CK PEPA 02.11.2020 15:53
CK PEPA

Norsko 2021 – kontroly na silnicích

Norská policie oznámila, že v příštím roce ztrojnásobí silniční kontroly a zaměří se na nedodržování maximální povolené rychlosti na silnicích.
Tak jen pro zajímavost výše pokut za rychlou jízdu:

Rychlostní limit 30-60 km/h

od 40 km/h odebrání řidičského průkazu na místě i pro cizince

rybář 08.09.2020 12:36

Tromso - Larseng 7.9.
Cesta přes Polsko a dál přímým letem do Tromso byla v pohodě. V letadle bylo celkem 30 lidí včetně nás. V Polsku žádná velká opatření nebyla, jenom roušky .
V Tromso se nás zeptali, zda víme o karanténě, ukázali jsme jim voucher a bez problémů.
Paní domácí jsme předali nákupní seznam, počkali jsme v autě před obchodem a ona nám vše zařídila. Je velice ochotná a vypadá to, ze má opravdový zájem, aby se nám tu líbilo a taky dařilo.
Dnes navečer jsme si jenom odskočili pro pár menších tresek před chalupu na večeři a zítra se na to podíváme důkladněji.
Překonání toho metrového vlkouše z minulého týdne si bereme jako stranický úkol!
Zdraví Martin, Petr, Milan a Jarek

rybář 03.07.2019 15:17

Havkant 15.-24.6.2019
Havkant - zatím jednoznačně nejlepší ubytování co jsme kdy v Norsku byli, vše super.
Majitelé jsou dva bratři a jeden z nich je zvukař. Během našeho pobytu zvučil v Bodo koncert Roberta Planta a pak jel zpátky z Bodo do Havkant (cca 190 km po vodě) v kvernu 6 hodin ve větru jak hrom, tak jsme se ho po příjezdu ujali at nám nepromrzne...

Někde okolo Trondheimu zvážili celníci kolegům auto, měli cca 200 kg nad max. povolenou hmotnost, tak je dál nepustili. Dva si museli zavolat taxi.

Tomáš Z.

rybář 16.05.2018 10:42

Norsko - Lokta 3.-11. května 2018
Cestou na Loktu bylo naše auto přetížené o cca 400 kg. Za letištěm Trondheim nás stavěla policie a zvážila nás. Dva kluky jsem musel poslat taxikem do města cca 30 km, kde jsem je zase vyzvedl a riskl to. Zpět jsem jel raději přes Švédsko.
Za přetížení auta nám pokutu nedali, ale jeden člen posádky neměl bezpečnostní pás a tak nám dali každému pokutu 1500 norskejch korun. Takže to dopadlo dobře: 6000 norskejch v .........B-). Ještě že nám nevybrali dva sudy 50l piva a těch pár (povolených)litrů slivovice. To by bylo horší než ty peníze.
Jinak rybolov super, jen se nám nepodařilo nachytat velké ryby. Jedna treska něco málo nad metr a jeden polak 96 cm. Hodně nám foukalo. Jinak super.
Určitě pojedu ještě letos jednou a na jaře zas.
Dušan A.

Zdenek Klat 26.03.2018 11:56

Dobry den,

chtěl bych se zeptat.
Když letite do Norska, jaky chladici box pouzivate?
Tak abyste s nim mohli cestovat v letadle(mel například kolecka, mel spravne rozmery a byl dostatecne velky)?

Mam pocit, ze na nasem trhu jich moc není,
respektive jsem zadny nenasel.
Predem dekuju za Vasi radu/tipy.

ZK

Komentář k tomuto příspěvku:
Zdenek 26.03.2018 22:06
Zdenek: Při cestování do Norska a z Norska žádný chladící box není potřeba. Mraženém ale i jen zachlazené ryby můžete přepravit v obyčejném cestovním zavazadle. Za těch cca 8-12 hodin cesty se přepravovaným potravinám ani rybám nemůže nic stát.
A když si to budete chtít posichrovat, stačí přepravované ryby nebo potraviny zabalit do izolační fólie nebo do rybářského overalu apod.
Berry 21.06.2017 13:27
Berry

Zdravíme z Lauksletty. Druhá letošní výprava na toto místo je opět famózní. Počasí nám dovolilo vyjet na volný oceán a výsledek na sebe nenechal dlouho čekat. Ve dvojku během dvou hodin 12 tresek přes metr a halibut 15 kilo.Celkem to potěšilo, když víme jak se kluci před náma trápili. A my jsme teprve na začátku výpravy. Jiří Nauš

Komentář k tomuto příspěvku:
Zdenek 21.06.2017 17:42
Zdenek: No gratulujem. Já jsem s Martinem na cestě na sever. Včera jsme vyjeli ze Stockholmu, dnes chytáme pstruhy v Trollvika (cca 400 km severně od Trondheimu) a zítra se přesunujem dál na sever, cílová stanice Botsfjord (na dostřel od Ruska). Zdraví Zdeněk