DiskuseAlandVaše úlovky

Diskuse - Aland - Vaše úlovky

Příspěvky ze země Aland, okruh "Vaše úlovky"

Pro tento okruh je u této země 33 příspěvků. Příspěvky jsou seřazeny podle data vložení.

Borek 28.04.2019 06:43

Aland-Nordqvist 27.4.
I ty nejzkušenější posádky zatím pokulhávají v počtu ulovených štik za předchozími lety. Rybám se prostě na naše nástrahy moc útočit nechce. Každá lepší štika je těžce vydřená a znamená hodiny a hodiny házení nástrah do vody.
Dnešní top úlovky: 98, 102 a 105 cm.

92 cm
98 cm
105 cm
Borek 27.04.2019 09:29

Aland-Nordqvist 26.4.
Příliš hezké počasí pokračuje a ryby nejsou moc aktivní. Někdy sice nástrahu pronásledovaly až k lodi, ale bez útoku. Po dopoledni bez záběru od lepší ryby jsme si po obědě jeli spravit chuť a nalít optimismus do žil na Buzerák, kde jsme ulovili asi 12 malých štik a 20 krásně vybarvených okounů.
Kolem šesté jsme se vrátili do Krakonošova, kde jsme nakonec vymodlili dva záběry od štik, ta menší měla lehce přes sedmdesát centimetrů, ta větší rovných 93. Vyzkoušeli jsme skoro všechny nástrahy, malé, velké a i ty největší...
Někteří už zkoušeli i vyložené nesmysly.
Nicméně ti, kdož byli na vodě od rána do noci dokázali i tak ulovit slušnou rybu nebo jen prostě měli více štěstí, ale celkově byly úlovky slabší, než včera.
Dnes byly uloveny jen 2 štiky, jejichž délka stojí za řeč - 101 a 111 cm.

Okouni jsou krasne vybarveni
Střídačka nástrah
Když to nejde, je čas ne experimenty
Navrat pri zapadu slunce
Borek 26.04.2019 08:13

Aland-Nordqvist 25.4.
První den rybaření jsme měli krásné počasí, nebe bylo bez mráčku a až odpoledne se na chvíli objevily mraky. Vítr sice foukal kolem 5 m/s, ale odpoledne začal slábnout a navečer téměř ustal.
Oproti minulým letům je o skoro 50 cm méně vody díky dlouhodobě vysokému atmosférickému tlaku a "příliš hezkému počasí". Musíme jezdit s loděmi opatrně a místa, která bývala riziková, jsou ještě rizikovější.
Ještě než jsem ráno vstal, Jirka už hlásil ulovenou štiku délky 97 cm, ale ani to nás ke spěchu na vodu nedonutilo.
Vyrazili jsme až kolem jedenácté. Hned na první drift z Krakonošova jsme méli na lodi dvě sedmdesátky, ale pak dlouho nic. Jednu malou a dva okouny jsem pak chytil u rákosí cestou na oběd.
Odpolední směna přinesla další 4 štiky, z nichž jedna byla z kategorie 110+. V jednu chvíli nám asi hejno projelo kolem driftující lodi a rybu jsme měli na prutě oba. Jenže já měl jen další sedmdesátku a Luboš 113 cm.
Celkem byly zatím uloveny 3 štiky přes metr, konkrétně 101, 103 a 113 cm.

Jirkova 97
Metrovka
113 cm štičí krásy
rybář 07.06.2017 10:53

Aland – Nordqvist 27.5.-3.6. 2017
V sobotu po příjezdu na místo bylo nádherné pošasí. Foukal pouze slabý vítr a bylo slunečno. Neděle nám taky přála. V ponděli se ale rapidně ochladilo a začal foukat silnější vítr. Ve středu a ve čtvrtek jsme byli rádi, že jsme se dostali alespoň večer na chvíli na vodu - když se vítr trochu uklidnil.
V pátek se udělalo odpoledne trochu lépe. V sobotu (v den odjezdu) jsem vyrazil už v 5:15 ráno sám na poslední lov.
Voda byla bez vlnky a bylo jasno. Za 2 hoďky se mi povedlo na severu revíru zdolat 8 štik. Největší 71cm.
Celkem jsme za celý pobyt ve třech lidech chytili zhruba 140 - 150ks štik. Z toho jich pod 50 cm bylo cca 10. Většina ryb se pohybovala okolo 60-70cm.
Dvě největší ulovené štiky měřily 88 a 90 cm. Uloveny byly ve středu 31.5. ve 20:10 a ve 21:00 v jižní části revíru. Jedna byla ulovena u jižního vraku na 13 cm gumu modrostříbrné barvy a druhá v Krakonošovu na modrostříbrnou plandavku.
Okounům jsme se skoro vůbec nevěnovali ale i přesto jsme jich pár ulovili.
Jediné co mi trochu vadilo bylo to, že na jediných klidných místech (zátoky), kde se dalo chytat i za silného větru, byl zákaz rybolovu. Ale i tak je zde hodně zajimavých míst. Rybu si tu chytí snad úplně každý.
Ubytování bylo skvělé. Na týdenní pobyt zcela vyhovující plně vybavená chata.
Shrnutí: Příroda je zde opravdu krásná a doufám, že jsem zde nebyl naposledy.

Jiří R.

stika od jizniho vraku
stika z Krakonosova
zapad slunce
posledni vyjizdka na vodu v den odjezdu
Borek 09.05.2017 23:27

Aland-Nordqvist 4.-5. května 2017
Poslední dva dny lovu na Alandu byly slunečné, teplé a na ryby štědré.
Nikdo už neexperimentoval a všichni se drželi v Krakonošovu nebo poblíž ptačích ostrovů. Tedy tam, kde se v průběhu pobytu nachytalo největší množství velkých štik.
V pátek, v poslední den, začalo kolem 17:00 totální bezvětří a ryby v tom žraly neskutečně (kupodivu, obvykle je bezvětří na škodu).
Pepa s Ondřejem tahali nějakou tu devadesátku každou chvíli.
Jirka přidal další přesmetrovku (101 cm), co pár minut byla pěkná ryba na prutu. Závěr rybolovu jak má být!
Podrženo sečteno: Vše vyšlo, přes prvotní sněhové překvapení bylo počasí nakonec na naší straně. Ryby byly při chuti, ale rybáři se museli snažit, vytrvat a štiky doslova vyházet.

Statistiku úlovků si můžete přečíst zde:

nekdo se ke konci dokonce flakal
stika 86 cm
mezi stikami bylo dost okounu
posledni stika pres metr - 101 cm
Borek 04.05.2017 00:03

Aland-Nordqvist 2. a 3. května
Za celé dva poslední dny se neukázal ani mráček, máme spálené nosy, ruce a uši.
Některé posádky se trochu trápí a nejsou schopny nachytat ani na rybičku a některé posádky excelují. Jdou tvrdě po velkých rybách a vše tomu přizpůsobují. Dokáží do bezvědomí (nebo spíše do upadnutí ruky) nahazovat velké nástrahy (přes 25 cm a cca 80g) a při výběru míst k lovu vše důkladně promýšlejí a nedovolí si podcenit ani nejmenší detaily.
 V úterý duo Pepa a Ondra díky úsilí do přípravy a mapování revíru nachytalo neskutečné ryby - 87, 90, 91, 97, 110 cm a ve středu svůj um potvrdili - 93, 95, 108, 109 a 111 cm. Štičky do 80 nepočítaje... holt kdo umí, ten umí.
 Já se sice snažím, ale kromě bolavého ramene žádná sláva. Za celé úterý jsem proměnil jen jeden záběr (82 cm) a dnes dva (84 a 97 cm). Tou devadesátsedmičkou jsem si alespoň zvedl "alandský" osobáček o nějaký ten centimetr, ale trojciferné číslo je trojciferné číslo. Zítra budu házet velké gumy do upadnutí ruky i já.
Jdu spát, čtvrteční šichta bude mít minimálně 12 hodin a věřim, že ten metr padne a třeba nejen jednou.

Hlava stodesitky
110 cm
Nebe bez mracku
Moje 97 cm
Komentáře k tomuto příspěvku:
CK PEPA 04.05.2017 11:07
CK PEPA: V textu je 96 cm a na fotce už ta štika má 97 cm. Ještě dva dny a už bude mít Borek to trojciferné číslo...
Pepa a Ondra - všechna čest. A to jsou na Alandu myslím prvně?
Chytáte pořád ve východní polovině revíru nebo jste už zkoušeli i ostrůvky a rákosiny na severu a západě revíru Nordqvist?
Borek 04.05.2017 21:00
Borek: Ondra a Pepa jsou na Alandu prvně. Dokonce jsou prvně na rybách mimo ČR. Ale sledují trendy a nepodceňují přípravu. Mají neskutečnou výdrž. Pepa chytá dokonce se zlomeným prstem...
Moje štika měla přesně 97 (devadesátsedm) cm, ani více a ani méně.
Chytáme jen na jihu. Fouká od severu a jet proti vlnám se nikomu nechce...
Borek 02.05.2017 00:04

Aland-Nordqvist, 1. Máj
Po velmi větrném a chladném včerejšku byl první květnový den zcela opačný. Ráno nefoukalo vůbec a hladina byla jako zrcadlo. U rákosí byla vidět hejna cejnů a viděl jsem dokonce i štiky jak se třou. Na mělčině porostlé vodním rostlinstvem stála asi 75 cm dlouhá jikernačka a kolem ní 5 mlíčáků.
 Chytilo se celkem dost pěkných ryb, ale co se počtu týká, tak to bylo o něco slabší než včera. V "Krakonošovu" se dnes všichni spíš trápili a slušnější ryba zde ulovena nebyla. Zato kolem "ptačích ostrovů" bylo uloveno možná víc než dvacet zubatic slušné velikosti i přes fakt, že spousta ryb popadala a hodně záběrů nešlo proměnit.
 Král králů byl dnes Jirka Král. Nejenže nachytal slušný počet, ale kraloval i co do velikosti. Během pár desítek minut zdolal dvě monstra. Ta první měla 109 a ta druhá 110 cm.
 Já dnes neproměnil snad deset záběrů a zdolal jen jednu rybu. Měla 82 cm a byla hezky stavěná, ale byla bohužel jen jedna.
 Zítra má být jako dnes jen s tím rozdílem, že má foukat vítr 4-6 m/s, což by mohlo být dobré.

Tomasova 93 cm
Je tam a je velka
110 cm
Zapad slunce
Borek 29.04.2017 19:40

Aland-Nordqvist 26.-29.4. 2017
 26. dubna večer jsme po příletu na letiště v Mariehamnu utrpěli lehký šok. Všude ležel sníh, nebylo ho sice moc, ale nikdo z nás to tady zatím nezažil. Naštěstí do druhého dne odpoledne skoro zmizel díky tomu, že celý den svítilo slunce. Zůstal jen v místech, kam se sluneční paprsky nedostaly.
 Měli jsme trochu obavy, aby chladné počasí neovlivnilo chuť ryb útočit na naše nástrahy. Ale ryby celkem braly. První den nachytal Ondra s Danem 31 štik, což bylo nad očekávání. Největší ryby dne dostal Jirka a Jarda - oba chytili stejně velké ryby - 89 cm.
 V pátek jsme pokračovali v nasazeném tempu a štiky naše gumy atakovaly celkem spolehlivě. Jirka dokázal dokonce dvakrát chytit tři štiky na tři náhozy, což Jardu značně demotivovalo (to Jirka umí, mám s tím bohaté zkušenosti z loňska, kdy jsem byl s Jirkou v lodi).
 Rybu dne vyhrál alandský nováček Tomáš - 99 cm.
 V sobotu začal v poledne foukat silný vítr a být v lodi bylo jen pro otrlé.
 Kolem poledne jsem s Tomášem vyrazil k domovu a když jsme projížděli kolem Jardy s Jirkou, dostalo se nám zprávy o excelentním úlovku. Jarda úspěšně zdolal ŠTIKU délky 118 cm, čímž si vykompenzoval ztrátu velké štiky, o kterou přišel předloni při vylovování.
 Navečer šli na vodu jen ti skalní z nás. My teď sedíme v teple v chatě a čekáme, s čím se vrátí...

Tomas a 99 cm
Ja s dorostenkou 81 cm
Skoro metrovka
Jardova 118 cm
bulys 30.05.2016 10:24
bulys

Alandy 21.5.-27.5
Ahoj Zdendo, posílám ti pár obrázků a info k právě ukončené rybačce na Alandech.
Musím konstatovat, že letošní rok byl vynikající, co se týká počasí tak i ryb. Poprvé v historii co sem jezdím si každý z naší chaty chytl v průběhu týdne rybu od metru výš.
Zahájil jsem to já hned první den a posledním hoden sobotního odpoledne kdy se mi podařilo vytáhnout rybu 115cm. Následoval Zdenda, který v neděli chytl ryby 100cm a 98cm jako bonus. Středa patřila našemu nováčku Jirkovi, který ve vlnách a větru 5/m.s zdolal svojí první metrovku a to rovných 103cm no a poslední den to zakončil Jarda který udolal 101cm krasavici.
Jako zpestření byl uloven candát 45cm a okoun 42cm.
Všechny ryby byly ulovena na Krakonošovu, sever byl totálně mrtvý nebo max malé štičky do 60cm. V polovině týdne se začali třít cejni takže chytání v rákosinách nemělo smysl, teplota vody byla od 16C (sever)- 18C jih. Celkem jsme ve 4 lidech ulovili 461 štik a z toho bylo 285 kusů nad 60cm. Největší ryby byly 115,103,101,100,98,95,94,3*92 a 2*90cm.
Paradoxně všechny velké ryby byly chyceny na malé voblery 7-9cm, jakmile jsme začali tlouct vodu velkýma 15cm voblerama chytali jsme pouze ryby max do 70cm a ještě jeden poznatek, čím více nástraha chrastila, tím byla úspěšnější, takže favoritem se stal Clackin od Rapaly.
Ahoj Míra

115cm
101cm
103cm
42cm
bulys 29.06.2015 09:52
bulys

Aland 16.-22.5. 2015

Tak konečně jsem obdržel pár fotek a mohu dodatečně podat info k Alandám v termínu 16-22.5.2015.
Jen ve zkratce 4 Češi (Moravu jsem tentokráte do statistik nepočítal po neadekvátních stále se opakujících připomínkách) chytli celkem 176 štik, což bylo na počet opravdu málo nicméně musím říct , že každá druhá až třetí štika byla mírová takže poměr byl 2:1 a ne jako normálně 5:1 což bylo plusem.
Počtem 68 kousků, jsem zvítězil opět počtem nad Jardou Dubskym nicméně opět velikostně nic moc, měl jsem největší 91cm, ale hodně štik mezi 75 až 89cm.
Jarda jako vždy pod mým vedením kraloval a menší počet (celkem 54 kusů) doháněl velikostí, měl ryby 97, 94 a 111 cm.
Od Moraváků excelovala opět Silvína, která ačkoliv minimem ryb dělala maxima: měla ryby 109, 98 a 95cm jinak z jejich strany to byla tragédie
:-). Pro zajímavost všechny štiky chyceny na volný ploše na Krakonošovu, u rákosí tragédie a když, tak miniatury.
To se da říci i o jerku, úplná tragédie chytl sem na to jen 5 štik za celej tejden a max do 65cm. Nejúčinnější byl malej vobler do 10cm, já byl osobně nejúspěšnější na Shad Rapa 9 cm v barvě FP (svítivej okoun).
I když opět Jarda to bojkotoval a s tvrzením velká nástraha velká ryba nasadil 20 cm hovado a chytil na to tu 111 a 97 cm, ale to bylo jen a pouze ten jeden den (odpoledne), páč pak jsme vodu mlátili ještě několikrát těmahle hybridama a výsledek: já jednu ušmudlanou 80-tku a obnovení tenisovýho lokte a Jarouš už jen štiky do 70cm, prostě neuvěřitelný na co ty potvory nezaútočej.
Takže statistika za čechy je následující:
celkem uloveno 176 štik, z toho 91 nad 60cm, 5 kusů nad 90cm, 1 kus nad 100cm, 12kusů nad 80cm a 28 kusů nad 70cm.