DiskuseAlandVaše úlovky

Diskuse - Aland - Vaše úlovky

Příspěvky ze země Aland, okruh "Vaše úlovky"

Pro tento okruh je u této země 33 příspěvků. Příspěvky jsou seřazeny podle data vložení.

Borek 03.05.2023 23:11

Aland-Nordqvist 2.5. a 3.5.2023
Oba dny bylo úplně jasno, ale dost větrno, fouká stabilně kolem 6 m/s a v nárazech dvakrát tolik. Slunce má sice už slušnou sílu, ale studený vítr od severu prostě stále vítězí. Přes den je maximálně 6 stupňů, v noci i lehce pod nulou.
V Krakonošovu se moc ryb nechytá a i posádky, které byly zvyklé v Krakonošovu trávit celé dny, zkouší štěstí, kde se dá.
Včera jsme chytili jednu sedmdesátku u Ptačích ostrovů a pár malých štiček u rákosí naproti garáži.
Dnes jsme dopoledne zkoušeli štěstí v Krakonošovu, ale po dvou hodinách jsme to vzdali a jeli se ohřát do chaty.
Odpoledne dopadlo lépe. Pochytali jsme pár menších štik a okounů u rákosí naproti garáži a pak jsme přejeli do jedné malé zátoky nedaleko Zdeňkova kolíku, kde Luboš na gumu vyprovokoval dve lepší štiky, 85 a 86 cm.
Cestou do chaty jsme ješte párkrát nahodili na Buzeráku. Já měl tři okouny a Luboš krásného cejna.
Když jsme v půl deváté dorazili do chaty, byly venku dva stupně. Ještěže sauna už byla vyhřátá!

Ptačí ostrovy
Okoun
Cejn na malou gumu
Zapad slunce
Komentáře k tomuto příspěvku:
Zdenek 04.05.2023 16:20
Zdenek: Když to tak čtu, tak je jasný, že každý stupeň ve vodě bude vidět na úlovcích. Příští týden to rybáři v Nordqvist asi budou mít o dost snazší. Kolik měla voda první den a kolik má dnes?
Borek 04.05.2023 20:38
Borek: Na začátku měla voda v Krakonošovu 9 stupňů, pak se ochladila na 7,5. Pochybuji, že teď má víc. Fouká 4 dny severák a je fakt zima i přes svítící slunce. To má sice sílu, ale ten severák nemá šanci přeprat. Příští týden má být výrazně tepleji a myslím si, že to bude s rybama dobré.
Borek 02.05.2023 13:02

Aland-Nordqvist 30.4. a 1.5.2023
Poslední dubnový den jsme strávili na lodi s místním rybářským průvodcem a správcem kempu v jedné osobě. Byli jsme nejdříve v severní části revíru, kde jsme ulovili dva hezké okouny, jednoho jesena a na malou gumu plotici (za hubu). Teplota vody na severu byla 6,4 stupně.
Pak jsme přejeli na jih do Krakonošova a až skoro do desíti večer se snažili o štiku. Ani záběr a ani standardně úspěšné posádky žádný úlovek nehlásily. Na echolotu bylo vidět štik relativně hodně, ale prostě jen leží v travách na dně a nežerou. Voda v Krakonošovu má aktuálně pouze 7,6 stupně, díky studenému počasí klesla teplota o necelé dva stupně.

První květnový den bylo konečně trošku tepleji a na vodě se dalo vydržet, ale navečer přišel déšť. Velká část posádek si nesáhla na kloudnou rybu. Tedy až na výjimky. Jarda s Martinem zachytali u rákosí, měli chyceno 15 menších štik. Totálně zazářili Dan s Ondrou v Krakonošovu ve chvíli, kdy už to ostatní vzdali. Byli tam sami a voda se na hodinu otevřela. Zdolali celkem 40 štik v podstatě z jednoho místa. A nebyly to žádné kudličky, dvě největší měly 90 a 96 cm. Záběr měli skoro na každý nához a Dan chytil dokonce tři ryby na tři po sobě jdoucí náhozy. Po hodině jako když utne a vše bylo při starém.
Je to docela trápení, ale jak vidno, občas se někomu zadaří. Pokud se ještě něco zásadního nezmění, bude letošní zahájení na Alandu na úlovky podprůměrné.

Pruvodce s okounem
Dan se stikou
Ondra a stika
Borek 30.04.2023 12:17

Aland-Nordqvist 29.4.2023
Je fakt zima! A odpoledne foukalo tak, že nás neudržela kotva. Nějaké záběry jsou, ale není jich moc. Já jsem tři dny bez ryby!
Ale někteří nachytat dokážou. Dnes byla ulovena asi nejhezčí (zbarvení, kresba) štika, jakou jsem kdy viděl, viz foto. Měřila 105 cm a ulovena byla v Krakonošovu. Zatím jediné dvě štiky přes metr délky ulovila jedna posádka, Martin s Jardou.

105 cm absolutní krásy
rybář 10.10.2022 13:48

Aland-Nordqvist 24.9.-1.10.2022
Nevím co se stalo, ale v našem týdnu ryby vůbec nebraly. Nebralo to nikomu z přítomných rybářů. Někteří přítomní byli v Nordqvist poněkolikáté a říkali, že se jim zde takové rybářské fiasko stalo poprvé.
Já osobně jsem chytil čtyři malé štiky a tři okouny, kamarád chytl jednoho Okouna a ostatní dva kamarádi nechytili vůbec nic...

Přírodě prostě neporučíš. Proto jsme na Nordqvist určitě nezanevřeli.

Karel C.

Komentář k tomuto příspěvku:
CK PEPA 10.10.2022 14:27
CK PEPA: Já mohu bohužel jen potvrdit tento příspěvek. Byl jsem na Alandu asi po dvacáté a tak těžkou (přímo beznadějnou) rybařinu jsem tady ještě nezažil. Za 14 dnů pobytu od 17.9. do 1.10. jsem ulovil celkem jen 13 štik a dcera 9. Největší štika měřila 82 cm. A aby toho nebylo málo, tak nebrali ani okouni. Jestli jsme chytli každý dohromady tucet okounů a největší neměl ani 30 cm? Naštěstí rostly aspoň houby.
Byla to už druhá výprava v září, kdy jsme na Alandu vyhořeli. Možná náhoda nebo nějaký trend, nevím. Ale jaro tady bylo vždy jistější a mnohem úspěšnější, tak zůstaneme asi u jarních výprav.
Jarda G.
Borek 07.05.2022 18:23
Borek

Nordqvist - zahajovací termín 2022 (28.4.-6.5.)

Stručná statistika úlovků za 17 lodí.
Celkový počet zdolaných štik: 1466 ks
do 59 cm: 820 ks
60-69 cm: 308 ks
70-79 cm: 153 ks
80-89 cm: 107 ks
90-99 cm: 59 ks
100-109 cm: 18 ks (6x100, 4x101, 4x102, 2x103, 105 a 108 cm)
110+ cm: 1 štika 116 cm (Pepa Č. 30.4.)

Uloveno bylo 9 candátů: 2x45, 60, 65, 70, 75, 83, 84 a 86 cm.

100 cm
101 cm
Candat 86 cm
102 cm
Borek 03.05.2019 09:04

Aland-Nordqvist 2.5.
Dopoledne sněžilo, odpoledne pršelo a začal foukat velmi silný vítr, jehož rychlost dosahovala v pozdním odpoledni až 13 m/s (cca 45 km/h). Na vodě se nedalo být.
Úspěch zaznamenala v podstatě jen jedna posádka a to kolem poledne, než se zvedl silný vítr. Ulovili štiky 92, 94, 96 a 102 cm. Odpoledne se ještě pokusili vyjet, ale ani v "závětří" je neudržela kotva.

Sneží...
Borek 03.05.2019 08:44

Aland-Nordqvist 1.5.
Je stále chladněji a chladněji...
Ráno jsme se "kousli" a na vodu vyjeli ještě před východem slunce. Východ nás zastihl cestou do Krakonošova. Prvních několik desítek minut se sice nic nedělo, ale pak jsme zažili dobrou hodinu, kdy ryby braly, já zdolal několik sedmdesátek a jednu štiku délky 95 cm, Luboš zabodoval štikami 83 cm a 103 cm. Pak se dlouho nic nedělo, tak jsme se jeli dospat. Odpoledne na stejném místě jsem zdolal další čtyři štiky do 80 cm, Luboš měl jen pár záběrů, ale skončil bez ryby.
Ostatním posádkám se moc nedařilo, až na pár výjimek.
Nejlepší ryby dne: 104, 103, 102, 100 cm a šest štik 90-99 cm.

Lubošova 103 cm štika
Vychod slunce v 6:20
Jirkova 104 cm štika
Borek 02.05.2019 00:44

Aland-Nordqvist 30.4.
Dnešní lov byl opravdu těžký, většinou to byl boj o každý záběr. Některé posádky byly rády, že alespoň něco ulovily bez ohledu na velikost, ale jiné svůj standard udržet dokázaly. Celkem se na vzduch podívalo 5 štik přes 90 cm, z toho jedna měla rovný metr. Konečně byl uloven okoun přes 40 cm délky (41 cm).
Kolem poledne přecházela severně od nás slušná bouřka, v dálce létaly blesky, a vzduch byl nabitý statickou elektřinou tak, že nám naše uhlíkové pruty dávaly rány. Výboje byly chvílemi celkem silné a nebylo to moc příjemné. Každopádně to byl ale doslova elektrizující zážitek. Nakonec i zapršelo. Celkově se pořád mírně ochlazuje a fouká studený vítr.

Okoun 41 cm
Stika 97 cm
Borek 30.04.2019 14:30

Aland-Nordqvist 29.4.
Aktivita ryb zase trochu klesla, dnešek byl prvním dnem, kdy se nechytla žádná ryba s trojcifernou délkou. I malé štiky v mělčinách si daly oraz. Sice nástrahy občas pronásledovaly, ale k útoku došlo zřídka. Pět lepších ryb s délkou mezi 70 a 80 centimetry jsme ulovili až kolem deváté večerní v Krakonošovu. Tou dobou byla u Ptačích ostrovů ulovena i největší ryba dne, Jirka po dlouhé době bez záběru vymodlil jednu "devadesátosmičku".

Jirkova 98
Borek 30.04.2019 14:20

Aland-Nordqvist 28.4.
Nedělní aktivita ryb byla zatím nejnižší, někteří zkušení borci byli dokonce bez ryby. Ulovena byla pouze jedna ryba přes metr délky, ale nutno říci, že to byla ryba monstrózní, měřila 111 cm a ulovena byla nedaleko Ptačích ostrovů. Dále bylo uloveno několik štik přes 90 cm, ale většina úlovků sotva přesáhla 70 cm.
Malé štiky a okouni na Buzeráku a U rákosí berou dobře, takže nuda rozhodně nehrozí.