DiskuseŠvédskoRybářské revíry

Diskuse - Švédsko - Rybářské revíry

Příspěvky ze země Švédsko, okruh "Rybářské revíry"

Pro tento okruh je u této země 255 příspěvků. Příspěvky jsou seřazeny podle data vložení.

Zdenek 29.05.2020 19:38
Zdenek

Švédsko - Syrsan, 28.5.2020
Spolu s Ondrou a Tomášem jsme byli na krátké pracovní návštěvě v revíru Syrsan a mezi 11.00-18.00 jsme vláčeli v zátoce Syrsan.
Celý den bylo krásně jasno-polojasno, slunečno, přes poledne mírný vítr a večer bezvětří. Teplota mezi 12-21°C. V zátoce Syrsam měla voda 13-14°C. Cestou z Basundy na Syrsan jsme viděli daňky a stádečko asi sedmi divočáků.
V okolí kotviště lodí na ostrůvku Gardsholmen bylo velké množství plotic 15-20 cm, které se zde shromáždily na tření a vyhřívaly se na sluníčku. V čisté vodě u břehů bylo vidět i velké množství koljušek tříostných. Když si rybář chvíli hrál s nástrahou u dna na hloubce cca 2-3 m, bylo vidět, jak se koljušky okolo nástrahy shromáždí a dorážejí na ni. Zvláště Tomášova chlupatice (twister) jim moc chutnala. Těžko říci, co tohle chování koljušek znamená. Možná takhle dorážejí na ryby v mělčinách, které se tam připlouvají třít, a obtěžují je tak dlouho, dokud nevypustí jikry, na které se koljušky vzápětí vrhnou a sežerou je?
Na ostrově Gardsholmen zrovna kvetly žluté a fialové vstavače.
V mělčinách 2-3 metry u rákosin u kotviště lodí Gardsholmen bylo několik záběrů štik 50-70 cm, pak zcela bez kontaktu bylo rybaření na mělčinách 1-4 m v okolí ostrůvků naproti Gardsholmen a další štiky 45-55 cm jsme ulovili až v průlivu do moře (vpravo před mostem u rákosin). Výrazně úspěšnější byl pak lov sleďů na systémek. Pro Ondru to byla sleďová premiéra a na jeho systémku opakovaně končili tři sledi naráz.
Ondra – 1x štika 68 cm
Zdeněk – 3x štika 45-60 cm

Syrsan - pohled na zatoku z vyhlidky pred chatami
chata Syrsan s nove instalovaným solarnim panelem
Sledi ze zatoky Syrsan
hejna plotic v melcine u kotviste lodi
Zdenek 27.05.2020 18:52
Zdenek

Arkösund 26.5.2020
Jasno, slunečno. Ráno 12°C, odpoledne okolo 20°C. Mírný větřík a večer úplné bezvětří.
Ráno jsme měli pracovní setkání s majitelem chat Arkosund a pak jsme mezi 11.00-21.00 rybařili v brakických vodách v okolí Arkosundu. Za celý den přívlače jsme neměli ani záběr od štiky, žádnou ani neviděli vyjet za nástrahou.
Ale v okolí majáku v sundu jsme nachytali kýbl sleďů (12-20 cm).
Štiky jsme zkoušeli marně lovit nejprve v zátoce u chat a pak při severovýchodním pobřeží ostrova Gränsö (vlevo za průplavem Lilla Arkösund, který od sebe odděluje ostrovy Gränsö a Arkö).

Arkosund, poledni pauza na ostrove
kveten v zatokach u Arkosundu
baltsti sledi jsou mali, ale lahodni
rybář 18.09.2019 17:07

Getno Gard 7.-14.9.2019
Jedná se o těžký revír a to nejen ve vztahu k samotnému ulovení ryby. Na mnoha místech se těsně pod hladinou ukrývají skály a srážka s nimi je velice nepříjemná. O možnosti poškození motorů ani nemluvím.
V našem případě se však jednalo o druhou návštěvu a věděli jsme co nás čeká. Označené nebezpečné skály zůstaly v echolotu uloženy a my jsme se po jezeře pohybovali s větší jistotou.

Oproti minulé návštěvě byla voda výrazně teplejší, necelých 17°C. To dávalo naději, že by štiky mohly být ještě vytažené v travinách kolem ostrovů. To se však nepotvrdilo a brzy jsme tyto místa opustili.
Každý den jsem se nějaký čas věnovali nudnému trollingu. Touto technikou bylo možné lovit candáty, a to zejména v hlubokých částech jezera. Avšak oproti předchozí výpravě jsem ulovili pouze 4 kusy s průměrnou délkou 55cm. Nutno ale dodat, že jsme touto činností strávili výrazně méně času než při minulé výpravě.

Většinu dne jsem věnovali pochytávání všemožných hran a zlomů, kterých je na jezeře tisíce. Ideální byly úseky, kde se skály táhly z hloubky okolo 4m až k hladině. Při troše trpělivosti s hledáním toho pravého místa se dalo nachytat opravdu velké množství okounů.
Pro tento způsob lovu jsem používali velice jemné nářadí, menší gumy a rotačky. Byla to výborná zábava a podařilo se nám pochytat i množství okounů nad 35cm.

Celkově jsem za týden chytli ve dvou rybářích 2 štiky, 4 candáty a 32 okounů nad 35cm (celkově cca 500 okounů). Top okoun měřil 41cm.
Zajímavostí byl ještě úhoř cca 90cm, který kolegu připravil o 15cm okouna.

Tomáš B.

Jeden z ulovenych candatu
Okoun z jezera Asnen
Candat z jezera Asnen
neregistrovaný uživatel 29.07.2019 11:41

Právě jsme se vrátili z rybaření ve Švédsku,konkrétně z jezera Lesjon.
Všechno bylo naprosto skvělé. Ani komáři,před kterými nás kdekdo varoval,neobtěžovali tak moc :-)Uvnitř stačil běžný repelent do zásuvky a na ven jsme používali místní repelent koupený v místní obchodě v Rosson. Jediné štípance byli první den před použitím repelentů :-)
Byli jsme dva dospělí a dva 15-ti letí kluci. Rybařili jenom synové. Celý týden byl naprosto úžný co se počtu ulovených okounů týče,ty jsme ani nepočítali,bylo jich celkem hodně přes 200 ks.Podařilo se ulovit 2x místní ID rybu( název dle Steinera,pode nás to švédský kapr:-) ),2 x v peřejích krásný pstruh, několik promarněných( spíše jen nezaseknutých) štik na žábu na hlavním jezeře. Na žábu bral dobře,několikrát jí i prokousli,ale nepovedlo se zaseknout tak,aby se dala vytáhnout. Jen jsme je viděli na prutu a pak se po krátkém boji pustili. Každopádně po změně nástrahy byl lov štik úspěšný,1 x 63 cm. 1 x 73 cm ( viz foto),4 x menší kolem 50 cm.V půlce týdne se hodně oteplilo( 30 stupňů ) a to byl kupodivu moment kdy začaly štiky a pstruzi nejvíc brát.
Steiner a Leila byli velmi příjemní,ubytování skvělé,dokonce i losí ragů jsme dostali :-)
Jediné,co bych ráda poradila těm,kteří tam též pojedou je to,že v jednom řidiči a s dvěma 15-ti letými dětmi je nutno cestu rozdělit alespoň do dvou dnů.Cestou tam jsme v podstatě vyrazili v 6.00 od trajektu a jeli nonstop( 3 čůrací pauzy) do 20.30 do Lesjon. Bylo to šíleně náročný. Cestou zpět jsme raději odjeli již v pátek kolem 15.00 a dojel ve 22.00ke Stockholmu,tam přespali na hotelu a druhý den v cca 10.00 vyrazili směr trajekt. Bylo to mnohem pohodlnější a lépe zvládnutelné.Takže pokud řídí jen jeden,určitě rozdělit cestu.
Závěrem chci poděkovat CK PEPA za skvěle zorganizovanou akci a určitě se na ně při naší další výpravě opět obrátíme:-)

Komentář k tomuto příspěvku:
CK PEPA 29.07.2019 14:27
CK PEPA: Děkujeme za report z Lesjon. ID ryba není švédský kapr, je to normální jelec jesen (anglicky se to řekne "id"), ryba která žije i u nás. Úspěšnost zdolání štiky při lovu na žáby je opravdu velmi nízká, ale ty záběry stojí za to!
Borek 17.07.2019 11:51
Borek

Tjuonajokk 6.-14.7. 2019
Úspěšná výprava do jednoho z nejlepších lovišť lipanů na světě je za námi (bohužel) a vše klaplo na výbornou. Počasí zlobilo jen první dva dny, kdy trochu víc foukalo a pršelo, ale rybám to ani trochu nevadilo. Zbytek pobytu jsme měli počasí již dobré, obvykle jasno nebo polojasno a teploty dosahovaly i k 18°C. Vítr mírný nebo skoro žádný, což bylo sice fajn na chytání, ale díky tomu nás mnohem více obtěžovali komáři. Těch bylo fakt dost.
Zarybařili jsme si na všech třech nejvýznamnějších peřejích v revíru i na dvou okolních jezerech. Na jezerech jsme chytili několik štik, největší měřily 90 cm. Ale to, proč jsme sem hlavně přijeli, bylo muškaření v peřejích, které jsou doslova plné lipanů. Z jednoho místa se dalo zdolat i několik desítek ryb. Chytili jsme ve čtyřech lidech více než dvě desítky lipanů, jejichž délka začíná číslicí 5. Ten úplně největší měřil 52 cm. Průměrná velikost lovených lipanů byla nad 40 cm. Celkem jsme ulovili neskutečné množství lipanů, troufnu si odhadnout, že finální počet se ve čtyřech lidech blíží tisíci kusům. Chytali jsme jak na suchou, tak na mokrou, nymfy a streamery. Obzvlášť lov na suchou mušku byl nezapomenutelný zážitek.
Pstruzi přes den moc nebrali, a když, tak jen dorostenci do 30 cm délky. Při večerním lovu se podařilo i pár větších (45 a 54 cm).
Servis v kempu Tjuonajokk nelze hodnotit jiným slovem, než slovem perfektní. I za poměrně spartánských podmínek (není tu signál na telefon ani internet, elektřina je jen v hlavní budově a jen když běží generátor...) je standard služeb vysoký. Samostatná kapitola je personál, který odvádí veškerou práci na 100%. Navíc je na všech vidět, že je to baví a snaží se plnit přání hostů i nad rámec svých povinností.
Za sebe musím říci, že Tjuonajokk a řeka Kaitum je jedno z nejkrásnějších míst, kde jsem kdy byl na rybách. Rybolov už snad ani nemůže být lepší a úžasná okolní krajina tomuto zážitku dodává ještě další rozměr.

Borek Zajíček

potočák 54 cm z výtoku potoka do jezera
Filip a lipan z peřeje Taivek
Peřej Tjirtjam
Lipaní "padesátka"
rybář 15.07.2019 12:27

Ammarnas 1.-7. července 2019
Všechny tři řeky, kam jsme v okolí Ammarnas zavítali, tvoří jistě nádherný rybářský revír. Nad některými úplavy a pooly jsme žasli, věřili a doufali, že tam jistě ulovíme trofejní ryby. Ale počasí bylo zcela proti nám: V chladné vodě ryby nesbíraly a byla totálně netečné ke všem nástrahám, které jsme se jim snažili nabídnout. Přitom vloni zde panovala taková vedra, že bylo zakázáno chytat na Sjoforsenu, aby zdolané ryby vůbec přežily!
S chytáním na velké vodě nemáme zkušenosti a tady bylo opravdu potřeba házet na hranici možností prutu i šňůry. Nicméně přímo v Ammarnasu pod mostem přes Tjulan ulovil Zdeněk dva krásné lipany, kteří začali sbírat a občas se ukázali.
Na Altsan jsme letěli s průvodcem Jeromem, mladým mužem a vystudovaným ichtyologem, který nás provázel a ukazoval, jak na to. Ale ani on na jemu dobře známých místech nic neulovil, takže nakonec můj potočák 53 cm byl jediná výhra (ale rozhodně ne výsledek mého rybářského umění).
V případě Ammarnas bych zdůraznil, že se počátkem sezóny jedná o vcelku velké řeky s velmi čistou vodou, kde je třeba házet co nejdále (téměř celou šňůrou) i se streamerem. Ryby tady jsou, to je jisté. Ale vzhledem k velké a studené vodě (6°C) a chladnu byly ryby netečné, sbíraly velmi omezeně a občasný úlovek byl dílem náhody.
Inu, jak se říká: Není vždycky posvícení! Jenomže těch „posvícení“, zdá se mi, valem ubývá. Ale sv. Petru je potřeba sloužit!
Jiří R.

rybář 10.07.2019 12:13

Giman 29.6.-6.7.2019
Prochytali jsme v rámci povolenky nabízené 4 lokality, ve vzdálenosti cca 5-15 km, různé typy jezer, různé druhy ryb (štiky, okouni, pstruzi).
Úlovky různorodé, celkem pěkné, okouni v rozmezí 20-35 cm, štiky 50-80 cm, pstruzi 25-35 cm. Na speciálním jezeře nasazení velcí pstruzi až do délky 60 cm.
Bylo nás celkem 8 osob (5 dospělých, 3 děti), denně jsme měli cca 5 štik, 10 okounů, 10 pstruhů (všichni dohromady). Největší štika byla 105 cm štika, ulovena 2.7. na třpytku do rákosí.
Ubytování OK. Kontakt s vedoucí kempu naprosto bezproblémový. Chatičky jsou hezké, ale vybavení kuchyně je slabší - nádobí různě pomíchané, malý počet skleniček, apod. Lodě i motory OK.
Martin B.

prvni stika vypravy
pstruh z jezera
Giman - pred chatou
Giman - duha nad jezerem
neregistrovaný uživatel 10.07.2019 10:48

Lesjön 29.6.-6.7.2019
Tentokrát bez trofejních úlovků.
Štika 42 ks max.76 cm
Okoun 68 ks max.37 cm
Síh 2ks cca 20 cm
Vše přívlač
Zdeněk P.

rybář 09.07.2019 19:33

Lesjon 21-28.6.2019
V chatě v kuchyni byl na magneticke liště nůž od špeku zadělaný jako prase, ale domnívám se, ze šlo o přehlédnutí při úklidu. Filtr digestoře nedržel a při vaření nešel používat, časem asi bude chtít úklid a vybavení chat víc kontrolovat po jednotlivých hostech...
Bez Raidu do zásuvky na odpuzování komárů by to letos bylo docela peklo, ale to má asi každý jinak.
Rybolov komplikoval po celý pobyt silný vítr, ale to k tomu patří.
Naše největší štika tentokrát 111 cm, největší pstruh 47 cm.
Lipani a okouni obvyklých parametrů do 45 cm.
Rybolov na horním jezeře pouze do 16 hodin. Lokalitu měl pronajatou fotograf z National Geographic. Fotil medvědy, orla a kladla se újeď.
Lesjön je stále fajn, ale už jsem tam byl mockrát a příští rok raději zas někam jinam...
Ahoj Honza

rybář 26.06.2019 16:05

Gafsele 15.-22.6. 2019
První dva až tři dny nám vyloženě nepřálo výrazně slunečné a teplé počasí.
Gafsele je krásná velká voda se spoustou možností rybolovu. Je zde velká koncentrace opravdu velkých ryb kolem metru. Na druhou stranu celkově počet úlovků na kusy je na Švédsko spíše podprůměrný. Takže, kdo si chce vyloženě jet pro velkou rybu, tak mohu jen doporučit. Pokud si chce někdo chytit 20 štik za den, tak bych volil jiný revír.

Se vším jsme byli spokojeni. Především se servisem ze strany majitele kempu a naprosto bezchybnými motory, loděmi a echoloty.

Největší ulovené štiky měřily 90, 91, 97, 97, 98 a 115 cm.
Několik ryb kolem metru jsme ještě ztratili.
V průměru na den to bylo cca o 5-7 štikách na hlavu.
Okounům jsme se moc nevěnovali, ale největší měli kolem 40 cm.