DiskuseŠpanělsko

Diskuse - Španělsko

Příspěvky ze země Španělsko

U této země je 23 příspěvků. Příspěvky jsou seřazeny podle data vložení.

CK PEPA 07.09.2017 11:23

29-31 srpna 2017
V srpnu bývá ve španělských jezerech obvykle voda velmi teplá a dravci jsou jen málo aktivní. Většina místních vláčkařů si v srpnu dává od rybolovu pauzu.
Nicméně právě v posledních dvou týdnech letošního srpna bylo rybaření v Baskicku nad očekávání úspěšné, co se velikosti lovených okounů týče. Koncem srpna byl překonán rekord jezera okounem délky 57 cm a bylo uloveno ještě
několik menších okolo 50 cm. Jednu "skoropadesátku" nám zaslal i Jairo, místní porybný.

skoropadesátka z konce srpna
CK PEPA 05.05.2017 17:15

Baskicko 25-30 dubna 2017
Za celý předchozí týden se neulovil snad ani jeden okoun! Z přehrady známé trofejními okouny jako-by okouni zmizeli. Nezmizeli, ale třeli se. A hlavně vůbec nežrali. Stejně jako okouni šli do tření i candáti. Jinými slovy, v posledních dvou týdnech dubna bylo umění vůbec něco chytit. Těžko říci, jestli to bylo třením nebo prudkými změnami tlaku a počasí. Asi obojím.
V každém případě se vše zlomilo 27.4., kdy najednou ryby začaly žrát. Hlavně štiky a candáti se začli futrovat a během víkendu jsme ve dvojici ulovili několik štik přes metr a snad 20 candátů mezi 65-80 cm. Po dvou mizerných týdnech přišel úplně neskutečný rybářský víkend, během kterého padl rekord jezera ve velikosti ulovené štiky (121 cm) i candáta (86 cm). A já po týdnu konečně zase chytil pořádného okouna.
Jairo

candat 86 cm uloveny pri lovu okounu
dubnovy okoun z Baskicka
stika 121 cm ulovena 30.dubna
candat 80 cm
rybář 25.04.2017 13:21

Baskicko 20.-24.4. 2017
Krásné přehradní jezero vydalo pramálo svých obyvatel, konkrétně pouze tři a to i přes fakt, že se místní rybářský průvodce Joseba snažil jak jen to šlo. Jeden z rybářů zůstal nakonec úplně bez ryby, jeden ulovil dvě šti(č)ky (cca 40 a 65 cm) a jeden ulovil pouze malého candáta (cca 45 cm) a to víceméně ještě úplně náhodou...
Tření okounů bylo v plném proudu a ryby tím pádem nástrahy naprosto ignorovaly. A počasí tomu moc nepřidalo - bylo velmi teplo a foukal pouze slabý vítr. Tření probíhalo oproti roku 2016 o skoro 3 týdny později.
Ostatní služby v Baskicku byly na 100%, vše klaplo jak mělo, jídlo výborné, průvodce velmi ochotný a zkušený (a bylo na něm vidět, jak ho trápí to, že ryby neberou)... prostě až na ty ryby to bylo perfektní.

Petr J.

rybář 06.04.2017 11:51

Baskicko 31.3.-4.4. 2017
Počasí bylo aprílové, což by ani tak nevadilo, ale odpoledne nás sužoval silný severák (až 60 km/h) a vlny (jako prase). Zkrátka ideální pro kajakové začátečníky...
Tři dny rybaření byly nakonec jako den a noc. Kvůli prvnímu ale tento výlet stál rozhodně za to! Dále nám ryby ukázaly, že když nechtějí, jsme na ně krátcí...
Tady je moje okouní statistika z prvního dne: 50 cm (2390g), 47 cm (1760 g), 47 cm (1870g), 49 cm (2120g) a ještě jeden "menší" cca 1,6 kg, kterého jsem nevážil.
Podařilo se mi chytit také dva candáty, jednoho 65+ a druhého tak 55 cm. Utrhla mi to slušná štika (asi o ruiny starého domu) a jedna mi uhryzla 0,30mm fluorocarbon.
Kolega Láďa se nechtěně zaměřil na štiky. Ulovil tři, z nichž největší měla pozitivně přes 90 cm. Ryby jsme chytali v hloubce od 8 do 14 metrů.
Všechny okouny jsem ulovil vertikální přívlačí na gumy od průvodce.
V mělčí vodě nebyl záběr.
Další den panovalo od rána studené deštivé počasí doprovázené silným větrem a naše úlovky byly celkově slabší. Láďa chytil 4 štiky (max. 90 cm) a vypnul zřejmě dva velké okouny. Já jsem po dvou ztracených štikách nakonec vyházel jednoho okouna 46 cm (1700g).
Poslední den se počasí úplně zbláznilo a naservírovalo nám letní den prakticky bez větru s odpoledními teplotami kolem 25°C. Nám na kajacích se to samozřejmě líbilo, ale u ryb to bylo opačně. Za deset hodin rybaření a při možných i nemožných pokusech ulovit cokoliv jsme neměli ani záběr. Trochu hořký konec mi ale nezkazil celkově nádherný dojem z místa, rybaření, služeb a perfektní organizace.
Děkuji za výtečný tip a splnění klukovského snu o okounovi "50"!
Ačkoliv zájezd nepatří zrovna k těm levným, vynaložených prostředků vůbec nelituji. 4x jsem si vylepšil okouní osobní rekord, užil si výborné jídlo a rybařil s jedním z nejšikovnějších španělských rybářů Josebou.

Bohužel už z Českých Budějovic zdraví
Radek

padesátka
stika 90+
candat
azuro a bez ryby...
CK PEPA 15.12.2016 18:04

10.12.
Asi jako většina lidí v celé Evropě se i já podřizuji rytmu nadcházejících Vánoc: návštěvy přátel, firemní večírky, v práci uzávěrky a vymýšlení vánočních dárků. Ale v sobotu 10.12. byla tak slibná předpověď počasí, že jsem vzal loď a vyrazil na celý den na okouny. Bylo úplné bezvětří, ráno mlha a trochu mrzlo. Po desáté mlha zmizela, na chvíli se ukázalo i slunce a teplota vylezla skoro na 10°C.
Za celý den jsem měl jen pár okounů a candátů, ale jeden okoun stál za to. Možná poslední letošní půlmetrovka...
Veselé Vánoce přeje
Joseba

prosincovy okoun z Baskicka
Zdenek 14.11.2016 10:43
Zdenek

11.-13. listopadu 2016
Po dvou týdnech je v Baskicku další výprava.
Tentokrát výrazně horší počasí s teplotou o 15°C nižší.
Zatažená obloha v mírný vítr však přejí rybaření a chytá se skoro trojnásobek počtu ryb než koncem října.

okoun 51 cm, 12.11.2016
podzimni stika 106 cm z Baskicka, 11.11.2016
Zdenek 01.11.2016 19:58
Zdenek

Baskicko 27.-31. října 2016

Baskicko nás v závěru října překvapilo až neuvěřitelně krásným počasím. No, „krásným“ spíše pro turistiku, ale zatraceně těžkým pro rybaření. Každé ráno 3°C, po poledni přes 20°C, naprosté bezvětří, modrá obloha a slunce, slunce, slunce. Teplota vody 13-16°C.
Vzhledem k průhlednosti vody, kdy jsme naše twistery viděli až do hloubky 5 metrů, bylo to bezvětří a hladina jako zrcadlo dosti tvrdý oříšek. Bez fluorkarbonových návazců s velmi malou šancí na záběr.
Denně jsme každý chytali jen několik ryb. Radim se jako jediný dostal s okounem přes 50 cm, my ostatní jsme se museli spokojit s „mrňousky“ mezi 40-49 cm...
Přes den se ulovilo jen pár candátů 60-70 cm a ve skupinách lovili až po západu slunce.
Aktivnější byly štiky – každému utekla nebo ukousla návazec metrovka a ulovili jsme několik štik mezi 80-90 cm.
Většinu ryb jsme ulovili na rippery a smáčky délky 7-12 cm na hlavičkách 10-20 g. Barva nástrahy nehrála nijak zvláštní roli – chytali jsme na bílé, žluté, zelené, chartreusse, šedé i hnědé gumy.
Po třech dnech technicky velmi těžkého chytání a intenzivního opalování se nám z jezera moc nechtělo – byl to skvělý relax v nádherné přírodě s kulisou podzimem zbarvených hor.

28. rijen v Baskicku - slunce a naproste bezvetri
okoun 47 cm
okoun 49 cm
okoun 51 cm
Borek 16.04.2016 21:50
Borek

Baskicko 16.4.
Ranní cestu do vzdálenější části přehrady dlouhou skoro 5 km nám ulehčil odtah motorovou loďí. Na místě se sice něco chytilo, ale očekávání naplňeno nebylo, takže padlo rozhodnutí na návrat blíže k hrázi, kde jsme chytali včera. V poledne přišel déšť a tak trávíme oběd na základně. Po obědě ryby moc nejdou a záběry přicházejí až odpoledne. Celkem jsme chytili v šesti lidech 5 okounů 35-49 cm, 3 štiky 80-93 cm a 4 candáty 50-60 cm. Na to, jak chvílemi foukalo a jaké byly vlny, bych výsledek dnešního dne hodnotil kladně. Na zpáteční cestě k základně nás chytil déšť a protivítr o rychlosti 60 km/h. Dojeli jsme sice mokří, ale naštěstí všichni. A ta padesátka snad přijde zítra. Musí!

kajakovlak
45 cm
49 cm
candatek
Borek 15.04.2016 21:40
Borek

Baskicko 15.4. 2016
 První den lovu zaměřeného na lov velkých okounů se nám nakonec vyvedl a nikdo nezůstal bez ryby. Uloveno bylo v šesti rybářích osm okounů ve velikostním rozmezí 41-52 cm, dva candáti 65 a 75 cm a tři štiky 90-96 cm. Okouny chytáme na hloubkách od 8 do 15 metrů velmi podobným způsobem, který funguje na našich přehradách při podzimním a zimním lovu candátů. Jako nejúspěšnější nástrahy se ukázaly světlé rippery kolem 10 cm na jigových hlavičkách cca 10-14g. Zítra jedeme vyzkoušet top místa ve vzdálenější části přehrady a já doufám, že konečně pokořím magickou hranici 50 cm.

48 cm
Pavlova 96 cm
Tomas s 48 cm
První pres 50 (o 1 cm)
Komentář k tomuto příspěvku:
Zdenek 16.04.2016 04:24
Zdenek: Zdá se mi to nebo je na té fotce s okounem 51 cm na horách v pozadí opravdu sníh? No, když vidím, jak jste nabalení, tak je to asi sníh...
Ryby hezký, jen tak dál.
CK PEPA 06.04.2016 12:42

2. dubna
O víkendu jsem měl volno a tak jsem v sobotu na půl dne vyrazil s rybářským kajakem na jezero. Stále je dost chladno a okouni nejsou nijak zvlášť hladoví. Spíš je to o dráždění jednotlivých velkých ryb. Stejně jako minulý týden jsem si i dnes chytil okouna, který atakoval délku 55 cm a protože byl před vytřením plnej jiker, možná vážil přes 3 kg (viz foto).
Okouni už se třou a jakmile bude po tření, začnou žrát. Myslím, že za týden začne pořádná chytačka.