DiskuseNorskoRybářské revíry

Diskuse - Norsko - Rybářské revíry

Příspěvky ze země Norsko, okruh "Rybářské revíry"

Pro tento okruh je u této země 319 příspěvků. Příspěvky jsou seřazeny podle data vložení.

CK PEPA 13.10.2020 16:15
CK PEPA

Larseng v říjnu 2020
Letos se říjen zatím více než jen vydařil. No, v každém případě byl u nás na severu díky počasí rybářsky zajímavější než září a dokonce možná i lepší než srpen.
Mořská rybařina na norském pobřeží je hodně o počasí a to bylo zrovna letos v září, hlavně v jeho druhé polovině velmi větrné. 1.října se počasí uklidnilo a hned to bylo vidět na úlovcích. myslím, že úspěchy letošního října přesvědčí část našich hostů o tom, že říjen může být dobrou volbou.
Hned 1.10. ulovili naši hosté v proudu západně od Larsengu halibuta 171 cm a halibuti kolem metru byli loveni skoro každý den, takže mi je zákazníci ani nehlásili jako nějakou zvláštnost. Do Malangen-fjordu, kde jsou skoro vždy velká henja sleďů, najely v říjnu velké tresky obecné. Obecňaček 100-120 cm tam bylo mezi 1-12 říjnem uloveno každý den několik. Zatím chybí mezi říjnovými úlovky velcí keleři, ale co není, může být.
Myslím, že úspěchy letošního října přesvědčí část našich hostů o tom, že říjen může být dobrou volbou.
Z Larsengu posílá pozdrav Trine

Imarsund 26.8.-5.9.2020

rybář 02.10.2020 12:35

Sandnessjoen - Brasoy 6-15 srpna 2020
Mám dilema, zda objednat pobyty v Norsku na příští rok. Jednak je to hodně obsazené
a pak je tu nejistota, jaká pandemie vypukne příští rok?????
V Brasoy se nám líbilo. Domácí byli milí, přátelští a při odjezdu se ptali, proč nezůstaneme déle. Na moři jsme potkávali jenom domorodce a rybářské chaty zely prázdnotou.
Užili jsme si krásné počasí, rybolov, prostě dovolená super. Stejně jako loni, předloni, jako před deseti lety.
Kromě dezinfekce u obchodů nikdo pandemii neřešil.
Děkujeme V.+Z. Loudovi

zátoka u Brasoy
treska
taky treska
rackove
neregistrovaný uživatel 28.09.2020 10:18

Roan 19 - 25 září 2020
Počasí nám letos moc nepřálo.Vítr mezi 5 až 17m/s.Na moře jsme se vůbec nedostali.
Když nám počasí a vítr dovolil vyjet do fjordu tak jsme byli šťastní. Našli jsme si ve vedlejší vesnici přístup na skály a chytali z pobřeží. Nachytali polaky cca: 80ks do 85 cm a makrely cca: 50 ks.Obecňačky tu nebyly.
Cesta proběhla celkem v pořádku.
Samozřejmě musíme poděkovat CK Pepa za trpělivost.
Richard

rybář 25.09.2020 09:06

Senja Havfiskecenter 5-15 září 2020
Rybaření nám šlo, měli jsme několik pěkných kousků od 9 kg až po 12 kg. Kromě tresek obecných a tmavých i pěkného ďasa, vlkouše...
Lodě jsou v pohodě, cena benzínu přemrštěná, majitel je příjemný také. Správce-místní picmoch, který se o má starat o kemp, je kapitola sama pro sebe.
Posílám pár fotek chladicí místnosti, kterou hygienik uzavřel kvůli koronaviru. Tak tam dali pultové mrazáky. Jakou to má logiku, to moc nechápu. U vstupu na molo je malé staveniště, na kterém za 10 dní nikdo nezatloukl ani hřebík. Takový malý běh přes překážky.
Kdyby správce Krokodýl Dundee staral o vše tak, jako je pedant na lodě, tak je to tu 1a.
Jediné co nás zarazilo, byla cena benzínu o proti pumpě předražená o 11 norků což znamená přirážka 80%, což je přehnané, ale to přežijeme.
Jinak vše proběhlo bez problémů. Cesta byla v pohodě. Až na to, jak říkám já: pro důchodce byla dlouhá.
Celá parta Vám jinak děkuje za krásných 10 dní. Těšíme se na další rok.
Martin Š. z bandou

stavba v kotvisti lodi
mrazaky misto chladici mistnosti
das morsky
tresky obecne i tmave
Komentář k tomuto příspěvku:
CK PEPA 25.09.2020 09:12
CK PEPA: Cena benzínu v Senja Havfiskecenter, to je poučná historka o norské mentalitě:
Benzín stával v Senja HFC před cca 3 lety stejně jako jinde, tedy cca o 10-20% více než u pumpy. A vzhledem k tomu, jak je to k pumpě ve Finnsnes daleko, nikomu se tam jezdit nechtělo a tak ho vozil správce Krokodýl Dundee. A jak tak každý druhý den jezdil k pumpě do Finnsnes, tam natankoval do cca 20 nádrží/kanystrů a zase jel zpátky, tak si toho transportování benzínu někdo všimnul a přičinlivě ho prásknul. Správce zastavili policajti, dostal pokutu několik tisíc NOK za neoprávněný převoz nebezpečného-hořlavého nákladu a firma dostala výstrahu, že takhle vozit benzín nesmí.
Nezbylo jim, než koupit benzín nejdříve formou jednorázové dodávky v sudech, pak zkoušeli nechat si přivézt každý týden cca 2000 litrů malou cisternou, pak zkoušeli zprovoznit vlastní pumpu. Každé to řešení bylo strašně drahé, protože v Norsku je všechno, co je jen trochu nestandardní, strašně drahé.
Aktuálně se snaží prosadit otevření samoobslužné pumpy v Medby, aby nemuseli objednávají oficiální dovoz paliva z Finnsnes...
neregistrovaný uživatel 24.09.2020 10:59

Senja Havfiskesenter 20.-23.9.2020
Zatím jsme vyjeli na chvíli až dnes - je tu totální humus počasí, takže až dnes proběhlo seznámení s vodou, a to pouze na kraji našeho malého fjordu.

Dle naší zkušenosti na severu ve fjordech ryby většinou nebývají a musí se
trochu na oceán, což zatím nelze.
Uvidíme zda se to počasí změní (snad od soboty).

Kemp je zcela plný, nevím jak to ten člověk dělá - asi má hodně dobré
kontakty - roušky zde zřejmě nikdy neviděli a vůbec neřeší.

Zázemí nic moc: kuchárna pod stříškou-otevřená (zima a vítr).

Jsme rádi že jsme vůbec někam mohli vyjet - ta cesta přes Švédsko - Skeleftea
nebyla vůbec špatná a časově stejná jako na Bolgu díky chybějícímu trajektu.

Snad to tu proběhne úspěšně a nejpozději od soboty budeme moci na oceán a užijeme si to.

Jíří N.

neregistrovaný uživatel 23.09.2020 13:50

Larseng 7.-18.9.2020 (závěrečný příspěvek)
Co se týče cesty zpět, tak vše bylo v naprostém pořádku. Jelikož po nás v domě nebyli žádní hosté, tak jsme opouštěli dům kolem půl druhé a ne v 10:00, jak je vždy požadováno. Což bylo velmi milé od paní majitelky a taky vzhledem k počasí, které venku panovalo. Opravdu Norské počasí, vichr, déšť, zima.
Na letišti proběhlo taky vše v pořádku, odbavení rychlé bez komplikací, jen zkontrolovali baterky, ale to je standard. Ani roušky jsme na letišti nemuseli mít, protože jsme byli po 10denní karanténě. V letadle už ano. V letadle opět jen pár lidí cca 20-30 lidí.
Cesta přes Polsko do Ostravy proběhla taky v pořádku. Dorazili jsme domů cca v 01:00 přesně podle předpokladu.

Co se týče ryb, místa a celého zázemí, tak není mnoho co vytknout. Místo je velice pěkné, kousek od letiště. Vybavení domků v pohodě, snad jen sprcha mohla být větší. Silnější postavy s tímto sprch. koutem musí mít problém :-) Místo na filetování bylo v pohodě. V Larseng se dá ubytovat dost lidí a když by přijely 2, nebo 3 party zpět současně, tak se určitě nevlezou. ( v době covidu tam stejně muže být jen jedna parta a docela se to dodržovalo)
Rybolov jako takový byl v pohodě a díky zkušenostem a radám Trine i velmi plodný, hlavně v oblasti mallangen. Co se týče halibutů, tak je vidět, že jich v této oblasti je opravdu mnoho. Lodě byly v pořádku, není třeba komentovat.
Letošní rekordy byly treska obecná 124cm, chycená u ponorkové základny v 90m na papričku. Halibut 167cm chycen za průlivem na hloubce cca 60m na montáž s mrtvým kelerem. Celkem uloveno 10 halibutů. Tresky tmavé na hloubkách opravdu mnoho 80-110cm.
Celkově jsme se všichni shodli, že tato výprava byla opravdu vydařená a že se na toto místo ještě vrátíme.

Viděli jsme loď norské armády
pohoda na vodě
Halibutí děcko
výhled z domku
neregistrovaný uživatel 23.09.2020 10:17

Senja Havfiskesenter 6.-16.9.2020
Cesta do Norska byla úplně bez problémů, kontroly na hranicích úplně běžné, pouze kontrola pasů a na norských hranicích kontrola voucheru k pobytu a bezproblémový průjezd.
Na Senje jsme byli poprvé. Ubytování na nás působilo velmi pěkně. Dům Veimann byl čistý a dobře vybavený. Krytá filetárna byla vzhledem k počasí velmi příjemná. Lodě byly kvalitní s dobrými motory.
Co se týká rybolovu, první den uloven první a také poslední halibut 93cm a mořský ďas. Během celého pobytu nás trápil vítr, což dle místích obyvatel byl jeden z hlavních důvodů proč zde bylo málo ryb. Podařilo se nám chytit několik kellerů kolem 1 metru, spoustu okouníků, největší až 60 cm. To, že tolik nebraly ryby jsme si vynahrazovali houbeřením, které bylo perfektní.
Zpáteční cesta opět bez problémů, proběhla pouze kontrola pasů.

Jindřich M.

rybář 26.08.2020 14:25

Somnes-Berg 15.-22.8.2020
Somnes-Berg je jako každá lokalita v Norsku nádherná.
Majitel ubytování nám vyšel maximálně vstříc, zařízení chaty je velmi dobré.
Malý problém byl jen v odhlučnění chaty, kdy při sebemenším pohybu na horním patře smrkové fošny podlahy dokazovaly svou úžasnou akustiku severského dřeva.
Také závěs místo dveří do ložnice moc zvuku chrápajícího kolegy netlumil.
Co se týká zpracovny ryb, hodnotil bych ji jako nejhorší z toho co jsem poznal (asi 7 lokalit).
Vámi doporučená loď 90hp byla perfektní a šlapala jako hodinky, což bylo zapotřebí, protože jsme jezdili na místa vzdálená skoro 30km.
Rybolov byl zajímavý, nechytili jsme toho sice moc, ale pestrost druhů byla velmi uspokojivá.
Kromě rybolovu je destinace ráj pro houbaření.

Peter C.

rybář 24.08.2020 11:18

Hestoysund 8.-18.8.2020
Mali sme troška obavy z cestovania ohladom covidu ale ked sme prisli do Polska tak pred trajektom nam merali len teplotu a pri vylodeni vo Švedsku nebola žiadna kontrola (ani policajti a ani colníci) a tak isto aj počas cesty Švédskom zase prišli obavy ked sme prichadzali na Norske hranice ale neboli ziadne kontroly ani zátarasy ako sme čakali ani tam, skratka žiadne kontroly ohladom Covid-19.
Čo sa týka rybarčenia boli sme celkom spokojný hoci z 3 dni z pobytu sme nechytali ohladom silného vetra a dažda ale potom sa dalo.
K úlovkom asi tolko: Chytili sme 5 ks Halibútov z toho 2 boli malé, to sme vrátili vode, a 3 ks boli už v norme: mal 123 cm (23 kg), 118 cm (18 kg) a 108 cm (16 kg). Pochytali sme aj dake obecnačky, samozřejmě pár polakov, boli aj dáke makreli, ale bolo ich málo. Chytili sme aj 3 miene. To by bolo asi tak všetkom ohladom rybolovu.
Na ceste domov opet neboli žiadne kontroly a cesta prebehla ok až na to rozkopané Polsko...