DiskuseFinskoVaše úlovky

Diskuse - Finsko - Vaše úlovky

Příspěvky ze země Finsko, okruh "Vaše úlovky"

Pro tento okruh je u této země 28 příspěvků. Příspěvky jsou seřazeny podle data vložení.

neregistrovaný uživatel 23.05.2022 16:44

Nordqvist 14.-21.5.2022
Po třech letech, kdy jsme na Alandech nebyli, respektive dva roky nemohli, to byl balzám na nervy. Příroda a taky počasí vyšlo nádherně. Z počátku sluníčko a studený vítr, ale od středy krásné slunko a teplo.
Jelikož nejsem žádný profík na přívlač, tak mi každá štika dala trochu úsilí, ale stálo to za to. Měli jsme i pár velkých okounů a nádherné chytání sledíků. Ryby nám braly spíše na hloubce, než u břehu a hlavně na rotačky. Což bylo prý podle zkušených kolegů přívlačářů proto, že to s woblerem a gumou tak neumím.
Za naši skupinu vím o největší štice 105 cm a 103 cm. My jsme měli se synem největší 75 cm z Krakonošova. Ke konci týdne se aktivita štik ještě zvyšovala, takže od všech z naší skupiny vím, že byli s počty ulovených štik spokojeni.

Oldřich Š.

Borek 07.05.2022 18:02

Nordqvist 6.5.2022
Poslední den byl ve znamení teplého počasí a mírného jižního větru.
Někdo nachytal a někdo ne. Záleželo hodně na výběru místa i taktiky. Nejlepší výsledek udělal Ondra se Zdeňkem na velké nástrahy. Na lodi měli 52 štik, z toho 3 ryby přes metr délky a většina byla větší, než 80 cm. V Krakonošovu se štiky akorát třou. Na echolotu bylo vidět vždy několik ryb pohromadě, obvykle jedna velká a kolem 2-3 menší.
Chytilo se i několik candátů (86, 84, 75, 65 a 2x 45 cm).
Myslím si, že pokud se počasí výrazně nezkazí, bude další týden velmi zajímavý.

Stika 101 cm
Candat 84 cm
Candat 86 cm
Candat 75 cm
Borek 05.05.2022 22:46

Nordqvist 4.5.2022
Blížíme se do finále, ale žádný viditelný posun k lepšímu vidět není. Velkých ryb se chytá relativně málo. Malé štiky na buzeráku berou, u rákosí se také dá něco chytit, ale na jihu revíru je to těžké. Driftovat mezi Ptačími ostrovy a Krakonošovem je skoro ztráta času. Výsledky se dají udělat přímo v Krakonošovu, pokud člověk vydrží celý den na kotvě a hází a hází...
Štiky berou hlavně malé (cca do 10 cm) bílé gumy. Na větší nástrahy je záběrů výrazně méně. Ani okounům se dnes moc nechtělo.
Dnešní nejzajímavější úlovek: candát 70 cm

Candat 70 cm
Borek 03.05.2022 22:24

Nordqvist 3.5. 2022
Ve tři ráno mě vzbudil vítr, který nám sfoukl gril z terasy. Poryvy lomcovaly chatou a teplota klesla v noci až k nule. Ti, kdo mají chaty dále od vody, trochu v závětří, přišli ráno k lodím, ale hned si to rozmysleli a šli zpět. Foukalo 15 m/s a v poryvech hodně přes 20. V poledne jsme se sebrali a jeli do Mariehamnu doplnit zásoby potravin a zkontrolovat nabídku rybářských obchodů. Kolem 16:00 se vítr začal tišit a na vodu jeli skoro všichni. Výsledky ale byly tristní. Tu a tam chytil někdo pár malých štiček od rákosí, ale většina rybářů se vrátila s čistou nulou. Ani okouni nebrali, jako kdyby zmizeli. Voda se pravděpodobně zase trochu ochladila a zamíchala díky severáku. Uvidíme zítra. Předpověď se změnila, foukat má přiměřeně a teplota by měla být kolem 10°C.

Borek 03.05.2022 22:09

Nordqvist 2.5. 2022
Dnes byl dle předpovědi asi nejteplejší den pobytu. Výjimečně foukalo od jihu, přes den bylo 15°C. Večer se ale vítr stočil a začalo zase foukat od severu. Ryby moc nežraly. Tedy většině rybářům. Výjimka je opět Pepa, který prostě umí najít, a hlavně chytit, velké ryby. Nevím, jak to dělá, ale má výsledky. Zabodoval i Jarda štikou 101 cm z Krakonošova a Ondra rybou 96 cm.
V průplavu u přístaviště se konečně objevily zelené výhonky nového rákosí a večer jsem kolem mola viděl čerstvě nakladené jikry. Břízám, které rostou v závětří, začaly rašit lístky. Jaro je tu!

Jardova stika 101 cm
Pepa s metrovkou
Ondra, 96 cm
Solidni ryba!
Borek 02.05.2022 09:10

Nordqvist 1.5.2022
Stále fouká studený vítr od severu a i přes to, že svítí slunce skoro celý den, voda se neohřívá. Při našem příjezdu měla na jihu revíru 9°C a na severu 8°C a doteď se to nezměnilo. Lepší úlovky jsou hodně vydřené, velkých ryb se chytá málo. Některé posádky sice dokáží ulovit i dvě desítky štik za den, ale jsou to kudličky s délkou do 60 cm ulovené u rákosí nebo na mělčinách v závětří. Potřebovali bychom, aby přestal foukat studený vítr a voda se začala prohřívat. Dva stupně by mohly stačit, aby se aktivita změnila k lepšímu.

Metrovka z jihu reviru
Jedna z tech lepsich
Marian se stikou 92 cm
Martinuv okoun 41 cm
Borek 30.04.2022 22:55

Nordqvist 28.4-30.4.2022
Cesta na Aland proběhla naprosto hladce, jen švédská blonďatá celnice chtěla znát důvod naší cesty. Když jsme řekli, že jedeme na ryby, hezky se na nás usmála a popřála dobrý lov. Totéž se opakovalo po příjezdu trajektem na Aland, jen to byla bruneta. Žádné certifikáty o očkování nebo testy po nás nikdo nechtěl, i když určitá omezení ohledně covidu pro vstup do Finska stále platí.
Na Alandu nás přivítalo polojasno, ale celkem zima (do 5 stupňů), protože foukalo od severu. Cestou ve Švédsku bylo v noci dokonce -3.
První dva dny na vodě foukal vítr stále od severu a teplo rozhodně nebylo, vraceli jsme se notně promrzlí.
Ve čtvrtek, první den chytání, jsme objeli známá místa, ale kromě pár kudel a okounů to žádná hitparáda nebyla.
V pátek se už chytila i nějaká ta slušnější ryba a dokonce i pár štik přes metr (102, 102, 105 cm).
V sobotu posledního dubna se vítr otočil, foukalo od jihozápadu a bylo krásně. Svítilo slunce a teplota se přiblížila 10 stupňům, večer bylo úplné bezvětří. Což se sice líbilo nám, ale o něco méně rybám. Záběru bylo méně, ale ryba se ulovit dala. Dokonce byla zdolána krásná štika délky 116 cm. Laťka je nastavena vysoko, jsem zvědav, zda bude do konce pobytu překonána...

Pepa jeho stosestnactka
Zdenek s okounem (43cm)
Sobotni ve er
Jedna z tech mensich
rybář 19.10.2021 15:07

Nordqvist 18.9.-2.10.2021

Letošní podzimní výprava byla zatím moje nejdelší na Alndu v kempu Nordqvist - 14 dní. Jelikož očekávání bylo veliké, těšil jsem se především na možnost vylepšení osobního rekordu. Nicméně především štiky s tím evidentně nesouhlasily a tak jsem se opět rekordu nedočkal. Počasí bylo vysloveně podzimní, některá rána byla mrazivá. Foukal až na výjimky silný vítr, takže bylo nutné hledat zastíněná místa, kde se loď udržela a necestovala i s kotvou.
První týden bylo počasí ještě relativně přívětivé a tak se mi podařilo chytit krásnou štiku 96cm. V úterý mi nejprve zabrala těsně u lodi, ale to jsem bohužel nebyl schopen zaseknout, takže se po krátkém boji zase uvolnila. Ale viděl jsem a odhadoval kolem 80 – 90 cm. Druhý den, ve středu prvního týdne, jsem opět vyjel na stejné místo a pokoušel se o její vyprovokování, byť vím, že štiky na Alandu nejsou až tak zvyklé držet delší dobu jedno teritorium. Nejprve jsem byl odměněn okounem 46 cm. Jen pro zajímavost, chytal jsme na Jackson Active shad 15 cm (gumová nástraha). Ten okoun nasál nástrahu tak, že ocas gumy jsem mu vytahoval z jícnu.
V následujícím týdnu na stejnou nástrahu chytil můj syn také okouna, ale jen 36 cm. To jen pro ilustraci, jak tihle okouni jsou žraví a na jak velké rybičky si troufnou.
Ve čtvrtek prvního týdne lilo a fučel vítr, takže proběhla návštěva Mariehamnu a odpočinkový den.
Od pátku prvního týden se postupně lepšilo počasí a v neděli se udělalo ideální počasí. Bezvětří, sluníčko a teplo. Bylo to ovšem ideální počasí pro rybáře, ale absolutně ne pro ryby. Objel jsem celé Bergo, celý revír Svartsmara a navečer utrmácen jsem zakotvil loď v přístavu. Za celý den jsem neměl jediný záběr. Ani okoun, ani sebemenší štička, prostě čistá nula.
Následující dny se počasí „umoudřilo“, vrátilo se k normálu, tedy zima a vítr. V tomto počasí se už dalo občas chytit relativně hezkou štiku kolem 80 cm. Ale znamenalo to neskutečnou trpělivost a víru, že jsem na správném místě. Většinou jsem na jednom místě házel více než hodinu a teprve poté přišel záběr. Mezi tím přišlo několik menších štik, ale ani menší štiky nebyly vysloveně aktivní.
Už několik let si nevedu statistiku, nejde o závody a tak mohu jen konstatovat, že jsem se synem, který ale nemohl chytat každý den, protože řešil pracovní povinnosti, chytil 1 štiku 96cm, přibližně 7 štik nad 80 cm, cca 14 štik nad 70 cm a dva krásné okouny – 46 cm a 36cm.
S Alandy jsme se rozloučili a pokračovali do naší vlasti přes Švédsko a Německo. Dnes už mohu jen vzpomínat a těšit se na příští rok, zda se mi podaří překonat rekordy (štika 105 cm a okoun 46cm z letoška).

František N.

štika cca 85 cm
štika 96 cm
okoun 36 cm
okoun 46 cm
neregistrovaný uživatel 13.10.2021 16:45

Finsko - Nordqvist 30.9.-9.10.2021

Každý den jsme chytili mnoho štik, na osobu cca 10-15 ks.
Okouni brali ve velmi pěkných velikostech.

Největší ulovená štika měřila 90 cm (ulovena 7.10.).

Petr P.

neregistrovaný uživatel 13.10.2021 14:56

Finsko - Nordqvist 23.-30.9. 2021

Když jsme na Alandy přijeli, bylo dost hnusné počasí, ale každým dnem se počasí lepšilo a stoupal tlak. Tak, jak se lepšilo počasí, postupně začaly žrát i štiky.
Chytali jsme hlavně na gumy poblíž rákosí, na otevřenou vodu jsme se kvůli nejmladšímu rybářovi moc nehrnuli.
Za pět dní, které jsme strávili na vodě, jsme ve čtyřech rybářích (3 dospělí a jeden osmiletý kluk) ulovili cca 130 štik a pár okounů.
Z těch 130 štik byla většina do 60 cm, ale tak zhruba desítka štik byla v rozmezí 75-85 cm a pak jich bylo několik, které mělo smysl změřit přesně: 88, 90, 94 a rovných 100 cm. Mě i Jardovi spadla štika přes metr.
Chytit okouna byl kupodivu dost problém a za celou dobu jsme jich chytili do deseti kousků. Nejvíce štik jsme nachytali u rákosí nedaleko průplavu pod silnicí a v zátoce na severu revíru jihovýchodně od "posranýho kamene".
Nejmladší člen výpravy mile překvapil. Jeden den, když jsme přijeli na chatu, měl totálně studené nohy i ruce a na otázku, proč něco neřekl, odpověděl, že prostě nechtěl domů z ryb. A každý den ho bolelo rameno ze zdolávání. Rybu, kterou zasekl i sám zdolal a občas zdolal i rybu, kterou jsem zasekl já. Tak snad z něj jednou bude „pan rybář“, má dobře nakročeno.