Revíry - destinaceAsieMaledivyMaledivyReportážeMaledivy - souhrn sezóny 2017

Maledivy - souhrn sezóny 2017 4.3.2020

Maledivy
22.2.-2.3.2017

kanic 95 cm-10,5 kg uloveny na privlacDevítidenní rybářské výpravě po maledivských atolech na přelomu února a března přálo počasí a docela i ryby. Když si k tomu připočtete výbornou partu pohodových rybářů, která se na palubě sešla, vyjde z toho všeho parádní relaxace a chvíle, na které každý ve všedním-pracovním životě rád vzpomíná. Cestování a rybaření ve společnosti, která si vzájemně zpříjemňuje svou dovolenou, je přesně tím, co dodává energii do dalších dnů. Děkuji všem, se kterými jsem měl tu čest trávit minulé dny na palubě lodě i pracovitému personálu pod vedením nekonečně optimistického Ibrahima.
A tady jsou poněkud suché poznámky k průběhu výpravy a soupis úlovků:

Středa 22.2.
makrela Solandrova - wahoo 120 cm, uloveno na trollingPřiletěli jsme ráno v 8.00 do Male a v 11.00 už jsme trolovali.
Na palubě je nás 5 rybářů a jedna nerybářka – sličný Jirkův doprovod a v příštích dnech i teamová fotografka a oblíbená rybářská fotomodelka v jedné osobě. Všichni už mají s rybařením na Maledivách zkušenosti z předchozích výprav – zatímco většina z nás patří k rybářům-pohodářům, kteří nechávají rybám někdy až příliš velký prostor k úniku, Jirka je rybářem s výrazným tahem na branku a nic neponechává náhodě: na navijácích natočené nové vlasce, návazce předem pečlivě připravené, nástrahy osazené těmi nejlepšími a vždy pečlivě ostřenými háčky... Ráno jako první vstává a připravuje pruty sobě i ostatním, večer vydrží u nastražených prutů nejdéle. Prostě je rybářem připraveným podat výkon na nejméně 100% a rybářskému štěstí dokáže jít pěkný kus cesty napřed. A jak už to bývá, štěstí připraveným přeje...
Z letiště jedeme přes atol na loviště, cestou trolujeme (za lodí vláčíme wobblery a povrchové nástrahy), ale až do 13.00 nebyl na trolling žádný záběr.
Po obědě jsme mezi 14.00-15.30 vláčeli poppy a jerky.
vecere - cejnovka v pare a wahoo po indickuVyfotil jsem první rybu ulovenou na popp – jedenáctikilového kanice a přestal mi fungovat foťák. Ještě štěstí, že Libuše má foťák s sebou – všichni ostatní spoléhají na mobilní telefony a z nich ne vždy bývají dobré snímky...
Před západem slunce kotvíme nedaleko úžiny-vjezdu do atolu. Za pět minut jsme všichni ve vodě – po desetihodinové cestě letadlem a celém dni na vodě je to nádherné osvěžení, které Jirka okomentoval slovy: „Včera ráno jsem ještě vysekával na Berounce loďku z ledu a dneska se koupu v Indickém oceánu. Kdyby mi tohle někdo řekl před třiceti lety, tak si pomyslím, že se zbláznil...“
Večer chytáme na kousky ryb u dna. Berou drobní chňapali a korálové rybky. Je 27°C a pohoda.

Jirka C - 1x malý chňapal a asi 3 výjezdy
Zdeněk - 1x kanic 95 cm, 11 kg a 4 záběry, které se nepodařilo zaseknout.
Mezi 16.00-17.30 trollujeme k místu, kde budeme nocovat.
Vláďa – 1x wahoo 120 cm na wobbler na trolling

poledne u pisciteho ostruvku

Čtvrtek
23.2.
kranasi obrovsti-GT 70 a 105 cmRáno jsme zaspali a vyrážíme namísto v 6.00 (za východu slunce) až v 7.00. Moře je klidné, ale za celé 4 hodiny, co trollujeme mezi atoly, jsme neměli ani záběr.
Před obědem jsme se zastavili u ostrůvku sousedního atolu, kde chvíli šnorchlujeme a koupeme svá stále ještě bílá a v některých případech už červená těla. Po výborném obědě vyplouváme na jihovýchodní (oceánskou) stranu atolu. Zkoušíme přívlač na několika místech dlouhého rifu. Fouká jen velmi mírný větřík a oceán je úplně klidný. Hladina je jen lehce zčeřená – právě tak, aby se dalo dobře chytat a ryby nás neviděly. Chvíli hledáme ryby na místech, kde jsme téměř bez záběru a pak se konečně karta obrací. Na úseku korálového rifu, kde jde mořský proud jen pár desítek metrů od břehu, máme chvíli jeden záběr za druhým. V jednom okamžiku dokonce tři z nás zdolávají současně tři kranasy. Asi hodinu jsme v rybářském rauši a pak tu kranasí Bonanzu musíme opustit, protože se blíží pátá hodina a my potřebujeme nejméně hodinu jízdy k dosažení našeho nočního kotviště.
Za celý den jsme natrolovali celkem více než 6 hodin a měli jsme jediný záběr od jehlice. Zkoušíme wobblery, malé i velké hladinové nástrahy, s našitým masem i bez, ale marně.
chnapal - red snapper 68 cm, 5 kgVečer hezké chytání na kousky ryb a na jig. Okolo lodi se shromáždily spousty drobných rybek a za nimi se stáhli větší dravci. Na jig jsme chytili několik kranasů velkookých 30-45 cm a půlmetrových barakud. Zkoušeli jsme i chytat na poppy včetně fluorescenčních, ale ačkoly bylo hodně ryb u hladiny a lovily zde, neměli jsme při večerním-nočním poppingu na kotvišti ani záběr. Na kousky ryb se podařilo ulovit několik chňapalů a chrochtalů okolo 25-35 cm. Nastražili jsme i hlavu z wahoo na žraloka, ale jediný záběr, který přišel, skončil jako vázka na dně v korálech.

Jirka – 3x kranas obrovský-GT 3-12 kg, 1x kranas modroploutvý-bluefin 2,5 kg a několik planých záběrů
Jirka C. – jeden vetší kranas utržený po cca 2 minutách zdolávání a jeden záběr
Václav – jeden pětikilový kranas utržený při zdvihání do lodě, večer drobní chňapali a rybky lovené na položenou.
Vláďa - 1x kranas obrovský-GT 10 kg a tři výjezdy na popp
Zdeněk – 2x kranas obrovský-GT 3 a 5 kg a dva promarněné záběry na popp. Večer na jig kranasi velkoocí a barakudy.

kranas obrovsky - GT 95 cm, 11,2 kg

Pátek
24.2.
poledni pauza - lodkou na ostrovRáno vstáváme po šesté a Jirka už chytá na zádi korálové rybky na maso. Trolujeme po oceánské straně k severu do míst, kde jsme včera končili s přívlačí, abychom prochytávali novou část korálového rifu. Během dvou hodin trollingu jsme ulovili jednoho malého 60-ticentimetrového tuňáka jednobarvého-dogtooth, jednu barakudu a při vylovování nám spadla dvě metrová wahoo.
Fouká jen mírný větřík, právě tak akorát, aby nebyla hladina jako olej. Záběry kranasů přicházejí z mělčiny, kde se voda narážející do korálů pění, i z hrany, kde korály z hloubky cca 6-10 m mizejí v hlubině. Většinu záběrů jsme měli na klasické poppy okolo 20 cm, vesměs tmavších barev – fialové, modré apod. Během dvou hodin poppingu jsme měli snad 20 záběrů, ale zdoláno bylo jen 7 kranasů a jeden chňapal.
Několikrát jsme potkali velká hejna delfínů.
kranas obrovsky-GT 111 cm, 21 kg uloveny na poppNa oběd zastavujeme ve vnitřní části atolu u severního cípu Dlouhého ostrova. Část se jede podívat na ostrůvek a část šnorchluje okolo zakotvené lodě. Je parádní viditelnost a hodně ryb okolo korálů na hloubce 2-8 metrů. Viděli jsme i chrochtala, který mohl mít přes 20 kg, celou řadu druhů klipek, pomců, bodloků, ostence, chňapálky, kanice a přímo pod lodí i velké trnuchy cca 30-40 kg. V korálech na hloubce asi 2 metry jsem našel skupinu asi deseti velkých langust – byly nalezlé v jedné dutině. Co tam dělaly, asi rozmnožování??? Jinde jsem je dnes neviděl.
Po obědě jedeme asi hodinu trolling na vytrávení a okolo půl třetí (za klesající hladiny nastupujícího odlivu) začínáme popovat. Záběry přicházejí místy jeden za druhým a opět se stalo, že máme současně 2-3 ryby na prutě. Kromě kranasů GT 3-21 kg máme i jednoho bluefina a žraloka bělocípého (útesového) 114 cm.
vecere na palube lodi standardNejvětšího kranase (111 cm, 21 kg) ulovil Václav na fialového poppa StrikePro. Kranas mu vzal poppa hned po dopadu a zběsile vyrazil ke dnu, což nevydržel Vaškův prut Shimano Yasei 28-115 g a prasknul těsně nad rukojetí. Naši lodníci si však hned věděli rady a kuchař Shadiz operativně připevnil lepenkou odlomenou část prutu podélně k rukojeti, čímž vyrobil prut s tvrdší akcí než původní a Václav kranasa zdařile zdolal. Celkem asi pět kranasů-GT bylo v hmotnostní třídě okolo 10-12 kg, jinak se jednalo o menší kousky. Když po páté večerní vyrážíme trollingem směr kotviště, máme už od házení a zdolávání bolavá záda, ruce, ramena...
Večer chytáme na „Žraločím místě“, kde jsme předloni utrhli několik velkých žraloků, pár středních a malých zdolali a kde Slováci vytáhli čtyřmetrového tygřího. Záběry máme hned od západu slunce – na maso korálové rybky, malí chňapali, kanici. A také několik utržených žraloků... Na jigy jsme večer ulovili několik kranasů velkookých okolo 35-45 cm, oranžové chrochtaly a kanice, vše do 50 cm.

Jirka – 5x kranas obrovský-GT 4-11 kg (88 cm) a 1x chňapal-red snapper 70 cm. Většina fialový popp StrikePro.
Na trolling mu upadlo u lodě wahoo, když chtěl fotit a ráno na trolling na malou chobotnici 1x tuňák jednobarvý-dogtooth 60 cm (sashimi k obědu).
Jirka C. – Na popp 1x kranas obrovský-GT 6 kg, 1x kranas modroploutvý-bluefin 50 cm.
Na trolling na malou chobotnici 1x barakuda 70 cm a 1x kranas duhový (rainbow runner 50 cm)
Václav – 2x kranas obrovský-GT 3 a 21 kg (111 cm) na fialový popp Strike Pro. Zlomil krátce po záseku těsně nad rukojetí prut Shimano Yasei 28-110 g. Kuchař mu ten zlomený díl operativně přidělal na rukojeť a rybu zdolal.
Vláďa – 2x kranas obrovský GT 4 a 6 kg na popp
Zdeněk – 1x žralok útesový bělocípý 114 cm na modrý jerk BF140 a 1x kranas obrovský-GT 87 cm (10 kg) na popp Fraser růžový. Na trolling na malou chobotnici 1x kranas duhový (rainbow runner 50 cm)

zralok utesovy 115 cm uloveny na jerk

Sobota
25.2.
zdolavani plachetnikaRáno úplné bezvětří a před polednem se zdvihl čerstvý větřík, stále jasno-oblačno. Odpoledne foukalo, ale tak akorát, že se pořád dalo vláčet.
Mezi 7.00-11.00 jsme vláčeli poppy a jerky okolo thil a mělčin uvnitř atolu. Řekl bych, že na každý cca 3 hod byl záběr nebo výjezd, ale ryby nástrahy nedobíraly. Chtělo to házet hodně daleko. Kdo házel méně než 40 metrů, zůstal bez ryby. Asi půl na půl byly ulovené ryby kranasi GT a modroploutví. K tomu dva chňapali-red snapper a Jirkovi spadlo u lodě bonito, které mu vzalo na popp.
plachetnik uloveny na trollingKdyž jsme trolovali uvnitř atolu směrem na kotviště, kde jsme plánovali oběd, zaútočil Jirkovi na fialovou chobotnici 4x plachetník a pak mu to vzal. Dvakrát vyskočil a pak se zamotal do návazce. Zdolán byl za 20 minut. Rychle jsme ho vylovili na palubu ocasní smyčkou, polili vodou a vyfotili na přídi naší lodě. Pak jsme ho vzali do malé lodě, vozili ho chvíli nataženého podél loďky a asi po deseti minutách rozdýchávání se nám ho podařilo pustit živého na svobodu.
Před obědem šnorchlujeme uvnitř atolu při západním pobřeží. Kus od nás kotví šmejdi s lodí X, kteří po nás kopírují výpravy. Kromě toho, že se už několik let snaží kopírovat, co vymysleli a na základě dlouhodobých zkušeností dělají jiní, začali jezdit i na stejná loviště, která navštěvuje posádka našich lodí, která ze zdejšího atolu pochází. To už štve a nepříjemňuje rybaření nejenom nám-hostům, ale především kapitánovi lodě, pro kterého je stále těžší volit loviště tak, aby se nejednalo o „ochytané“ vody.
ozivovani zdolaneho plachetnika a pousteni na svoboduPo obědě zkoušíme chytat na přívlač na vnější straně atolu, ale jsou docela nepříjemné vlny. Ani ne tak velké, jako spíše nepravidelné. Poppovat se dá, ale jen s obtížemi a tak se nakonec vracíme zpět do vnitřní části atolu. Chytáme v jeho severní části, ale loviště jsou ochytaná a na chování ryb je vidět, že už se s poppy a jerky setkaly.
Večer kotvíme na thile, která vystupuje do cca 30 m a okolo je přes 40 metrů (nedaleko K a ostrova s restaurací). Chytil jsem na jig několik malých barakud 40-50 cm, Jirka na kus ryby žraloka rezavého-chůvičku 190 cm.

Jirka – na přívlač (popp StrikePro fialový) 2x kranas obrovský-GT 70 cm (6 kg) a 95 cm (12,8 kg)
Na trolling (fialová chobotnice s dvojhákem) 1x tuňák jednobarvý-dogtooth 65 cm a 1x plachetník 190 cm (od špičky spodní čelisti do vykrojení ocasní ploutve)
Večer na kus ryby žralok rezavý-chůvička 190 cm a další dva žraloky utrhl.
Jirka C. – 1x kranas modroploutvý-bluefin 3 kg, 1x chňapal-red snapper 65 cm.
Večer po půl hodině přetahování utrhl rejnoka, který se nehodlal odlepit ode dna.
Václav – 0
Vláďa – 0
Zdeněk – na přívlač (stickbait, BF140 modrý): 3x kranas modroploutvý-bluefin 2-4 kg, 2x kranas obrovský-GT 3 kg a 95 cm (11,2 kg), 1x chňapal-red snapper 70 cm. 2x utržený velký kranas a jeden rozevřený kroužek od Gamakatsu.
Večer na jig barakudy.

pripraveni na popping

Neděle
26.2.
povrchova privlac - poppingCelý den jasno až oblačno, ráno bezvětří a později přes den jen mírný větřík. Chytali jsme dopoledne na poppy uvnitř severozápadní části atolu a odpoledne pak na trolling a na jigy na západní straně atolu. Na poppy jen několik kranasů GT a bluefinů. Tím, že bylo skoro bezvětří a navíc ještě odliv, tak ráno ryby nešly skoro vůbec a až když se blížilo poledne a nastupoval příliv, tak se ryby objevovaly trochu častěji, ale i podle jejich chování je vidět, že jsme blízko města N a míst, kam zajíždějí rybáři z resortů – ryby jsou zde ochytané.
Přes poledne šnorchlujeme a pak obědváme u ostrůvku u města N, kde se z jižní strany dá zajet s lodí až těsně k ostrůvku a kotvit na svažité písčině obklopené nádhernými korály se spoustou ryb.
Během dvou hodin odpoledního trollingu jsme neměli ani záběr, nebyla vidět ani žádná aktivita na hladině. Jigovali jsme na hloubkách 35-60 metrů, ale chtělo to zajet na 60-80 m, což jsme nestíhali. Na jigy jsme ulovili jen jednoho kranase GT 3,5 kg a amberjacka 2 kg.
kranas modroploutvy - bluefin uloveny na poppVečer spíme ve vesnici, odkud pochází kapitán a dva členové posádky. Tankujeme naftu, doplňujeme zásobu vody... Po několika letech zmizela halda písku, která bývala u vjezdu do přístavu, za to je opravený vlnolam a dokončují terénní úpravy v přístavišti.
Zašli jsme i do místního obchodu – žraločí zub na šňůrce je za 15 USD, naivní obrázek pobřeží nebo rybiček v rámečku 50x30 cm za 20 USD, vyřezávaný kranas za 100 USD...

Jirka – 1x kranas obrovský-GT 98 cm (15 kg) na tmavě modrý jerk
Jirka C – 2x kranas obrovský-GT 75 cm a 80 (8 kg) – oba na modrý popp
Václav – 0
Vláďa - 1x kranas obrovský-GT 85 cm (8,5 kg) – na fialovo-modrý popp a na jig 1x kranas Dumerillův-amberjack 2 kg
Zdeněk - 1x kranas obrovský-GT 60 cm (4,5 kg) a kranas modroploutvý-bluefin 3 kg – na modrý stickbait BF140 a na jig 1x kranas obrovský-GT 3,5 kg

zdolavani kranase

Pondělí
27.2.
kranasi obrovsti-GT 6,5 kg a 8 kgOd rána čerstvý větřík okolo 20 km/h, ráno oblačno a pak jasno.
Nejprve jsme asi hodinu zkoušeli trolling při západním pobřeží atolu a když nebyl žádný záběr, jigovali jsme v průlivu do atolu na hloubkách 40-80 m. Ulovili jsme bonito, bluefina a amberjacka, ale žádnou větší rybu. Mezi 10.00-13.00 jsme vláčeli uvnitř atolu v okolí thil a korálových mělčin. Vlny byly tak akorát, že šlo pořád ještě dobře chytat a ryby nás moc neviděly. Měli jsme i několik záběrů velkých kranasů přes 20 kg, ale buď minul nástrahu nebo spadnul nebo se něco podělalo...
Před obědem se koupeme a šnorchlujeme na jedné z mělčin uvnitř atolu. Velmi hezké korály, hodně korálových rybek, ale jen samé menší.
zralok utesovy belocipy uloveny na jerkPo obědě ulovil Jirka během přesunu na nová loviště plachetníka 205 cm, který zabral na Rapalu X-rap 16 cm (barva BSRD). Ryba byla zdolána během necelých 10 minut. 2x vyskočil a za chvíli byl venku. Při vylovení se mrsknul, seknul mečem o loď a urazil si cca 15 cm dlouhou špičku meče. Měl wobbler seklý hezky na kraji spodní čelisti, takže šel rychle vypnout a na palubě jsme udělali jen 5 fotek a za 3 minuty už plaval zase v atolu.
Večer byl ještě trochu silnější vítr až 25 km/hodinu. Vláčet šlo, ale chvílemi už bylo těžké kontrolovat chod nástrahy.
Večer kotvíme na thile u východního okraje atolu a vlny docela slušně houpou lodí. Myslím, že se bude hezky spát... Večeře byla opět vynikající, kuchař se doslova překonává.
kranas Dumerilluv - amberjack uloveny na jigChlapi chytají na zádi ryby na položenou, Libuše luští křížovky a mně se už zavírají únavou oči.

Jirka – na přívlač (popp StrikePro fialový) 1x kranas modroploutvý-bluefin 60 cm a spadlo mu asi 5 kranasů. 2x mu na popp zaútočila metrová dorada-koryfény
Na trolling (modrý-BSRD, Rapala X-Rap 16 cm) 1x plachetník 205 cm (od špičky spodní čelisti do vykrojení ocasní ploutve) a 1x bonito 50 cm
Večer políčil kus ryby na balónku (na žraloka), ale bez záběru.
Jirka C. – ráno na jig 1x kranas modroploutvý-bluefin 3 kg a 1x kranas Dumerillův-amberjack 2 kg
Na přívlač (modrý popp) 2x kranas obrovský-GT 4 a 7,5 kg
Václav – spadli mu dva kranasi-GT na popp a večer na kousky ryb 1x cejnovka žlutopyská 50 cm
Vláďa – 1x kranas obrovský-GT 85 cm-8kg
Zdeněk – ráno na jig 1x bonito 60 cm
na přívlač (stickbait, BF140 modrý): 1x kranas modroploutvý-bluefin 2,5 kg, 3x kranas obrovský-GT 3 kg, 88 cm (9 kg) a 90 cm (10 kg)

plachetnik uloveny na wobbler X-rap

Úterý
28.2.
kranas obrovsky-GT 95 cm, 12,8 kg uloveny na poppRáno zataženo až polojasno, přes poledne projasnění a večer se zase zatáhlo, v 19.30 přišla bouřka a chvíli i pršelo. Vítr byl v mezích únosnosti. Jen ráno jsme museli snídat o dvě hodiny později, protože jsme mezi 7.00-10.00 trolovali po východní-návětrné straně atolu a byly docela velké vlny. Rybám se však vlny líbily a na trolling jsme ulovili metrové wahoo, 85 cm barakudu (obě na wobbler X-rap) a na fialovou chobotnici plachetníka 220 cm (měřeno od špičky spodní čelisti do výřezu ocasní ploutve). Plachetník vyskočil jen 2x, byl zdolán za 15 minut a po dvouminutovém focení puštěn rychle na svobodu.
Dopolední hodinový popping na východní hraně atolu vyšel úplně naprázdno. Pak jsme asi půl hodiny jigovali, ale jedinou ulovenou rybu si připsal na konto Jirka C. – 45 cm kanice.
kranas obrovsky-GT 95 cm, 11 kg uloveny na poppPřed obědem šnorchlujeme u ostrůvku A. Velmi hezká hejna korálových ryb nad sloupcovitými korály v hloubce asi 2-4 m, jen pár metrů od lodě a nádherné hrana, kde hloubka klesá z 5-8 m někam na 20-30. Tam byla hejna kranasů velkookých, kranasů šestipruhých, vidlatek blochových, velkých bodloků, ale také metroví kanici, cca 130 cm chrochtal, metrový napoleon, o něco delší žralok černocípý...
Po výborném obědě jsem usnul jako dřevo, ale hodinový troling vyšel stejně naprázdno. Mezi 16.00-17.30 poppujeme na jihovýchodní hraně atolu, ale byly jen tři záběry. Dva proměnil Jirka na popp Strike Pro – kranasy 80 cm a 98 cm (14,5 kg). Potkali jsme obrovská hejna delfínů.
Kotvíme opět u žraločího místa stejně jako druhou noc. Po sedmé večer přichází bouřka a chvilku i sprchlo.
Před půlnocí přichází další vlna bouřek a chvílemi pořádně leje. Na kousky ryb chytáme drobné chrochtaly, Vláďa kranase ostrovního 45 cm, chňapala-snapper 70 cm (5 kg) a Jirka C. na jig malé barakudy a já na jig kranasy ostrovní a velkooké.

Jirka – na trolling wahoo 1 m, barakuda 85 cm, plachetník 220 cm (měřeno od špičky spodní čelisti do výřezu ocasní ploutve, uloven na fialovou chobotnici).
Na popp 2x kranas obrovský-GT 80 cm a 98 cm (14,5 kg)
Jirka C. – večer na jig 2x barakuda 30-40 cm a kranasi velkoocí 30-45 cm
Václav – večer na maso 2x chrochtal
Vláďa – večer na maso kranas ostrovní 45 cm, chňapal-red snapper 70 cm (5,2 kg)
Zdeněk – večer na jig kranasi velkoocí 30-55 cm a ostrovní 45-50 cm.

kranas obrovsky-GT uloveny na popp

Středa
1.3.
kranas obrovsky-GT 107 cm, 18,6 kg uloveny na poppCelý den pořádně zataženo, několikrát bouřka a chvílemi déšť. Žádný slejvák, spíše deštík. Dopoledne jen mírný vítr do 15 km/h, odpoledne až 40 km/h. Prvně, co jezdím na Maledivy, jsem za celý den nemusel použít krém proti sluníčku. Slunce jsme celý den ani nezahlédli. Teplota vody 29°C, vzduch jen 25°C.
V pět ráno posádka vstává a připravuje loď na vyplutí. Podle předpovědi má být ráno jen mírný vítr a protože potřebujeme přejet přes volný oceán mezi atoly, vyrážíme už v 5.30, ještě za úplné tmy. Je zataženo nízkou oblačností, svítá až po šesté ranní, chvílemi prší a hřmí.
V 9.00 ráno snídáme během trollingu u ostrova K. Jedinkrát jsme v dálce viděli vyskočit mečouna, ale na naše chobotnice tažené za lodí nebyl ani záběr. Až když se před polednem chystáme ukončit trolling, přišel první záběr – na Jirkovu fialovou chobotnici. Dorado, které měřilo rovných 100 cm, dvakrát vyskočilo, než nekompromisně zaútočilo na nástrahu. Pak si ještě třikrát poskočilo, ale nakonec skončilo k večeři. Zkoušeli jsme asi 20 minut vláčet u atolu G, ale byl silný protivítr a před obědem jsme už neměli čas měnit loviště.
chnapal - red snapper 67 cm, 4,9 kgPřed polednem šnorchlujeme u písčiny na severním okraji atolu, kde jsme se před třemi lety fotili s mečounem. Hezké korály a spousta ryb. Teplota vody 29°C, vzduch jen 25°C.
Odpoledne vláčíme poppy a jerky v okolí thil a mělčin uvnitř severní části atolu. Ačkoli dosahuje vítr až 40 km/h a uvnitř atolu se dělají krátké vlny s čepicemi, chytat se dá. Okolo třetí odpolední vrcholí příliv a ryby jsou aktivní. Jirka chytá nejprve na popp kranase 6 kg, pak na jerk pětikilového chňapala a pak už přicházejí jen ryby přes 10 kg – Jirka 10,1 kg (90 cm) a Zdeněk 100 a 107 cm (15,4 a 18,6 kg). Ta 107-ka neuvěřitelně bojovala, Zdeněk ji zdolával za silného větru ve vlnách asi 20 minut a byl úplně vyšťavenej – při focení mu nešel ani zdvihnout ze země. Za poznámku stojí, že Zdeněk celou výpravu chytal na trojháky Kamasan bez protihrotu a ze zaseklých ryb mu ani jedna nespadla.
Odpoledne se tak zatáhlo a ochladilo, že byla chvílemi při rybaření i zima a bez trika nebo košile se nedalo na palubě vydržet. Libuše si dokonce oblékla mikinu.
olihen ulovena vecer z lodni palubyProtože vítr zesiluje a chceme se večer v klidu vyspat, kotvíme na noc schováni za písčinou a korálovým útesem nedaleko B. Je to na korály asi nejhezčí místo v celém atolu. Protože se počasí pokazilo opravdu důkladně, kotví tu spolu s námi ještě tři další lodě.
Chytáme na kousky ryb nastražené u dna, ale berou jen malé korálové rybky, většinou chrochtali. Za světlem a hejny drobných rybek se k lodi stáhly olihně. Pomocí plastového wobblerka na olihně jsme tři z nich ulovili. Na délku měřilo tělo každé z nich přes 30 cm a ze dvou nám kuchař další den připravil parádní oběd.

Jirka – na fialový popp StrikePro a jerk TP modrý: 2x kranas-GT 65 cm a 90 cm (10,1 kg), chňapal-red snapper 67 cm (4,9 kg)
Jirka C. - na trolling (fialová chobotnice) dorado-koryféna 100 cm
Václav – večer na kousky ryb malí chrochtalové
Vláďa – 1x kranas obrovský-GT 78 cm-6 kg na fialovooranžový popp Yo-Zuri a večer sépii cca 30 cm
Zdeněk – na modrý jerk TP: 3x kranas obrovský-GT 6 kg, 100 cm (15,4 kg) a 107 cm (18,6 kg) a 1x bonito 50 cm

kranas obrovsky-GT 100 cm, 15,4 kg uloveny na jerk

Čtvrtek
2.3.
tunak jednobarvy - dogtooth 65 cmZataženo až polojasno. Odpoledne silný vítr a dokonce i uvnitř atolu se udělaly velké vlny. Určitě to není běžné počasí, protože pobřežní stráž vydala zákaz plavby mimo atoly. Ani cesta s dhoni z Male na letiště není úplně jednoduchá a většina lodních taxíků stojí v přístavu a odmítá jezdit.
Dopoledne poppujeme na SZ okraji atolu.
Před polednem ještě krátké koupání a šnorchlování u korálové mělčiny a po obědě (dorado a včera večer ulovené olihně) trollujeme do Male.
Do města připlouváme v 16.30. Asi hodinu trávíme v rybářském obchodě, na rybí tržnici a v obchůdcích se suvenýry.
kranas obrovsky-GT 97 cm, 11 kg uloveny na jerkPo šesté večer jedeme zpět na loď, balíme, večeříme a v osm jedeme na letiště, odkud před půlnocí odlétáme směrem zpět do Evropy.
Většinu letu jsme unaveni rybařením v předchozích dnech prospali a když nás letušky budí k obědu, zjišťujeme, že už jsme skoro doma.
V Praze přistáváme krátce po poledni a už pohledem z letadla zjišťujeme, že jsme s sebou asi přivezli i jaro.

Jirka – 2x kranas 70 a 97 cm. Chňapal-snapper 65 cm
Jirka C. – kranas modroploutvy-bluefin 3,5 kg
Vláďa – kranas GT – 7 kg
Václav – na trolling bonito 2 kg
Zdeněk – kranas GT – 6 kg

Úlovky každý den zapsal Zdeněk, míry a váhy měřili Zdeněk a Jirka, kontrolovala Libuše

privlac - popping z lodni paluby
kranas obrovsky-GT 98 cm, 14,5 kg
kranas modroploutvy - bluefin uloveny na popp
chnapal-red snapper 70 cm uloveny na popp
plachetnik - sailfish uloveny na trolling
ozivovani zdolaneho plachetnika a pousteni na svobodu
plachetnik uloveny na wobbler X-rap
kranas obrovsky - GT 95 cm, 12,8 kg
kanic 95 cm-10,5 kg uloveny na privlac
tunak jednobarvy - dogtooth 65 cm
cejnovka zlutopyska ulovena na kousek ryby u dna
chnapal-red snapper 68 cm uloveny na kousek ryby nastrazeny u dna
kranas ostrovni uloveny na jig pri vecernim rybareni
zralok rezavy - chuvicka uloveny pri vecenim rybareni na polozenou
vecere na palube lodi standard
pripraveno na privlac
radost z ulovku
lod standard pri poledni pauze