Revíry - destinaceAfrikaEgyptRudé mořeReportážeAktuality, postřehy a krátké reportáže

Egypt - Rudé moře - Reportáže

Aktuality, postřehy a krátké reportáže 7.5.2014

tunak zlutoploutvy - dubnovy ulovek3.-9. dubna 2014

Od loňské vydařené výpravy jsme byli na Rudé moře natěšení, jak si zase pěkně zachytáme - zvláště na jigging, na který jsme byli tentokrát obzvláště dobře připraveni. Ale všechno bylo úplně jinak.
Do Rudého moře připlavala hejna nějakých sardinek, dravci byli přežraní a skoro nebrali.
Na popping jsme každý chytil jen jednoho kranase a nějaké barakudy, na jigging každý chytil jen jednoho červeného kanice cca 40cm, nějaké tuňáky - a to Negraši a jeho team jigging opravdu umí.
Všechny ostatní ryby jsme nachytali na trolling a večer na maso.

Jinak vše ostatní bylo OK, navíc tam byl nový kuchař, který vařil ještě lépe, nežli ten loňský.

Konečný sumář :

Peťa:
Kranas obrovský - GT 3 x (max 84 cm)
Barakuda : 6 x
Kanic: 1 x - 55cm
Tuňák žlutoploutvý - 107 cm

barakuda 107 cm, dubnovy ulovekVlastík:
Kranas obrovský - GT 3 x
Barakuda : 7 x (max 107 cm)
Bluefin tuna - 1 x - 55 cm
Tuňák jednobarvý-dogtooth - 2 x

Saša:
Kranas obrovský - GT 3 x
Barakuda: 8 x
Jehlice: 2 x (101 cm)
Tuňák jednobarvý-dogtooth: 2 x
Pelamida - wahoo: 1 x - 107 cm

Při večerním rybolovu na maso bylo chyceno cca 25 různých druhů ryb do velikosti 45 cm, jeden žralok útesový bělocípý 150 cm a 9 murén mezi 150 - 180 cm.
Jeden zajímavý úlovek - na nezapnutou karabinu při prollingu jsem chytil tuňáčka tak 45 cm.

barakuda - dubnovy ulovek
tunak zlutoploutvy - dubnovy ulovek
kranas obrovsky - GT, 84 cm
kranas obrovsky - GT - dubnovy ulovek

Říjen 2013

barakudaAčkoli se oblasti při hranici se Sudánem politická situace a dění v Káhiře nijak netýká, přesto jsme v průběhu roku 2013 pocítili silný pokles počtu zákazníků.
Na druhou stranu jsme v říjnu díky volnějšímu časovému programu měli možnost protáhnout jednu z výprav a v pohraničním pásmu, kam máme jako jediná rybářská loď propustku, jsme podnikli prodlouženou výpravu na některé nové korálové útesy, kde jsme zatím nikdy nerybařili.

kranas modroploutvy - bluefinCelkem nás na mateřské lodi cestovalo 6 – 4 zákazníci a 2 průvodci + samozřejmě kapitán, kuchař a dva lodníci. Kromě mateřské lodě jsme měli i dvě rybářské lodě GT, takže při rybaření bylo spousta místa a prostoru.
Pohybovali jsme se asi 250 km jižně od naší základny poblíž hranice se Sudánem. Díky příznivému počasí jsme si mohli dovolit prochytávat i místa, která zatím neznáme a přojíždět mělčiny, které sice GPS-mapa ukazuje, ale bez kontroly hloubky zrakem, bych si to jindy netroufl. Míst na rybaření je tam nekonečné množství – mělčiny, korálové útesy, thily, hloubky přes 100 m...
koralovy utes - snorchlovaniJako každá neochytaná voda nám i tahle část pobřeží nadělila spoustu zajímavých a trofejních úlovků: na stickbait jsme ulovili 50-kilového tuňáka žlutoploutvého, více než deset kranasů obrovských (GT) v kategorii 20-35 kg a jednoho 41 kg, spousty téměř metrových chňapalů-snapper a pár barakud, kterým do 150 cm moc nechybělo.
Skvělé bylo i šnorchlování – díky příznivému počasí jsme prakticky každé poledne trávili s potápěčskými brýlemi. Jednou se nám podařilo šnorchlovat se skupinkou delfínů.
kanicCestou zpět na základnu jsme rybařili v okolí ostrova Zabargad, jehož břehy strmě spadají až do hlubiny 1000 m. Jigovali jsme na hranách v padesátimetrové hloubce – pak už dno strmě padá do hlubiny. Prakticky na každé zastávce jsme narazili na tuňáky dogtooth. Většina byla v kategorii 90-120 cm (12-20 kg). Jeden z hostů přišel o tuňáka, kterého nedokázal otočit a když došla 300-metrová zásoba šňůry, tak přetrhl návazec. Bylo to, jako kdyby na udici zavěsil rozjetý náklaďák. Ani brzda navijáku Daiwa Saltiga dogfight nedokázala tuhle jízdu zastavit!
Kupodivu jsme poslední den nedaleko základny ulovili ještě asi 12 kranasů obrovských 5-15 kg a jednoho, který měl skoro 20 kg. Obvykle už tahle loviště nebývají příliš zajímavá, protože leží v dosahu běžných rybářských lodí, ale když se daří, tak se daří...

Doufám, že se nám ještě někdy za příznivého počasí s partou dobrých rybářů podaří navštívít Zabargad a pár útesů, které jsem si uložil do GPS-ky.

Hezký Advent přeje

tunak zlutoploutvy 50 kg

Rudé moře -
krátký sestřih z výpravy 2013

tunak zlutoploutvy / yellowfin tuna - dubentunak zlutoploutvy / yellowfin tuna - dubenRudé moře
25. dubna 2013

Objevila se hejna tuňáků žlutoploutvých. Najednou jsou yellowfini každodenním úlovkem. Lovíme je hlavně na jigy a na trolling. Na poppy a stickbaity se nám zatím ulovit nedaří, ale je to jen otázka času, než přijdeme jak na to. Největším problémem jejeich lovu je ustavičný pohyb hejn. Obvykle najdem hejno při trollingu, pak se rychle vrátíme zpět a zkoušíme jigy.

makrelovec - kralovska makrela - Scomberomorus15. – 22. března 2013

Posílám sumář úlovků z naší výpravy na Rudé moře v termínu 15. – 22. března 2013:

15.3.
Pohoda.
Ráno v 10 hodin odlétáme a pozdě odpoledne už rozbalujeme pruty na naší mateřské lodi a odplouváme směrem na sudánskou hranici.
Nocujeme zakotveni u korálového útesu a jdeme spát velmi brzy, poněvadž oslava opětovného setkání se včera večer v hotelu poněkud protáhla...

16.3.
Ráno je skoro bezvětří, 30°C - hotové Maledivy. Říkáme si, na co budeme potřebovat to goretexové oblečení, které nám Zdeněk doporučoval.
Rybařit začínáme ale trochu nešťastně - Peťa láme hned při třetím nahození popem jeho Shimano Caranx Kaibutsu a tak ho to rozladí, že do večera nic nechytí.

Vlastík
popping - 2x kranas GT (max 93 cm)
jigging - 1x tuňák jednobarvý-dog tooth (105cm)

Saša
popping - 2x kranas GT (max 92 cm), 4x kranas modroploutvý – bluefin, 1x makrelovec – královská makrela (115 cm)
jigging - 1x dog tooth 110 cm

Kvečeru se se začíná trošku zvedat vítr...

17.3.
Ráno začíná to správné počasí, před kterým nás Zdeněk varoval. Jěště, že máme ty goretexy...
Ale ryby berou a to je to hlavní.

jigging - 1x červený kanic
trolling - 1x chňapal - red snapper - 94 cm
2x tuňák jednobarvý-dog tooth 105 ( z toho druhého si však skoro celou polovinu odloupl žralok)

jigging - 1x chňapal - red snapper 85 cm
trolling - 1x barakuda, 1x tuňák jednobarvý-dog tooth

popping - 4x kranas obrovský – GT, 1x kranas modroploutvý-bluefin

Večer , když už jsme na mateřské lodi,vítr ještě zesiluje na 50 km/hod (podle kapitána) a ochlazuje se až na 22 °C, ale to už nám v kajutě vůbec nevadí. Doma prý mrzne a sněží. Tady ne.

tunak jednobarvy - dogtooth18.3.
Celý den silný vítr jako včera, 28°C. Navíc se mi rozbil zip u goretexové bundy a tak jsem mokrý víc než dost.

Peťa
trolling – 1xtuňák jednobarvý-dog tooth, 1x chňapal-red snapper 65cm, 1x kanic, 1x bonito
popping - 1x barakuda 85 cm

trolling - 2x tuňáček-bonito, 1x makrelovec-wahoo

trolling - 1x tuňák jednobarvý-dog tooth

Saša
popping - 1x barakuda 148 cm (to je fakt velkej kousek!!!!)
trolling - 1x barakuda

popping - 1x barakuda 107cm
jigging - 1x kranas obrovský-GT

Saša
trolling - 1x tuňák jednobarvý-dog tooth, 1x kranas obrovský-GT, 1x chňapal-red snapper, 1x kranas modroploutvý-bluefin, 2x yellow spotted kranas, 1x kranas jantarový-amberjack
jigging - 1x červený kanic
večer na maso - monstrózní murena, které do dvou metrů moc nechybělo. Arabští hoši mi odmítali podat byť i jenom gaf, abych si s ní nic nezačínal. Naštěstí se jí podařilo překousnout lanko a byl klid.

21.3.
kanic uloveny na jigPrvní jarní den.
Vítr zase zesílil na úroveň před třemi dny a my jsme museli jenom jiggovat a popovat, poněvadž náčelník už nechtěl trolovat, protože už jsme přišli o všechny vhodné woblery. Byla to fuška.

popping - 2x kranas obrovský-GT max 99 cm, 1x tuňák

jigging - 1x tuňák 125cm
popping - 1x tuňák, 1x bonito, 1x kranas obrovský-GT

Ještě něco k nástrahám
Na popping jednoznačně kvůli těm velkým vlnám vedly stickbaity, na trolling hlubokopotápivé RH woblery (vůbec se neosvědčily povrchové nástahy) a na jigging jakékoliv růžové jigy váhy 150 - 200 gramů.

Rybaření je u súdánské hranice těžké, ale taky velice vzrušující. Průvodce je opravdový profík a rybář-maniak, který si navíc ještě večer po celodenní dřině pouští videa o rybách.

A kvalitní goretexové oblečení je tam opravdu nutné.

barakuda 148 cm ulovena na popp
kranas jantarovy - amberjack
kranas obrovsky - GT uloveny na popp
kanic
kanic uloveny na jig

Rudé moře 10.-16.10.
kanic po utoku barakudy
Zasílám ti obrázek kanice uloveného na trolling během naší poslední výpravy v polovině října. Vykousnutou část těla nemá na svědomí žralok, jak se skoro každý domnívá, ale barakuda. Útok barakudy na zdolávaného kanice jsme viděli a jsme si tím naprosto jistí, omyl je vyloučen.

Tentokrát s námi byla skupina zákazníků, kteří se s vámi před několika lety učili základům mořského rybaření na Maledivách. Vím, že jezdí na Maledivy každý rok a u nás na Rudém moři byli už po páté. Podle nich je trolling u nás na súdánské hranici přinejmenším stejně dobrou rybařinou jako na Maledivách.
kranas obrovsky - GT - 35 kg, uloveny na trollingPodařilo se nám ulovit na trolling celou řadu kranasů obrovských (GT) o hmotnosti 10-20 kg - největší pak vážil 35 kg, královské makrely (největší 13 kg), několik kaniců 15-20 kg a barakudy.
Při nočním lovu na maso nám utekl jeden velký žralok a kupodivu jsme tentokrát nezaznamenali žádné skvělé výsledky při lovu tuňáků, jen samé menší ryby.

Stejně jako v loňském roce byl i letos říjen měsícem s relativně klidným počasím a bylo jen málo větrných dní.

Z Egypta zdraví

Rudé moře 20.-26.3.
pobrezi Rudeho more 20.3.2012
Odlétáme z Vídně v 11.30 a po třech hodinách letu přistáváme v Marsa Alam. Zde nás čeká mikrobus a pak jedeme necelé dvě hodiny na jih, přes městečko Marsa Alam směrem na El Baranis a súdánskou hranici. Do kotviště lodí přijíždíme za tmy. Zde nás již čeká naše mateřská loď s průvodcem Negrashim na palubě. Fouká silný vítr a na vlnách jsou čepice.

Na jih směrem na súdánskou hranici u El Shalateen odjíždíme na palubě lodě Nadeen za doprovodu rybářské lodě GT 1. Naším průvodcem a vedoucím výpravy je Negrashi. Kapitáni lodě jsou Ahmet a jeho bratr, kuchař Hazim, číšník a dobrá duše celé lodě Abu Karim, lodník Ali.
O dobrou pověst československého rybářského sportu se starala čtveřice statečných – Peter H. z Trnavy, bratři Vladimír a Peter S. z Kysuc a Zdeněk z Českých Budějovic.
Zdeněk a oba Peterové již mají zkušenosti s rybařením na Maledivách a dalších tropických destinacích, Vladimír je lovec-polovník s rybářskými zkušenostmi z Norska.

zdolavani ryby z doprovodne motorove lode21.3.2012
Teplota 18-25°C, jasno, větrno.
V osm ráno jsme vyjeli z kotviště lodí a chytali jsme na poppy okolo korálových rifů. Bohužel foukal silný vítr okolo 30 km/h a vlny dosahovaly výšky přes tři metry. Chytat v tom bylo velmi těžké. Jen udržet stabilitu na lodi byl problém, natož ještě nahazovat a zdolávat ryby... Záběrů bylo hodně, ale ryby nám často padaly, asi polovinu zaseknutých ryb jsme utrhli, když zajely do korálů.
Když jsme jeli po vlnách, tak to šlo, ale když jsme přejížděli k místu na jigging a jeli jsme bokem k vlnám, byli jsme za pár minut od slané vodní tříště mokří do poslední nitky. Ačkoli kapitán řídí loď perfektně, vlny jsou tak velké a nepravidelné, že se občasnému přelití vlny přes příď zabránit nedá. Teplota se pohybovala mezi 22-25°C, ale v silném větru se do mne rychle dala zima. Pochopil jsem, proč nám kapitán doporučoval, abychom si oblekli nepromokavé kalhoty a bundu. Byl jsem rád, že mám na sobě šusťákové kalhoty a tenkou goretexovou bundu. Vlado, který je na lodi jen v tričku a plavkách, si po hodině s ulehčením navléká zapůjčený žlutý pogumovaný komplet, ve kterém vypadá jako zaměstnanec chemické továrny před vstupem do nebezpečné zóny.
Večer při západu slunce jsme kotvili za poloostrovem. Sice ne v závětří, ale nebyly tam vlny.
kranas jantarovy - amberjack 110 cm, 14 kgPeter S. – 3x kranas GT 6, 10 a 8 kg, kranas modroploutvý 3 kg + 1x spadlá ryba
Vladimír – 1x kranas GT 3 kg na popp (při vylovení zlomil prut), 1x královská makrela 122 cm (12 kg) na jig
Peter H. – 1x kranas GT 7 kg na popp, 1x ukousnutý stickbait od barakudy a 1x mu ryba se stickbaitem zajela do korálů a utrhla se.
Zdeněk – 1x chňapal 7 kg na stickbait, 1x kranas jantarový – amberjack 110 cm (14 kg) na jig na hloubce asi 60 m (vedle korálového útesu). Amberjack zabral asi 15 m nade dnem, udělal dva velmi dlouhé úniky, že jsem se až bál, aby mi nedošla šňůra. Nakonec jsem na Twin-poweru musel dotáhnout brzdu tak, že jsem při únicích ryby skoro nemohl udržet prut a teprve pak se rybu podařilo otočit. 1x barakuda ukousla stickbait, 2x kranas utrhl popp o korál.

chnapal - snapper uloveny na stickbait22.3.2012
Teplota 18-25°C, jasno, větrno. Vítr dosahoval rychlosti 34 km/h.
Ráno jsme jeli s Petrem a Vladimírem popovat, ale foukal silný vítr. Vlny dosahovaly výšky okolo tří metrů a na návětrné straně rifu bylo těžké se udržet na palubě lodě, natož nahazovat nebo poppovat. Peter H. zatím troloval s velkou lodí.
Jsme z intenzivního rybaření na rozbouřeném moři velmi unavení. Představa nahazování a zdolávání ryb ve vlnách, mokrém oblečení a silném větru nám začíná pomalu ubírat sil i nadšení. Pro příští dny se rozhodujeme šetřit síly a na malé lodi se střídáme – jeden nebo dva z nás budou trolovat-vláčet wobblery za obytnou lodí a zbytek posádky bude dál hrdinně čelit vlnám a větru na rybářské lodi.
standardni obytna-materska lod pro 3-5 rybaruPřed obědem jsme byli chvíli šnorchlovat. Voda byla krásně čirá, dohlednost alespoň 20 m, spousty nádherných korálů a ryb (1x želva, žralok útesový bělocípý, jehlice, bodloci, ploskozubci, klipky, čtverzubci, muréna...)
Odpoledne jsme zkoušeli popovat a jigovat, ale opět jsme se potýkali s větrem. Jednou se nám podařilo najet do hejna královských makrel, které nádherně útočily na poppy odspodu – záběr se odehrával vlastně ve výskoku ryby.
Peter S. ¬– 1x barakuda 100 cm na popp a dvě ryby mu spadly při poppingu
Vladimír – 1x kranas GT 6 kg na popp a kanic měsíční 2 kg na jig. Jednoho poppa mu ukousla barakuda
Peter H. – 1x barakuda 100 cm na trolling (na wobbler Magnum 22 cm zelená makrela). Při poppingu zasekl královskou makrelu cca 110 (při záběru vyskočila nad vodu). Bohužel v tu chvíli už nahazoval Peter S. a přehodil ho. Než Petrové rozmotali nahozené šňůry, ryba se dostala do korálů a přervala šňůru.
Zdeněk – 2x záběr kranase na popp, ale žádnou rybu se nepodařilo zaseknout.

kranas obrovsky - GT, 15 kg23.3.2012, pátek
Teplota 18-25°C, jasno, větrno. Ráno dosahoval vítr rychlosti 34 km/h a po poledni se uklidnil na cca 20 km / h. Ráno byly snad největší vlny, které jsme tu zažili, chvílemi možná 4 m. Ráno jsme popovali na jih k Shark Pointu a i v těch nějvětších vlnách jsme na návětrné straně rifu měli záběry, ale v těch vlnách ryby hodně padaly – Zdeňkovi spadly 4 ryby, Peterovi 3... Jak dokážou ryby nástrahu ve vlnách zahlédnout a dostihnout, to mi není jasné. Ale jisté je, že rybám to nečiní nejmenší potíže.
Na poledne jsme se vrátili na stejné místo na oběd a chvíli jsme šnorchlovali. Během šnorchlování jsme viděli tři ploskozubce velké – napoleony 8-12 kg, barakudu cca 90 cm, malého rejnoka, bodloky, klipky...
Odpoledne se trochu zmenšily vlny. Přejeli jsme k sousednímu rifu směrem k pobřeží (cca 5 km) a tam zkoušeli na malé lodi jigovat a na velké lodi trollovat. Jigovali jsme na hloubkách 40-80 m, ale bohužel jsme nenarazili na hejna ryb a chytali jsme jen kanice. Při západu slunce jsme popovali na návětrné straně rifu, konečně se trochu zmenšily vlny a oba záběry, které jsme s Peterom měli, jsme proměnili – kranasi 15 a 7 kg.
Spali jsme u jednoho z útesů v souostroví při hranici s pohraničním pásmem.
kranas obrovsky - GT, 15 kgPeter S. – 1x barakuda 92 cm a 1x kranas GT 15 kg na popp a odpoledne na jig 2x kanice měsíčního 1,5 – 2 kg
Vladimír – 1x kanic měsíční 2 kg na jig a při trollingu mu jedna ryba narovnala háček
Peter H. – Ráno na popp ztratil 3 ryby a odpoledne trolloval - chytil 2x barakudu 90 a 100 cm a 1x tuňáka dogtooth 10 kg (90 cm), vše na wobbler. Další tři ryby spadly při zdolávání.
Zdeněk – ráno spadly 4 ryby při poppingu a na růžový jig Williamson 150 g chytil 2x tuňáka dogtooth (2 a 5 kg). Odpoledne na jig 3x kanic měsíční (0,5, 2 a 2,5 kg) a na popp kranas GT 7 kg.

kanic - grouper uloveny na jig24.3.2012, sobota
Teplota 18-25°C, jasno, větrno. Vítr dosahoval jen do 20 km/h a večer se utišil. Ráno byly vlny do 2 m a hlavně byly pravidelnější, takže jízda na nich nebyla nijak dramatická.
Ráno jsme se otočili k severu a začali jsme se pozvolna vracet zpět. Na oběd byla zastávka u Chararim, kde bylo nádherné šnorchlování – nejkrásnější korálové útesy, které jsem kdy viděl. Úžasná průhlednost vody, viděli jsme spousty bodloků, chňapaly, barakudy, jehlice, trubkotlamky. Lodník se stewardem na mělčině sbírali měkkýše (křídlatce), které pak večer vařili.
Když jsme s Peterom S. ráno trolovali, tak nás v těch vlnách trochu chytla mořská nemoc.
Bohužel jsme hodně času trávili přejížděním a vlastní rybaření zabralo tak 30% času. Ačkoli se změnšily vlny, ryby braly méně.
Peter S. – Ráno chytal na trolling – chytil barakudu 80 cm a tuňáka dogtooth 2 kg. Odpoledne jsme asi hodinu jigovali a popovali. Na popp ani záběr, na šedooranžový jig tuňák dogtooth 6,5 kg (86 cm).
Vladimír – ráno chytal na popp a jig – na popp jen dva plané záběry a na jig 2x kanice měsíčního (1 a 1,5 kg) a malého kanice sp. Odpoledne pak chytal na trolling, chytil jen jednoho kanice měsíčního 1 kg.
Peter H. – Ráno na popp jen jeden záběr od GT, ale zásek se nezdařil. Odpoledne na trolling jen jeden planý záběr.
Zdeněk – Dopoledne na trolling jen 1x barakuda 90 cm. Odpoledne na popp – pencilbait jen jeden planý záběr a na jig jednoho kilového chrochtala.

tunak dogtooth, 124 cm, 22 kg25.3.2012, neděle
Teplota 20-27°C, jasno. Ráno bezvětří, odpoledne dosahoval vítr jen do 15 km/h a večer se úplně utišil. Vlny byly jen odpoledne a jen do 1,5 m a ráno do metru.
Ráno jsme vstávali už o šesté a na ryby jsme vyrazili hned po snídani v sedm. Nejprve jsme zkoušeli jigovat nedaleko poloostrova a pak jsme jigovali a popovali okolo rifů směrem na „delfíní lagunu Sataya“, do které jezdí lodě z celého Egypta šnorchlovat a plavat s delfíny. Na popp jsme měli jen několik záběrů od jehlic a jednu barakudu, jinak vyšly poppy na prázdno. Rovněž odpoledne byly poppy neúspěšné. Zvláštní – když byly velké vlny, tak ryby na poppy šly a to se nám zdálo, že je v těch vlnách nemohou ani vidět. A teď, když jsou vlny jen do metru, tak ryby na poppy nejdou.
Na oběd jsme stáli v delfíní laguně. Parkovaly tam další čtyři lodě, ale delfíni nikde. Šnorchlování tam bylo velmi hezké – viděli jsme asi dvoumetrovou murénu plavat nad písčitým dnem, tři metrové napoleony, několik rejnoků – trnuch, na okraji útesu při ústí do moře i hejna 3-5-kilových chňapalů, kranasy modroploutvé, jehlice a samozřejmě spousty bodloků, klipek, ostenců, čtverzubců, ploskozubců...
tunak dogtooth, 124 cm, 22 kgNocovali jsme u rifu, necelou hodinu jízdy od domovského přístavu naší lodě.
Večer chytali Peter a Vlado na maso, ale nástrahu jim vždy jen ozobaly drobné rybky. Až po večeři se rozvrčel Petrův naviják a po chvilce zdolávání se na hladině objevila mohutná muréna. Vypnout rybě háček nebyla žádná legrace, protože ryba sebou mrskala, udržet ji na místě bylo problematické a její zuby by dokázaly prokousnout ruku. Metr ukázal rovných 160 cm, ale všichni jsme byli rádi, když se rybu podařilo pustit na svobodu.
Peter S. – Dopoledne na jig tuňák dogtooth 22 kg (124 cm) a na popp barakuda 70 cm. Odpoledne na popp jehlici a jedna ryba spadla až večer po západu slunce (asi kranas).
Vladimír – Ráno na jig jeden malý kranas cca 0,5 kg, na popp ani záběr. Odpoledne troloval zcela bez záběru.
Peter H. – Dopoledne na jig 1x kanic diamantový 2 kg, 1x kanic měsíční 1,5 kg a na 20-centimetrový propper od Salma měl útok velké ryby, asi královské makrely nebo wahoo – odhadem 140 cm. Odpoledne na propper od Salma chňapala (snapper) 3 kg, jinak ani záběr.
tunak dogtooth, 124 cm, 22 kgZdeněk – Dopoledne na stickbait 1x jehlice 109 cm a druhá jehlice mi stickbait Tsunami ukousla. Na jig jsem chytil kanice diamantového 4 kg, kanice měsíčního 2 kg a 2x malého kranase á 0,5 kg a nakonec mi jiga 180 g ukousl asi žralok nebo barakuda. Odpoledne jsem minutu zdolával rybu cca 10-20 kg na jig, ale vyp nula se mi. Asi dvě hodiny odpoledního poppingu jsme byli bez záběru – projížděli jsme velmi hezká místa, ale aktivita ryb nulová. Až po západu slunce, když už jsme přijeli k lodi, jsem stál na přídi lodě a na klidné hladině pomalu poppoval („last cast - dáme poslední hod“, jak řekl kapitán), když tu mi asi 10 m od lodě něco zaútočilo na popp Strike Pro 160 g. Popotáhl jsem, další útok a to už byl popp u lodě. Zastavil jsem nástrahu a ve zlomku vteřiny přišel další útok. Zasekl jsem a doslova vyrval nad hladinu hlavu asi dvacetikilového tuňáka dogtooth. Ryba se mlátila, ale nebyla schopná zabrat proti – jak jsem držel hlavu ryby nad hladinou, tak nebyla schopná odporu! Po pár vteřinách všeobecného úžasu se jako první probral kapitán, přiskočil ke šňůře, aby rybu vyhodil do lodě. Já jsem v tu chvíli ztratil balanc a musel jsem z lodní přídě seskočit na palubu. Jak se hlava ryby dostala pod vodu, tak se rozjela pod loď. Povolil jsem šňůru, aby se nepředřela a v tu chvíli se ryba vypnula. Skvělý zážitek pro mne i přihlížející! To už se začalo šeřit a byl nejvyšší čas se vrátit na mateřskou loď.

kranas obrovsky - GT26.3.2012, pondělí
Teplota 20-27°C, jasno. Od rána se začal zdvihat vítr a v poledne už dosahoval skoro 30 km/h. Ráno jsme jeli na popping a jigging a po poledni byl čas se vrátit na loď, zabalit se a vyrazit na cestu domů.
Poppovali jsme a jigovali u korálových útesů v okruhu 15 km okolo přístaviště.
Ve 13.00 jsme se vrátili na oběd, v 15.00 odjeli do hotelu u letiště Marsa Alam a v 17.00 jsme se už povalovali v bazénu a usrkávali drinky u pool-baru. Přespali jsme v hotelu a další den odlétali zpět domů.
Peter S. – tři záběry na popp, ale žádná zdolaná ryba.
Vlado – 1x kanic měsíční 2 kg na jig a 1x kranas GT 7 kg na popp a dvě ryby se při poppingu nepodařilo zaseknout.
Peter H. – jednoho dvoukilového kanice na 20 cm (120 g) vrtulový propper od Salma, jedna velká ryba mu spadla na popp a při náhozu se mu podařilo zachytit popem za odložený prut Caranx Kaibutsu, který zlomil.
Zdeněk – na popp jen jeden záběr a jeden utržený stickbait. Po hodině jiggingu jen jeden záběr – kranas modroploutvý 2 kg.