Revíry - destinaceEvropaŠvédskoAsunden - Basunda - KindaReportážeKrátké zprávy a postřehy

Švédsko - Asunden - Basunda - Kinda - Reportáže

Krátké zprávy a postřehy 16.11.2022

Basunda - štika 95 cmBasunda 16.-23.9.2023

Domek skvěle vybaven se vším potřebným. Vše čisté a jako nové.
Moc pekný a tichý revír.
Vetšina ulovených štik byla nad 80cm délky. Nicméně nad 100cm se nepodařila ani jedna. 90% štik bylo chyceno na troling a většinou v hloubkach 10m+ a na velký woblery 25cm+. U břehu byly ryby minimálne.

Pstruhové jezero moc pekné, domek s ohništěm parádní. Akorát žádnej pstruh se nepovedl, zato ale krásnej okoun 42cm. Na pstruhovem jezirku jsme byli 3 rybáři celé ráno a večer, videli sme vyskočit dva pstruhy na hladinu, jinak bylo ticho. Vyzkoušeli jsme od wobleru, třpytky, male jiggy a živé červy. No, pstruh ani jeden. Chytli jsme tam toho okouna a asi 5 štik kolem 30cm, které jsme pak pustili do jezera Bjorken, nakolik nam rekli abychom štiky nepouštěli zpátky do pstruhového jezera. Vic jsme na pstruhové jezero už nevrátili, štiky braly líp na Björkern.

Dohromady jsme zdolali asi 50 štik, průměr od 75 cm do 85 cm. 3 lepší štiky: 91, 93 a 95cm. Pár okounů do 20cm, největší 42 cm na pstruhovém jezírku. Zatím největší štiku ve skupině máme 108 cm z revíru Helesjo.

Rozhodne volba to byla dobra. Ubytovaní bylo jedno z nejlepších. Mozna akurat ta jedna koupelna a jedno wc pro vic lid je asi malo, ale jde to i tak. Cluny vicemene nove, takze to je taky supr. Echoloty sme privezli svoje. Jedina vyhrada je nastupovani do clunu, to je docela komplikovane hlavne pro starší lidi nakolik ten pristup primo na clun, kterej je hodne pod úrovní mola a dostupnej jenom na špici delal naši skupine docela problem. Ale o všem jsme se bavili s majitelama, byli hrozne ochotní a sami se nas ptali jestli je vse ok nebo co by mohlo byt jinak.
Ocenujeme jejich malej obchudek s masem, ten sme navstivili taky nekolikrat. Tohle misto jde rozhodne jen doporucit, jak ubytovani tak samotny pobyt na vode.
Dovolenou jsme si celá parta uzili maximálně.

Peter S.

Basunda - západ slunce nad jezerem Basunda 16.-23.9.2023

Chytali jsme průměrné štiky okolo 65cm, největší 82cm.
A brali i převážně menší okouni. Největší ulovený okoun měřil přesně 40 cm.

Milan F.

Basunda 26.5.-3.6.2023

Ubytování krásné a čisté, jedno z nejlepších na severu jaké jsem kdy měl.
Okouni šli na hod a štiky jak na trolling, tak i na klasickou přívlač.
Na pstruhovém jezírku brali pstruzi přes 50cm a 2kg váhy.
Vše na přívlač.
Vítr byl přiměřený a počasí bylo celkově dobré.

Petr H.

Basunda 20.-27.5.2023

Lovili jsme převážně štiky a okouny, počet štik 3-5 denně na osobu, délka 60 - 85cm. Dvě štiky byly přes 90cm.
Při trolování 9cm dlouhého woblera se povedl i krásný okoun délky 46 cm.

Karel Š.

Winas 20.-27.5.2023

Dovolená proběhla v kladných hodnotách až na problém s lodí, byla to slušná rána o kámen pod vodou. Motor musel na kontrolu do Vasterviku.
Jinak největší štika měřila myslím 98 cm. Počasí jsem objednal nádherné, ani jedna kapka deště, jen samé sluníčko...

HOBR

Švédsko, Basunda 7-15 října 2022

Basunda je zázračné místo a určitě do něj příště pojedem opět. Je tam nepředstavitelný klid, za týden jsme viděli jednoho cyklistu a pár aut co jelo kolem (3-4 denně). Mluvili jsme s jediným člověkem, bratrem majitele chaty, který nám na začátku přinesl povlečení a na konci terminál na závěrečnou platbu.
Všechno tam fungovalo podobně skvěle jako posledně, když jsme před dvěma roky v Basundě byli naposledy. Navíc tam mají nové molo asi pro tři lodě.
Dvě lodě jsou hliníkové a jedna byla větší plastová (za příplatek 600 SEK). Vzali jsme si tu větší, což mělo své výhody ale jak jsme zjistili i možná nevýhody.
Co se nám letos nepovedlo, byly úlovky. Je několik teorií proč jsme nachytali tak málo štik (jen 10), ale hlavně žádná neměla nad 90 cm, což bylo hlavním naším zklamáním. Radili jsme se o tom s odborníky a zřejmě byla ještě teplá voda a rybičky byly aktivní a tak bylo hodně potravy.
Taky jsme možná neměli dost velké návnady. Dle odborníků to chtělo aspoň kolem 25 cm. Něco na tom asi i bylo, když jsme poslední den vzali naše největší gumy, tak jsme chytli naše největší štiky.
Co se nám moc líbilo, bylo to malé lesní jezírko, chytili jsme tam dvě štiky, majitel chtěl abychom je tam určitě nevraceli a pak ještě pěkné duháky.
Byl nádherný slunný den a tak to byl zážitek na který nezapomeneme. Jen bychom chtěli upozornit, že jedna veslice už nemá funkční upevnění vesla. My jsme si nějak poradili, ale zcela určitě by to měl majitel opravit. Stejně tak na druhé veslici bylo nalomené veslo a byli jsme rádi, že nám ten den na vodě vydrželo. Ale pocit z krásného dne na vodě uprostřed lesů nám to nezkazilo. Grilovací domeček u jezírka je absolutně nepřekonatelný, takže jsme se tam po rybaření příjemně ohřáli.
Celkový dojem z Basundy tedy suma sumárum fantastický.
Cesta tam i zpět bez problémů,
Takže tolik krátce z Basundy.

Milan Š.

Basunda - jezero BjorkernBasunda 17.-24. září 2022

Super týden na krásném místě - na usedlosti Basunda. Tahle lokalita je něčím zvláštní. Celá naše výprava čtyř rybářů si hezky zarybařila na jezeře Bjorkern, houbařila a skvěle odpočinula.
Prostředí, kde se nachází samotná usedlost, je malý ráj na zemi: vedle chaty, která je nádherná, volně pobíhají jeleni, daňci a spousta hovězího. A nesmím zapomenout, že za chatou rostou parádní hřiby. Majitel této usedlosti je super člověk, který na požádání okamžitě reaguje. Naše výprava neměla žádný problém, jen jsme potřebovali poradit s rybama na Björkern. Dostali jsme dobrou radu, která okamžitě zafungovala (odměnou bylo české pivo). Jezero Björkern, které je z terasy chaty jako na dlani, je členité a hluboké. Pravdou je, že bez echolotu, jste tu na rybách až na druhém místě. Ale když najdete hejno síhů, stane se rybařina neskutečným zážitkem. Krásné štiky (104 cm) a také okouni (45 cm).
S majitelem jsme si dohodli také návštěvu lesního jezera Herrgol, které se nachází jako v pohádce uprostřed lesa. Na první pohled malé, ale ryba nádherná, pstruh duhový. Dostali jsme informaci, že v jezeře je i škodná (štika). I ta byla spolu se pstruhy chycena. Měla 75 cm a byla k obědu. Vedle jezera je chatka s grilem, který byl okamžitě využit.

Úlovky:
Štika 50-60cm 15ks, 70-80cm 10ks, 104cm 1ks
Okoun 25-30cm 10ks, 30-40cm 5ks, 45cm 3ks
Pstruh (na pstruhovém jezeře) 50-55cm 7ks

Tento rybářský týden byl hodnocen jako opravdu úspěšný, moc děkujeme za tip.

Míla + Milan, Tomáš + Tomáš moc díky!

Basunda - jezero
Duhák z jezera Herrgol
Štika 104 cm z jezera Bjorkern
Štika z jezera Bjorkern
Jezero Bjorkern

Basunda - okounŠvédsko-Basunda 20.-27. srpna 2022

Byla to dosud asi naše nejlepší rodinná dovolená ve Švédsku.

Poloha a vybavení té chaty u jezera bylo moc hezké.
Na to, že byl srpen, slunečno a často i bezvětří, byl i rybolov nad očekávání.

Chytli jsme asi 50 okounů, největší měl 41 cm, štik jen 6, nejdelší 72 cm.

Dětem se líbilo hlavně na pstruhovém jezeře, pstruhů duhových jsme chytli 17, největší měřil 54 cm.

Tomáš B.

Duhák 53 cm z pstruhového jezera
Okoun 38 cm
Okoun 41 cm
Štika 72 cm
Okoun 39 cm

Basunda - štikaBasunda-Björkern 21.-28.5.2022

Vzhledem k počasí, které nepřálo, byl velký a vytrvalý vítr a vzhledem k k chladnému jaru, nebyla aktivita ryb taková, jakou jsme očekávali. úlovky byly pouze z příbřežních partií.

Jezero je nádherné a rozhodně má potenciál, který jsme nedokázali objevit. Nicméně první štika přišla do 5 minut od příjezdu.

Bylo to moc fajn, užili jsme si to, i když množství ulovených ryb nenaplnilo očekávání. Každá ryba byla doslova vydřená.

V 5 lidech jsme chytili do 50 ks štik a cca 40 ks okounů.
štiky: 1x 91cm, 1x 70cm, cca 10 - 12 ks 60 - 69, zbytek menší.
Okouni nepřesáhli 35 cm.

Největší kuriozita: plotice 8cm na 8cm twistera za hubu
největší štika: 91 cm, 7kg, 23.5, přívlač ze břehu, stříbrná rotačka

Salmonidé bohužel ani jeden, ani na pstruhovém jezírku.

Jirka P.

Basunda 14.-21.5.2022

V šesti rybářích jsme ulovili cca 50 štik a
30 okounů.
Největší štiky měřily 91 cm, 88 cm, 85 cm a 84 cm.
Největší okoun měl krásných 46 cm a uloven byl na trolling.

Petr V.

Basunda 5.-12.6.2021

Celkem jsme v Basundě ulovili (6 rybářů):
60x štika 40-95cm, z toho 15x 80-95 cm
40x pstruh duhový 40-65cm (na pstruhovém jezeře)
okouni

Nejúspěšnější byly nástrahy v barvě okouna.
Značnou část větších štik jsme ulovili na trolling, největší štika byla ulovena na 15 cm gumu v barvě okouna.

Petr V.

Basunda 22.-29.5.2021

Jazero je obrovské a je zložité na ňom loviť dravca. Neprialo nám počasie, väčšinu týždeňa pršalo, alebo bolo zamračené a zmena počasia.
Lovili sme denne pár malých šťúk a ostriežov. Lov by možno uľahčil sonar. Jazero má hĺbky až 40 m. Domáci pán nás odkazoval v tomto období či počasí loviť na hĺbkach. K dispozícii sme mali aj pstruhové jazero, kde sme lovili na záver zájazdu, keď sa vyčasilo. Jazero je dobre zarybnené, kedy pstruhy potočné a dúhové brali predovšetkým na záver dňa.

Celkovo sme ulovili:
10 ks štuka do 50 cm
2 ks šťuka na d 50cm do 1 m
do 10 ks ostriež
2 krát pstruh potočný cca 40 do 50 cm
1 krát pstruh dúhový 57 cm

Ondrej D.

Metrová štika z Basundy Basunda 25.10.-1.11.2020

Nakonec jsme do Švédska vyrazili ve výrazně pozdnějším termínu, než jsme plánovali. Původně jsme měli jet v květnu.
Cesta proběhla v pohodě, kolem šesté odpolední jsme dorazili na místo, žadná kontrola během cesty nebyla. Čtyři lidi, čtyři negativní testy v kapse, pro jistotu.

Majitel jménem Ulrik byl vstřícný, na naše negativní testy hodil rychlé oko, předal nám loď a chatu, dal pár užitečných rad ohledně rybaření a zmizel domu.

Chata je moc pěkná, prostorná, čistá a dobře vybavená. Jen nevím, jak by to vypadalo, kdyby v ní bylo ubytováno osm osob. O jeden záchod, navíc umístěný v koupelně, bude každé ráno boj. Ve čtyřech lidech to ještě jde.

Základní informace k rybaření zněla: ani se nepokoušejte chytat štiky u břehu, chytejte ve sloupci nad největší hloubkou, kterou najdete. Našli jsme tedy hloubku cca 30 m, nad kterou bylo obrovské hejno malých síhů. Kolem toho hejna jsme chytali vertikální přívlačí a zkoušeli jsme různé nástrahy. Na malou (cca 5 cm) modrou gumu se podařilo zlákat k útoku fakt pěknou štiku. Měla rovný metr a větší jsme už pak nechytili. Další tři ten den ulovené štiky měly kolem 70 cm a to byla velikost, které jsme se drželi až do konce pobytu. V podstatě všechny ulovené štiky byly z kategorie 65-75 cm, jen ta metrovka vybočovala. Občas, když už jsme si chtěli trochu odpočinout, jsme trolovali. Na trolling jsme chytili všehovšudy tři štiky a jednoho okouna. Celkově nám lépe fungovaly nástrahy v přírodních nebo nevýrazných barvách (hnědá, tmavě modrá...).

Přístřešek u pstruhového jezera HerrgölJeden den jsme si vyčlenili k návštěvě pstruhového jezírka. Plni očekávání jsme začali házet malé gumy a třpytky. Během chvíle vzal nástrahu pěkný duhák, cca 65 cm, ale po jednom z výskoků mu guma vypadla. Pak jsme házeli dlouho bez jediného záběru. Nakonec jediného uloveného pstruha (45 cm) jsme chytili na žížalu. Na přívlač jsme ulovili akorát dva pěkné okouny. Ale jezírko je to krásné a posezení u ohně v přístřešku nám vynahradilo rybářský neúspěch.

Pobyt jsme si všichni užili, v dnešní době to byl balzám na duši. Před odjezdem jsme nakoupili slušné množství domácích masných výrobků, které vyrábí přímo Ulrik - ať z naší výpravy mají něco i ti, kteří museli zůstat doma. Všichni hodnotíme tuto výpravu jako povedenou.

Milan Š.

chata Basunda
pstruhévé jezírko Herrgöl
štika
Štika cca 80 cm
štika 100 cm

Winäs 23.-30.6. 2018

Bylo to fajn, dovolenou se synem jsme si moc užili. Martin (majitel) byl sympaťák připravený pomoci.
Co se týče rybaření tak si nemůžeme stěžovat. Největší štika měla 100 cm, candát 72 cm a okoun 40 cm. Jezero je překvapivě hluboké. Většina jezer této velikosti, která jsem navštívil byla výrazně mělčí. S výjimkou okounů, které jsme chytali u podvodních kopců, jsme museli přispůsobit taktiku a jak štiky, tak candáty lovili na 15-25 metrových hloubách. V těchto hloubinách jsme hledali velká hejna bílé ryby a kolem nich se snažili vodit nástrahy v 6-8 metrové hloubce.
I cyklistika po okolí byla hodně dobrá (nutno horská kola). Terén je dost náročný, ale v nádherné přírodě.

Lukáš Z.

podzimni pstruzi z jezeraAsunden-Frössvik,
15. září

Tak je tady zase konec rybářské sezóny. No, on vlastně není konec, ale faktem je, že v říjnu už knám rybáři obvykle nejezdí, protože si každý myslí, že je tu moc zima a špatné počasí. Přitom právě v říjnu se u nás na jezeře Asunden chytají největší štiky.
Byl jsem se včera podívat na pstruhém jezírku nad Frössvikem a ještě než jsem musel dát daňkům a prasatům do obory žrádlo, jsem měl dvě hodiny volno. Za dvě hodiny přívlače jsem ulovil ty dva pstruhy, které zasílám na obrázku a další dva (asi duháci) mi spadli. Ti dva jezeráci mají smůlu - slíbil jsem doma, že konečně po dvou týdnech bude zase k večeři ryba.

Z Nysjon zdraví
Kjell

stika 81 cm, jezero VindommenFuld
25.-27 května

Sobota 25.5.
Slunečno, mírný vítr. Rybaření na jezeře Storsjön.
Honza a Milan chytali s majitelem lodí Johnem – většinou chytali na hloubce, protože John viděl na echolotu nějaké větší ryby. Honza a Milan chytli každý po jedné malé rybě a dědek chytil štiku 92 cm.
Martin a Zdeněk - rybaření většinou u rákosin, kamenů a na hloubce okolo 1-3 metrů. Každý ulovil 6 štik, ale žádná neměla přes 65 cm

Neděle 26.5.
Zataženo, chvílemi silný vítr a déšť. Teplota okolo 10°C.
Rybaříme na jezeře Vindommen, ale počasí nás ve čtyři odpoledne vyhnalo do chaty. Takhle hnusné počasí jsem dlouho nezažil. Když se nám voda dostala i pod goretexové hadry, tak jsme rybaření vzdali.
Honza a Martin – 14 štik, vše do 60 cm
Tomáš a Zdeněk – 10 štik, jedna 75 cm, ostatní 45-55 cm

stika z jezera StorsjonPondělí 27.5.
Zataženo, mírný vítr, večer pršelo. Celkem příjemné počasí a teplota skoro 15°C.
Honza a Martin chytali na jezeře Vindommen a za 9 hodin rybaření ulovili celkem 12 štik. Největší 81 cm, ostatní 45-55 cm. A jedna, která bude Martina ještě dlouho mrzet se nedala vůbec otočit – vyrazila do stulíků a podařilo se jí utrhnout se o stulíky. Pokusili se projet do mělké části jezera, kde dle údajů polských dřevařů, kteří zde pracují, jsou velcí candáti, ale celá mělčina už byla příliš zarostlá stulíky a s lodí tam nešlo projet.
Tomáš a Zdeněk chytali na jezeře Storsjön a za 9 hodin rybaření ulovili celkem 17 štik, největší 85 cm, 75 cm, 65 cm a ostatní 45-55 cm. Skoro všechny štiky stály na hloubce 1-3 metry, nejčastěji u kamenů. Z jednoho místa u kamenů se podařilo ulovit i více štik, které tam zřejmě čas od času natlačily rybičky.
Večer jsme zkusili lovit okouny a i přes relativně chladné počasí jsme si okouny celkem slušně zachytali.

stika 68 cm z WinäsWinäs 22.-24 května

Středa 22.5.2013
Celý den větrno. Ráno zataženo nízkou oblačností, odpoledne jasno.
Martin a Tomáš (jezero Storsjön) – 8 štik, vše mezi 40–55 cm. 1 okoun
Honza – 5 štik (jezero Storsjön) – jedna 65 cm, vše ostatní 35–55 cm a hromádka okounů, ale všichni malí.
Ten den ulovili kolegové z Polska na jezeře Storsjön asi 7 štik, z toho jednu štiku 96 cm a candáta 77 cm.

Čtvrtek 23.5.
Celý den mírný vítr. Ráno zataženo nízkou oblačností, odpoledne zataženo, ale oblačnost se zdvihla. Mírný vítr a chvílemi déšť.
Martin a Tomáš (jezero Storsjön) – 16 štik, dvě 60 cm, ostatní 35–55 cm
Honza a Zdeněk (jezero Malmingen) – 26 štik, jedna 90 cm, dvě 75 cm, tři 60–65 cm a ostatní 35–55 cm. Jedna velká cca 95 cm mi upadla u lodě v závěrečné fázi zdolávání a rozevřela karabinu. Asi 15 okounů (15–25 cm) ulovených při lovu štik na twistery. Nejvíc štik nachytáno na jerk Strike Pro plovoucí (resp. velmi pomalu potápivý) délky cca 8 cm v barvě plotice a na žlutočervený ripper 8 cm s hlavičkou 10 g. Voda v jezeře hezky průzračná do cca 2 m.
Ten den ulovili kolegové z Polska na jezeře Storsjön jednu štiku cca 70 cm a tři candáty 45–55 cm.

stika 90 cm z WinäsPátek 24.5.
Dopoledne mírný vítr, odpoledne bezvětří. Ráno zataženo nízkou oblačností, odpoledne zataženo, ale oblačnost se zdvihla.
Martin a Tomáš (jezero Malmingen) – 22 štik, z toho tři cca 60 cm, ostatní do 55 cm. Nejvíc štik nachytáno na dvoudílný potápivý wobbler Rapala jointed délky 14 cm v barvě okouna a na červený twister 10 cm s hlavičkou 10 g.
Honza a Zdeněk (jezero Fuldbosjön) – 22 štik, jedna 85 cm, jedna 70 cm, pět 60–65 cm a ostatní většinou okolo 50 cm. Nejvíc štik nachytáno na hlubokopotápivý malý wobbler Izumi délky 7 cm v barvě okouna. Voda v jezeře sice zabarvená, ale průzračná do cca 2,5 m.