Revíry - destinaceEvropaNorskojezera jižního NorskaReportážeAktuality, postřehy a novinky

Norsko - jezera jižního Norska - Reportáže

Aktuality, postřehy a novinky 4.9.2014

Jezero Kroderen 2014 - ulovení štiky 126 cm

dve stiky na jeden wobblerStora Lee 15.5.2012
Zdá se vám, že ulovit dvě štiky na jeden wobbler je blbost? Není. Nám se to povedlo a zasílám důkaz z jezera Stora Lee z minulého týdne.
Jestli ta velká štika chtěla sežrat tu malou nebo zda se opravdu obě vrhly ve stejnou chvíli na jednu nástrahu, to už se nedozvíme...

Bohouš K.

Sperillen 10.-17.9.2011
Bylo nás celkem 6 sportovních rybářů:
- chytli jen 2 spotovní rybáři - celkem 4 štiky o délkách 55, 63, 82, 84 cm
- zbylí 4 rybáři = 0 ks
Majitel nám nedoporučil možná místa výskytu ryb a při dotazech na možná místa spotovního rybolovu řekl "u břehu, 15 min. od kotviště lodí, vlevo i vpravo". Od úterka jen chodil a krčil rameny, když jsme mu oznámili, že jsme stále bez ryby. 3 měsíce dešťů zvedlo hladinu jezera cca o 70 cm a pro sportovní rybolov byly zcela nevyhovující podmínky. Majitel nám stále předhazoval kroniku, do které návštěvy zapisovaly jak se jim tam líbílo a dařilo (němci, češi, poláci, atd.) Poznatky z kroniky - rybaření letos dlouhodobě špatné...

Robert V.

Stora Lee 25.9.-2.10.2010
Naše první výprava za norskými štikami dopadla naprosto na jedničku.
Na druhý den pobytu jsme si objednali místního průvodce, který nám ukázal, kde hledat ryby a pak už to šlo jako po másle.
Je to jak se říká: na Stora Lee se chytá méně ryb než třeba ve švédském Getno Gardu nebo na Alandu, ale když se chytne ryba, tak je to skoro vždycky pořádný kousek.
Největší štiku jsme měli 104 cm a pak několik okolo 90 cm. Největší okoun měřil 50 cm a vážil 1,5 kg.
Viděli jsme i losy a v noci bylo slyšet vytí vlků. Paráda.
Velmi spokojeni jsme byli s kvalitou lodí a péčí pana majitele o nás, naše pohodlí, o lodě atd.
Na jaře jedeme na Stora Lee zase!

Otta S.

Květen-červen 2010 na jezeře Vansjo - Haugstenlia

Bez komentáře.stika z jezera Vansjo, kvetenstika z jezera Vansjo, kveten
stika z jezera Vansjo, kvetenstika z jezera Vansjo, kveten

25.5.-5.6. 2010

Dobrý den,
chtěl bych za nás poděkovat za vytipování pěkné dovolené v Norsku na jezeře Sperillen. Po příjezdu jsem měl obavy z tajících sněhů, které stále potoky a řekou zaplňovaly jezero o 1 m nadstav a ochlazovaly horní vrstvu vody na 5-6 stupňů. Rybí záběry byly pouze ojedinělé. Po několika dnech se aspoň v zátokách podařilo chytit několik pěkných štik nad 75cm a parádní 84,85,95,98,101 a největší 109. Dále 2 kusy jezerního pstruha. Prostě když záběr tak pěkná ryba, ale na počet to nebylo nic moc. Chtělo to jen mírnější zimu anebo tam odjet až teď. Jinak počasí tam bylo téměř jak v Chorvatsku až od Malmo pršelo v celé střední Evropě.
Výborný byl pan majitel Rolf, to se dlouho nevidí - ochotný, dopňoval včas benzin, lodě měl v pořádku a ubytování noblesní.
Prostě dovolená na kterou se nezapomíná a už se těším na Braxmavikken - odjíždíme již 25.6. ...

S pozdravem a přáním pěkného dne
Roman Khek, Ilona Kheková a Roman Sedláček

25. květen 2010
Ani čeští rybáři a rybářky se na jezeře Sperlillen neztratili - po prvních dvou dnech rybaření si mezi úlovky v Sondre Finsand připsala skupina středočeských rybářů štiky 10 kg a 12 kg.
Uvidíme, jak vysoko posunou laťku během dalších dnů pobytu...

Sperillen 20.5. - stika 8,5 kg ulovena na streamer20. květen 2010
Vzali jsme si s kamarádem ve čtvrtek volno a vyrazili navštívit Sondre Finsand u jezera Sperillen. Byl nádherně teplý den, odpoledne bylo přes 20°C! Není divu, že štiky byly v mělčinách, kde se voda prohřívá a žraly jako divé.
Ulovili jsme ve dvou za odpoledne 15 štik, největší 11, 10 a 8,5 kg - opravdu hezké zahájení štikové sezóny!

Björn
Sperillen 20.5., stika 10 kg ulovena na streamer

stika 91 cm, uloveno na supertwisterstika 108 cmČerven 2009
Relativně chladné a velmi proměnlivé počasí v květnu pozdrželo tření štik v jižním Norsku a posunulo začátek aktivity ryb i sezóny až na červen.
Skupina německých novinářů, která návštívila jezero Kröderen v druhém červnovém týdnu, zažila rybaření svých snů.
Během čtyř dnů ulovil každý z rybářů více než 100 štik a největší ryby měřily úctyhodných 118, 113, 112 a 102 cm. Štik mezi 90-99 cm byly desítky.
U jezera Kröderen jsou pro sportovní rybáře z Čech a Slovenska od roku 2009 k dispozici domky Björkerud a Snersrud.

20.-21. června jsme byli testovat štiky na jezeře Sperillen.
Rybáři, kteří v sobotu ráno odjížděli, ulovili v pěti osobách za celý týden jen celkem 100 štik, pár okounů a dva pstruhy jezerní. Ten větší pstruh měl 2,5 kg. Největší štika týdne měrila úctyhodných 115 cm.
Zdá se, že teprve teď, když se voda po letošním studeném jaře začíná ohřívat, štiky začínají opravdu žrát. My jsme za sobotu a neděli ve dvou lidech ulovili 60 štik, z toho byla polovina přes 60 cm a 12 štik přes 80 cm.