Revíry - destinaceEvropaNorskooblast BodoReportážeAktuality, novinky a krátké zprávy

Norsko - oblast Bodo - Reportáže

Aktuality, novinky a krátké zprávy 5.1.2023

Keler 106 cmTraena 16.-23.6.2023

Po drobných komplikacích při nástupu na pobyt, které se nakonec vyřešily, jsme si pobyt na Traeně užili a i něco chytili.
Počasí bylo dobré. Lodě fungovaly dobře.

Pavel Ch.

PEPA ck: Komplikace při nástupu na pobyt nás mrzí, nevíme proč musela správcová Merethe z Traeny náhle odjet. Ubytování a lodě předával její partner, o kterém se ví, že není nejochotnější (přesný opak Merethe)... snad se podobná situace nebude opakovat!

Polak z Traeny Traena 10.-16.8.2022

Cesta do Norska proběhla bez jediného problému a přesně dle plánu. Trajekty v kraji Nordland jsou skutečně zdarma.

První den na vodě foukal vítr kolem 8 m/s, večer trochu zesílil, ale chytat se dalo. Během seznamování s revírem se podařilo chytit několik obecňaček kolem 80 cm, pár menších, minimálně desítku malých kelerů, jednoho polaka 75 cm a pár makrel. Ryb bylo na echolotu vidět neskutečné množství, ale moc se jim nechtělo.

Kolem desáté večerní dorazili Švédi z vedlejšího aparmá a přivezli halibuta délky 150 cm (41kg), kterého ulovili na hloubce 80 m na mrtvého malého kelera. Lovcem byl 14tiletý kluk, který váží asi tolik, jako ten halibut.

Dnes 10.8. je venku strašný nečas. Už od včerejšího večera prší a fouká kolem 20 m/s a i rackové raději sedí na zemi v závětří.
Zítra odpoledne by se snad mělo dát vyjet. Snad...

Polaků jsme chytili opravdu hodně12.8.2022
Po dvou dnech, kdy se nedalo skoro ani vyjít na balkón jak pršelo a foukalo, jsme dnes konečně vyjeli. Na vodu jsme šli ráno v 10:00, tři hodiny před vrcholem přílivu. Ze začátku jsme se dost trápili, nemohli najít ryby a moře bylo ještě dost rozbité po tom, co se dělo včera a předevčírem. Nakonec jsme našli dobré místo, kde jsme chytili krásné polaky 80-90 cm. Domu jsme přivezli 7 polaků a jednu obecňačku cca 80 cm. Ve tři hodiny jsme toho měli dost a jeli na oběd.

Večer jsme vyrazili ještě na chvíli na vodu. Zkusili jsme pilkrovat na hloubce od 25 do 120 m, ale bez úspěchu, i když echolot tu a tam něco nadějného ukazoval. Pak jsme našli ryby na malé "terase" v příkrém svahu v hloubce 20 m. Nakonec jsme na gumy ulovili 8 polaků a 6 obecňaček. Hezký závěr dne!

Konečně slušná obecňačka13.8.2022
Dnes opět foukal silný vítr, 10 m/s stabilně a v nárazech ještě o dost více. Rychlost driftu i s driftovací kotvou neumožňovala rozumné chytání. Vydrželi jsme to tři hodiny a jeli domu hrát karty a likvidivat zásoby potravin. Za ty tři hodiny jsme ulovili jen dvě ryby, když nepočítam malé kelery (do 35 cm), kteří se ochotně věší na jakoukoliv nástrahu. Kryštof chytil jednu tresku obecnou cca 75 cm, já dostal jednoho polaka 82 cm.

Sousedi vyjeli brzy ráno a když jsme my šli na vodu kolem desáté, akorát se vraceli. V bedně měli jednoho kelera kolem 80 cm, dvě jedlé obecňačky a dvě makrely.

Zítra by nemělo foukat skoro vůbec, tak jsme dle mapy naplánovali návštevu top míst a doufáme v dobrý ulovek a malé vlny!

Halibut 70 cm (první a jediný)14. a 15.8.2022
Poslední dva dny jsme měli krásné počasí skoro bez větru, tak jsme se dostali konečně na západní stranu souostroví, kde je hodně zajímavých podvodních kopců. Konečně se povedly i lepší obecňačky (92 a 95 cm), ale nejvíce jsme, tak jako v minulých dnech, nachytali polaků.
Poslední den rybaření bylo chvílemi úplné bezvětří, chytali jsme jenom v tričku. Ryby moc nešly, i když na echolotu jich bylo vidět spousty. Jediná ryba, která stojí za zmínku, byl halibut cca 70 cm, což byl první a taky poslední halibut výpravy.

Traena je krásná a za předpokladu dobrého počasí (hlavně slabého větru) skýtá velmi dobré možnosti na lov tresek obecných, polaků i halibutů.

Borek

První ryba na prutě
150 cm a 41 kg, kterého přivezli Švédi
Soška na ostrově Selvaer
Souostroví Traena
Jeden z mnoha polaků

Výhled z apartmá v Selvaer Traena 3-11 července 2022

Ubytování bylo velmi dobré, moderní a slušně vybavené.

Domácí je příjemná mladá žena z Holandska a je velice v pohodě. S lodí to umí jako málokdo. Místa na ryby poradit dokáže, i když sama moc nerybaří.

Lokalita je na rybolov velmi solidní, ale trochu složitější na orientaci a to z důvodu velkého množství ostrůvků a mělčin.

Nachytali jsme mnoho polaků do 87 cm, kelerů kolem 90 cm i obecňaček do metru. Zdolali jsme i šest kusů halibuta - největší 92 cm.

Na podmořských horách jsme našli a i ulovili nějaké okouníky.

Richard V.

Polak z Traeny Traena 24.7.-2.8. 2020

Když jste mluvili o tom, že Traena je zajímavější než Sula, zaujalo mě to.
A měli jste pravdu. Je to tu opravdu krásné a klidné.

Hlavně vláčíme a na polaky je to tu bohaté i na velikosti 80+.
Okouníky jsme našli pouze menší.

Máme kliku i na počasí, jen jeden den jsme nebyli na vodě kvůli dešti a větru.

Richard W.

Okounici
Halibut cca 8 kg
Ulovek...
Treska Polak
Zapad slunce

Bolga-tresky tmaveBolga 11.-21. května 2019

Jako obvykle jsme během našeho desetidenního pobytu měli první 4 dny špatné počasí, nicméně ve druhé polovině se počasí radikálně zlepšilo, což nám umožnilo nějaký ten výjezd na oceán – a logicky tedy pěkné úlovky tresek tmavých a obecných i nějakého toho halibuta jak je již v kempu BOLGA tradice...

Tresky tmavé jsou již podruhé na Bolze náš hlavní cíl - všechny na přívlač, na malé gumové rybky! Ale člověk je musí najít - všechny jsou kolem metru a větší. Většinou bych odhadoval 1,1-1,20 m. Opravdu krásné a hodně velké -takové se úplně každý den a v takovém množství nechytají - je to nádherný zážitek na lehkou přívlač. Na halibuty se nijak nezaměřujeme, přijdou sami na ty malé gumové rybky. Letos jsme chytli jen 3 ks ale nijak zvlášť obrovské. Ryby neměříme, nevážíme ani nepočítáme - užíváme si to když je hezky a každý si tu bedničku nachytáme. Baví nás bojovnost velkých kelerů nebo popř. i nějakého pokud možno menšího halibuta na lehké přívlači. O velké obecné nestojíme, proto mě ani nelákají Lofoty a skrej atd.

Jinak se letos několikrát dost výrazně měnil jízdní řád trajektů Oernes-Bolga a každý by měl předem dost přesně naplánovat příjezd i odjezd a průběžně lodní rozpis ještě kontrolovat. Některé dny na Bolgu nepřijedete a ani z ostrova s autem neodjedete a dokonce třeba 2 dny za sebou.

Předposlední den jsme pomocí žebříků a lan vyšplhali nahoru na vrcholek Bolgy. Nevím zda se tato akce dá s klidným svědomím doporučit každému návštěvníku ostrova – dali jsme to, nicméně k našemu překvapení nebylo nahoře žádné občerstvení ani hospůdka - jen sešit kde se můžete zapsat do dějin např.vedle lezců z USA a Kostariky. Pokud by eventuelně někdo snad zvažoval podobnou akci provést v bezvětří a za slunečného počasí tak jako v našem případě, tak důrazně doporučujeme přibalit alespoň nějaké to pivo nebo spíše 2-3 na osobu. Bolga nahoře byla neskutečná nádhera - totální bezvětří a sluníčko - nejlepší počasí z celého pobytu. Standartní rybář by si ťukal na čelo, že nejsme na oceánu. No, nechal jsem se přemluvit mladýma. V polovině výstupu jsme zahodili bundy na nějaké roští, jelikož nás minul cestou vzhůru nějaký postarší milenecký pár Norů - v kraťasech a tílku a s úsměvem na rtech. Už ani nevím jak jsme to zvládli - opravdu se tam jde na žebřík a ze žebříku rovnou na lano s uzly, aby se nesmekaly ruce. No a je to cca 2 km lezení nahoru po skále - kluci ale měli radost že si můžou udělat fotky, takže se zájezdem na Bolgu celková spokojenost - příští rok mi slíbili že půjdeme "jen" okolo ostrova.

Jirka N.

Bolga-panorama

TraenaTraena 27.7.-6.8.2018

Postřehy z Traeny jen pozitivní. Ubytko i lodě špička. Revír je ráj, ale jen pro zkušené. Zlepšovat tady není co - hlavně aby nepřistavovali a nerozšiřovali.
Počasí vyšlo jak na Jadranu.
Já trefil dalšího kelera 125cm + hafo metrovejch.
Obecnejch tresek přes metr o něco víc než deset - ale za celou loď.
Nekapitánoval jsem - jel jsem s partou, která je sehraná a chytá po svém - např. chytá každej z nich minimálně na 2 pruty zároveň - připomíná to indickej autobus - měli políčeno na megahalibuta - nepovedl se. Malí jo, ale to vždycky.
Těším se na příští rok - to už budu řídit svojí loď se svojí bandou.
Průser žádnej. Cestu tam jsme si zpestřili o kempování/rybaření ve Švédsku/Norsku - dobrodružství+svéráz národního rybolovu - chyběla jen ponorka, křižník a rakety (i když... třeba jsem to jen prospal)
Fotky a více info pošlu později

Miloš Č.

Polak z BolgyBolga květen-červen 2018

20.-29.6. 2018
Ubytování bylo až na absenci úložných prostor v apartmá Fiskebrygga v pořádku. Co musím pochválit, je přístup majitelky, lodě a filetárna.
Bohužel jsme zažili asi nejhorší počasí co jezdíme do Norska a ryby nebyly vůbec nikde ani ve fjordu, ani na otevřeném moři, ale to bohužel nikdo neovlivní a je to tak v pořádku. Halibuta jsme jednoho kolem metru chytili, polaci téměř nebrali.
Největší ulovená treska obecná měřila 110 cm a největší treska tmavá 106 cm.
Petr B.

7.-17.5.
Bolga je špičkový revír na oceánu. Trochu problematická je tam doprava - trajekt jezdí jen jednou-dvakrát denně a někdy také prostě nejede.
Ale na ryby super. Chytali a brali jsme pouze tresky tmavé - vše přes 1 m délky a polaky cca 90 cm-1 m. Skoro všechno na lehkou přívlač na gumové rybky 9-12 cm.
Počasí se hodně povedlo a to je samozřejmě již v květnu samo o sobě základ hezké dovolené – no a velké tresky tmavé a polaci na lehkou přívlač to jen ještě dotáhli do dokonalosti, nádhera...
Jiří N.

Nordland - treska obecnaArnoy 21.-28.6.2013

Profesionální přístup, naprosto luxusní filetárna, kvalitní lodě s GPS a ohlašovnou problémů, vše velmi dobře promyšlené, ještě jsem se s takovou péčí o nás ze strany majitele a provozovatele nesetkal!
Ideální pro lidi, kteří chtějí na sever Norska, ale na Soroyu nebo Loppu si ještě netroufají.
Ve fjordu a okolí se dá chytat i za větru a když je krásně tak můžou vyrazit na volné moře, to se málokde najde!
Ale tresky 130 tu zase nejsou tak častým úlovkem. Nicméně pro začátečníky a ty co přecházejí z jihu více na sever jsou jistě i ryby 90 - 100 cm lákadlem a ty tu jistě chytí. Navíc slušná šance chytit halibuta, sice spíše 60 - 80 cm, ale i tento jistě potěší.
My jsme na osm lidí ulovili celkem pět halibutů, všechny do metru, ale relativně dost bylo tresek.

Josef Ž.

Listopad 2012
Arnoy - halibut 2,5 m, cca 200 kg. Uloveno v listopadu do sítěPřed pár dny jsem zveřejnil na webu tuhle fotografii a k ní jsem napsal: "Byl jsem na moři jen chvilku a dostal jsem tohle."
Ani jsem netušil, jak bouřlivou diskusi tím vyvolám.

Celé se to seběhlo takhle:
Jeden místní rybář mi před týdnem zavolal, že jestli chci velkého halibuta jako dekoraci, tak si pro něj mám zajet. Skočil jsem do lodě a vyrazil na určenou pozici.
Chlapík ulovil do sítě halibuta, ale protože mrtvou rybu už začaly okusovat drobné rybky a korýši, byl exemplář neprodejný. Tak mi ho nabídl jako dekoraci. Čili jak jsem napsal: "Byl jsem na moři jen chvilku a dostal jsem tohle."
Když jsem buta dovezl do přístavu, nemohl jsem odolat a nechal se s rybou vyfotit. A bylo to. Internetová šuškanda už udělala zbytek...

V každém případě však ryba měřila rovných 250 cm a byla ulovena do sítě na hloubce asi 100-200 m a to jen pár minut jízdy od našeho kotviště lodí.
Je mi líto, že nejsem opravdovým lovcem této ryby a nestanu se jedním z nejslavnějších rybářů Norska, ale na druhou stranu je fajn vědět, že podobná monstra v našich vodách žijí.

Z podzimního ostrova Sor-Arnoy zdraví
John

halibut 179 kg, 245 cm - Arnoy 28.5.28. května 2011
Jeden z hostů rybářského kempu na ostrově Arnoy nedaleko Bodo měl svůj velký den.
Age Larsen zdolal obrovského halibuta délky 245 cm o hmotnosti 179 kg. Rybu se za pomoci správce Arnoy - Stefana Dietzeho podařilo po zdolání harpunovat a přivázat k lodi, aby ji bylo možné transportovat do přístavu.
Jak se ucházalo při kuchání ryby, jednalo se o nemocný kus, což potvrzuje i na délku ryby relativně nízká hmotnost.
halibut 179 kg, 245 cm - Arnoy 28.5.

3.-11. května 2011
Arnoy je považován za jeden z nejkvalitnějších rybářských kempů v Norsku. Rovněž naši rybáři hodnotí svůj pobyt velmi pozitivně: "Arnoy je výborný resort, nenašli jsme slabé místo. Lodě perfektní, zázemí dokonalé, služby skvělé !!!!!
Ryby braly - halibuti 8-12 kg a tresky 8-10 kg.
Jan P."

Arnoy, srpen 2010 - halibut 196kg, 245cm, lovec Mariusz LubkiewiczSrpen 2010
Ne, že by se v okolí Bodo nechytaly velké ryby, ale laťka je především na ostrově Arnoy nastavena tak vysoko, že halibuti pod 50 kg nechávají každého chladným a musí se ulovit ryba, která váži skoro dva metráky, aby z ostrova Arnoy byl odeslán e-mail s několika obrázky...

Trofejního platýse obecného - halibuta délky 245 cm o hmotnosti 196 kg ulovil v neděli 15.8.2010 polský rybář Mariusz Lubkiewicz u ostrova Arnoy.
Doba zdolávání 1,5 hodiny.
A pak že jsou v neděli všichni Poláci v kostele...