Revíry - destinaceAfrikaNamibieSkeleton Coast - lov žralokůReportážeKrátké zprávy a postřehy z Namibie

Namibie - Skeleton Coast - lov žraloků - Reportáže

Krátké zprávy a postřehy z Namibie 28.4.2014

Lov žraloků a příroda Namibie

zralok hladkoun - spotted gully 130 cm9. a 10. dubna 2014

V rámci naší okružní cesty po Namibii jsme k Simonovi přijeli jak bylo naplánováno, tedy odpoledne 8. dubna. Před tím jsme navštívili Cape Cross – kolonii lachtanů, což bylo zajímavé hlavně proto, že tou dobou tam bylo hodně mláďat. Smradu tam ale neubylo, ba právě naopak. Zastihli jsme tam partu teenagerů na výletě, kteří postupně vystupovali z autobusu a někteří z nich z toho lachtaního smradu rovnou zvraceli.
Po příjezdu k Simonovi jsme se ubytovali v pokojích, kde se v podstatě od naší poslední návštěvy nic nezměnilo. Jeho děti malinko povyrostly a dvě starší už chodí do školy ve Swakopmundu. V obýváku má dvě terária s hady a po podlaze se prohání surikata.

Ráno jsme vyrazili v 8.00 na ryby. Jednoznačně jsme chtěli chytat ze břehu, takže nás Simon vyvezl cca 10 km od pensionu, kde jsme zhruba 15 min po nahození chytili žraloka hladkouna (Spotted Gulley Shark 130 cm - 14 kg ).

zralok bronzovy 250 cm, 94 kgPak jsme se přemístili na jiné místo a cca po jedné hodině jsme vytáhli žraloka bronzového 207 cm. Ve tři hodiny jsme to zabalili, protože jsme byli docela utahaní a hlavně jsme se těšili do místní restaurace na Savana Dry a kus dobře grillované ryby s předkrmem, polívkou, zákuskem .... místní
rybí restaurace nás opět nezklamala. Vařili tam tak výborně, že jsme nikam jinam ani nechodili.

Následující den nás zastihla písečná bouře, která žene písek z pouště na oceán a to dost velkou rychlostí. Je to způsobené rozdílem teplot na pevnině a na oceánu. Jedná se o lokální větrné proudy, které trvají od rána do odpoledne, kdy se teploty vlivem působení slunce vyrovnají a vítr ustane. Simon k tomu řekl asi toto : větry v tomto období někdy jsou, někdy nejsou, trvají celé dopoledne a vzácně i celý den, vyskytují se lokálně nebo zasáhnou celé pobřeží... nebyl jsem z toho moc moudrej. Nicméně vítr skutečně po obědě přestal.
Nejhorší chvíle jsme přečkali schovaní za kolem Simonova auta, zatím co Simon statečně postával u prutů.

zralok bronzovy 250 cm, 94 kgVýsledkem toho snažení byla sladká odměna, kdy jsme po hodinovém zápasení vytáhli náš rekordní úlovek – žraloka bronzového (Bronze Whaler Shark 250 cm - 94 kg ).
Tím pro nás rybolov skončil.
S rukama vytahanýma od souboje se žralokem až po kolena jsme kolem 15 hod. odjížděli spokojení a unavení do Windhoeku a pak už domů.
Tak to je zhruba vše kolem ryb.
O safari a cestování by toho bylo na několik stránek...

Zdraví
Ondra H.

lov zraloku z plaze

cekani na zaber
zdolavani zraloka bronzoveho
vyloveni zdolaneho zraloka
uvolneni hacku ze zraloci tlamy