Diskuse o rybaření ve světě

Všechny příspěvky

V diskusi je celkem 2042 různých příspěvků. Příspěvky jsou seřazeny podle data vložení.

neregistrovaný uživatel 14.05.2024 16:10

Einset 5.-12.5.2024
Počasí ok, ryby hlavně tresky obecné. Největší treska měřila 98 cm a hodně jich bylo kolem 80 cm.
Pavel Č.

Treska obecná
Treska polak
Tresčí dubleta
rybář 14.05.2024 15:24

Polarcirkel 1.-8.května 2024
Ubytování a servis na místě byl na vysoké úrovni.

ulovili jsme: halibuta 114 cm, tresky obecné (největší 90 cm), tresky tmavé (největší 95 cm), mníkovce (do 75 cm), mníky (nej 89 cm), okouníky, tresky polak (do 75 cm).
Ryb jsme ulovili o něco méné, než když jezdíme do lakalit, které už známe. Tady jsme museli chvíli hledat. Chytali jsme hlavně na gumy a švédské pilkry.
Břetislav F.

sobi
treska tmavá
halibut 114 cm
treska obecná
neregistrovaný uživatel 14.05.2024 13:46

Norsko, Elgsnes 1.-8.5.2024
Vyšlo nám mimořádně počasí, s výjimkou dvou zatažených dní bylo azuro. Tore (majitel a správce Elgsnes) je fajn chlap, známe se z předcovidové doby. Jeli jsme v 5 jedním Transitem, žádné velké pohodlí, ale dali jsme to. Pokud nam zdravi dovolí a rozhodneme se ještě jet, rozhodně už ne tak vysoko.
Úlovky standardní, z hloubek 50m+ mníci na střibrné a bílé pilkry, jeden vlkouš na žlutou gumu, pár větších tresek 95-100cm ze dna. Na mělčinách byly hlavně "červené" tresky ("chaluhačky"). Zkoušel jsem dvě odpoledne i halibuta, ale bez úspěchu.
Na zpáteční cestě nás kontrolovali norští celníci, bez problémů.

Vítek

rybář 10.05.2024 16:53

Dubnová výprava 2024
Koncem března a v dubnu jsme tu měli opět skupinu hostů, kteří přijíždějí na každoroční začátek rybářské sezóny, což je tady u nás na severozápadním pobřeží Madagaskaru právě v březnu.
Podnikli výpravu na sever až k Diego Suarez, ale moře tam bylo dost neklidné, takže noční kotvení bylo jen v závětří ostrovů a i tak se loď někdy až dost houpala. Někomu to nevadí, jiný se nevyspí...
Rybářsky to byla úspěšná desetidenní výprava, chlapi ulovili snad všechny druhy ryb, které se na přívlač a vertikální přívlač chytají. Žádná ryba nebyla vyloženě trofejní, ale úlovků bylo dost a zábavy taky.
John

kranas obrovsky - GT
tunak zlutoploutvy
barakuda
dorado ulovene na trolling
neregistrovaný uživatel 10.05.2024 09:34

Hökensas 27.4.-4.5.2024
Během tradiční jarní výpravy do Hökensas jsme my čtyři tentokrát ulovili 54 pstruhů duhových a štiku 79 cm. Většina duháků byla mezi 35-45 cm, tři pstruzi byli kolem 55 cm. Chytali jsme hlavně na položenou (na pastu a na kuličky), na přívlač jsme měli jen tři ryby.
Karel D.

neregistrovaný uživatel 07.05.2024 20:18

Somnesvika 22-30 dubna 2024
Koncem dubna to bylo v Norsku takové paběrkování. Chytily se jednotlivé ryby a spíš jen náhodně a ne moc velké. Polaci byli jen pár kousků a nic moc (na ty bylo ještě brzo), velcí keleři ani jeden, tresky obecné tak do 90 cm, metrové snad jen dvě nebo tři. Mníci byli jako žížaly. Poprvé za mnoho let, co do Norska jezdím, se mi stalo, že jsem den nechytil ani jednu rybu, co by stála za to vzít. Sice jsme dostali 4 halibuty, což vloni nebylo ani zdání a další se buď vypnuli, jeden urval
18kg šňůru, ale jinak to byla docela bída. Příští rok pojedeme zase v květnu, to bývá rybaření lepší než v dubnu.
Petr M.

neregistrovaný uživatel 07.05.2024 10:49

Nordskot 11-19 dubna 2024
Naše výprava dopadla rybářsky dobře. Víme, že v termínu před námi v Nordskot rybáři nezachytali, ale my jsme hned v prvních třech dnech měli halibuty 105 cm, 100 cm a 90 cm, to nás docela navnadilo a pak už nám stačily občasné úlovky tresek 70-90 cm. Na hejno skrei jsme narazili jen jednou, to jsme chytli pár kousků přes 90 cm, ale jinak jsme chytali spíše menší tresky do 90 cm z místní populace.
Martin B.

neregistrovaný uživatel 06.05.2024 08:01

Kvaloya, Maribell 10-17.4.2024
Co bylo hlavní: každý den se chytalo. Na otevřený oceán to nešlo kvůli vlnám, ale ve fjordu bylo dost ryb a tam bylo rybaření úplně OK.
Ve dvou jsme měli cca 50 ks denně. Vše od 60 cm do 1 m. Z 90 % tresky, 3 kočky do metru, 2 mníky a malé kelery cca 15-20 cm. Trofejního nic, ale parádní rybařina.

Luboš Š.

obvyklá velikost lovených tresek
Zdenek 04.05.2024 11:59
Zdenek

Aland - Nordqvist 3.5.2024
Jasno, slunečno, bezvětří. Hladina zátok je jako zrcadlo. Už před polednem bylo na slunci skoro 22°C. Teplota vody u hladiny stoupla za poslední dnes už na 14°C. Alandský Nordqvist se s námi dnes rozloučil více než důstojně.
Pokračuje parádní chytačka okounů podél rákosiny severozápadně od Buzeráku a zřejmě nejen tam. Několik posádek dnes ulovilo více než 50 okounů (počítáno na dva rybáře na den), většinou to byly ryby 20-30 cm, ale celá řada měla kolem 35 cm a dva okouni byli rovných 40 cm. Jedna z posádek dnes uvedla ulovení celkem 152 okounů. Kdybych ráno nechytal kousek od téhle dvojice a neviděl je v akci, tak bych tomu asi nevěřil. Ale kdo umí, ten umí…
Naprostým zvratem však dnes byly úlovky velkých štik. Nepočítám Jardovu 92 cm, kterou náhodně ulovil u rákosí, kam jsem mu nanejvýš geniálně zavesloval, ale obě posádky z chaty č.4, které celý týden trpělivě, či spíše trvrdohlavě, používaly výhradně velké nástrahy velikostní kategorie 20-40 cm dnes konečně bodovaly u Zdeňkova Kolíku a na ploše u Krakonošova: Pepova loď skórovala štikami 97 cm, 93 cm, 3x 85 cm, 70 cm a candátem 89 cm. Ondrova loď si na konto připsala úlovky 113 cm, 2x 95 cm, 2x 90 cm, 2x 85 cm, 80 cm a 77 cm. Po týdnu usilovné dřiny, kdy tyto posádky uzavíraly den s jednou nebo dvěma-třema štikami, to byla dnes sladká odměna.
32 rybářů ulovilo 3.5. celkem 120 štik, z toho 59 bylo nad 60 cm, největší měřily 113 cm, 97 cm, 2x 95 cm, 93 cm, 92 cm, 2x 90 cm, 5x 85 cm, 81 cm... A v dnešním závěrečném dnu byl uloven i jediný candát uplynulého týdne: 89 cm.
Dnes jsem na bříze, která roste v závětří a na sluníčku před naší chatou našel první rašící zelené lístky. Ostatní břízy jsou však zatím stále holé a rovněž v rákosinách jsem zatím nenašel žádné rašící zelené rákosí.
Protože někteří odlétáme dnes večer ze stockholmského letiště zpátky domů, chytali jsme jen dopoledne. Většina však odjíždí domů až zítra ráno auty a tak rybařili až do pozdního večera. Na vodě dnes bylo nádherně, dalo se chytat jen v tričku. V porovnání se situací před týdnem, kdy jsme na sobě měli oblečeno úplně všechno včetně zimních čepic a rukavic, je to neuvěřitelná změna!

stika 92 cm ulovena v Nordqvist na rozloucenou
okoun uloveny u rakosi nad Buzerakem
ranni lov okounu u rakosi nad Buzerakem
Zdenek 03.05.2024 13:23
Zdenek

Souostroví Aland - Nordqvist 2.5.2024
Dnes máme v pořadí čtvrtý den hezkého počasí. Je úplně jasno a jen mírný vánek, většinu dne vládne bezvětří. Přes den je na slunci příjemných 10-22°C, v noci a nad ránem se teplota pohybuje kolem 1-3°C. Teplota vody u hladiny stoupla za poslední čtyři dny z 5°C na 10°C. Ale teplota vody v hloubkách nad 1 m je stále kolem 5°C a protože nefouká vítr, tak se voda v hlubších partiích ohřívá jen velmi pomalu.
Štiky byly málo aktivní, většina jich byla ulovena na mělčinách kolem rákosin (na hloubce 1-2 m). Kdo se však dnes zaměřil odpoledne-večer na okouny, tak si parádně zachytal. Zejména kolem severního vraku a podél rákosiny severozápadně od Buzeráku dnes večer okouni krásně brali na menší gumy. Někteří rybáři zde ulovili dnes večer i přes 20 okounů a vše to byly kousky 20-35 cm. Já osobně jsem zde takhle hezké chytání okounů nezažil nejméně 5 let. Ale také to může být tím, že když berou štiky na obvyklých místech, tak na okouny nějak nezbývá čas.
36 rybářů ulovilo 2.5. celkem 89 štik, z toho 26 bylo nad 60 cm, největší měřily 96 cm, 83 cm a 79 cm. Dále bylo omylem podseknuto několik cejnů 40-50 cm, asi stovka okounů 20-35 cm a jeden parádní okoun 40 cm na Buzeráku.
V západní polovině revíru Bergö dnes několik posádek opět pozorovalo tuleně. Při rybaření jsou často slyšet jeřábi, z rákosí se ozývá houkání bukačů. Kromě několika orlů mořských jsme dnes nad revírem pozorovali i párek orlovců říčních. Dnes rozkvetly první sasanky lesní, jinak zde kvetou zatím jen orseje a ladoňky. Břízy jsou zatím zcela holé, ale raší první listy na střemchách a jeřábech.