Revíry - destinaceAmerikaNikaraguaRio IndioReportážeNikaragua - Rio Indio 9.-16. dubna 2016

Nikaragua - Rio Indio - Reportáže

Nikaragua - Rio Indio 9.-16. dubna 2016 20.5.2016

Nikaragua – Rio Indio
9.-16. dubna 2016

zdolaný tarpon délky 140 cmNeděle
10. dubna
Jasno, slunečno, teplota okolo 30°C, na moři mírný vítr.

Loď přívlačářů
Petr – 3x tarpon 138 cm, 136 cm, 130 cm – všichni tarponi na nastraženou rybu délky 15 cm
Saša – 2x tarpon 120-130 cm – jeden byl na rybu a druhý na červenou gumu délky 18 cm. 1x makrela španělská 80 cm na stickbait, 1x barakuda 80 cm
Vlasta – prospal celý den na dně lodi – měl mořskou nemoc

Muškařská loď
Protože bylo relativně klidné moře, vyjeli jsme nejprve z řeky ven na moře. Ale Pavlovi se udělalo špatně a tak jsme museli zajet zpět do řeky. Na moři jsme chytali na rybku nastraženou na circle-hooku a já na mušku-streamer na prutu AFTMA 12. Streamer se netahá, ale jen se s ním „jiguje“, resp. pocukává. Pak jsme zkoušeli chytat z pláže v prohlubních okolo břehu, kudy proudí kalná voda z řeky. Tam jsme neměli ani záběr.
zdolavani tarpona je vzdy doprovazeno vyskokyNásledně jsme zkoušeli streamerovat s pruty na lov tarponů v řece na místě, kde jsou u dna nějaké kameny. Výsledkem byl jen jeden jediný záběr, ale nepodařilo se zaseknout. Jinak nic.
Odpoledne jsme chytali cichlidy na poppy v říčce, která vytéká z jezera Silicon Lake.
Viděli jsme kajmana délky asi 1,2 m, opice, tukany, pelikány, anhingy, tereje, fregatky a večer lenochoda (lezl po terase). Celou noc bylo slyšet vřešťany a žáby. Nádhera.
Pavel – 5x tiger bass 15-25 cm na povrchovou mušku - popp
Zdeněk -5x tiger bass 15-30 cm na povrchovou mušku - popp

laguna u Rio IndioPondělí
11. dubna

Loď přívlačářů
Ráno a dopoledne chytali na moři tarpony a odpoledne trolovali v řece, protože na moře se nedalo vyjet – bylo málo vody-odliv a velké vlny.
Petr – 1x tarpon 130 cm na rybu a 3 tarpony vypnul nebo utrhl
Saša – 2x makrela španělská 70 a 80 cm na jerk 12 cm a jeden tarpon mu spadnul (zabral na červenou gumu délky 18 cm)
Vlasta – 1x tarpon 130 cm

tukanMuškařská loď
ráno 5.00-7.00 muškaření v ústí řeky. Ani záběr. Jen vedle nás vyskočila barakuda.
9.00-12.00 muškaření v řece za vesnicí (Spanish Creek a Fish Creek). Ani záběr. Jen pár výjezdů od malých rybek útočících na streamery.
Odpoledne po obědě pršelo, tak jsme šli na ryby až 15.30-18.00. Muškařili jsme na řece v čisté průtočné laguně, ale tarpony jsme jen viděli. Při západu slunce chytáme opět v ústí řeky. Pavel zapřáh na streamer velkou rybu – nekompromisně mu odjela 200 m daleko a pak po cca 5 minutách se přetrhl návazec (měl jen 0,33 mm).
Pavel – celý den nic a večer utrhl jednu velkou rybu v ústí řeky.
Zdeněk – celý den nic, ani když začal vláčet při chytání v ústí řeky

muskareni v usti reky do Karibiku

Úterý
robalo - snook uloveny pri usti reky12. dubna

Vláčkařská loď se celý den zaměřila na rybaření na moři. Moře bylo dnes velmi klidné, dopoledne byla dokonce voda jako zrcadlo. Bohužel však dopoledne nebyl žádný drift a tak se muselo častěji přejíždět. Petr měl na prutě dopoledne čtyři tarpony, ale všichni se vypnuli. Kromě tarponů měl Petr na nastraženou rybku i dva sumce 30-40 cm.
Saša a Vlasta byli dopoledne bez záběru a odpoledne byla na moři bez záběru celá posádka.
Saša po západu slunce zasekl na gumu (bílá cca 15 cm) v ústí řeky tarpona. Mohl mít 120-130 cm. Snad desetkrát vyskočil a když už to vypadalo, že Saša rybu zdolá, tak se vypnul.

Muškařská loď zastavila ráno v ústí řeky a na výběžku pevniny měl Pavel dva záběry na mušku, Zdeněk dva snooky na přívlač vypnul a jednoho 70 cm chytil na mušku (bílozelený streamer 10 cm). Během rybaření na moři byla posádka bez záběru (až na sumečky, malé kranásky a chňapaly ulovené na sleďový systémek při lovu nástražnícvh rybek).
Odpoledne chytil Pavel na moři jednu španělskou makrelu a Zdeněk utrhl velkého snooka v ústí řeky.
Pavel – 2x makrela španělská 50 cm
Zdeněk – 1x robalo-snook 70 cm na mušku a 3 robala-snooky zaseknuté na gumu (černobílá 14 cm a velká žlutá (Havlíčkova nymfa) utrhl nebo vypnul

lov cichlid na pralesni ricceStředa
13. dubna

Přívlačáři
Vláčkařská posádka se dopoledne věnovala lovu tarponů na moři, ale byli bez záběru. Při odpoledním výletě po řece byli také bez ryby, ale to se jednalo spíše o výlet lodí do džungle.

Muškařská loď
Ráno ve 4.30 jsme za úplné tmy vyrazili na ryby do ústí řeky. Za šera jsme na místě. Je úplné bezvětří a vrcholný příliv. Asi na desátý hod jsem na jig se žlutou meganymfou od Davida Havlíčka chytil robalo-snooka 60 cm. Vzal to přímo u břehu v prohlubni vytvořené příbojem.
robalo - snook 98 cmO půl hodiny později chytil na černý streamer metrového snooka Pavel. Zasekl ho také na oceánské straně ústí řeky. Zdolávat tu metrovou potvoru na osmičkový mušák trvalo asi 20 minut.
Pak jsme měli ještě každý tři záběry, ale žádnou rybu se nepodařilo zaseknout.
Další tři rybáři chytající na druhé straně ústí byli bez záběru.
Muškařská posádka byla celý den bez pauzy na oběd na řekách a jezerech v džungli. Dopoledne na Silicon Lake, kde zkoušeli chytat snooky, ale nachytali jen cichlidy 10-20 cm, plodožravé piraně-saballete 25-50 cm (piraňa, která vypadá jako velká plotice. Místní jim říkají „bonefish“. Chytali jsme je i ve Venezuele po názvem Coporro).
Nad porosty trav v Silikon Lake jsme viděli hodně kostlínů, ale na nic nereagovali.

Pavel – 1x snook 98 cm, 6x cichlida, 3x saballeto
Zdeněk – 1x snook 60 cm, 11x cichlida, 4x saballeto

lov robala pri usti reky za rozbresku

Čtvrtek
lov tarponu na privlac pri usti reky14. dubna

Dopoledne asi půl hodiny pršelo a bylo 26°C. Pak už celý den jasno, resp. mírná oblačnost a teplota až 30°C.
Na moři se opět objevili pelikáni a fregatky. Nad Rio Indio jsme viděli přelétávat velké červené ary.
Za rozbřesku jsme vedle Rio Indio i v ústí řeky viděli několik kajmanů, ale také dva opravdové krokodýly-aligátory délky 3-5 m. Podle sdělení našeho průvodce, pokud on pamatuje, tak aligátor za posledních asi dvacet let tady ve vsi sežral jedno dítě a dva vojáky. Ty vojáky, když se myli na břehu řeky. Žraloci býčí (bullshark), kteří se hojně vyskytují při ústí řeky do moře, táhnou sezónně spolu s rybami řekou až do jezera Nicaragua. Ostatně v jezeře Nicaragua žije endemická populace sladkovodních žraloků.

plodozrava pirana - sabalete - coporroRáno vstáváme za rozbřesku ve 4.30, když ve 4.45 svítá, jsme už v přístavu a krátce před východem slunce v 5.15 jsme v ústí řeky do moře. Je vrcholný přiliv, a neměli jsme ani záběr.
V 6.30 se vracíme na snídani a před osmou ranní už jsme všichni na moři.

Loď vláčkařů měla dopoledne na prutě tři tarpony. Dva z nich to po prvním výskoku utrhli, resp. uřízli hranou tlamy. Hravě uřízli fluorkarbon 0,7 mm i vlasec 1 mm.

Muškařská loď byla dopoledne zcela bez záběru. Jen průvodce ulovil na sleďový systémek nástražního kranáska 15 cm a pak se asi do systémku na pár vteřin zamotal tarpon, který vytočil 10 m šňůry a byl fuč.

po hodine zdolavani je tarpon 135 cm jiz unavenV poledne se vracíme na oběd a ve 14.30 už jsme zase na moři.
Driftujeme v místech, kde se promíchává sladká voda z řeky s mořskou vodou. Pavel s mušákem, Zdeněk s gumou a průvodce s nastraženou rybkou a s proutkem, na který chytá nástražní rybky.
Asi hodinu jsme bez záběru a pak měl Zdeněk během hodiny na prutu tři tarpony cca 120-160 cm, kteří zabrali na gumu. Gumy jigoval Zdeněk přímo pod lodí asi 2-4 m nade dnem, což znamená, že měl od špičky prutu vytočeno asi 4-5 m šňůry. První uříznul fluorkarbon 0,7 m hranou tlamy hned při druhém výskoku. To byla bílo-šedá guma (Storm nebo Rapala délky 15 cm) s implementovanou zátěží cca 100 g. Pak nasadil jig 100 g, který ještě přizdobil žlutou meganymfou od Davida Havlíčka. Druhý tarpon dvakrát vyskočil a při druhém výskoku mu jig vyletěl z tlamy. Třetího tarpona zdolával více než 5 minut, ryba několikrát vyskočila a už to vypadalo, že ji Zdeněk v pohodě dovede k lodi, když se rybě opět povedlo uříznout hranou tlamy návazec o průměru 1 mm. Záběry nebyly nijak agresivní a v prvních vteřinách zdolávání to vypadalo, že se jedná o malé ryby, ale ve chvíli, kdy se tarponi ocitli nad hladinou, začalo rodeo.
V pět večer, krátce před západem slunce, zajíždíme do ústí řeky. Za soumraku ulovil Zdeněk na zelenobílý streamer délky 12 cm snooka-robalo délky 70 cm (tarponový prut AFTMA 12, plovoucí šňůra, 2,5 m dlouhý návazec z 0,7 mm fluorokarbonu). Ryba zabrala na špičce mezi řekou a mořem, nahazováno bylo do příboje (směrem do moře).

tarpon uloveny na rybkuPátek
15. dubna

Ráno a dopoledne pršelo, chvílemi se k dešti přidal i čerstvý vítr. Odpoledne už bylo zase jako každý den 30°C a jen mírná oblačnost.
Ráno a večer zkoušíme lovit snooky-robalo v ústí řeky, ale jsme bez záběru. Je úplněk a to je na dravce s výjimkou chňapalů vždy špatně.

Přes den se všichni věnujeme lovu tarponů na moři, resp. v okruhu asi 5 km od ústí řeky.
Cestou přes lagunu jsme trefili lodí kapustňáka. Naštěstí jen lodí a ne motorem, takže odjel. Viděli jsme aligátora, který mohl měřit cca 4-5 m.
Na moři jsme dnes několikrát viděli delfíny délky 1-3 m.
Přes poledne byly ve stromech nad jídelnou opice (vřešťani) a dělaly pořádný kravál.

lednak - kingfisherPetr – 3 tarpony utrhl a dva zdolal 120-130 cm
Saša – Jednoho tarpona cca 120 cm zdolal, jednoho utrhl a tři vypnul. Jeden z těch vypnutých byl přes 150 cm.
Vlasta – 2 tarpony zdolal 120 a 138 cm, jednoho utrhl a dva vypnul.

Pavel – tarpon 130 cm zdolaný s muškařským vybavením. Tarpon zabral na driftovanou mušku „ochucenou“ malou rybkou. Resp zabral na rybku ozdobenou muškou... Doba zdolávání 75 minut. 7x byla venku celá šňůra a pořádný kus podkladu.
Zdeněk – 1x zdolaný tarpon 120 cm, 2x tarpon utržený, resp. uřízl návazec ostrou hranou tlamy. Vše na gumu 60-100 g jigovanou při driftu asi 2-3 m nade dnem.