Diskuse o rybaření ve světě

Všechny příspěvky

V diskusi je celkem 2022 různých příspěvků. Příspěvky jsou seřazeny podle data vložení.

Borek 25.03.2024 20:26

Molnarodden 25.3.2024
Poslední den, poslední výjezd. Krásné počasí, slunce střídaly sněhové přeháňky, vítr mírný, jeden stupeň pod nulou.
Vyjeli jsme na stejná místa v ústí fjordu jako v minulých dnech, ale chytání bylo úplně jiné. Nejenže jsme ryby na echolotu viděli, ale konečně braly jak se sluší. Hned při prvním driftu jsem zdolal skrei 110 cm, Tonda za pár minut kontroval skrei 105 cm. Při dalších driftech jsme kolikrát zdolávali všichni tři naráz... tak to má být!
Za cca tři hodiny se do lodi podívala hezká řádka skrei kolem 90 cm, dva slušní keleři a pár jednoskvrnek. Opravdu povedený závěr výpravy značně vylepšující celkovou bilanci.
Hezké to bylo!

Skrei 110 cm
Skrei cca 90 cm
Skrei 105 cm
neregistrovaný uživatel 25.03.2024 07:55

Molnarodden 23. a 24.3.2024
V sobotu bylo víceméně celý den slušné počasí, s krátkou pauzou na oběd jsme byli na vodě celý den. Ryby jsme na echolotu viděli, ale ulovit je není jednoduché. Nežerou a naše nástrahy je moc nezajímají. Chytili jsme pár jednoskvrnek, pár kelerů do 70 cm a dvě skrei. V noci byla krásná polární záře.
V neděli jsme se vzbudili do sněhové vánice. Do rána napadlo cca 10 cm sněhu. Počasí se umoudřilo až po obědě a před třetí hodinou jsme vyrazili na vodu. Byly stále sněhové přeháňky a vítr do cca 6 m/s. Echolot ukazoval ryby skoro všude a občas se i nějaká nechala přemluvit. Chytali jsme skoro do tmy v ústí fjordu a domu se vrátili značně promrzlí.

Polarni zare
Jednoskvrnka 64 cm
Borek 22.03.2024 20:03

Molnarodden 21. a 22.3.2024
Ve čtvrtek ráno foukalo přiměřeně a my mohli zkusit místa dále od břehu ve Vestfjordu. Nic moc jsme tam ale neulovili. Pak se zase docela rozfoukalo, zpět jsme museli jet krokem. Do večera jsme chytali v ústí "našeho" fjordu. Přes to, že jsme na echolotu viděli dost ryb, úlovky nic moc. Chytili jsme dvě skrei, jednoskvrnku, mníkovce a dva cca 70 cm kelery. Ale bylo docela hezky, chvíli dokonce svítilo slunce. Viděli jsme epesní duhu.
Dnes, v pátek, od rána prší nebo sněží a fouká tak, že se nedalo vyjet, takže sedíme doma a vedeme plodné debaty.

Borek 20.03.2024 21:06

Molnarodden 19. a 20.3.2024
Cesta byla dlouhá, ale proběhla naprosto hladce. V úterý 19.3. jsme dorazili ještě za tmy do domku Molnarodden. Po pár hodinách odpočinku a příprav, jsme vyrazili vyzkoušet, zda tu nejsme zbytečně. Vyjeli jsme jen do ústí fjordu, pár km od domku. Během chvíle jsme zdolali 5 skrei (nej 93 cm) a pak záběry ustaly. Chytl se už jen jeden mník a dva keleři cca 60 cm. Posádka druhé lodi ulovila několik mníkovců, tresek jednoskvrnných a jednoho mníka. Skrei neulovili. Počasí bylo dobré, teplota nad nulou a vítr mírný až žádný.
Dnes od rána foukalo 8-10 m/s, pršelo... moc se nám do lodí nechtělo. V poledne se počasí trochu umoudřilo, ale v ústí fjordu se stejně moc chytat nedalo. Dali jsme dva drifty, ulovili jednu skrei, a jeli jsme se schovat do jednoho fjordu obklopeného vysokými horami. Tam skoro nefoukalo, ale chytali jsme jen malé obecňačky. Druhá loď, která do ústí fjordu dorazila později, již za mírnějšího větru, vydržela až do cca 17:00. Přivezli 3 skrei (největší 99 cm), kelera 75 cm, dva mníky a několik obecňaček z místní populace.

CK PEPA 13.03.2024 10:46
CK PEPA

Norsko - tah skrei vrcholí
Během natáčení filmu o lovu skrei na severu Norska si náš norský partner nemohl přát lepší počasí. Po většinu dnů bezvětří nebo jen mírný vítr a přes poledne dokonce hřejivé paprsky předjarního slunce.
Od kraje Finnmark až po Lofoty je letos nejsilnější tah skrei za posledních 4-5 let. Již od začátku března byla hejna tresek natažena nejen při oceánském pobřeží ostrova Soroya, ale i uvnitř Soroysundu. V okolí Akkarfjordu na severovýchodním výběžku ostrova loví místní rybáři i první turisté jen 5-10 minut jízdy lodí od kotviště Soroya Rorbu.
Na Lofotech a Vesterálech, kde probíhala větší část natáčení 5-12 března, jsou hejna skrei severně od Svolvaer i na jižním pobřeží Lofot, tedy ve vnitřním Vestfjordu, kde se podařilo ulovit i několik tresek hmotnosti přes 20 kg.
Odvážlivcům, kteří se chystají na lov jarních tresek držíme palce, aby příznivé podmínky vydržely.

březnová treska obecná - skrei o hmotnosti 20 kg
Chris 20.02.2024 07:41
Chris

17.-18. února 2024
O víkendu bylo ideální počasí pro lov jeseterů - bezvětří, nepršelo a teplota kolem pěti stupňů. Protože jsme měli naplánovaný kontrolní odlov nedospělých jeseterů pro vědecké účely, pozvali jsme na loď dvě rodiny s dětmi, aby se děti se podívaly, jak malí jeseteři vypadají. Každý den jsme ulovili 14 jeseterů délky do 100 cm, které potřebujeme pro účely výzkumu. A omylem se dětem povedl i jeden větší jeseter 152 cm.
Ulovené ryby se důkladně proměřují, odebírají se vzorky DNA a nakonec je rybě před puštěním na svobodu pod kůži umístěn čip. V průběhu let se pak při ulovení čipovaných ryb vyhodnocuje rychlost růstu jeseterů, celková kondice a frekvence ulovených očipovaných exemplářů i lokalita, kam ryba migruje (někteří z našich jeseterů totiž táhnou až do řeky Columbia v USA, jiní do řek na severu).
Myslím, že to byl pro děti i jejich rodiče hezký zážitek a pro nás rybářské průvodce takové zpestření obvyklé práce, která se v březnu zase rozběhne na plné obrátky.
Chris

radost malych rybaru z lovu jeseteru neni uplne presvedciva
prvni jeseter v zivote
mereni ulovenych jeseteru
zaznamy o cipovanych jeseterech
neregistrovaný uživatel 14.02.2024 05:58

Zdravím,máme jedno volné místo na výpravě do kempu Nordqvist v termínu od 25.5. do 1.6.2024. Pište na číslo 776 775 057. Na viděnou. Radek

neregistrovaný uživatel 13.02.2024 14:02

Maledivy 1-8 února 2024
Začátek února se na rozdíl od závěru ledna vyloženě povedl. Základem je dobré počasí a to rybaření přálo. Večerní lov kranasů byl natolik intenzivní, že si nikdo přesná čísla ani nepamatoval, ale za jednu noc jsme ulovili i více než 30 kranasů velkookých do 70 cm. K tomu nějaké kanice, cejnovky, chňapaly, tuňáky dogtooth a samozřejmě žraloky, včetně těch zubatých. Měli jsme i mantu, ale tu jsme chytili omylem – nebyla ulovena cíleně.
Na přívlač se chytali především kranasi, většina byla 65-75 cm. Největší byl kranas obrovský-GT 110 cm (25 kg), který zabral na velký bílý popp.
Na trolling se povedli krásní tuňáci, wahoo byli tentokrát menší, do 120 cm, ale některé dny jsme měli i 4 kousky. Nakonec se povedl i plachetník, kterého se podařilo nejen zdolat, ale také pustit. Za rok bude zas o trochu větší.
Výrazným zlepšením komfortu i výkonu lodě byla výměna motoru. Nový motor je silnější, šlape jak hodinky a loď s ním doslova letí po vodě.
Škoda, že kuchař Sathees letos ze Srí Lanky nepřijel. Ten nový kuchař sice vařit umí, ale snídaně byly 7 dní absolutně stejné. Úprava čerstvých ryb víceméně také pořád stejná, často byla ryba vysušená zpracováním na oleji, což je hlavně u tuňáků škoda. Nám by vyhovovalo více zeleniny.... Sathees prostě nasadil laťku vysoko a jeho kvalit hned tak někdo nedosáhne...
Ale celkově bylo vše v pořádku a výprava probíhala podle plánu.
Richard O.

kranas 110 cm uloveny na popp
plachetnik - sailfish uloveny na trolling
makrely Solandrovy - wahoo, ulovena na trolling
tunak jednobarvy - dogtooth
rybář 05.02.2024 20:10

Maledivy 14-22 ledna 2024
Co se však v průběhu druhé letošní maledivské výpravy povedlo na výtečnou, byl jigging, tedy vertikální přívlač. V blizkosti průlivů, kterými proudí voda do atolů, jsme jako vždy narazili na žraloky. Těch navíc, jak se zdá, v posledních letech přibývá, takže většinu zdolávaných kaniců nebo chňapalů nám žraloci zlikvidovali dřív, než jsme je vytáhli na palubu. Museli jsme tedy často měnit místa: jak nám někde zaútočil žralok na jig nebo zdolávanou rybu, jeli jsme jinam. A jeden den, kdy vůbec vítr nefoukal, nás vzal kapitán na podmořský kopec, kde je cca 160-190 m hloubka. S jigy 300 g se při troše šikovnosti dalo dostat na dno. A tam to vypuklo – záběry velkých ryb a krásné souboje. Tedy krásné pro nás, co jsme nemuseli ty ryby zdolávat ze 190 metrů! Prvně v životě se nám podařilo nalovit tmavě rudohnědé chňapaly Etelis carbunculus (česky asi chňapal růžový). Ty naši však růžoví nebyli, byli spíše do hněda a měřili skoro metr!
Peter

jigging na lodni pridi
chnapal Etelis carbunculus uloveny na jig
chnapal Etelis carbunculus uloveny na hloubce 190 m
cejnovka ulovena na jig
rybář 05.02.2024 20:07

Maledivy 14-22 ledna 2024
Zatímco v první polovině ledna měl Neptun špatnou náladu, po 15. lednu se mu výrazně zlepšila. Několik dnů jsme měli oceán jak rybník a větší část osmidenní výpravy probíhala za přímo ideálních podmínek. Na palubě nás bylo šest, až na dvě výjimky všichni na Maledivách byli po několikáté a někteří měli zkušenosti i z Kostariky a dalších tropických destinací.
Hned druhý den po příletu hostů jsme opustili Male atol a vyrazili na méně navštěvovaná loviště. Po týdnu větrného počasí byly ryby evidentně při chuti a při každém delším přejezdu jsme na trolling ulovili nějaké wahoo (makrela Solandrova) nebo dorado, na každé zastávce u hrany atolu jsme uvláčeli alespon bluefina nebo GT.
Když to shrnu, tak jsme v některých dnech utrolovali i šest wahoo a nejdelší měřilo slušných 131 cm. Dorada se povedla jen menší, to nejdelší atakovalo délkou jeden metr.
Přivlač byla úspěšná jen na oceánské straně atolů, většinu ryb jsme měli na jerky-stickbaity. Jen pár ryb bylo na velké poppy, mezi nimi i ten největší kranas obrovský-GT délky 101 cm. Čili žádná super trofej, ale už pěkná ryba.
No a pak tady bylo večerní rybaření – jako vždy jsme nachytali žraloky rezavé, útesové a žraloky hedvábné, ale také pár menších tuňáků, kanice a jednu pěknou barakudu 131 cm.